České dráhy zrušily miliardovou soutěž na pronájem motorových jednotek

Jednotka 844 RegioShark v Plzni. Foto: České dráhyJednotka 844 RegioShark v Plzni. Foto: České dráhy

Pronajaté jednotky měly být nasazeny hlavně ve Středočeském a Pardubickém kraji.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jonáš Jiří

Také si myslím, raději jezdit staršími vozy, ale svými. Hlavně jezdit podle jízdního řádu, bez zpoždění.

Kopr

Domek v Klánovicích primo u koleji na prodej, nasel jsem nahodou pri hledani chaty. To je skoro na clanek pane @Sura.

https://m.stredo.ceskereality.cz/rodinne-domy/chaty/?id=YFN12716797329

Kopr

Díky za mínusy, myslel jsem, ze by to tu mohlo nekoho zajimat vzhledem k blizkosti koleji.
Byt ten domek o 300metru dal od koleji, tak do nej jdu hned, ale tohle je hodne adrenalinove misto vzhledem k rychlosti, jakou tam vlaky jezdi a tlakovym vlnam. Zajimave, ze pred ten dum take nepostavili protohlukovou stenu, i když tim bys zas domek prisel o svetlo ze dvou oken. No zadna extra investice to asi není:)

Honza

Navrhuji aby CZ loko a nebo Škodovka začala vyvíjet motoráky. Nechápu proč musíme neustále brát ze zahraničí. Pro nás to nemá žádný význam, jen sobě škodíme. Napakují se jen lidi kolem nákupu ze zahraničí, víc z toho nebude. České podniky tak nebudou mít šanci se vypracovat.
To mě mrzí už delší dobu.

Twix

Ne, Škodovka by měla hlavně dohnat to zaspání s bateriovými elektrickými jednotkami, to je ta šance se vypracovat. Ne vyvíjet motorák, který za pár let už nikdo nebude chtít, těch pár výrobců co zatím motoráky z výrobního programu nevymazalo to pokryje. My můžeme být rádi že se „napakuje“ třeba český Borcad co dodává sedačky do spousty zahraničních vlaků.

Jiří Kocurek

On je za pár let nebud nikdo chtít ne proto, že by je nechtěl, ale z toho důvodu… proč vlastně Beatles nekoncertovali v Praze před rokem 89, protože je nikdo nechtěl?. Perlička: Už i výroby akustické kytary se uvádí uhlíková stopa.

Jiří Kocurek

V jste členem představenstva nebo správní rady?

Ryk Mat

Aneb primitivní nacistické ekonomické myšlenkové zkratky.

Honza

jsem zaměstnanec, chodím na dvanáctky. Mám rád vláčky ale ne debilní kecy. Vždycky je lepší pro nás dělat si vlastní věci než jen nakupovat a solit cizím.

rozinka

Na trati Praha-Kladno měli nahradit žraloky, které tam jezdí už 5 let? A neměli někde taky nahradit desira původně pořízená pro rychlíky na Protivínce? Sám ani nevím, kde teď jezdí.

tarten

Kde by se tam vzali žraloci?

Twix

Patrně je to provokace související s nějakými dřívějšími sliby, ale nevím proč zrovna 5 let, žraloci se pořizovali dříve a nějaká redislokace nebyla dost dobře možná. Ještě bych ale podotkl že Desiro na protivínce skutečně někdy jede, občas i ve dvojici. Akorát nemá logo ČD a je to náhrada 845 🙂

Jiří Kocurek

Takže to jsou ty nové stroje, které kreje mohly mít, kdyby… Nějak to nevyšlo.

rozinka

Ještě, že jiné kraje na to kdyby neslyšeli.

Souhlas k posunu

810 nikdy nebo navždy!!

Jelen

Tyhle jednotky měly jezdit na tratích, kde už 810 dávno nejezdí.

MartinS.

Ne, jezdí na nich 810+010 reinkarnované na 813. Což má stále k modernímu vozidlu pro 21. století velmi daleko.

Novomír

Asi bude jediná cesta nakoupit duální bateriové pantery a rychle nechat zadrátovat stanice jako Dobříš (Čisovice), Týnec, Boleslav, Kladno, Rakovník.

Jiří Kocurek

Kladno budž. Ale kde je Liberec, Zlín, Frýdek-Místek, Znojmo… které další město má přes 30.000 obyvatel a jezdí tam motoráky?

Martin Prager

Třeba Příbram nebo Česká Lípa … To jen tak letmo …😉

Pavouk

Jablonec n. N., Třebíč…

Martin Hanzal

Zrovna Třebíč bych v souvislosti s železnicí snad ani nezmiňoval a s takovým Kladnem vůbec nesrovnával. Ten počet cestujících, který projede denně mezi Kladnem a Prahou, by se v případě Třebíče bohužel dával dohromady skoro měsíc…

Jan Sova

Litovel

Martin Prager

Řeč šla o sídlech nad 30 tisíc obyvatel, což Litovel není …

tarten

Rekonstrukce Kladna včetně elektrizace měla probíhat už dávno.

Jarda Š.

Nu což, holt ještě pár let se cestující budou kodrcat v regínách a šukafonech.

Jarekov

No trvá to hrozně dlouho

Miloš

Polské Pesy ok

Černohorský

Tak zase se na Kladně ničeho pozitivního v dopravě nedočkáme. Největší město ve Středních Čechách a opět není nádraží, koleje ani vhodné nástupiště pro cestující, přes 30 let po revoluci. Ostudné. Rovněž nové vlaky nebudou asi dlouho jezdit, staré Regionovy slouží už hezky dlouho a o vlacích Arrivy nemluvě. Když jezdím do jiných měst a krajů a vidím tam jak tam všechno funguje nová nádraží, někde nové vlaky například Plzeň, tak nabývám dojmu, že na Kladně zaspali všichni jako Růženka v té pohádce již přes 30 let a nic se neděje.

tarten

Poděkujte na Praze 6. Už dávno tam mohla být dvoukolejka se slony.

ušatá

Zejména naší milé ODS a jejím přátelům i z dalších spřátelených stran.

Martin Prager

Ona si svoje polínko pod kotlík přiložila i Praha 7 …

Martin Prager

Souhlas, relace Praha – Kladno (ale taky Beroun, Příbram) zamrzla kdesi v 50. letech. Dostat tam žel. infrastrukturu 21. století je nyní problém… Což Kladno, to má aspoň naději, že se třeba v následující desetiletce dočká. Beroun ten si bude muset počkat několik desetiletek a o Příbrami se raději dosud cudně mlčí. Peníze se občas nacpou do „úpravy“ (někdy zvané optimalizace, jindy modernizace) resuscitace infrasturně starého šrotu.

SaulGoodman

Nevím jestli tohle úplně souvisí s vedením, spíš si nejsem jist, jestli se někde „válí“ tolik jednotek požadovaných parametrů. Vyrábět nové je samozřejmě nereálné vzhledem k dodacím dobám, proto také ČD vůbec tuhle překlenovací zakázku vypsaly.

T448

Přesně tak. Žádné vhodné jednotky nemá nikdo volné.

Posázaví zase nic?

Co sakra konečně Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Světlá nad Sázavou? Tam jsou vlaky nutné. Plus tam je nutné konečně odstranit čekání v Jílovém a Týnci které spis vypadá jako snaha vyhnat lidi z vlaku do auta

Krejžak

Pokud se odstraní čekání Jílové/Týnec, tak nebudou přestupy v Čerčanech nebo nebudou příjezdy do Prahy co 30 min. nebo se nebude kde křižovat. Jinak to čekání (cca 20 min) je řešeno celkem inteligentně. Z Čerčan dopoledne Týnec a pak už to frčí na Prahu. Odpoledne rozveze lidi od Čerčan do všech vesnic a pak čeká v Jílovém. Ve směru z Prahy pak vždy v Týnci – vlak rozveze lidi od Prahy, v Týnci je pak téměř prázdný, vyčká tam a následně posbírá lidi na rychlý přestup v Čerčanech. Jediný vlak, který „nejde vydržet“ je víkendový, který v Jílovém stojí hodinu.… Číst vice »

ušatá

To nevypadá, to je fakt, trochu špatně skrytý.