České dráhy znovu vybírají firmu, která opraví jednotky po DB. Měly už jezdit
Jednotka Stadler GTW pro České dráhy. Foto: ČD
Téměř rok po nákupu použitých jednotek Stadler GTW po Deutsche Bahn vypsaly České dráhy (ČD) znovu soutěž na firmu, která
Nezveřejněná smlouva, přímé zadaní, víc jak rok se bude jezdit v 810 namísto nasmlouvaných vlaků.
Udělat to akciovka, tak už jim nádražáci v diskuzích odebírají licenci a ženou je před soud.
PS: Kam se podělo tvrzení, že ČD jsou akciovka, jako každá jiná?
Vono se to zrovna nehodí do krámu, žejo 😀
Tak oni by spíše odebírali za to, že u jednoho dopravce vlaky spíše nejezdí než jezdí, i když i tak lidové soudy nejsou zrovna známkou právního státu 🙂 Tady to alespoň jezdí, i když samozřejmě nedodržení smlouvy by mělo být sankciováno. Ale to stejně nebude, protože dohoda o tom, že budou jezdit v Olomouckék kraji je spíše (tedy alespoň myslím podle postoje kraje) na bázi „ujištění“ než na bázi smluvního závazku. Jezdit by měly, ale když nebudou, tak je zastoupí 810. Pohoda, ne?
Nemůžu to ani číst, dovezte to do Brna a já to opravím 😂😂
Na dolním je spousta prázdných kolejí, žejo 😀
Měli to dát soukromníkovi, ten by s tím klidně jezdil i bez opravy, co na tom, že to občas nedojede.
Jinak pro všechny dopravce jedna rada( evidentně se problematice plně neorientujete):
Pokud nějaký dopravce vyřadí stroj z provozu tak to je na 99% z důvodu nevyhovujícího stavu a nutných oprav které se mu nevyplatí a pokud je nízká cena, tak si můžete být na 100% jistý, že je to šrot. Dobré je i ped koupí stroj vidět a nechat ho prohlédnout zkušeným technikem.
Potom nemusíte říkat věty jakože stav je horší než jste čekali a nebudete vypadat jako bambulové.
České dráhy svoje dílny s velkou slávou postupně zlikvidovaly v duchu hesla, že outsourcing vše magicky vyřeší. Dnes se s velkou „slávou“ řeší obnova dříve zrušených dílen.
To bych ČD úplně nevyčítal. V dnešní době je běžné, že se firma zaměřuje jen na jádro svého podnikání. Problém je v tom, že v tomto případě neodhadly možnosti na trhu a podřezali větev nejen konkurenci, ale i sobě. Holt špatné podnikatelské rozhodnutí 🙂
Normální je nejprve zjistit možnosti na trhu a teprve poté eventuelně se dané činnosti zbavovat. Jenže to borci u ČD prostě neudělli.
Akorát mám často pocit, že ČD netuší, co je jeho „jádrem“.
Inkasovat předražené pálky za provoz historicky velmi cenných vozidel. Vybrané prachy rozpustit ve svých odměnách a zlatých padácích.
Dílny zrušila privatizace. Byly odděleny od ČSD (ČD) a byly rozprivatizovány.
Seto-samo-se-to. Na to lze svést ledacos 😀 Privatizace je jen nástroj, co do ní šlo ovlivnili konkrétní lidé. Provozování dráhy ztrátové bylo vždycky, zatímco z dílen koukal lukrativní kšeft do vlastních kapes. Takže ti co ve vedení Č(S)D tehdy seděli do privatizace vyvedli…
Nevím, zda to tu někdo zmiňoval, ale na internetu jsem našel fotky první jednotky 646 v nátěru ČD, přesněji jednotka 646 027.
http://www.railvolution.net/news/the-first-gtw-2-6-dmu-in-cd-colours
Je to pouze polep.
Čekám stejnou kritiku jak u Arrivi, že i ČD přivezli šrot z Německa.
Který pořádné a včas nedokážou opravit.
Těm mínusům nerozumím. Ta situace je skoro stejná a ČD mají to štěstí, že mají 810, což je taky šrot, ale alespoň pojízdný. Kdyby ČD tyto vozy neměla, tak je to možná ještě větší průšvih než v případě Arrivy.
Pojízdný taky jak kdy…. 😀 Staří dědkové strojvedoucí si ledacos umí opravit, ale mlaďoši jsou vesměs už jen řidiči kolejových vozidel, co se bojí umazat ruce.
No, bojí – leckteří spíš jen nechtějí …
Je to o dost mladší než popelnice r.845 od Arriva.ono je to jednoduché dovezes jednotky a hned budou jezdit…a dílna si přečetla příručku a už to umí opravit a udržovat.nekteri tady fakt asi hulí dobře modely
A popelnice 810 a jejich klony jako nosná řada spousty tratí toho správného dopravce jsou mladší nebo starší?
Trondo každý si může vše vyguglovat a 810 jsou staré šunky .ale pokud kraje nezaplatí budou tam jezdit tyhle šunky
Pokuď to mají kraje fakt zaplatit, není žádný důvod ty prachy cpát zrovna do ČD.
přesně tak, Jihomoravský si raději koupí svoje vlaky , aby se těch popelnic zbavil nadobro
Tak v tomto případě si v podstatě kraj zaplatil za jednotky Stadler a minimálně rok je ještě nedostane 🙂
Tak vidíš Jerry, sám sis odpověděl, pokud to kraje resp. MD zaplatí nebude Arriva jezdit s 845 a budou jezdit (samozřejmě až se vyrobí) fungl nové motory, nad 845 jsi se rozčiloval zbytečně.
A co takové popelnice řady 85x, co oslavily 50 let v provozu u ČD? 😀
850/1 již dávno nejezdí a 852/3 by bejvaly oslavily 50.let, ale tím že byly kompletně rekonstruované, tak neoslaví nic. Jak prostinké…
Kompletně. Tak jistěže. Ale ano, někomu stačí, kdy se tu a tam něco povyměňuje, byť rám a podvozek je původní a samozřejmě stáží je na jízdních vlastnostech znát. Kastle se znovu namaluje, a hned je to nové! 😀 To, že tam ve vyšších rychlostech kdeco drní a chrastí je normální 😀
Děkujeme olomouckým radním za téměř nejhorší dojednanou smlouvu na provoz Os a Sp vlaků v ČR… Regionovy a Tornáda na věčné časy. Ještě, že alespoň region železnice desná si vynutil Pantery, které mírně oživují zdejší vozovou nabídku. Jinak je to krajským radním úplně jedno. Uvidíme, co bude jezdit po elektrizaci trati Olomouc – Uničov. Ještě, že tam bude pouze ETCS, což je nepřímou podmínkou pro moderní vozidla, takže navzdory radním bude nutné jezdit něčím novějším… anebo že by nakonec Tornádo s ETCS, aneb provoz brzdící vlak na max. 110 km/h na tratích se souvislou 160 km/h?
Co já pamatuju, tak na trati Uničov Olomouoc tradičně jezdil Hurvajz. A tradice se musí přece ctít!!!
To toho tedy příliš mnoho nepamatujete, nebo jste si tu trať spletl s nějakou jinou: já tam pamatuji především „bubláky“ (M 262.0, později M 262.1) – právě kvůli na tu dobu docela slušné NTR.
A kolikrát tomu správnému dopravci utíkali cestující z hořícího motoru?
Já teda z motoru nikdy neutíkal… Ono se do něj mj. dost blbě leze, aby se pak z něj utíkalo.
Šťastný to muž! 😀
Hlavně nikdy nepřiznat, že žhavá trubka zahořela a mazutka vybouchla.
Lidi maj krátkou paměť.
262 tam jezdila to máte pravdu. 4 roky dojíždění do Olmíku nelze zapomenout (84÷87) Hurvajz byl častým „hostem“ na trati. Jeho motorový řev byl dost zapamatovatelný
Tak ony jsou hlavně nerovné podmínky nastaveny už v legislativě tím, že ČD jako jediné na trhu musí vše soutěžit, zatímco ostatní dopravci mohou zadat opravy i nakupovat jednotky přímým zadáním dle libosti. Toto se mělo narovnat před liberalizací. Vždyť ani MD nebylo schopno dotáhnout žádnou soutěž na dopravce do konce a po ČD se tento postup striktně požaduje. DPOV rozhodně nemá kapacitu aby pro ČD dělali všechno.
Ale to jsou rovné podmínky, soukromá firma má svého majitele, který ví nejépe, kde bude utrácet svoje peníze, státní firma žádného konkrétního majitele nemá a vedení takové firmy pouze spravuje majetek nás všech a přece nechcete, aby to vedení státní firmy mohlo legálně zadávat zakázky kamarádům, třeba v ceně jedna oprava motoru za miliardu (a část kámoši poukáží na příslušný účet).
Pokud budou mít ČD dobré ekonomické výsledky tak je mi jedno že něco dají kamarádům. Stejně tak třeba ČEZ.
Pokud výsledky nebudou, nezajímá mě alibismus.
(Mimochodem když se chce, tak se i korektní nenapadnutelné výběrko zadá tak, aby vyhrál dvorní dopravce a do smlouvy se dají pokuty za 380, ČD rády zaplatí).
ČD ale dobré ekonomické výsledky nemají. Je to pouze šikovná hra s čísly, kdy se ztráta „podnikání“ ČD jen kompenzuje z veřejných rozpočtů.
ČD nejsou soukromým podnikem. Bohužel. Být to veřejně obchodovaná akciová společnost, tak se samotné ČD chovají jinak.
abych pravdu řekl, nedovedu si představit ČD jako soukromou firmu. Myslím, že by se mnozí poté divili.
Hlavně spousta zdejších diskutujících by se divila. :-):-)
To by nerozdejchali, na internách by bylo plno lidí s infarktem 😀
„že ČD jako jediné na trhu musí vše soutěžit“ tak to je krásná citace ze zákona, věřím že vám soudruzi na odborářský schůzi za tohle rádi zatleskají
Odboráři rozhodně o tržní soutěže nestojí. To je největčí hrozba pro režijkáře 😀
Na druhou stranu, jsou ČD naopak zvýhodněny různými „odprodeji pozemků“, „odprodeji majetku“ atd. do rukou SŽDC v situaci, kdy tento majetek byl kdysi do nově založených ČD, a. s. vložen „zadarmo“ coby kapitál.
Takovou možnost (kdy např. různé pozemky přiléhající ke kolejištím dosud patří Českým dráhám, a. s.) jiní dopravci nemají.
Tzn. někdy tak, jindy onak.
Ve vylepšování účetních čísel skrze odprodeje „nepotřebného“ majetku management ČD přímo exceluje 😀 Občas se přijde na to, že zdánlivě nepotřebný majetek až tak nepotřebným nebyl a tak náš skvělý hospodář za drahý peníz řeší, jak odprodaný majetek nahradit.
Přeškolit zbytečně zaměstnané tutany z kanceláří a mohou opravovat vlastními silami a i na kšeft i ostatním dopravcům . Navíc mohou předávat zkušenosti Arrivě , případně dalším dopravcům . Pokud o to bude někdo z nich stát . Je jich tam tolik , že v zájmu nulové uhlíkové stopy mohou naftové loko tlačit .
Špinavé práce se všichni bojí. A pak se divíme, že nám tu vlaky vozí Bulhaři. Právě proto, že i ten mašinfíra se občas zamaže.
ČD má veškeré zázemí i na servis okolo . Mají to pojmout jako byznys jak na pronájem ploch tak servis a budou bačovat . Místo toho se zatrpkle noří do slz , a při nádechu je jen slyšet , že to nejde. No a takhle asi ani nepůjde . Chce to borci od drah novou vizi . Všechno jezdit nebudete už nikdy tak zabrat , ať ten pád tak nebolí . Tak vymyslet jak na tom vydělat , klidně pronájmem strojvedoucích . Ti Bulhaři se nevrátí domů , přijdou další a vy si budete jezdit z vláčkama akorát v králoství… Číst vice »
ČD vhodné objekty raději zbourají, než aby je pronajímaly… 😀 Vždyt kolik dep už v rámci věčných organizačních změn uz bylo opuštěno a nechalo se prostě zchátrat a spadnout. Inu, dobrý hospodář se nezapře 😀
Tak k tomu není co dodat .
Taky by mohli ty do výroby nahnaný úřednící postavit další Most inteligence.
Dodneška tam ani není druhá kolej… tak kvalitně se u nás staví! 😀
Jsem myslel , že se tam do oblouku ani druhá nevejde a proto je to most inteligence .
Problém je maximálně tunel na levém břehu. Na most se druhá kolej vejde, stejně tak i na zbytek tělesa ke Krči. Ale prostě tam není 😀
Juchů, my cestující i naši reprezentanti v Olomouckém kraji milujeme šukafony. S šukafony na věky věků 🙂 Hop, hop, hop 🙂
Jak je možné, že firma se stoletou tradicí, obrovským zkušeným aparátem a největším technickým zázemím v této zemi nezvládne reko pár jednotek v požadovaném termínu?
Inu holt ti takzvaní experti národního dopravce tráví pracovní hodiny prokrastinací na internetu a na skutečnou práci jim nezbývá čas 😀
V článku chybí informace co mezitím jezdí místo toho.
To samé, co dosud:) 810, 814, 843 a podobná kvalita.
Nejmodernější vozidla národního dopravce řad 843, 814 a 810.
Sůra, zábradlí: Nechápu, za co máte mínusy, když popíšete realitu….
Je to tady pořád víc fanouškovský, než odborný….
Vždyť jde o ta nejlepší vozidla u nás! …když máš v chalupě orchestrión… 😀 😀
No aspoň se to neodříká bez náhrady, jako u Arrivy.
Také odříká. Akorát se to nesleduje tak, jako nyní u arrivy. Já pamatuju odřeknutých vlaků… i z té „modré“ stáje. Arrivě to teda ale nyní skřípalo dosela hodně.
Kdyby ČD odřeklo více jak 30% spojů určitě by se o to také sledovalo jako v případě Arrivy.
30% odřeknutých v závazku? Opravdu?
Ne, ČD neodřekl 30% vlaků v závazku.
Chtěl jsi důvod kdy by se mělo psát o ČD, tak to byl jeden příklad.
Jenže u ČD je průser odřeknou byť jen promile. Stále mají defacto monopol, a to že v součtu vyjde malé procento neznamená, že to v daném místě nenastane z pohledu cestujících velký průšvih. Chlácholení, že bylo postiženo jen malé procento vypravovaných spojů lidem mrznoucím na peróně skutečně nepomůže…
Souhlasím, z pozice cestujícího, který chtěl použít odřeknutý vlak, je to průšvih vždy. Já také někdy mrznu na nádraží a „nadávám“ u toho, když je odřeknutý/zpožděný vlak ČD. Ale je potřeba to brát racionálně, každému dopravci se vždy nějaký ten vlak pokazí. ČD vypravuje stovky vlaků takže je jasné, že každý den jim nějaký vypoví službu.
Ano, ČD provozují stovky vlaků a k jejich zajištění mají desítky souprav. Je logické, že menší dopravce bude mít k nižšímu počtu vypravovaných vlaků rovněž nižší množství souprav. A i menšímu dopravci může něco službu vypovědět. Co tady chybí je špetka soudnosti… pokuď něco „odpustím“ ČD, měl bych to umět odpustit i jiným dopravcům…
Ano, jenže první den Arrivy vypadal tak, že nemají žádnou náhradní soupravu.
ČD možná nějaké náhradní soupravy někde mají, ale rozhodně ne kdekoliv a schopné obratem nahradit jakýkoliv vlak.
Tak jinak, určitě všichni dopravci budou odříkat některé své spoje, to je jasné, ale je to potřeba brát v kontextu:
Když dopravce X odřekne 2 vlaky z celkových 10 vlaků a zároveň
když dopravce Y odřekne 2 vlaky z celkových 100 vlaků.
Tak se bude psát o dopravci X, protože to byla jeho nezadnebatelná část vlaků.
Výsledkem pořád je, že dva vlaky nepojedou. Lide se nasraně vrátí domů 😀
Ano, z pohledu cestujícího je to jedno. Ale toto je reakce na to, že se o jednom dopravci píše více a druhém méně.
Samozřejmě. Však zkratka ČD implikuje mnohé. Čekáš dlouho? Čekej dále, času dost… 😀
Zábradlí má mínusy za ironii (proto jich má víc než Sůra), to se vůči ČD netrpí!
Že by ČD finančně motivovali své zaměstnance v loajálním boji se zlými kapitalisty? 😀
Tak hlavně jestli pozdní neschopnost dopravce nasadit objednaná vozidla řádně a včas ohodnotí Olomoucký kraj na pokutách.
Vzhledem k tomu, že ve smlouvě zřejmě nic takového nemají, tak jim pokutu dát nemohou.
V tom případě nastupuje bod dva a voliči ty šroty, ve kterých musí jezdit spočítají hejtnanovi ve volbách, jako tu poslední dobou pořád čteme.
Voliči dostanou guláš a budou spokojeni 😀
Voliči budou spokojeni i bez guláše stejně jako dosud – jinak by těmi vlaky nejezdili už dávno.
Uvidíme po dalších volbách. Možná jsou voliči na Hané se současným vozovým parkem spokojeni a nechtějí na něm nic měnit. Proti gustu…
Spokojeni jistě nejsou, ale nejsou zase až tak nespokojeni, aby jim stálo za námahu vystoupit proti tomu nějak razantně. A výsledek krajských voleb rozhodně nestojí a nepadá (a NIKDY nebude stát či padat) na tom, jaká vozidla v tom kterém kraji budou používat dopravci ve VHD – to je jen hloupá představa některých nesoudných komentátorů!
Co čekáte od šotoušů, kteří se zde převážně koncentrují 😀
Vzhledem k tomu, že někteří si ani nezměnili své přezdívky ze svého hloupého žvanění a provokování v DF K-reportu, tak od těch pochopitelně mnoho inteligentního očekávat opravdu nelze.
„Vzhledem k tomu, že termín pro podání předběžných nabídek je 6. února, není prakticky šance, že by ještě letos vyjely.“ … Nemá být „příští rok“?
Při kvalitách některých modernizací vybraných odborníky z ČD možná nevyjedou vůbec 😀
A ony ty vlaky normálně jezdí . A modrý polep na tom mají za tři dny . I tak to je oproti stávajícímu jiná liga
ono to nebude jen o polepu. Spoustu věcí se musí přizpůsobit národním předpisům.
A co jako dělali ten rok dodnes . Předpisy nevím , neznám. Ale Arriva dovezla vlaky jeden den a druhý už tahali . A tyto jsou podobné nebo stejné co v cz už jezdí . Nemyslím , že by Jančura kupoval nové z pl kdyby koupil tyto a už by stopro jezdili . ČD to bude ještě pár let oprašovat někde na slepé koleji a pak rovnou do muzea ?
A nedělali náhodou v DPOV i nějaké práce pro privátní dopravce? Kapacita DPOV přece také není neomezená!
A právě z takových a jim podobných důvodů si objednatelé položí otázku: „Mám alternativu k ČD?“ Nehodnotím jak kvalitní současné alternativy jsou, ale ta otázka v hlavě zazní všem a u některých se tato jiskra rozfouká a začnou pro tu myšlenu hořet. S plamenem/ohněm je to pak jako vždy, dobrý sluha, ale zlý pán.
České dráhy nakupují a opravují šrot ze zahraničí… 😀
Zato Regiojet díky tomuto jejich nákupu šrotu ze zahraničí pořídí pro Ústecký kraj nové jednotky ze zahraničí. 🙂
Nikoliv, jen identické počínaní soukromých dopravců jest kritizováno – zatímco u ČD je vše v naprostém pořádku. A to je ten problém.
Nemáte chybu v příjmení? Mně připadáte spíše Trefený než Trefný …
Argumentace ad hominem je typická v případech, kdy nejsou věcné protiargumenty. Je vidět, že pochybení ČD ospravedlnit neumíte, tak holt jen urážíte 😀
To nerozporuji, jen vnímám, že nedostatkem argumentů a soustavným omíláním několika málo skoro stejných manter tady trpíte minimálně tentokrát nejvíc vy = proto ten příměr k „trefenosti“ přímo nabízíte.
To ano, ale proč se tedy nadává na 844?
Protože první s tím nápadem přišli soukromí dopravci… 😀
Se „žraloky“? A to, prosím, kteří soukromí dopravci (v ČR)?
Vozy jsou nízkopodlažní a klimatizované, budou mít wifi i zásuvky, takže plní všechny aktuální standardy pro regionální dopravu, nelze srovnávat s problémovou řadou 845, kterou v Česku používá firma Arriva.
To ukáže až provoz, zdali s modernizovanými vozy problémy nebudou. Modernizované 810 ČD aka „nové“ RegioNovy 814 také zrovna bezproblémové nebyly, že… Ostatně „moderní“ 844 aka RegioSharky také nejezdí, jak by měly. A nahrazují se hádejte čím…
„Vozy jsou nízkopodlažní“
Pro česká nástupiště však tak jako tak nebudou bezbariérově přístupná – výše „nízké“ podlahy odpovídá nástupištím ve výšce 76 cm nad TK, nikoliv české výšce 55 cm nad TK.
To je ale způsobeno tím, že se do nádraží – donedávna provozovaných odborníky z Českých drah – prakticky vůbec neivestovalo. Vyvíjet nová kolejová vozidla odpovídající historicky cenným nástupištím v ČR pamatujícím často ještě doby France Josefa, když všude okolo mají dávno standard jiný se jaksi nevyplatí nikomu.
„To je ale způsobeno tím, že se do nádraží – donedávna provozovaných odborníky z Českých drah – prakticky vůbec neivestovalo.“
Ne. To je tím, že těch 76 cm je (v rámci okolních zemí) provozní specifikum existující jen v části Německa.
Tzn. ten 21cm rozdíl výšek nástupišť bude pouze a právě tam, kde se do nádraží (resp. odpovídající výšky nástupišť) již investovalo. V ostatních případech půjde o výškový rozdíl „o 21 cm vyšší vůči nízké podlaze Regionovy (či Regiospideru atd.) či vůči nejnižšímu schodu vysokopodlažního vozidla“.
Ví někdo jak Němci (na části své sítě) dospěli k 760 mm nad TK? Podle mě je to pro dvoupodlažní jednotky naprosto nevhodná výška, 550 mm je pro ešus tak akorát, aby byl kapacitní a přitom bezbariérově přístupný. Pro jednotky typu žabí tlama / panter je to asi snazší, protože není uvnitř tolik schodů, ale pak už mi připadá lepší mít podlahu až nad nárazníky jako to má metro.
„Ví někdo jak Němci (na části své sítě) dospěli k 760 mm nad TK?“
A není to odvozeno třeba právě od metra (třeba i v souvislosti s napájením třetí kolejnicí)?
Nevím, jen tipuji – zejména když to bylo použito v okolí Berlína: mohl být třeba předpokládán i nějaký vzájemný peážní provoz.
To jen soudruzi z NDR udělali někde chybu. Asi jim chyběl první díl skládacího metr, když to navrhovali. Napsali se 76 a už se to neslo.
Tudíž Sprinteri taky šroty nejsou, jsou nízkopodlažní a klimatizované, ačkoliv klima jde, jako když nejde. Počkejte je to šrot! Protože je nevlastní národní banda. 😂
Opravdu? Když tyhle motory chtěl koupit Jančura byl to ojetý šrot, který nemá na našich kolejích co dělat.
Srovnávat nejde proč přesně?
No hlavně tu wifi. To je dneska už důležitější než kotoučové brzdy nebo funkční hajzl.
WiFi, co stejně nefunguje, protože podél tratí beztak není signál 😀
Podle mě za to může ARRIVA!
Souhlas, vyhostit Arrivu za neschopnost ČD. Hlavně, že Arriva má Desira, ale to je přeci taky ojetý šrot z Německa… Ačkoliv je nízkopodlažní – přesto je to šrot. A tady bude někdo hájit ČD, že šroty, které nakoupilo ČD, vlastně šroty nejsou, neboť je nízkopodlažní… (Viz. pár příspěvku výš…) Dvojí metr jak vyšitý, ale na tomhle webu je to klasika.
Problém ARRIVA vlaky s.r.o. je použitá řada 845, vlaků dovezených jako ojetiny z Německa a provozovaných v původním stavu.
Zatímco ČD vás povozí osmsetdesítkama. V původním stavu 😀
Myslim, ze z pohledu cestujiciho byl hlavni problem arrivy, ze jejich vlaky neprijely vubec, nefungoval prodej jizdenek, nahradni souprava netopila nebo ze personal se nezvykle casto choval nerudne. Kdyby misto planovany rady 845 jako nouzove reseni docasne nasadili normalne topici 810 na osobaky a treba historicky 831 na rychliky s tim, ze nove soupravy potrebuji par dni cas na oziveni, lidi by jim to v poho odpustili, nad tim by se rozciloval nekdo akorat na tomhle diskusnim foru. Koneckoncu nedelejte si iluze, ze o zmene dopravce vsichni cestujici vedeli a ze od toho snad meli nejaky ocekavani. Tak to ale… Číst vice »
My o osmsetdesítkách a jedna neschopná zůstala stát v Louce u Litvínova 😀 Cestující na zastávkách směr Moldava budou jistě velmi nadšení, po trati vůbec žádný informační systém není a vlaky se narychlo nahrazují autobusy. To bude jízda! 😀
A co by na tom změnilo, kdyby tam místo ČD jezdil třeba Jančura a stalo by se mu něco podobného (protože ani jemu se problémy s vozidly nevyhýbají)? On by snad na těch zastávkách nějaký informační systém měl?
Zeptejte se těch, co tvrdí jak s ČD žádné problémy nehrozí a že ČD jsou nejlepší dopravce na světě! Celá debata je o tom, jak tahle sorta lidí od ČD systematicky kope do „neschopných“ soukromníků.
Ja to teda tak nesleduju, ale v diskusich na tomhle serveru mi to nekdy pripada, jak kdyby tu probihala nejaka sektarska valka. Jedny kopou za kazdou cenu do ČD, druzi do soukromniku. Kdyz to predcitam pritelkyni, ktera se na zeleznici diva jako na kteroukoliv jinou sluzbu bez nejakyho fandovstvi, tak to trochu nechape.
není jediná, která nechápe.
Já jsem si tedy zatím nikdy žádného tvrzení, „že ČD jsou nejlepší dopravce na světě“, v těchto debatách nevšiml – tedy kromě toho, že to debatujícím podsouváte třeba právě vy.
Nikoliv, kecy typu „s ČD by se to nestalo“ tu v různé formě jsou. Jenže u ČD se ty průsery jen schovají za kvanta provozovaných spojů.
Ano, kecy typu „s ČD by se to nestalo“ tu v různé formě jsou velmi často, ale žvást o tom, že „ČD jsou nejlepší dopravce na světě“, jsem zatím kromě případů, že jej někdo „trefený“ někomu podsouvá, nezaregistroval.
Tak to jste nečetl debatu u článku o opožděném příjezdu jednoho vlaku RJ ze zahraničí a spoustu dalších článků o konkurenci ČD.
Jenže ta osmsetdesítka většinou přijede a neohrožuje můj život balkánský personál. Navíc spousta z nich prošla většimi či menšími modernizacemi (sedadla, okna…)
Balkánským personálem se s oblibou ohání škarohlídi, pro které jsou ČD tím nejlepším dopravcem na světě. Pravdou je, že i u ČD jezdí mongolové – a to že mluví česky neimplikuje, že při výkonu své profese neohrožují životy cestujících. Stačí se jen podívat na statistiku toho, kolik klacků proškolení strojvůdci ČD projeli. Buďte rád, že to je v drtivé většině případů bez následků!