České dráhy zlevnily jízdenky do Vídně. Není to reakce na RegioJet, zlevnili jsme i jinam, tvrdí
České dráhy začaly prodávat jízdenky mezi Prahou a Vídní levněji, než dosud. Současně výrazně snížily výši poplatku za storno jízdenky.
České dráhy začaly prodávat jízdenky mezi Prahou a Vídní levněji, než dosud. Současně výrazně snížily výši poplatku za storno jízdenky. Firma ale odmítá, že jde o reakci na vstupu RegioJetu na trasu mezi českým a rakouským hlavním městem.
Změny se týkají takzvaných Včasných jízdenek Evropa, které nabízí při nákupu dopředu obvykle nejlevnější cestování do zahraničí. V případě vlaků do Rakouska, Německa, Slovenska a Švýcarska je největší změnou poplatek za storno jízdenky. Dosud to bylo 10 euro za osobu při vrácení před prvním dnem platnosti, nově od neděle 3 eura. „Nadále platí, že Včasné jízdenky Evropa do Polska, Slovinska a Maďarska vracet nelze, respektive srážka činí vždy 100 %. Je tedy třeba rozlišovat, kam člověk cestuje,“ dodal mluvčí Petr Štáhlavský.
V případě Vídně navíc dojde ke zlevnění. České dráhy a rakouské ÖBB se vrací k ceně 14 euro za jednu cestu mezi Prahou a Vídní. Ještě před několika dny ceny začínaly na 19 eurech.
Cenu 14 euro (aktuálně 364 Kč ) nabízely ČD obvykle jen v akci během podzimních slabších měsíců. Teď začíná být 14 euro standardem. V rezervačním systému je tato cena nastavená až do března, dál jízdenky nejdou dopředu koupit. V případě první třídy došlo ke snížení ceny na 24 euro.
Včasné jízdenky se prodávají obvykle až do 1 dne před odjezdem nebo do vyprodání stanoveného počtu jízdenek v každém vlaku.
ČD ale odmítají, že jde o reakci na konkurenci. „Úpravy se týkají i Německa a Švýcarska, kam žádní konkurenti nejezdí. Je to vstřícný přístup k zákazníkům,“ dodal Šťáhlavský.
Došlo i ke změně podmínek vracení místenek. Novinkou je možnost vrátit místenky v mezinárodní přepravě beze srážky – obdobně jako ve vnitru – prakticky až do času 15 minut před odjezdem vlaku.
Podle Šťáhlavského do některých států stačí mít jízdenku elektronicky, například v mobilu, zatímco do některých států je stále třeba vytištěná. „To jsou skutečnosti ovlivňované požadavky partnerů. Jedná se o mezistátní dopravu, které se účastní více dopravců, na rozdíl od soukromníků, kteří obvykle zajišťují dopravu v celé trase sami,“ dodal Štáhlavský.