České dráhy zjednodušily nákup jízdenek na noční vlaky
Lůžkový vůz WLABmz Českých drah. Foto: České dráhy
Změny chystá dopravce i v systému objednávání místa na autovlaku.
Změny chystá dopravce i v systému objednávání místa na autovlaku.
To sou všechno jen keci.co je mě do systému nákupu. Já budu jezdit třeba v dobytcaku na slame,hlavně když na to budu mít. Zlevněné jízdné!!!
Netrol. Nebo jestli fakt nemáš na jízdné, vsadil bych kalhoty na to, že si za to můžeš sám.
Opravdu oceňuji invektivy trollů vůči mým příspěvkům. Asi nemají na marketingu ČD nebo v CHAPSu co na práci. Ale systém (inovovaný) je paskvil. Zadáte poptávku pro 3 osoby – 2 dospělí + dítě 10 – 14 let. Kliknete „chceme být společně“ a ten systém Vám pro 3 osoby v pohodě nabídne double – to jako 1 osoba bude spát na zemi nebo co ? Nebo Vám systém nabídne i single, po zakliknutí chceme být společně. Myslím, že někteří diskutující by si systém nejdříve mohli otestovat. Protože s lůžkovými vlaky jezdím a znám prostředí, tak vím, že se kapacita mění od… Číst vice »
Nezoufejte, na denní vlaky to taky stojí za pendrek. 😆 Příklad: chci jet do Vídně s přestupem přes Břeclav. Vrhnu se na místenky – u prvního vlaku mi to nabídne jen neurčitý výběr, u druhého i konkrétní místa, která ovšem nelze z nějakého záhadného důvodu vybrat z plánku, který si asi mám nastudovat jinde. Mám prý napsat číslo vozu a čísla sedadel oddělená čárkami, jenže na klávesnici mobilu je čárka zašedlá, takže ji můžu leda zkopírovat přes schránku, ale stejně je mi to k ničemu, protože po pokusu o ověření obsazenosti appka stejně jen nahodí nicneříkající hlášku Interní chyba systému… Číst vice »
Při dalším pokusu o nákup jízdenky i s místenkou už appka u druhého vlaku ukazuje jen obecný „výběr“ sedadel – konečně bez chybové hlášky! Zase se ale může lehce stát, že změní řazení a zkusí u ČD tak populární trik – více rezervací na jedno sedadlo nebo na neexistující sedadlo. Na stížnosti mailem odpovídají bláboly nebo raději vůbec, na FB za kritiku banují. Skoro to vypadá, jako by měl CHAPS na starosti i komunikaci se zákazníky. 🤣
České dráhy mají stále značné rezervy. Přes cca 10 dny jsem chtěl lístek na autovlak do Košic + kupé pro 3 osoby – lůžka – cena přes 5 tis. Kč a to 1 jízdenka byla dětská. Dle jejich webu ovšem bylo místo pro auto , ale nebylo místo pro rodinu do jednoho kupé. Dnes jsem se díval na ten jejich avizovaný inovovaný zázrak a samostatné kupé mají. Za takovou cestu chtějí ČD více, než je benzín tam i zpět v relaci Praha – východní Slovensko. Takže ČD kvalita opět selhala. Minulý pátek do Bratislavy přijel jiný vagon, takže namísto zakoupené… Číst vice »
A jakou to má souvislost s Bratislavou? 😉
K čemu mi je vylepšený web ČD, když si něco zaplatím a přijede něco jiného ? To přesně ČD navrch huj, uvnitř fuj. A proč není na webu ČD u lůžka, možnost – chci celou kabinu a chce mi to chápt, zda jsem muž T3 nebo žena T3, když chci jet k kombinaci otec + matka + dítě. CHAPS to může rovnou předělat a ne se chlubit poloproduktem.
Od toho je tam zaškrtávátko, že chcete cestovat ve společném oddílu. Chce to taky číst
Je smutné, že neumíte číst a web ČD používat. Já do Košic jezdím lůžkovým vlakem od roku 1991, odhadem tak 6 – 10 krát za rok. Kolonka společný oddíl je tam již dlouho, ale následně to zmatečně nesmyslné další volbu muž/žena. Je vidět, že o věci noc nevíte … Podle mne by měla být na eshopu prostá volba celá kabina
Jel jste z Prahy do Košic jste psal. Jak jste se ocitl v Bratislavě. 😉
Než se snažit poučovat, tak byste se měl naučit používat web ČD a nedávat najevo svou negramotnost. Navolím počet žen/můžu a ještě zaškrtnu chci společný oddíl, v čem je problém?
U konvenčních souprav je u plánku poznámka, že směr jízdy není garantovaný. Něco podobného negarantuje u konvenční souprav žádný dopravce v Ervropě, nebo lépě většina evropských dopravců výběr z plánku vozu (bezplatně) vůbec neumožňuje.
Ono totiž auto nemá jiné náklady na provoz, jak benzín že?
Užitečné 👍
Tuší někdo jak postupovat v případě že si chci k Interrailu koupit pouze lůžko/lehátko bez jízdenky? U spojení do Zürichu to u Canopusu ani NJ s přestupem v Linzi nenabízí možnost koupit rezervaci bez jízdenky.
U Canopusu to nabízí. NJ má globální cenu.
Předloni jsme normálně ty lehátka z Lince do Curychu k Interrailu nakoupili přes ÖBB eshop. Dneska už to nejde?
To jsem nezjisťoval, ale mohu to zkusit přes aplikaci jestli vás to zajímá.
Doplňuji. Ne, aplikace ÖBB mě při zadání nákupu pouze rezervace spojení nenalezne. Takže zřejmě nejde ani tak.
Už nejezdí přímý vůz do Curychu přes Linz?
Zkuste web ČD. Možná budete mít vic štěstí než já. Já ho nenašel. 😉
Včera jsem na to na nádraží koukal, že je tam curych jen přes Drážďany, zatímco přes Budějice je jenom Linz. Ale nesleduju to pravidelně, jen tyhle vlaky vídám na tabuli (Linz/curych a Curych), pokud jedu domu vlakem. Asi nějaká výluka.
Normálně lůžko jezdí, teď ne kvůli poškozenému mostu v Rakousku. Ale bývá taky často vyprodané. Dá se tedy jet tím stejným vlakem do Lince a tam přestoupit, třeba do lehátka.
Nastavte si jako slevový průkaz Interrail. Klikněte na „+přidat jiného cestujícího “ vyberete věk a v průkazem vyberete Interrail.
Jen nezapomeňte odebrat ostatní cestujici
Super počin, mohli to být dřív, ale fajn. Jen mě teda fascinuje, jak na trasach do Varšavy, respektive Budapešti, různě zapínají a vypínají možnost kombinace Včasné jízdenky Evropa s lůžkem. Jeden čas to šlo všude, pak to nešlo do Varšavy a šlo do Budapešti, teď je to naopak. Přitom to řekl bych nebylo vyprodaností, hledal jsem to na hooodně budoucí datum.
Tak zrejme na to majú komerčné dôvody. Ak to vedia predať za plnú cenu, bol by nezmysel to predávať za znížené cestovné. Toto sa pritom môže meniť v čase podľa očakávaného dopytu, napr. v turistickej sezóne a podobne.
Mě spíš vadilo, že na tuhle cestu ukazujou cenu bez lehátka a do Budapešti je přitom povinné. Takže si řeknete skvělé, Budapešť za 3 nebo 5 stovek a v dalším kroku naskočí 250 navíc. (Ale už je tomu několik let, co jsem jel do Budapešti vlakem, od té doby jsem z různých důvodů (asi nejen cenových, přinejmenším cestu tam bych rád jel vleže i za vyšší cenu) jel několikrát regiojetem).
Co bychom se bez těch youtuberů počali.
Někdo na GR dostal odkaz na youtube… Ale jo, zaplatpambu, ať už je důvod jakýkoli.
Nie som úplne fanúšikom niektorých detailov eshopu ČD, ale to ako dlhodobo vnímajú a reagujú na podnety cestujúcich je úplne úžasné. Nie je ľahké nájsť dopravcu ktorý naozaj aktívne počúva kritiku čo nefunguje a takto efektívne to opravuje nie je jednoduché. Palec hore!
Ale houby. Kdyby to jeden tytrubkář nerozmáznul, tak na to pořád serou dál.
Obtížnější rezervace lůžka/lehátka byla za mě posledním velkým nedostatkem nočních vlaků ČD. Sám jsem si teď hrál s appkou, zkoušel různá data a za mě to oproti minulosti funguje a vypadá skvěle!
Pro mě to byl poslední důvod kupovat lístky u pokladny. Protože řešit přes eshop rezervace do lehátek s dětmi různého věku (z nichž některá ani vlastní lehátko mít nemusela) dost dobře nešlo.
A ten předchozí paskvil náhodou neměla na svědomí taky ta arogantní parta, pardon, Chaps?
Akorát, že člověk si nemůže vybrat místo sám a jemu automaticky přiděleno.Tudíž zlatý RJ a Leo express, kde to jde normálně
Pravda no LE má fakt dobry noční vlaky, hlavne pohodlný lehátka a lůžka 🤣
Tonda se sice střelil do nohy, ale mě by tedy zajímalo, proč si ve voze k sezení mužů vybrat z plánku a v lehátkovém/lůžkovém voze ne. Chápu, že u lůžek je to složitější v tom, že jsou pánská a dámská kupé (která předpokládám nejsou předem daná, ale podle konkrétního prodeje), ale to snad nemůže být důvodem, proč by to nešlo. U lehátek už vůbec není žádná překážka. Evidentně si někdo ulehčil práci…
No právě tohle bych v tom viděl. Když to přestřelim do extrému, co když si několik žen vybere z plánku lůžka po jedné do každého kupé? Pak si bude chtít lístek koupit muž, a hle, nemůže, přestože je obsazená třetina míst.
Neříkám že by to vyřešit nešlo, ale chápu, proč to nejde „jen tak zapnout“.
A lehátka? Tam se na pohlaví nehraje.
Lebo nechceš byť v situácií kedy si každý „tourist“ zákazník vyberie vlastné kupé a zrazu si v prdeli, lebo ľudia čo by si chceli zaplatiť single si nemôžu lebo vo vlaku je v každom kupé práve jeden človek. Potom ideš s prázdnym vlakom kde je v každom kupé jeden človek a 66 percent miest voľných.
OK. Ale co ta lehátka?
Už jsem jel nočními vlaky v Bulharsku, Rumunsku, Ukrajině, Bělorusku, Gruzii, Arménii i Indii a takové hloupé problémy jsem při rezervaci nezaznamenal (Indické dráhy si to ovšem bohatě vynakrazují jinak).
Myslím, že třída premium k tomu malinko směřuje
Malinko. Velmi malinko. Tak jakoby nepatrně. 😀
Jaké je tam cenové srovnání, mezi „Leo malinko to k tomu směřuje“ a single lůžko ČD? 1500 Kč vs. 2100 Kč. Umyvadlo na toaletě vs. plnohodnotná sprcha, pohodlná sedačka vs. lůžko v úplném soukromí, příjezd do Košic ve 4:30 vs. 8:00.
U autovlaku by pomohlo „znormálnění“ ceny, nejsem bohužel jediný, koho odradil takřka pětinásobek ceny, za kterou se do Popradu dostanu autem „po ose“.
Ten autovlak trochu má smysl pokud by tím autem jel sám, se aspoň trochu vyspí. Ok, když tam jede na motorkách.
Jet ale ve více lidech? Rodina? Zlatý letadlo do Košic.
Co jsem tak v Praze vídal ráno vykládaný autovlak, tak nezájmem určitě netrpí. I za současné ceny .
Trasa PrahaPoprad/Košice ale nie sú jediné destinácie a cena cesty nie je jediný faktor. Príklad: namiesto strateného pracovného dňa v Nemecku sadnete po práci do vlastného auta s plným kufrom vecí, odšoférujete plne zvládnuteľných 5-6 hodín do Prahy, naložíte sa na vlak, a v Košiciach miesto požičiavania auta na letisku/čakania na vyzdvihnutie rodinou idete, vyspatý a vlastným autom do vašej rodnej dedinky..zrazu tá cena je vlastne strašne výhodná, môžete byť v práci o pol dňa dlhšie, netreba brať dovolenku, netreba šoférovať 13 hodín ale len 5, a na východe sa ušetria kilometre na odvoze rodinou alebo na požičaní auta. Ostatně,… Číst vice »
Vždycky me pobaví tyto krkolomné kombinace, kdy si někdo vymyslí trasu, kterou jede jeden člověk za přestupný rok, aby podpořil svůj názor na nějaké spojení:-)
To nie je podpora spojenia, tomu spojeniu je komentár na zdopravy.cz akurát tak ukradnutý, a na rozdiel od platiacich zákazníkov mu zarobil 0€ 🙂 len sa snažím pripomenúť že v tom autovlaku nie sú len pražáci čo idú ‚do Tatér‘, a že keď tých scenárov môže byť veľa (aj keď samozrejme zriedkavejších), a že zákazník predsa vie či sa mu to vyplatí. A na tom jednom krkolomnom príklade som sa snažil ukázať viacero možností, ako vie autovlak priamym spôsobom ušetriť peniaze/čas, jasné že tento konkrétny extrémny scenár využije minimum ľudí 🙂
Pokračovat autem na jednom konci trasy autovlaku přece není nic krkolomného. Proč by všichni měli jet autovlakem aby pak zůstávali jen v Košicích? Dříve tak dost lidí jezdilo na výlety na Ukrajinu.
Tak řekněte, kolik by to podle vás mělo stát?
Uvítal by si, kdyby v JLV/Minibar vozíku šlo platit z Můj Vlak- za pomocí ČD Kreditů(jako u LE jen napípat PIN ČD.Účtu a jeto), protože když ČD Kredity umí uhradit i půjčovny kol v app. proč by příští verze Můj Vlak neměla mít možnost JLV-Minibar platit a objednávat za pomocí ČD Kreditů? Snad všechno nechtějí dát jen pro ČDWIFI-Portál… Můj Vlak je perfektní aplikace IDS bych přidal do aplikace: PID(hlavně PID), IDOL, IREDO, IDSJMK atd. Třeba mi Můj Vlak ukáže z Praha hl.n. odjezdy METRA C, Tramvají, Linky AE a nejbližší spoje z daných zastávek u Nádražích. Když třeba přijedu… Číst vice »
Teď jsem viděl z Vítkova EN443 a oba autovagóny řekl bych úplně plné…
Jezdí to hodně obsazené, svoji klientelu to určitě má i za současné ceny. Ale to člověku, který se chová stylem „já chci“ a ideálně zadarmo, prostě nevysvětlíte. Tuplem ne, když dotyčný bude při cestě autem počítat jen cenu pohonných hmot.
Dovolil bych si kacířskou otázku? Platí na přepravu auta nějaké zaměstnanecké slevy? Tedy jinými slovy, jedou všechna auta za plnou cenu nebo je tam skulinka?
Podotýkám je to dotaz, nic o tom nevím. Takže ocením vysvětlení od znalých, mínusy jsou k ničemu.
Nemám tušení. Ale pokud se nic nezměnilo, myslím že zaměstnanecké výhody mohou u ČD čerpat jen rodinní příslušníci. Tj. manžel – manželka – studující děti. Nevím jak je to se všemi těmi nešťastnými gendery, ale pokud se zaměstnanci podaří vzít si za manželku osobní automobil, měl by mít zaměstnanecké výhody i on 🙂
Na přepravu auta ani na rezervace lůžek neplatí, tam neplatí žádné slevy, ani pro důchodce atd.
Předpokládám, že počítáte jen palivo. Vše ostatní, včetně otroka, co to odřídí, Vám někdo platí. My ostatní nejsme takové děti štěstěny, jako Vy.