Dopravci Železnice

Karlovarský kraj zaplatí za vlaky Českých drah o čtvrtinu více, kvalita zůstane stejná

Pendolino na mostě přes vodní nádrž Jesenice u Chebu. Foto: České dráhy
Pendolino na mostě přes vodní nádrž Jesenice u Chebu. Foto: České dráhy

Karlovarský kraj a České dráhy oznámily minulý týden slavnostní podpis nové smlouvy na deset let na většinu výkonů v kraji. I když cestujícím zatím nepřinese zásadnější změny v kvalitě vozového parku, krajská kasa zaplatí podstatně více.

Cena dopravního výkonu za jeden kilometr stoupne ze stávajících 117,63 Kč na 149,90 Kč, tedy o více než 27 %.   Karlovarský kraj dopravce vůbec nesoutěžil ani neoslovil jiné, spokojil se s přímým zadáním. „Dopravci bude kompenzována ztráta částkou 149,90 Kč/vlkm v cenách roku 2018, kompenzace bude navyšována o mírou všeobecné inflace kumulovanou pro jednotlivé roky doby trvání smlouvy,“ upřesnila mluvčí Karlovarského kraje Jana Pavlíková. Nový kontrakt není zatím v registru smluv.

Zatímco v řadě krajů je navýšení ceny vysvětlováno nasazením nových souprav, nejde o případ Karlovarského kraje. V něm České dráhy slibují nasazení nových jednotek RegioPanter od roku 2021 na spěšné vlaky Karlovy Vary – Plzeň, ty ale nejsou součástí ceny za tento kontrakt. Vozový park zůstane tak víceméně shodný. České dráhy v Karlovarském kraji jezdí hlavně nízkopodlažními Regiosharky a Regionovami. Kromě toho jsou součástí smlouvy výkony německých dopravců do českého příhraničí.

Podle Pavlíkové je zdražení zahrnuto platbami za výdaje dopravců, které kraj dosud nemusel hradit. „Navýšené odpisy za nové vlaky z OPD, navýšení za zavedení poplatku za kapacitu železniční dopravní cesty, skokové navýšení mezd pracovníků a souvisejících zákonných odvodů, zvýšené ceny energií včetně zavedení ekopoplatků, zvýšené ceny za pohonné hmoty a nové náklady za vyvazovací výdaje související s ukončením záruk za vlaky dodané v rámci OPD,“ vypočítává důvody zdražení Pavlíková.

Současně potvrdila, že v nové smlouvě nejsou spěšné vlaky Plzeň – Karlovy Vary, ty bude řešit samostatná smlouva. Protože kraje u nich počítají s evropskou dotací na pořízení, podle podmínek dotace budou muset provoz vlaků s novými dotovanými soupravami vysoutěžit do tří let. „Pokud tyto dopravní výkony na tratích 170 a 140 České dráhy v soutěži „neobhájí“, bude je provozovat jiný dopravce. Ať už to bude jiný dopravce, nebo opět ČD, bude se uzavírat smlouva nová s vysoutěženou cenou. Aktuálně uzavřená desetiletá smlouva s ČD neobsahuje dopravní výkony spěšných vlaků společného záměru Plzeňského a Karlovarského kraje, neboť tyto vlaky ještě nejezdí, nejsou ani vyrobené,“ dodala Pavlíková.

Karlovarský kraj čeká ještě jednání o přímém zadání se společností GW Train Regio. Ta dosud jezdí s cenou necelých 100 Kč za kilometr.

Porovnat vysoutěžené ceny v jiných krajích je prakticky nemožné. Někde půjde o provoz zcela nových souprav, jinde o kombinaci nových a použitých vlaků. V sousedním Ústeckém kraji se například v poptávkovém řízení dostala cenou většinou na cenu kolem 120-130 Kč za kilometr, v případě kombinace prvních dvou let provozu staré soupravy a následně nové za cenu  146,70 Kč. Některé kraje přistoupily k poptávkovému řízení poté, co se jim nelíbila nabízená cena Českých drah, například v Liberecký.

 

88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Walther Brandt

Člověka zamrzí, že při zvýšení ceny se nezvýší i kvalita, ale kdo s tím co nadělá. Upřímně, jakožto obyvatele Karlovarského kraje, mě to nepřekvapuje, neboť rozhodnutí místních činitelů stála vždy ve všech ohledech za… Stačí jmenovat některé z problémů: – nenávaznost vlaků v přestupních uzlech, konkrétně např. od Plzně směrem na Karlovy Vary v Chebu a vice versa; – provoz výhradně dieselových jednotek na osobních vlacích pod trakčním vedením, což je z mého pohledu nepochopitelné; – rekonstrukce stanice Karlovy Vary, nad jejímž vzhledem bych mávl rukou, avšak vnitřní rozvržení stanice je absurdní a nyní, v letních měsích, funguje jako dokonalý… Číst vice »

čecháček

A bude se furt jezdit do zadelí typu Merklín, Kounice, Toužim, Žlutice aj.? Nešly by ty prachy použít trochu líp?

F. K.

Víte jak se musí skvěle jezdit za těch nabagrovaných 150 Kč/km do Smilovů, Protivců, Otročínů, dokonce i čtyřikrát za den do Merklína! 🙂
Že to je házení peněz do hajzlu ví tady všichni už asi tak 15 let.

Panda

Souhlas, 810 za 150 Kč/km může jezdit zcela prázdná a stejně bude solidně v zisku… Samozřejmě chápu, že žralok může být naopak v mínusu i s 50 lidmi na palubě a dolepí se to i z těch Merklínů, nicméně to furt není důvod pro udržování nepoužitelné frekvence spojů, pro diesely pod dráty a další nesmysly v KVK…

Martin Hurajčík

149,90 je vážený průměr. Vlaky jak je tu uvádíte samozřejmě nejezdí za stejnou cenu. A od roku 2021 budou na trati Plzeň – Mar. Lázně – Cheb – Karlovy Vary místo dieslů jezdit elektriky, které už jsou teď ve výrobě, takže se vážený průměr za km v Karlovarském kraji dostane někam na 130,- Kč. Ovšem to už nikdo nenapíše 🙂

čecháček

Věřim, že jízdu za to maj parádní, ti na správnejch postech. 🙂

Chorobný prokrastinátor

Zrušme jim tam i silnici a všichni prý ušetříme. Někteří si tím i dobrou, snadnou práci zajistí. To se panečku kydá, bez znalosti a názorů místních;-(

Panda

Ale železnice je tam v současné podobě prakticky nepoužitelná. Místní ji samozřejmě nebudou chtít nechat zrušit, ale bohužel pro její záchranu moc nedělají (tzn. nepoužívají ji). Být místním, tak se snažím „hlasovat“ o železnici koupenými jízdenkami a připomínkami jízdního řádu…

F. K.

Jaké „znalosti“ a „názory“ místních máte na mysli?

Honza

Všichni tady dělají jako kdyby ti tzv. alternativní dopravci měli neomezené kapacity, personál atd. Alternativní dopravci budou rádi, když zvládnou odjezdit těch pár procent výkonů co získali a snad každému muselo být jasné, že zbytek budou mít ČD (tedy i ten Karlovarský kraj). Takže i kdyby oslovili alternativní dopravce tak by se pravděpodobně nic nezměnilo. A upřímně raději ČD než zahraniční molochy typu Arrivy a dalších (ovšem nic proti českým soukromníkům).

BoH

Já neříkám, že s tím nesouhlasím. Ale kraj by se měl hospodářsky a těch ostatních dopravců se alespoň zeptat, jestli by byli ochotni jezdit a za kolik. Třeba by to nevyšlo, ale lepší, než nedělat nic a jen vše odsouhlasit, co si monopol naúčtuje. Žádný monopol totiž nebude dobrovolně snižovat svoji cenu…

Honza

No, já se úplně neztotožňuji s principem současného soutěžení na železnici, většinou jen na nejnižší cenu, protože sám ze své praxe vím, že jen kritérium nejnižší ceny je cesta do pekel. Konkurence ano, ale dle mého by se měl stát hlavně starat o svého dopravce a ne mu co nejvíc podrážet nohy jak to poslední dobou v rámci liberalizace dělá.

BoH

Částečně s Vámi určitě souhlasím. Samotná nejnižší cena je problém, nicméně toto lze ošetřit ve smlouvě. Musí být udělána tak, aby dopravce ji nemohl odrbat a pokud by to udělal, měly tam být znatelné pokuty. Pak si dopravci nedovolí nabízet pod cenou. … Co se týče státu a ČD, tak opět částečně souhlasím. ČD by jakožto akciová, nikoliv státní společnost, měla mít rozvázané v otázkách nákupu majetku, i když samozřejmě chápu, že když tam v podstatě neexistuje majetková odpovědnost členů představenstva, mohlo by to dopadnout bledě.

BoH

Ale stejně si myslím, že největší problém ČD je její nehospodárnost, za kterou si mohou ale především sami. Ta se projevu na navázání na několik málo firem, kteří jí poskytují nekvalitní služby za hodně peněz. Kdyby se ČD tak okatě nesnažilo vytvářet zakázky šité na míru pro Škodu, mohlo by hodně ušetřit na počátečních nákladech, tak i následných opravách, protože si přiznejme, že Škoda není pro synonymum kvality. Pak by si odpustili zlaté padáky papalášů a hned by se konkurenceschopnost na trhu zvýšila 🙂

Panelák

Samozřejmě že není soutěžení „jen“ na nejnižší cenu, ale další kritéria dát jako nepodkročitelná. Mj. v Libereckém kraji mají na Jizerskohorské železnici řadu 840, to určitě nebylo jen kvůli nejnižší ceně – to by tam dodnes kralovaly 810. Tyhle „neztotožnění se“ šíří hlavně ti, kteří z různých svých zájmů nepotřebují soutěžení vůbec, a tak vymýšlejí zástupné argumenty. Stát se má hlavně starat o to, aby peníze, které pod pohrůžkou násilí sebere svým občanům, vynakládal účelně a efektivně. Těžko říct, jestli +25% za ty samé regionovy je moc nebo málo (teď už to nikdo nezjistí), obvykle ale „soutěžení“ přináší výhodnější podmínky… Číst vice »

Honza

V mém případě ale střílíte vedle, nemám nic společného s ČD ani s jiným železničním podnikem a nemám ani režijku.

Zelenay

Když objednatel podrobně obhajuje proč musí platit více a vypočítáva co všechno zdražilo, pokaždé má máslo na hlavě… To je v poslední době častá věc.
Jinak to je, pokud si to musí sám obhájit realizátor, ale to se zase prakticky neděje.

Petr

A bude nakonec jezdit Pendolino do Karlových Varů?

Martin Hurajčík

Tato smlouva je o regionální dopravě. Pendolino jezdí na objednávku státu, ne kraje. Přesto se velmi snažím o prodloužení jízdy Pendolina z Chebu do KV. V minulém roce do toho bohužel zasáhl soukromý dopravce.

VS

Vážený pane Hurajčíku,

děkuji za Váš čas věnovaný této diskusi. Rád bych Vás požádal o odpověď na otázku pana Sůry ohledně možného provozu Pendolína do Karlových Varů, neboť by mne odpověď (více informací a detailů) též velice zajímala.

Přeji hezký den!

F. K.

Proč by mělo?

Tronda

Pendolino je přece komerční vlak, který si na sebe sám vydělá a dopravce ČD se ho nesnaží dostat pod dotační deštník, jak je nám už 15 let vtloukáno do hlavy.

petr766

To by bylo keců a hejtů, kdyby šlo o soukromého dopravce…

Honza

No zatím tady čtu hlavně kecy a hejty v tomhle případě, kdy se jedná o ČD.

BoH

Já se jen zeptám… Ta 117,63 Kč je již se započítanou inflací, teda ty, kterou dopravce obdrží v letošním roce, nebo se jedná o nějakou iniciální cenu původního kontraktu?

BoH

Děkuji. Pak je skutečně toto navýšení řekl bych nehorázné, a politici za tento kraj by se měly hodně stydět, že takto rozhazují veřejné peníze bez toho, aby se alespoň pokusily o nápravu (jestli ale v daném kraji proběhly konzultace s dopravci a výsledek žádný nebyl, tak se omlouvám).

Martin Hurajčík

Rozhodně se za výsledek nestydím. Jiný dopravce s nabídkou nepřišel. To, že v současné ceně nejsou započítány veškeré náklady na dopravuv článku tak trochu zapadlo. V ceně nebyla započítána částka za dopravní cestu, odpisy, navýšení mezd atd. Mluvit o rozhazování veřejných peněz bez znalosti podrobností na základě lehce tendenčního článku pana Sůry je hloupé.

Chorobný prokrastinátor

A dopadne to pak jako ve Volarech… Ani ten generalStop nemaj.

AAA
Martin Hurajčík

Například to, že srovnáváte nesrovnatelné. Moc dobře víte, že původní smlouvy s vysoutěženými cenami za vlkm z let 2005 a 2006 se nemohou porovnávat s cenami současnými a přesto to děláte. V roce 2009 se uzavíralo Memorandum mezi Ministerstvem dopravy, Ministerstvem financí a kraji o stabilizaci financování drážní dopravy, tak Karlovarský kraj trval na tom, že se cena smí zvyšovat jen o míru inflace. České dráhy tuto smlouvu podepsaly s tím, že se pro region nakoupily nové RegioSharky (pro KVK 7 vlaků) s dotací pouze 40% a zbytek, cca půl miliardy uhradily ČD ze svého s tím, že na základě… Číst vice »

F. K.

To, že „jiný nepřišel“ neznamená, že jste dosáhli optimálního řešení. Tedy, pro někoho to optimální je, to ano, ale podobný přístup je, myslím, neudržitelný, stejně tak jako je neudržitelný systém ve Vámi placeném ZVS. To by se také mohl zde žijící daňový rezident ptát, proč musí v té sumě platit i spoje někde u Střely, které jsou ve stejné podobě jako před čtvrt stoletím, akorát, že venkov se téměř vysídlil a ten zbytek má disponibilní vojetou felicii 🙂 Samozřejmě rozumím proč to zde obhajujete, ale stačí se porozhlédnout po zemi, od Aše až po Jablůnkov, abychom hned viděli jak obrovské… Číst vice »

BoH

Kdo se moc ptá, moc se dozví, že ano? Ostatní kraje dokáží výkony zlevňovat, jen u Vás hledáte důvody, proč zdražit. Chápal bych to, kdyby se jednalo i nějakou iniciální cenu kontraktu, u kterého za 10 let nedochází k navyšování částky. A po 10 letech pravidelného navyšování dospět k závěru „hmm, tak inflace nám nestačí, tak se plácnem přes kapsu a dáme 27 % navíc“, to mi přijde jako umění 🙂

Šťoural

Které konkrétní kraje a výkony od prosince 2019 „zlevní“ proti současnému stavu?

BoH

No, nechce se mi to moc dlouho hledat, tak Vám nabídnu například tento článek, který se týká linky Ex2 a R18 https://zdopravy.cz/hrozba-soukromniky-zabrala-ceske-drahy-statu-zlevnily-o-ctvrtinu-19891/

Šťoural

No ale řeč byla o krajích – viz váš předchozí příspěvek. Ex 2 a R18 přece objednává ministerstvo.

BoH

A jaký je v tom rozdíl? Proč by ministerstvo mohlo ušetřit a kraj ne? Promiňte, ale skutečně se mi nechce hledat v jednotlivých smlouvách, kolik to stálo předtím a teď. Tady máte důkaz, že to jde. Já víc dokazovat nepotřebuji.

Šťoural

Cituji BoH: Ostatní kraje dokáží výkony zlevňovat.
Tak jsem se zeptal které kraje, a odpovědi jsem se nedočkal… Nic dokazovat nemusíte, stačí velice stručná odpověď s jedním konkrétním příkladem.

BoH

Jak jsem řekl, soutěže snižují výslednou cenu a to je prostě ekonomický fakt (pokud nenajdeme absolutní snížení u kraje, tak minimálně relativní proti přímému zadní je zcela zjevné). Pokud se to nestalo u kraje, tak sorry jako (hledat vám to nebudu), ale jak vidíte, snížení dokázat lze. Hezký den.

Šťoural

No zrovna výběr dopravců pro Ex2 a R 18 bych soutěží nenazýval… A pokud jde o skutečné soutěže, tak ne vždy platí, že, cituji BoH „soutěže snižují výslednou cenu a to je prostě ekonomický fakt.“ Někdy naopak přesoutěžení nějaké zakázky může být pro zadavatele nepříjemným překvapením. Jindy samozřejmě příjemným (hlavně když je krize a není do čeho píchnout). Nicméně, podstatné je, že dnes ve frontě před krajskými úřady ani náhodou nestojí zástupy vyhladovělých železničních dopravců, kteří se jen třesou na to, aby za pár korun udělali pro kraje vše, co jim na očích uvidí. Na to zapomeňte. Dopravci totiž umí… Číst vice »

Chorobný prokrastinátor

Zlevňovat je synonymem pro zhoršování?

BoH

Pokud reagujete na můj příspěvek, upřímně nemám tušení, z čeho jste Vaše tvrzení vydedukoval

Obtloustlý Travolta

Třeba to zná na Jihopošumavských železnicích. Bezpečnost – zhoršení. Kvalita cestování – zhoršení. Návaznosti a počet spojů – zhoršení.

Tronda

A především tam neplatí režijka a to je to nejhorší. 🙂

Martin Hurajčík

Pro vaši informaci, žádný kraj nedokázal výkony zlevnit 🙂

Andrej

Jo, ale málokterý zdražil o 27%, a žádný výměnou za naprosté nic (myšleno žádné nové soupravy)

Panelák

Mnoho krajů za podobné peníze rapidně zvýšilo kvalitu… ale v KVK si řekli ne! Nám jsou 810 a 814 dost dobré, hlavně zachovat smrádek a teploučko!

Martin Hurajčík

Přečtěte si prosím můj text výše, pak možná pochopíte, o čem těch 27% je.

Panelák

Jiný dopravce s nabídkou nepřišel… KVK nějakého jiného dopravce poptal (nekecal a makal)?

Ivan

co na to říct… kapříci připluli 😉

F. K.

Dát o třetinu víc a nedostat za to skoro nic navíc, to je dobré, ne? Řádného hospodáře u nás poznáte snadno.

Kubrt

To je přece to řízení státu jako firmy; paní hejtmanka i radní/náměstek pro dopravu za ANO.

Petr

Přestante to říkat, to je KAMPÁÁÁŇ. oni to odmítají !!!

Martin Hurajčík

Pokud o tom tolik víte, proč to nejdete dělat sami? Myslíte si, že ceny energií, mzdy, dopravní cesta a další jsou stejné jako před deseti lety, když se podepisovala stará smlouva? Jen nesmyslné výkřiky a kopání do něčeho, o čem nic nevíte. Pokud má někdo dojem, že je smlouva nehospodárná, špatná, nebo že byl spáchán trestný čin, jděte na policii. Je to vaše povinnost. Někoho anonymně obvinit je tak snadné, že?

F. K.

Možná proto, že zvoleni jste byli vy, nikoliv my. A politickou odpovědnost také nesete vy a ve vyspělých zemích je normální, že se k veřejným věcem může vyjádřit například i pan Kubrt, který v našem kraji nežije a to jakýmkoliv způsobem. Pak jsou i jiné politické kultury, ale to sem asi nikdo tahat nechce.
Obecně nevýhodná smlouva samozřejmě neznamená, že jde o protiprávní stav nebo trestný čin, to dobře víte a této argumentaci tedy nerozumím.

Martin Hurajčík

Zatím mi nikdo z těch, kteří to tvrdí neřekl, čím je smlouva nevýhodná. A jen tvrzení, že je nevýhodná, je nesmyslné plácání. Nepadl tu jediný argument 🙂 Argumentace o trestném činu je narážka na kapříky. Prosím napište mi, proč je smlouva nevýhodná a v čem. Děkuji.

F. K.

Například je zcela mimořádně nevýhodné objednávat a platit ZDO – vlakem – v téměř vylidněné krajině mezi Bečovem a Lubencem, jezdit jednou za den do Hranic nebo čtyřikrát za den do Merklína. Dejme tomu, že v nějaké formě chcete podpořit turistický ruch (Ležnice), ale to pak má vypadat zcela jinak, než než kopírovat desítky let stejné (nebo téměř stejné) jízdní řády. Před Vámi se tomu věnovala hromada lidí a nejen z KV kraje, ale holt kde není vůle, není cesta. Železnice má zajišťovat hromadnou dopravu, v tom je efektivní a ne vozit tři lidi sem a tak jednou za 4… Číst vice »

Šťoural

F.K: Nezdá se vám, že mluvíte trošku o něčem jiném, než o čem je zde řeč? Jestli to dobře chápu, tak zde není diskuze o tom, zda tam či jinde objednávat vlaky nebo autobusy (nebo nic), ale o tom, kolik kraj zaplatí za kilometr výkonu vlaků. Tím netvrdím, že by se taková diskuze neměla vést, ale jste trošku mimo se svou reakcí na to, co napsal pan Hurajčík.

Andrej

To není tak těžké:

– náklady vzrostou o 27% při infalci kolem 2 – 3%.
– náklady rostou i v jiných krajích, ale 27% rozhodně patří mezi největší nárusty
– většina krajů výměnou za o něco vyšší cenu vyjednala nové soupravy, KV nikoliv.

Stačí takhle?

Martin Hurajčík

To co píšete není pravda. Přečtěte si prosím můj text výše, pak možná pochopíte, o čem těch 27% je.

Zlínka

Jo pane Hurajčík, zde se rozhodně nedočkáte odborné diskuse o faktech. A když dojdou argumenty, nastoupí režijka. Ale držím vám palce vůči ani ne kritikům, ale lidem bez znalosti věci. Jsou to lidé, kteří o ničem nerozhodují a nenesou odpovědnost.

Jackub

Ne, ale myslíme si, že když kraj 10 (!) let věděl, kdy mu končí smlouvy, měl 10(!) let na to, aby udělal výběrové řízení. To neproběhlo. Vám to přijde jako péče řádného hospodáře? Mně přijde jako logické a na místě se ptát, proč tak kraj neučinil a co bylo příčinou tohoto liknavého přístupu.

Martin Hurajčík

Pokud se podíváte jak dopadají výběrová řízení v některých krajích, tak je to odpověď. Nehledě na to, že když oslovíte soukromou společnost a oni odpoví, že nemají zájem, protože nemají stroje ani lidi, tak už je to předzvěst, že se do výběrového řízení nepřihlásí.

HG1982

Problém není kdy a koho oslovili, ale to že subjekt, který alespoň nějak na české železnici už nejezdí, nema reálnou šanci to rozjet za min než 2-3 roky. Naše mnohdy směšné soubory výkonu zahraničním subjektům nestojí za vstup na nás low cost trh. A subjekty provozující železniční dopravu u nás už nemají na další výkony kapacitu k expanzi – dostatečně administrativní zazemi a hlavně nemají vlastní zdroje na financování rozjezdu. Banky 100% zdrojů nepujci… Navíc to budou chtít vše splatit v průběhu kontraktu atp. Pak musíte jako Janzurak jít pro dluhopisy. Jenže ty jsou na 5 let…a bude počítat s… Číst vice »

Panelák

Reálná šance rozjet to za 2-3 roky… no a proč ty dopravce teda neoslovili před 2-3 lety?

Andrej

Měli jste několik let na pořádnou a kvalitní přípravu regulérní soutěže. Když je oslovíte několik měsíců předem, neříkejte mi, že čekáte něco jiného.

Jackub

Takže mnou zmíněná liknavost a otálení. Je jasné, že když je oslovíte krátce předem, nejsou schopni stroje ani lidi zajistit. To je z Vaší strany pouze výmluva a je vidět, že nic jiného k tomu říct nemůžete. Tím jste paradoxně řekl vše.

Panelák

Samozřejmě, že smlouva je špatná – z principu. KVK měl deset let na uspořádání alespoň nějakého toho rozstřelu, aby zjistil jiné možnosti. Vykašlal se na to a teď ještě bude mít tu nestydatost vyhlašovat, že je hospodárná a dobrá? A jak to ví? Vždyť to bez ptaní nacpal jedné z nejhůř efektivních firem v této zemi…

Tomas

Pracuju v soukromé firmě a od května platíme za pronájem skladu a související logistické služby o 30% víc, a servis máme dokonce mnohem horší, než dřív, protože původní zkušení skladníci i tak odešli za lepším. Druhá možnost byla, že s těma ještěrkama půjde jezdit vedení. Ale chápu, že v jednoduchém světě je všechno jednoduché.

Andrej

Vy možná ano, my naopak platíme stejně. Průměrná inflace je kolem 2,5 -3%, průměrný růst nominálních mezd kolem 7%. Nevidím důvod pro růst o třetinu.

Apollo17

Já jsem před 10 lety opravdu neměl plat o 7 % menší a inflace za 10let není 2?5-3 procenta.Nepletete si to s roční inflací a ročním nárůstem mezd?

Andrej

Kraj bude platit o 27% více skokově – meziročně. To je rozdíl mezi posledním rokem staré smlouvy a prvním rokem nové smlouvy. Nikoliv po 10 letech. Ve srovnání s prvním rokem staré smlouvy je to ještě více.

Martin Hurajčík

Nepíšte pravdu, protože je to zvýšení skokové po deseti letech. jestliže se mzdy, jak píšete, zvyšovaly meziročně o 7%, tak si spočítejte, kolik je to za celou dobu trvání smlouvy. A rozhodně to není jen o mzdách.

Martin Hurajčík

Jestli máte jakékoliv podezření, jděte prosím ihned na Policii České republiky. Budu rád, pokud to někdo udělá a policie to prošetří. Potom možná přestanete křivě obviňovat. I když možná třeba ne…kdo ví.

AAA

Běžte si tam sám a podejde TO za křivé obvinění a pomluvu když neumíte snést kritiku 🙂

Martin Hurajčík

Nemám problém snést kritiku, pokud je oprávněná. 🙂 Ovšem lži mi vadí.

Zlínka

On nám, ale neříká, že něco ví co je trestné. Důkazní břemeno je na vás co to říkáte. Ale krásný příklad demagogie pane Aaa. Kritika musí být oprávněná a musíte mít v ruce důkazy. Máte je? Nemáte.

Jackub

Na Policii nemá smysl se obrátit a Vy to víte, proto toto sebevědomé prohlášení. nevyhlásit výběrové řízení v tomto případě není trestné. Je ovšem trestuhodné takto zacházet s penězi daňových poplatníků. Z cizího krev neteče. Doma jistě nakupujete míň za víc peněz, to je přece logické!

asdfr

Sef kupoval do firmy jesterku. Oslovil viacero firiem. Prisli 3 cenove ponuky. Aj tak u tej najlepsiej este zjednaval cenu. Ale jesne, islo o jeho peniaze.

Panelák

Vy jste nic nepochopil! Nějaké oslovování dopravců, cenové nabídky, nedejbože soutěž… to smrdí prací! Ano, bude líp, když to dají monopolistovi rovnou za +27%, než aby mu to dali třeba za +65%, nebo kdyby díky neschopnosti vůbec něco takového jako poptávku na dopravce uspořádat zase něco zpackali a pak to museli dohánět nějakou krizovkou… Musíte se na to dívat tímhle prismatem, nikdo nepřekročí svůj stín. Akorát pak musí náměstek pro dopravu paradoxně ještě úplně zadarmo vyargumentovat, proč se kraj nechal tak podojit :-). Přitom kdyby předložil jednu dvě „konkurenční“ nabídky, mělo by to úplně jinou vypovídací hodnotu než blábolení o… Číst vice »

Martin Hurajčík

Naopak, nic jste nepochopil vy. Nepíšete pravdu a ještě se zmatenými čísly a argumenty 🙂