České dráhy zahájily prodej jízdenek a rezervací na jízdní řád 2022
Cestující v railjetu. Foto: České dráhy
Už lze zakoupit jízdenky a rezervace na vánoční prázdniny a cestování kolem Vánoc a Nového roku.
Už lze zakoupit jízdenky a rezervace na vánoční prázdniny a cestování kolem Vánoc a Nového roku.
no a bude letos tisteny jizdni rad? 🙂
Tak nevím, chcete aby lidi vlakem jezdili – vagonů je málo. Takže jet v určitý čas je ruleta. Cestující chce jet nejbližším spojem a ne hodinu čekat , až bude volné místo. Potom se nedivte, že lidi brblaj. Navíc neustálé výluky cestující deptají a mizí do autobusů a aut.
a, na scene je opet medved a jeho autisticke problemy.
Nemyslím. Jen možná trochu zvláštní uvedené důvody. Ovšem např. Brno – Praha. Stav, který netřeba komentovat, prakticky vylučuje pro „normální“ nekochající se cestující, využití vlaku.
A to už vůbec nemluvím o své osobní „páteřní“ trase Brno – Pce – HK. Ta je mrtvá na pár let.
Nu což, auto mám.
Jako příklady stačí?
Za sebe uvedu příklad, že jezdím vlakem asi 40 let průměrně dvakrát do týdne delší trasy (150-400 km).
Ve čtvrtek si jdu udělat poprvé v životě řidičák.
Ty důvody jsou výsměch cestujícím s ujížděním přípojů, úplně všude výluky a NAD, nepřetržité zpoždění od 5-20 minut a vyšší zpoždění také nejsou nějaká výjimka. A poslední důvod jsou ujíždějící přípoje, které ujíždějí opravdu podle platného jízdního řádu na páteřních trasách (absurdní a totální výsměch cestujícím).
Lepší by bylo posílit spoje o dostatek vozidel, aby se do vlaku dostal každý!
Každý se tam může dostat – na „stojáka“ …. v tramvaji / metru jede většina cestujících stojmo …
Tak určitě, stát takhle třeba 80 minut je luxus.
Absolvoval jsem třeba i celou noc ve vlaku z Košic. Nechcete tento zážitek….
místenka je zdarma a nic vím nebráni si ji k lístku koupit
Hloupa odpoved. Bohuzel ne veskere zastavky umoznuji delsi soupravy, ale jinak souhlas. Nektere spoje si zaslouzi vyssi kvalitu, nektere spoje naopak si zaslouzi zrusit, protoze jsou silene ztratove.
Které objednávané spoje nejsou ztrátové..
ve výjmečných situacích lze zastavit i u nástupiště, které není dostatečně dlouhé. výluka/objížďka, posilové vozy a podobně, zažil jsem to mnohokrát. prostě vám průvodčí řekne, do kterého vozu se máte před výstupem přesunout a je to.
proto jezdí čtyřvagonkové IC =) =) =)
Jizda 300 km nastojáka, to je opravdu pohodlí hodné 21. století. Budeme se blížit Pakistánu?
https://profit.pakistantoday.com.pk/2018/08/24/federal-minister-vows-to-end-corruption-from-pakistan-railways/
rezervace místa k sezení se dá objednat bezplatně spolu s jízdenkou. jelikož neznám nikoho, kdo by cestoval 300 km osobním vlakem a všechny dálkové spoje umožňují rezervaci… nechápu kde je problém.
Do vlaku se každý dostane. Jenom nesmějí chtít jet všichni v jeden čas.
rezervace místa místa k sezení je k jízdence zdarma. kdo chce cestovat se do vlaku dostane a klidně si i sedne.
a ze vas obtezuju takovymi zbytecnymi detaily – kdy jste se kam nedostal?
Ten poslední odstavec je co?
ČD očividně neví, že spousta jejich vlaků vůbec nevyjede nebo chcípne někde po cestě. A každým rokem se počet zvyšuje.
Z dálkové dopravy jsou tak neschopní, že neznají pozici vlastního vlaku, když je v zahraničí.
A uvádět ujeté km, je v téhle republice naprosto zavádějící.
Co jste tím chtěl vyjádřit …. v zahraničí je dopravcem partnerský dopravce, nikoli ČD ….
EC jezdící po druhém koridoru, jsou vlaky ČD (nebo aspoň se tak prezentují), z Rakouska přes ČR do Polska a obráceně. A problém je, že od Polska mají zpoždění i dost vysoké. Jenže, můj vlak mně neřekne pozici vlaku, který je v zahraničí.
Přečtěte si prosím komentář od pana Miroslava, klidně i stokrát, dokud to nepochopíte…
Já nechápu, proč bych to nemohl vědět? Hlavně, že můj vlak nabízí stáhnout offline jízdní řády pro Polsko i Rakousko. Ale pozici vlaku, který projíždí přes ČR, kde je prezentován jako vlak ČD, v zahraničí neznají.
A to je důvod tvrdit že vlak pojede včas, ačkoli souprava má hodinu zpoždění a není plánované z pohraniční stanice vypravit záložní soupravu včas?
Náhradní soupravu od ČD bych teda rozhodně neočekával.
A přestanou už konečně prodávat místenky na neexistující místa? (myslím situace hodinu až tři před odjezdem, kdy už je známé mimořádné řazení)
Nepřestanou … rezervační systém neumí samočinně reagovat na operativně zařazený vůz jiného typu … Změny vozů v rezervačním systému se dělají ručně – automatický algoritmus ještě nikdo nevymyslel – a pracovní doba zaměstnanců je Po-Pá 8 hodin ….
Mimořádné řazení je známé v okamžiku odjezdu z ONJ, v lepším případě v době, kdy se dělá soupis vozidel a vyhotovuje vlaková dokumentace …. což může být 15 minut před plánovaným odjezdem z ONJ nebo taky půl hodiny po plánovaném odjezdu …
Mimořádné řazení se v systému (třeba Můj vlak) ukazuje i tři čtyři hodiny předem. Ale když si to stejného vlaku koupím místenku, nabízí mi to původní (neexistující) řazení.
Ale prd. V létě jsem si kupoval jízdenku + místenku na Vindobonu v době, kdy již byla mezi Ústím na Labem a Prahou-Holešovicemi, vybral jsem si vůz a místo, koupil jsem jízdenku, okamžitě došla jízdenka a zároveň mi aplikace napsala detaily o vlaku – mimořádné řazení a vůz, na který jsem si před pár sekundami místenku koupil, dle aplikace (ani následně za 20 minut ve skutečnosti, když vlak do Prahy dorazil) zařazen vůbec nebyl, prostě ten den chyběl. Takže někde v systému informace existovala.
To ale ukazuje na zkostnately system CD. Je z toho smutno.
Přijde mi, že v poslední době se při změně řazení v aplikaci zablokují rezervace v celém voze (vůz je dál uváděn, ale už do něj nelze koupit místenku).
Já jsem zase zažil, že v aplikaci Můj vlak se objeví mimořádné řazení a vlak má řazení úplně normální 🙂
To se mi stalo několikrát.
Taky jsem zažil, třeba nedávno na Ex 549 – aplikace hlásila mimořádné řazení, ale u vlaku mi přišlo, že všechny vozy odpovídají standardnímu řazení. Teprve při podrobném porovnání jsem zjistil, že jedinou změnu oproti normálnímu stavu je jeden uzamčený vůz navíc, který je zařazen na začátku vlaku.
U R17 vidím, že zůstalo zastavování i ve Vršovicích. Nemělo to být náhodou tak, že Zahradní město Vršovice nahradí?
Může mi někdo prosím vysvětlit, za co ty mínusy, když se normálně zeptám?
Psalo se o tom například tady: https://www.koridory.cz/stavba-hostivar-hlavni-v-roce-2020/
„V roce 2021 pak zbude už jen dokončit železniční stanici na Zahradním Městě, kde probíhá zejména náročná stavba rozšíření a zahloubení Průběžné ulice a kde budou nově zastavovat vlaky dálkové dopravy namísto Vršovic.“
Sice to tam psali, ale nějak v tom nevidím logiku.
To nevím, proč mínusy za otázku. Nejspíš jsou to obyčejní blbci. Je ale také možné, že jste nechtěně (jako my jednou vlezli v Rumunsku do vojenského pásma) zabloudil do tabuizované oblasti. Snažili se přece ty dosti obyčejné 4 km prezentovat jako stavbu století a Zahraďák jako téměř největší revoluci pražské dopravy za její existenci.
Pokud nejste z Prahy – z čehož je patrná neznalost místních poměrů > vazby na MHD, pak se jedná o hodnocení osob znalých místních poměrů …
Pokud jste z Prahy, pak lze předpokládat alespoň rámcovou znalost „místních“ poměrů. Pak jsou vaše připomínky „spíše ostudné“ …
Nehledě na to, že trasování MHD je veřejně známá, čili i na opačném konci světa si lze vytvořit představu … proč mají vlaky zastavovat na obou místech …. je v zájmu cestujícího vlakem aby měl návaznost na MHD aniž by musel přestupovat i mezi spoji MHD ….
Tak to potom ať zastavují i v Uhříněvsi, Hostivaři a na Edenu. Chápete pojem „vlak dálkové dopravy“? To opravdu neznamená, že v cílovém městě bude stavět u každé lampy.
Kouzlo tkví v pojmu „vlaky dálkové dopravy“.
Jak Vršovice, tak Zahradní Město mají svoji „klientelu“ vazeb na navazující MHD …
Zahradní Město TRAM 22/26, BUS – místní znalost nemám, Vršovice TRAM 6,7 v X 24, BUS 193.
Takže o komentář výše píšete někomu že neznalost místních poměrů je ostudná, a tady ve stejnou dobu přiznáte že ohledně busů na Zahradním Městě ji taky sám nemáte 🙂 Přitom ty jsou tam vlastně pro přestup důležitější než tramvaje, které jedou víceméně podél vlaku. U Vršovic bych spíš než bus 193 (kde už to není co to bývalo po zprovoznění tramvaje na Pankrác) zmínil spíš vhodné busy v nedaleké zastávce Ukrajinská.
o nahrazeni se nikdy nemluvilo.
SŽ už vydala nové JŘ na svých stránkách včetně tratě č.139 Děčín-Telnice.