České dráhy zahájily elektrický provoz na Uničovce, od pátku i pod ETCS
Vlak v čele s lokomotivou 362 v Olomouci po příjezdu od Uničova. Pramen: České dráhy
Od úterý jsou na uničovské trati vedeny elektrickou lokomotivou řady 362 až tři páry vlaků denně.
No jo, včera jsem jel z práce Regionovou a v Bohuňovicích proti nám jede Eso. Nebudu lhát, hodně jsem čuměl…
A ubrzdili jste to :-))
Ta kokomotiva je z depa Olomouc?
Spíš než lokomotiva mě zajímá to co je za lokomotivou, no vidím že to jsou ex. ÖBB Bmz…tohle už je fakt vrchol…
Proč se tahle sestava neotočí třeba i na spěšňáku do Vsetína? Trochu to zpestřit občas…
Protože čím víc na východ, tím horší, ne? Vsadím se, že na Vsetín bude 460 vyměněna za ten RegioPanter až úplně naposled.
To si myslím taky, olomoucký kraj totiž s touto svou oblastí pěkně vyj…vá. Hold papaláši jsou od Olomouce nahoru.
To určitě. Zejména když je to Zlínský kraj.
Hranicko že je zlínský odkdy????
Což je logické protože na lince na Vsetín, jezdí z těch tří linek, kterých se to týká. A opravdu je ten rozdíl několika týdnů takový problém nebo jaký je důvod vyvolávání zbytečných válek?
Nejméně cestujících,tam chybí.
Nic si z toho nedělejte, já také občas jezdím z Brna a jako poslední vůz je řazen vůz Bee(něco). Samozřejmě uzamčený. Asi proto, aby si lidé nezvykli na větší pohodlí a pak ho ještě dokonce nevyžadadovali 😛 😀
Pokud jsem viděl správně, tak je tam Bmz 224/232 a Bee 238.
Bmz by mělo být 224 (stejně jako Bee238 jsou v Olomouci pro R18, 232 jsou snad všechny pod Bohumínem).
Jestli je to na celé 3 dny zkušebního provozu (22. až 25. 11.) tak to zas taková tragedie není. Ostatně to jsou ty vozky, které ČD chtěly vyfouknout Jančurovi… nebýt jich, je tam kopřivové béčko.
To je pravda, že to, co je k lokomotivě připojeno, je důležité. Pořád lepší staré OBB než Honeckery Bdmtee od ČD. Ale ta ekonomika provozu, že? Ta lokomotiva je stejně těžká jako připojené vagóny. A to jsem jel na trati do České Třebové vlakem tvořeným Pershingem a JEDNÍM Honeckerem! Aby to nedopadlo podobně!
Viděl jsem to na živo, je to Bee238, takže rekonstrukce starých béček.
Ne; Brno.
Olomouc nemá 362
Jasně udělejte tam ETCS a nacpěte jim tam lepší vlaky, jako nechápu proč pořád na Valachy se posílají ty šroty 460. My na 280ce nemáme nárok na lepší vlak?? Pořád dokola uřvaný šrot 460 téměř bez vyjímky, zkrácený na jediný vložák. Rekonstrukce trati s vyššími požadavky na rychlost už skoro 4 roky je a regionální vlaky Olomouc-Přerov -Vsetín pořád v provedení 40-50 let nazpátek!.
Od příštího roku začnou chodit do Olomouckého kraje třívozové pantery, které budou jezdit i do Vsetína.
Vsaďte se, že na Vsetín budou jezdit až úplně naposled. A když se nějaký RegioPanter pokazí (kdekoliv), vytáhnou z muzea 460 a nasadí ho na linku na Vsetín (pokud nebude výhradní provoz s ETCS) 😀
Jak píše pan PepaM během příštího roku budou regiopanteři nazazeni na rameno S3 Přerov – Vsetín. První panteři půjdou na Uničov a další pak už na Vsetín. Takže příští rok se můžeme těšit.
Pokud nebude válka, finanční krize, zatmění slunce, tornádo (to tam je vlastně teď). To všechno je ještě daleko.
Ale nezoufejte, u nás zase jezdíme honekrama.
To mají Vsetíňáci za to, že bojkotovali dostavbu do Vizovic. 😛😉 /pro škarohlídy – to je ironie
Ovšem výstup do reality je totožný – zhruba tím směrem se staví akorát dálnice, ta nevadí…
Na Valachy přijdou pantery ..jestli neumíte číst
Nárok? Každý chce mít dneska na něco NÁROK. Za regionální dopravu jsou u nás zodpovědné kraje. Tam se ptejte, tam si stěžujte. Uničovka za vaše šroty nemůže.
Jak za naše šroty? To jsou snad šroty ČD a provozovány pro objednatele což je Olomoucký kraj, a ten právě rozhodl, že to zpravidla jezdí do roztrhání tady. Samozřejmě je dobře že jezdí na opravených tratích nové rychlejší vlaky ale také nová opravená rychlejší je i trať od Hranic do Valmezu už ze 4 roky. Vím že regiopantery na Olomoucku jsou rozhodně déle než 4 roky. Další výdup je zkrácení souprav 460 na jediný vložák což kolikrát je i problém si sednout.
Je pravda že to jezdí dost nacpané. Ale (beze srandy) jaký to má potom „odpich“, když je tam jenom jeden vložený vůz 😀 Skoro to člověka zatlačí do sedačky.
CD Nostalgie v provozu…
Výhradní provoz s ETCS… a je po odklonové trase pro koridor 🙂 I když asi jen dočasně. Cargo pro místní obsluhu je na to vybaveno?
Dobrá otázka… 🤔👍
Většina 753.7 a některé 742.7 etcs mají. Takže Čd cargo je připraveno.
Přesně..a strojvedoucí dělají zacviky na etcs
Už aby tam ta elektrická vozba byla. Ty Regionovy a 843 vypadají pod dráty tak nějak divně:
https://youtu.be/vfRrYQgN_mw
S vědomím, že se jedná o krátkodobou záležitost do nového grafikonu?
Ale notak… lepší zahájit provoz rovnou, než tahat NAD až do změny grafikonu.
Elektrický provoz měl vypuknout podle plánu už v létě, to by umožnilo testovat ETCS včas. Zkušební provoz zatím běžel jen na papíře a místo 6 měsíců je na testy 6 neděl…
uděláme dráty a pak tam pošleme diesel nebo 362 dobrá parodie… nemá cenu tahat další dráty, když na to nejsou vozidla…
Tak já to myslel spíše lehce ironicky, je mi jasné, že je to jen do doby dodání Panterů. Proto jsem to i „zvěčnil“ na památku, protože mi to přišlo zajímavé… Ten vlak tvořený změťí 843 a Regionov je svoz souprav do Olomouce, protože v odpolední špičce jezdí vlaky ve směru z Oc do Uničova jako tramvaje, takže za nějaký čas v Uničově soupravy přebývají, kdežto v Olomouci zase chybí….
A kdyby vozidla stála už dva týdny v depu, tak…?
Nauč se číst
Stejně jako 628 na lince (Rožnov – Valmez) – Vsetín – Lideč – Bylnice. Víc jak půlka trasy pod dráty. Jenže tak si to objednal kraj. Smůla 🙁
Protinabídka ČD zahrnovala jeden elektrovlak typu 460. Zbytek diesly.
Díky, to jsem netušil. To ovšem nic nemění na tom, že je to „divné“
Takže bude do tý doby i hotov předpis D1 díl druhý, když se bude jednat o výhradní provoz?
Ne, bude se jezdit podle SŽ D1 ČÁST PRVNÍ a prozatímního SŽ Z8 díl IV, a doplňujících ustanovení pokynu SŽ PPD-6/2022.
Spíše mne fascinuje, proč není výhradní provoz hned od začátku. Instalovala se tam návěstidla, aby tam fungovala ani ne rok? Ale nejde o to „železo“, ale o elektroniku, která tam musí být navíc (nad ETCS).
Jistota je jistota. U nás zrušili výpravčí, a když se párkrát později večer pokazilo dálkové řízení, čekaly dva krátké osobní vlaky i hodinu v sousedních stanicích, namísto aby se mohly vykřižovat nějak ručně, přičemž jiné vlaky tam už dávno nejezdí. Jestli chceme jít s nabídkou železničních přeprav tímhle směrem…