České dráhy začnou hlásit změny v řazení vlaku, půjde si vybrat i místo v railjetech z Rakouska
Railjet Českých drah. Pramen: Siemens
Nejvíce informací dopředu získají ti, kteří si jízdenku koupí on-line.
Nejvíce informací dopředu získají ti, kteří si jízdenku koupí on-line.
Můžu se zeptat? Viděl jsem Railjet v Plzni hl.n. Je to pravidelná linka? Děkuji
To není RailJet, ale InterJet. Jedná se o nové soupravy, které jezdí pravidelně, většinou v 2-hodinovém taktu (pokud nejede souprava Pendolina) v trase Cheb – Plzeň hl.n. – Praha hl.n.
mně by stačilo, kdybyz plánku bylo poznat, kterým směrem vlak jede 😉 posledně jsem si tam i zpět zaškrtl stejnou sedačku a obě jízdy jsem jel zády ke směru jízdy… (což mě docela přeqapilo)
Jak to já jel z Brna do Prahy.Ještě to byl vlak z Graz do Prahy a normálně nám prodal nám v Praze na business clas a žádný problém
Tak dnes to teda příliš nefunguje.
Např. pro IC565 aplikace i web ukazují správné řazení „postaru“ (2xBpee237, Bmz229, Bbdgmee236, Amz138), po rozkliknutí detailu vozu však zobrazí plánek soupravy InterJet, bez problémů dovolí rezervaci neexistujícího místa (např 23, 24, 33, 34, 43, 44 ve voze 372/Amz138) a aplikace ani nepípne..
Bude-li to fungovat v praxi, tak super.
Pochvala klukům/holkám pasažérským nádražáckým z ČD. To myslím upřímně.
Je to fajn zmena, ale len informácia je málo. Ešte by to chcelo umožniť zmenu miestenky ak sa napr. zmení radenie a dostanem miesto ktoré nechcem – v takom prípade by bolo fajn cestujúcemu umožniť aby si z plániku vybral iné miesto než to ktoré vybral systém automaticky, bez toho aby si musel platiť novú miestenku. Ostatne zmena miestenky by ideálne mala byť možná aj bez mimoriadnej udalosti (povedzme že s nejakým limitom pred odchodom vlaku). Teraz dosť cestujem s SJ a tam to síce online tiež nejde, ale keď napíšem na chat zákazníckeho centra, bez problému má presadia kdekoľvek… Číst vice »
No, ale třeba by milé ČD si mohly ohlídat s OBB to, že když v eshopu zadáte přepravu kola, tak přestože vyhledání a cena naběhne, tak kdo to nezná, nepozná, že eshop na kolo prostě ignoruje….. ti méně bystří to pak zjistí až u vlaku/vozu OBB, který kola vůbec nepřepravuje…..tolik k dokonalosti eshopu….
A E-shop ÖBB tohle umí ? Pak si kupujte jízdenku u ÖBB ….
Eshop OBB toto umí, ale pouze omezeně, pokud chci vnitro OBB, pak není problém, ale je problém, když jedete z ČR případně přes další hranici…směr Německo, SBB apod….. Neumí samostatně kolo, tudíž je problém samostatně chtít místenku k již koupené jízdence, Interrailu apod., k jiné jízdence ČD (ke které ČD neumí přiřadit správný vůz atd. )… a toto se pak blbě vysvětluje někomu, kdo chce jet třeba jen občasně vlakem….. Ale gro věci bylo jinde- já to vím, že tam zrada je. Běžný cestující zadá do formuláře, dá enter, zaplatí, a opravdu nebude studovat, že OBB v tom a tom… Číst vice »
No tak to je novinka! Ještě abych při zarezervovani mista sledoval, jestli namísto očekávané moderní soupravy nepřijede nějaký komunistický koženka? Tak si to ČD představují? A neměli by namísto toho mít dostatečnou rezervu v počtu vozů nebo souprav aby VZDYCKY, byla dodržena objednaná kvalita? Několikrát se mi stalo, a to i vícekrát po sobě na jednom EC vlaku, že v soupravě nebyl zařazen vůz pro přepravu jízdních kol a průvodci musel narychlo hledat, kde ty cestující s bicykly umístí!!! Mít v rezervě dostatečný počet zrekonstruovaných BDt vozů s moderními interiéry a podvozky pro 160 km rychlost je tak těžký problém?
Vy jste si u ČD objednal nějakou kvalitu … ?
Ano je to tak těžký problém … prioritou ČD není přeprava jízdních kol … resp. cestujících s jízdními koly …
Prioritou ČD je přeprava uhlí a kaštanů.
To bylo dřív, dnes raději vozí vzduch. Je to ekonomičtější a nestěžuje si.
A já myslel, že kolo je od toho, aby se na něm jezdilo, nikoliv aby se vozilo.
Tak to vás chci vidět, jak na něm jedete třeba k Baltu….to byste jel tak týden? Apropo, na co si pak lidi kupují držáky na auta…že? …(a teď nemyslím odpověď aby nemuseli s ČD)
To vás chci vidět, jak na něm jedete třeba k Baltu…..místo toho EC…
U vlaků z Púchova aze Žiliny jsou vlaky v rezervačním systému ČD. Rakouskou přešlo na rezervační systém ARES a proto je možné nové vybrat místa z plánku vlaku i u vlaků jedoucích z Rskouska. RegioJet provozuje vleky v celé trase dám a jeho vlaky neprovozují zahraniční dopravci. Proto je u RegioJet výběr místa i u vlaků jedoucích ze zahraničí.
Regiojet mezinárodní vlaky opravdu neprovozuje sám, v každém státě musí být místní dopravce s vlastní licencí.
Ten stejný dopravce může mít více licencí i v ostatních zemích…. nemusí mu je nutně provozovat někdo jiný…. (obecná poznámka)
Ti dopravci na jejichž licenci jezdí ale neřeší prodej rezervací ve svém systému. Dost zásadní rozdíl.
Třeba dopravce (spolek) provozující historické vlaky …. najímající si strojvedoucí „na dohodu“, kteří mají hlavní zaměstnání u MÁV / GySEV …. v době TV jezdí „pro jiného dopravce“
Já měl za to, že u vlaků ze Slovenska je to prostě tak, že v systému ČD jsou určité vozy/části vozů jsou vyblokované tak, že tato místa nejdou koupit přes ČD, ale jen přes ZSSK, ne?
ČD jsou v mezinárodní úmluvě a mezinárodní vlaky neprovozují v celé trase sami,. Na území Slovenska je to vlak ZSSK, v Maďarsku je to vlak MÁV, v Polsku je to vlak PKP. PRo rezervace platí, že plánek vlaku má ten dopravce, kde vlak začína železnice si plánky rezervaci nepředávají. To znamená že pokud je vlak v rezervním systému MÁV má plánek rezervaci Maďarský dopravce a pod.
V žádné mezinárodní úmluvě nejsou, tu by musel schválit parlament. Je to obyčejná dohoda několika firem, resp. spíš nedohoda, když si nejsou v 21. století schopny vymě ňovat data v potřebné kvalitě.
Něco jako RJ a WestBahn, kteří si navzájem mistenky neumí prodat vůbec a koupítemax holou jízdenku bez rezervace? 🙂
Když jste tak přesný, tak parlament ratifikuje mezistátní smlouvy uzavřené mezi vládami … Mezistátní železniční doprava funguje na základě mezistátních smluv, které jsou sice poněkud zastaralé, ale je tam odkaz na „prováděcí předpisy“ …. Je patrné, že o výměně dat mezi „národními správci železničních dat“ nevíte vůbec nic … V podstatě se „nějak“ mohou dohodnout „národní dopravci“, ale těžko do toho zatáhnete „jiné dopravce“…. Ani ve 21. století si nemůžete, jako držitel jízdenky INTERRAIL rezervovat místo ve vlaku v Norsku, Švédsku, Finsku, protože tamní systémy NEUMÍ z automatu vydat samostatnou rezervaci … rezervace místa je provedena současně s prodejem jízdenky… Číst vice »
Rezervační systém SJ prodat místenku k Interrailu umí.
Pane/Paní Monika … to co píšete je fakt, nebo hádáte? A jestli je to fakt, tak je too oficiální názor ČD, který bude platit dlouhodobě?
Neútočím. Nehejtuju. Upřímně – pokud jste člověk z ČD který má pravomoc vysvětlovat nejasnost za firmu ČD, tak super.
Už bylo načase, aby ČD měli nějakého toho maskota pro cestující… A mě jako chlapovi je příjemnější přijímat informace od dodavatele za kterého vystupuje nějaká normální ženská…
Pro srovnání jiný dodavatel služeb pro spotřebitele = např. Alzáka vnímám že je až moc „nelidský“….
To je ale přesně to, co cestujícího ABSOLUTNĚ nezajímá a má všeliké ty „(mezi)národní dopravce“ za skanzen 19. století.
To jako vážné nešlo u toho nejlepšího, nejkvalitnějšího, nejzavedenějšího a nejnárodnějšího dopravce doteď vybrat si konkrétní místo ve vlaku do Prahy?
Vždyť u fuj-fuj RJ to jde už X-let.
Tomu se snad ani věřit nechce!
Ne, nešlo.
Šlo, ale nebylo to stejně triviální, jako to bylo v opačném směru (tedy když výchozí stanice vlaku byla na území Česka).
Ale u RJ to je stejně triviální už X-let.
Konkrétní místo ve vlaku do Prahy šlo samozřejmě vybrat. Nešlo to pouze u mezinárodních vlaků.
U některých mezinárodních to šlo.
To je ovšem výhra, že u některých mezinárodních to šlo, když u konkurence to jde u všech mezinárodních vlaků.
Tím jako myslíte „žlutého / černého dopravce“ nezapojeného do mezistátního rezervačního systému ?
Rezervační systém Regiojetu je dostatečně mezistátní.
To je ale v případě linky Ex2 dost podstatný problém, když jsou skoro všechny vlaky mezinárodní.
Ano, RJ vám dá vybrat místo z plánku vlaku u všech vlaků, které spravuje ve svém rezervačním systému. Úplně stejně tak ČD. ČD ale uměly doposud i u cizích systémů rezervovat místenku (alespoň podle vlastností místa) a nově umí dát vybrat místo i pokud rezervace spravuje cizí rezervační systém (v tomto případě ÖBB), ktery tuto možnost doposud nenabízel.
To RJ neumí vůbec. Na webu RJ sice koupíte jízdeky třeba na WestBahn, ale jen jízdenku bez místenky. Tedy nekoupíte ji ani jako automaticky přidělenou, přitom na webu WB to jde. Tolik k tomu rezervování u RJ….
Dnes ve 3,26h. mi došla změna řazení rychlíku, který odjížděl až v 7,25h. Paráda…
Buďte rád, když to dají vědět hned, jak je to možné. Nebo si stěžujete, že si neumíte vypnout zvuk u zpráv v noci?
Klasický boomer, co svoji neschopnost ovládnout mobil hází na někoho, kdo s tím vůbec nesouvisí…
Kdo na koho hází?
Když jste oba takový mobil guruové, můžete mi prosím poradit jak vypnout zvuk u příchozích zpráv v noci od pouze od odesílatele CD.as.?
On si nestěžuje, on si to pochvaluje.
Konstatuji… to je rozdíl mezi stížností. Možná znáte jen pochlebování nebo stížnosti. To je mi Vás líto. 😀
takže to funguje, fajn
Ano, funguje.
Určitě fajn vylepšení, jen by mě zajímalo, proč je pořád problém u řady mezinárodních vlaku vybírat místo z plánku? Je fakt tak složité propojit systémy 2 dopravců (CD a zahraničního partnera) nebo to stojí hlavně na neoochote zahraničních dopravců?
Já bych řekl že každý dopravce si to řeší po svém, a nějaké to jednotné API je naprosto pravěké a umí jen ty nejzákladnější věci.
Ano, musí chtít všichni … co z takového propojení budou mít MÁV ???
Asi stejnou protislužbu od ČD a ve výsledku lepší servis pro cestující…
Otázkou je, zda se tím chtějí kvůli pár cestujícím ze stanice Nagymaros-Visegrad do Budapesti vůbec zabývat…
Jak si přišel na takovou blbost…?
Vždyť to je pravda … myslíte si, že pro úsek ze Szobu do Pešti / naopak si bude maďarský cestující obstarávat rezervaci místa k sezení … proč by to dělal …
Ano, u nás si díky nabídce zdarma pořizují někteří místenku z Kolína do Pardubic, čímž ovšem vyblokují „poslední“ místo pro jiného cestujícího ochotného zaplatit za rezervaci v úseku Praha – Žilina …
A co z toho budou MÁV konkrétně mít ??? Myslíte, že potřebují protislužbu o ČD ? Proč ….pro pár lidí ze Szobu / Vácu.
MÁV to je zcela ukradené, ti se ani neobtěžují olístečkovat prodaná místa „x“ dní před odjezdem a v Nových Zámcích / Bratislavě přijdou na volné místo – ani to není expresní rezervace – cestující s místenkou koupenou před týdnem …
Čo z toho budú mať MÁV? Napríklad cestujúcich. Lepšia služba = viac zákazníkov. Sú dopravcom toho vlaku na území Maďarska a majú z neho tržbu, preto by im malo záležať aby ním išlo čo najviac ľudí.
Problémem je hlavně to, že rezervační systém většiny zahraničních dopravců výběr místa z plánku vůbec neumí.
Je potřeba dodat, že ten výběr míst u vlaků z Rakouska je možný díky tomu, že ÖBB přešly že zastaralého systému DB-EPA na rezervační systém ČD ARES.
Já když potřeboval zjistit, jak jsou na tom volná místa v rj z Rakouska, tak jsem se na ně díval v rakouském eShopu OBB. Tam to mají docela pěkně znázorněno. Tak teď už to konečně nebude potřeba, když to ukáže náš eShop ČD.
Je vidět, že inteligentní člověk si umí poradit.
Spis umi slozite obejit to, ze drahy doted nemely neco, co by mela byt v 21. Stoleti samozrejmost.
ÖBB neuměly, protože používaly zastaralý systém od DB. Umí to až poté, co přešly na systém od ČD.
Jo, v tomto případě šlo zřejmě o rakouské dráhy kdo uvízl ve století páry.
Což je spíš vedlejší, ono těchto reliktů minulosti, které z pohledu dnešních cestujících mezinárodní cestování vlakem nesmyslně zesložiťují, má na svém kontě každý z těch velkých, dřív monopolních „státních“ dopravců (a taky správců infrastruktury) nemálo. Bohužel, železnici jako celek to silně sráží.. Snad se bude dařit je odstraňovat dál a pokud možno rychleji.
Neuvěřitelné….
Vitejte v 21. stoleti. Jeste v Mujvlak zobrazovat smer jizdy a bude to labuzo 🙂
To otočení vozu bude asi vždy v klasických soupravách spíše loterie :/
To sice ano, ale třeba takový RJ to zvládá od začátku. Ano, jasně, jednodušší provoz, ale přeci…
Nezvládá. Viz stížnosti na FB, kdy odpovídá, že směr jízdy není garantován.
Ale jen někdy, ČD se o to ani nepokouší.
No právě proto.
A proto u vlaků vedených ucelenou soupravou je ten směr zobrazen? 🙂
No kurňa. To mi povídejte
Poslední jízdy uhlím napřed…
U Regionovy je to jedno. Ale u šestivozové a delší soupravy to není úplně jedno, když má človek rezervaci do krajního vozu a musí na druhou stranu vlaku, buď zkrz vystupující a nastupující nebo procházet soupravou. Člověk si připadá zbytečně hloupě.
Ale tak pořadí vozů snad v rezervaci sedí, ne? Nebo aspoň nikdy jsem nemusel procházet víc jak vagón. Spíš konkrétní otočení vozu v klasické soupravě, což občas bývá pěkná loterie
SPPO ČD: 52. Místenka platí jen ve spojení s platným jízdním dokladem, a to na místo, ve vlaku a do stanice, které jsou na ní uvedené. Při výběru místa není směr jízdy garantován.
Děkujeme za osvětu!
PS: Máte to nastudované celé?
PS2: Jsou stejně složité taky u RJ?
Bohužel toto znění znamená, že místa nejsou garantována ani u Pendolin, railjetů, InterJetů a InterPanterů, které jsou ale ucelenými jednotkami a jejich otočení příliš nehrozí. Asi co kdyby…
Pak jsou na Nábřeží překvapeni, když jim v tom lidi hledají klíčky a snaží se to očůrat. Ale bohužel ČD samy nedělají nic jiného.
Kdyby jelo pendolino z Prahy místo přes Libeň z důvodu mimořádnosti přes Vršovice tak najednou jedete pozpátku.
Technicky nejsou potřeba x-devítkové spolehlivosti jako u zabezpečevačky, naopak ať vlak radši jede než navyšuje zpoždění otáčením.
Ale tržně si dovedu představit, že dopravce dá najevo, že to není jedno. Třeba formou omluvy a slevového kuponu.
Omluvu a slevový kupon by měl dát správce infrastruktury …
Bohužel jsme v Čechách, kdy svalujeme vinu jeden na druhého a my nic, my muzikanti. Tyhle šarvátky ale ven vůbec nepatří, vrhá to špatný stín na železnici jako celek. Jen se v posledních letech staly z nějakého důvodu populárními. Pokud cestující pojede do Ostravy celou cestu pozpátku a místo omluvy dostane kartáč, že podle SPPO místo negarantují, příště se na ně vykašle. Pokud se mu ale průvodčí omluví (sám od sebe – ze zdvořilosti), přidá k tomu poukázku na 30,-, aby si koupil v minibaru kafe (nebo jako slevu na příští jízdu), hned udělá jinačí dojem a toho zákazníka neztratí,… Číst vice »
V možnosti vybrat konkrétní místo ve vlaku jsou docela progresivní. U většiny jiných železnic vám systém místo prostě přidělí, maximálně můžete zkusit zadat místo sedačky ručně bez plánku. Pak to dopadá jako se mi několikrát stalo v Polsku – v půlce vozu se lidé mačkají v kupé po osmi, zatímco druhá půlka vozu je téměř prázdná.
Ve Finsku přiděluje místa systém automaticky při zakoupení jízdenky, můžete si vybrat jiné … ale například k InterRailu si místo nemůžete rezervovat … systém to neumí … nicméně díky ukázce toho, co je volné si můžete najít místo předem, pravděpodobnost, že systém během jízdy někoho na místo posadí je mizivá …
Nejlíp si sednou na místo „pro cestující se psy“ ….
Na druhou stranu, třeba ve Švýcarsku je taková místenka v 99.9% případů zbytečná. V podstatě je třeba ji mít jen při jarním a letním prodlouženém víkendu při cestě Gotthardským tunelem. Chápu tedy, že do rezervačních systémů tolik neinvestují. Na druhou stranu, v Česku je vzhledem k nízké frekvenci a kapacitě dálkových vlaků rezervace nutnost mnohem častěji.
No nevím. V EC z Milána do Curychu jsem byl před dvěma lety rád za to, že jsem měl místenky mezinárodní pořízené dopředu k InterRailu u ČD. Vlak byl dost plný.
Mezistátní EC je něco jiného než množina vnitrostátních IC / ICN jezdících v půlhodinových taktech díky proloženým taktům ….
Nízká frekvence vlaků? Ale ono už není jak ty vlaky na přeplněné tratě vtěsnat. Nestačí kapacita dopravní cesty.
To je věcí názoru, na 3AB je provozní interval 3 minuty = 20 vlaků za hodinu … na které trati jede 20 vlaků za hodinu týmž směrem ?
Dobře, drezína ze stanice do stanice může popojet i ve špičce, na blok za něčím (ale nesmí moc pomalu, protože je taky na blok před něčím).
Ale poskládat to tak, aby expresní vlak profrčel mezi krajskými městy traťovou rychlostí bez zastavení je docela těžší. Většinou mezi tím bude na blok za něčím pomalejším.
Před 30 lety jsem se tak letmo o rezervace u SBB zajímal … v dálkovém vlaku byly „místenkové“ vozy 1 a 2 uprostřed. 1 = 1.třída, 2 = 2. třída … jako nabídka pro „slabší cestovatelské povahy“ … Kapacita dálkových vlaků je taková, že si tam cestující až na výjimky sedne … ale i ty dálkové vlaky mnohde zastavují „u každé“ vrby, tak se ta místa rychle uvolňují …
Přepravně náročné jsou pátky a neděle, kdy se přepravuje armáda i s kvéry – napadení Švýcarska virtuálním nepřítelem o víkendu nehrozí …. takže na víkend jsou mladí muži doma.
Arriva má taky výběr konkrétního sedadla z plánku..