České dráhy začnou automaticky vracet lidem peníze za zpoždění
Cestování s Českými drahami s aplikací Můj vlak. Foto: České dráhy
Dopravce chce novinkou nalákat více lidí k odbavení online.
Dopravce chce novinkou nalákat více lidí k odbavení online.
Mohli mi v tom vyjádření aspoň poděkovat, hustil jsem to do nich poslední dobou opakovaně
A je tu háček, kompenzaci dostaneme pokud bude Vaše jízdenka zkontrolována 🤣. Velice často během cesty průvodčí ani neprojde nebo nemá zájem zkontrolovat jízdenku,když se náhodou ukáže. Tím nechci nikoho kritizovat ale takhle to prostě chodí.
No tak si tu kontrolu u průvodčího vyžádáte.
Pokud to nestihne zkontrolovat tak jen neproběhne automatické vrácení. V takovém případě zažádáte sám. Otázka pár kliknutí.
Trapné. Už zpoždění 15 minut je kritické, zvláště pokud někde potřebuji být na čas nebo jsem vázán na přípoj. A za to nedostanu nic. Navíc, už jsem to několikrát zkoušel. Už jenom to, že vyhodnocení může trvat až 3 měsíce, je absurdní. A ve výsledku mně stejně pošlou do háje, že mně nic nevrátí.
tak si holt budete brát větší rezervu, než patnáct minut.
Kdyby jste mě znal, věděl by jste, že si vždy beru větší rezervu. Nikdy nejezdím velmi pozdě, vždy jedu dřív, aby v případě nouze existoval následující spoj. A pokud potřebuji být na čas, to samé. Jenže, to nic nemění na tom, že pokud jedu večer, tak je člověk unavený a chce být co nejdříve doma. A nikomu se nechce čekat půl hodiny a následně půl hodiny na přípoj, abych do cíle dojel minimálně o hodinu později. Např. ve středu jsem místo přímého spoje, musel kvůli nečekaným komplikacím přestoupit na náhradní vlak, na který jsem pochopitelně musel čekat. Takže z počáteční… Číst vice »
Než začnou jízdné vracet, mohli by cestujícím pomoct celkem nepříliš namáhavým krokem, a to umožněním použít vlak podle SKUTEČNÉHO času odjezdu místo odjezdu podle jízdního řádu, aby cestující nemusel čekat do 18h na vlak, který má jet v 16h.
Však pokud nemáte jízdenku vázanou na konkrétní spoj můžete použít jakýkoliv následující vlak až do 24 h. od odjezdu vlaku který máte na jízdence.
Právě, že jenom NÁSLEDUJÍCÍ vlak. Kvůli tomu to píšu, že by kolikrát ČD pomohly cestujícím tím, kdyby jim umožnily použít jízdenku pro vlak v 16:00 taky ve zpožděném vlaku s pravidelným odjezdem např. 15:00, když přijede na nástupiště s takovým zpožděním, že je jasné, že dřív než v 16:00 NEVYJEDE. A ten cestující by pak na ten vlak s odjezdem v 16:00 nemusel čekat třeba do 18:00. Už tomu rozumíte, kolego…?
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
Klidně můžete jet i i tím předchozím, pokud z vaší stanice odjede v 16:00 a déle, nic to nezakazuje. Jízdenky se stejně kontrolují až po odjezdu vlaku.
To byste zrovna mohl chtít, aby Vám jízdenka na vlak v 16:00 platila už na vlak v 15:10, protože jste přišel na nádraží dřív.
Pokud máte jízdenku s platností od 16:00, tak samozřejmě můžete jet v 16:00, i kdyby to byl zpožděný vlak s pravidelným odjezdem ve 14:00. Ba dokonce pokud váš vlak má zpoždění větší než 30 minut, můžete vyjet i půl hodiny před začátkem platnosti, a to i s vázánou jízdenkou.
A co třeba dřívější spoj? Už několikrát jsem si koupil lístek předem na spoj, který měl nemalé zpoždění. Avšak, měl jsem možnost jet dřívějším spojem. A už nejednou jsem se kvůli tomu dohadoval s průvodčím. A nemyslím spoj o půl hodiny dřív, nebylo to ani 10 minut.
To už záleží na přístupu, běžně jsem zažil průvodčího, který řekl, já přijdu za 10 minut, když jsem vysvětlil situaci, že můj vlak má zpoždění a jízdenka mi třeba začne platit za 5 minut. Resp. Jsem vyhledal průvodčího ještě na peróně a situaci mu vysvětlil, a zeptal se, zda mi umožní přepravu. Na druhou stranu SPPO mluví jasně, a koupí jízdenky jste s nimi souhlasil. A taky záleží na přístupu cestujícího, pokud nastoupí s vědomím, že ještě nemá platnou jízdenku v klidu si sedí a pak se s průvodčím dohaduje, tak přístup bude taky jiný, než když ho aktivně vyhledá… Číst vice »
Vlamujete se do otevřených dveří. Pokud máte flexi jízdenku na vlak s odjezdem 16:00, můžete odjet jakýmkoliv vlakem se SKUTEČNÝM odjezdem 16:00 nebo později. Dokonce se toleruje nástup o 15′ dřív.
To není žádná tolerance, ale přímo ustanovení SPPO.
Viz 4.7 SPPO: … s jízdenkou zakoupenou v e-shopu ČD nebo aplikaci Můj vlak přes vyhledávač spojení je možno nastoupit jízdu nejdříve 15 minut před časem, uvedeným na jízdence jako počátek její platnosti nebo kdykoliv později v první den její platnosti.
Oprava – 4.6 b) SPPO.
Super, to jsem rád, že to takhle funguje i oficiálně. Naposledy se mi stalo, přesně to co je popsané v tomhle vláknu – všechny vlaky měly zpoždění a měl jsem možnost jet o hodinu dřívějším spojem, který byl o 50 minut opožděn. Můj spoj, na který jsem měl jízdenku (nevázanou na konkrétní spoj) měl také zpoždění. Když odjel ale cca o 10 minut dříve, než mi jízdenka začala platit, tak jsem se bál a říkal jsem, že to snad nějak ukecám. Ale průvodčí nic neříkal, tak jsem si říkal, že to prostě nechává být a nechce se hádat s milionem… Číst vice »
Prý 50% jízdného, když se vlak opozdí o více než 2 hodiny??? A na to přišli kde?
V srpnu tohoto roku to bylo 6h zpoždění, kdy jsme měli zaplacenou cestu pro 3 osoby tam a zpět Ostrava – Praha, Praha – Ostrava, jízdenky koupeny přes aplikaci a po více než měsíci, kdy jsem žádost o vrácení ještě musela sama urgovat, nám vrátili něco málo přes 200 Kč, výsměch!!!
To nemluvím o tom, že jakákoliv pomoc při cestě, abychom se dostali na hlavní nádraží nebyla z jejich strany vůbec žádná. Vyhodili nás z vlaku a starejte se sami… Kompenzace vůbec žádná!!!
Já jezdím na PID, takže už jsem 20x dostal prd a Ropid neodpovídá…
Já už kolikrát PID raději ignoruji; sice mě to vyjde dráž, ale mám jistotu, že se nebudu muset dohadovat s různě informovaným personálem, zda mi příslušná jízdenka skutečně platí, a nebudu sponzorovat oblíbená ujetí „přípojů“ a ignorantský přístup ROPID, který bohužel už není schopen nesrovnalosti a připomínky řešit.
Není někde dohledatelná informace kolik bylo v součtu zpoždění všech vlaků ČD za rok 2021? Za rok 2017 to mělo být 12, 398 milionu minut, tedy skoro 24 let
Oprava a omluva: bylo to ve 2015
Tak v regionální dopravě v úseku RK HK kde jezdím cca 22 let každý den a zpoždění je pořád jen jde o to jak velké, by se národní odpadni dopravce nedoplatil:-)
Při čtení nadpisu jsem si začal říkat ze v tom bude určitě nějaký háček….. a ano je, protože platí jen pro cesty bez přestupu, takže vůbec se nehledí na ten největší problém, kterým je ujíždění přípojů z důvodu většího zpoždění.
Člověk kvůli tomu dojede kolikrát i o x hodin později a z vlastní zkušenosti vím ze nárok na odškodnění jsem neměl žádný.
Jestli se to změnilo od doby co už nemám s ČD nic společného změnilo nevím.
Kdo k tomu máte co napsat nebo upřesnit, případně vyvrátit, tak se rád dozvím něco nového
Kompenzace nebude automatická, ale mám zkušenost, že když mi v Plzni ujede kvůli zpoždění Berounky od Pha přípoj na ČB (dvouhodinový takt), mám doklad o zpoždění od průvodčího, elektronicky požádám o vrácení jízdného dostanu do 30 dnů 50% ceny celé jízdenky zpět…
Proč pro přímou cestu bez přestupu? Asi nechtějí moc vyplácet, když dávají tak blbý podmínky
Asi proto, že je to pro automatizaci nejjednodušší. Mě nepřestanou fascinovat lidu, co vidí problém v jasných věcech a pak papouškují kdejakou ptákovinu jako svatou mantru.
Nějaký důvod se vždy najde. Žádný problém nevidím, jen se ptám. Vůbec nepapouškuju
Výmluva se vždy najde, ať je to jakýkoli dopravce. Žádný problém v tom nevidím. Nic nepapouškuju
Je hlavním cílem veřejné dopravy uspokojit automatizaci anebo uživatele? Často už mívám vážné pochyby, zvláště při čtení některých „obhajob“.
Z deseti kroků se proces nákupu zkrátí na šest, pokrok nezastavíš…
A safra!
To bude ztráta. No snad to budou vymáhat po Dobré Správě.
A co lidi s IN100? Smejdi….
Lidí s IN100 jsou šmejdi? 😀
Taky jsem si říkal jsa majitelem in100 cca 10 let…. to Tramvajak, asi z Phy, nepochopi
§7 Cestující by to zneužili !
Stále výsměch. Spis bych to viděl vrátit 50% po 15 minutách a 100% po 30 minutách a za každou další minutu ještě platit cestujícími minimálně korunu odškodné..
Ta naše věčná nespokojenost vždy a se vším je neuvěřitelná. By mě zajímalo, jak se řešilo zpoždění třeba za protektorátu, či za sociku. 😁
Za protektorátu ani za socíku nebylo 100 konkurentů ani tak rozšířená možnost jet autem.
Ale už tehdy začala být jízda autem preferována, vozba nákladů přišla později. Abychom za tím Západem tak „nezaostávali“ asi. Levná ruská ropa, kterou dnes v důsledku „musíme“ dotovat slevami…
Přesně lidi jsou zhýčkaní, blbci prostě
Jako, že jsem blbec, když chci aby něco jelo podle jízdního řádu a ne jak se někomu povede nebo spíše nepovede. Plusmínus za chvíli budeme rádi, když dodrží datum jízdy. Mimořádná událost ke každé jízdence zdarma!
V některých částech Německa např NRW existuje Mobilitätsgarantie. Při zpoždění nad 30 min ve veřejné dopravě má zákazník právo na proplacení jízdy jiným dopravním prostředkem, např. taxi. Cíl je aby se zákazník mohl spolehnout na veřejnou dopravu.
V létě jsem letěl letadlem. Zpoždění dvě a půl hodiny.
Do dnes jsem nedostal ani „polib si prdel, milý zákazníku“.
Jen dvě a půl? Já měl šest a dostal jsem taky prdlačky. Prý prasklé sklo v kokpitu, na to se prý odškodnění nevztahuje.
Vidíte? Lepší jet vlakem. 🙂
Ano, třeba na Kanárské ostrovy.
K čemu je mi nějaká kompenzace? Pokud kvůli zpoždění nestihnu nějakou domluvenou schůzku apod., tak jsou mi nějaké peníze k ničemu, ať jich je sebevíc. To si vážně myslí, že všechno co zmeškám se dá vynahradit penězi?? Hodně omezené řešení.
A jak byste ai tu kompenzaci představoval.
Tlacenim na SZ at prestane sabotovat dopravu.
To asi činí, když jsou členy sdružení, co si založili osobní dopravci, ne? A vy jste zároveň i nick Václav? Ať je v tom trochu přehled.
A tlačením na řidiče, aby nevjížděli na přejezd ve výstraze, na lidi, aby neskákali pod vlaky, a na stromy aby se ve větru nelámaly a nepadaly na koleje, že?
Ty nahrady by mely jit z pokut těch řidiči co jedou na přejezd.
Trošku zvrácený marketing, Japonci by asi vůbec nepochopili tu pointu…
V Japonsku je jízdenka za cenu letenky, aneb další který chce švýcarskou kvalitu za rumunské ceny.
Kéž byste měl pravdu s těmi rumunskými cenami, kvalita by klidně stačila i rakouská…
Rakouská kvalita je za rakouské ceny. Letos na jaře Salzburg – Zell am See, 1x 26+ , 2x dítě 15-18.
Pravda, nehledali jsme kolenovrtsky slevy. Prostě jsme přišli na nádraží a ptali na něco jako naše skupinová víkendová. Za hodinu a půl jízdy osobakem (tam a zpět) jsme platili 1500 Kč. U nás by to bylo levnější.
Když vezmeme v potaz kupní sílu našich obyvatel bez jejíhož zapocitani nemá smysl jakékoliv srovnání provádět tak máme dnes za švýcarské ceny rumunskou kvalitu tj. např. Regionovy a 810 a stará kupé.
Pouze Railjet, Interjet a Pendolino jsou už přijatelné a dnešku odpovídající
Podívejte se na reálný svět. Velká část lidí bydlí ve starých bytovkách, panelácích či starých RD. Jezdí v jedničkových octavkach a nosí oblečení za pár kaček z Číny.
Ale zároveň by všechny vlaky měly být na úrovni Railjetu?
Furt lepší stará kupé než moderní velkoprostor.
A myslíte, že rakouský nebo jiný dopravce mimo bývalý „východní blok“ by trpěl, aby jeho vagóny někde stály na revizích 3 měsíce? Aby pak musel posílat cestujícím vagóny 30 a víc let staré???
PrdlajS. V Japonsku ve Špičce jízdenka tak jo osaka stála v přepočtu 450. Místenka nebyla potřeba. Sikanseny jely 17.00. 04. 10. 14. 20 24. 30 …. Proste jako v Praze tramvaj. A když jsem se na pokladně ukázal že chci jet kachnou (Řada 700 )tak mi vybrali přesný spoj.
Abyste nebyl překvapen…
https://faq.westjr.co.jp/en/faq_detail.html?category=&page=500&id=9519
Další, co si myslí, že v Japonsku jezdí jenom VRT.
Ten marketing primárně necílí na Japonce. Anebo vaše starosti na naší hlavu.
Přátelé, všichni jste tak trochu vedle. Japonci jsou pouze příklad, o ně tu vůbec nejde, ani o jejich ceny, refundace, nebo rychlost. Oni by se divili tomu, že někdo s dost velkým zpožděním mi za určitých svých podmínek laskavě něco vrátí. Považovali by to totiž za samozřejmost, ne za marketingový tah. V našem vycvičeném národě to možná někoho ohromí…
Dával jsem vám odkaz výše. Zkuste na něj mrknout…pak nebudete psát nesmysly. 😉
S angličtinou nemám problém, četl jsem to, takže jen opakuji, že nejde o Japonce jako takové…
Za určitých časů „vycvičovali“ cestující až dost, už jenom zákaz použít WC ve stanici. Mohli jste ve vlaku stát a čekat na x rychlíků, žádná informace, kdy se ten váš vlak konečně pohne, a tři možnosti:
1) podělat se
2) zaplatit pokutu za použití WC ve stanici
3) vystoupit, jít na wc na nádraží a při tý neinformovanosti riskovat, že vám ujede
Proč ta podmínka kontroly štíplístkem? Aby se toho nemuselo vyplatit moc?
Flexi jízdenky nejsou vázány na konkrétní spoj. Tak proto…
Takže pokud mi ji nezkontrolují, můžu si ji vrátit na webu večer?
Zejména ty s místenkou.
Myslel jsem, že „flexi“ naznačuje jakousi pružnost…
Ano. Pokud Vám ujede přípoj, nepropadne Vám jízdenka. To mi přijde docela příhodné. 🙂 Jiná věc je, když ujede poslední vhodný spoj a cesta pozbude smyslu, to je pak – pravda – nevýhodné.
To je sice hezké, ale co ta podmínka, že musí být zkonrolovana průvodčím? Nedávno jsem jel z Prahy do přes Ústí do Ostrova Krušnohorem a průvodci přišel až za Kláštercem, kde už tolik lidí ve vlaku taky není. Dokonce již druhá četa, první se na to vybodl (byl jsem v jedničce).
Takže nebudou kontrolovat a je to.
Tak to pak musíte průvodčího sám po vlaku nahánět 😀
A jednou se u průvodčího sejde chumel lidí, co NUTNĚ potřebujou štípnout lístek….
Asi z důvodu, abyste nepožadoval kompenzaci, i když jste jel jiným spojem.
Nebo aby nedostal kompenzaci třeba člověk s místenkou, který nejel vůbec.
Pokud rozumím dobřem je to podmínka pro automatické vrácení, ne pro vrácení vůbec. Zřejmě vyjedou seznam jízdenek načtených v daném vlak, a ten bude současně seznamem pro automatické vracení.
Pokud průvodčí nestihne jízdenku načíst, lze právo z přepravní smlouvy uplatnit klasickým způsobem. Jen to nebude automatické.
To vypadá dobře, mají u mě plus za přístup k zákazníkovi.
Ideální by bylo, kdyby to pak ČD vymohly na skutečném vinikovi zpoždění (obvykle Správa).
Myslím, že prvotním předpokladem je, aby SŽDC měla pokryty náklady na koleje z tržeb za poplatky za koleje od dopravců.
Loni SŽDC utratila:
7 miliard za řízení provozu (výpravčí atp.) a to bez odpisů
19 miliard za opravy, údržbu tratí bez odpisů,
ale tržby od dopravců za koleje byly jen 3,5 miliardy.
A to nepočítám, že SŽDC si nevydělá ani korunu na obnovu tratí. Loňské investice SŽDC byly 37 miliard = na dluh nás daňových poplatníků
zdražení služeb v současné situaci bude mít negativní dopad na železniční dopravu v ČR
Pokud má SŽ problém, tak ať to nedělají.
To je sice dojemné, ale proč by měl dopravce platit kompenzaci za škodu, kterou nezpůsobil?
Protože jako cestující mám smlouvu (zakoupením lístku) s dopravcem a ne se Sž. Vztah mezi dopravcem a SŽ mě nemusi zajímat, to má mít ošetřeno dopravce… Tak jako když budete stavět barák, budete mít smlouvu se stavební firmou, tak vás taky nebudou až tak zajímat smluvní vztahy s jejími dodavateli a v případě že vám barák nepostavi dle smlouvy, tak budete požadovat kompenzaci po stavební firmě a ne např dodavateli betonu.
Ale zase rušit manipulační koleje nebo rampy to jim jde dobře.Nebo vydají zán a nemáte jde nakládat . Nákladní dopravci by správě železnic přinesli peníze ..ale snaha nula.
Náklady je potřeba vyhnat na silnice a tam je udržet, aby se mohlo argumentovat potřebou dalších dálnic, obchvatů, slev na plýtvání palivem a podobně. Stačí se podívat, jak dosud „zkapacitňujeme“ byť jen hlavní železniční tahy a jak souběžně silnice. Nikam to nesmí být po kolejích výhodnější, nejvýše stejně.
Sleva na poplatku za dopravní cestu za zaviněné zpoždění by mohla být dalším krokem, v tom nejsme ve při.
Ovšem po kom vymáhat tu zpropadenou patálii s hákovnicí, když by se tam dal dát úsekový dělič. Dělič, který ale Správě nejde pod vousy a jim stačí spoléhat na bezchybnost strojvedoucího, což je chyba zcela systémová?
Zastavení provozu v Otrokovicích nebylo kvůli chybě strojvedoucího.
Že Spržel místo zkratovačky zapojila přípotop, aby upekl zabezpečovačku, to je její věc.
To je pravda, ale hlavbní pozitivum je, že už to nemusí zákazníka zajímat.
(Něco jako pojišťovna vyplatí částku a pak to vymáhá po tom, kdo to měl zaplatit)
No, spíš by se jejich super web mohl konečně naučit, jaké služby v jakém vlaku jsou, a ne nacpat vám místenku s kolem do vlaku, který vůbec kola nebere (Rakousko, Německo, a jiné….), nebo doufám že si půjde zase vybrat z plánku místenek, ne jako po dnešním upgradu, kdy tato možnost zcela zmizla …
Nebo by mohli konečně rozchodil rezervace do vlaků z/do Polska, kdy je to doposud doslova boj, neboť to neustále padá do chyby….
mám stejný problém u vlaků z PL
Dneska probíhal upgrade a nový systém výběru z plánku je již funkční a o trochu přehlednější a příjemnější než ten předchozí.
Ano, a konečně se mi povedlo po skoro 2 měsících se přihlásit a zadat svůj profil aby mi to začalo automaticky přiřazovat in-kartu… Ačkoli po té době jsem se její číslo skoro naučila zpaměti…
A nejvěrnější zákazníci s časovou jízdenkou (IN100 apod.) dál nedostanou prakticky nic? Nebo už někdo tuhle absurditu napraví? https://www.penize.cz/doprava/419752-kdo-jezdi-casto-prijde-o-odskodne-za-zpozdeni-odmena-za-vernost-podle-cd
Mám IN100, vzhledem k tomu jak je výhodná je to cena 20+6 tisíc první třída, tak mě ani nenapadlo žádat o kompenzaci při zpožděních.
Tak to je takový vulgární socialismus. 🙂
A jaký by byl mechanismus vrácení těch peněz?
No přece za každé zpoždění dostane 25 nebo 50 % z ceny jízdenky. :-))
Stačilo by 10 %. Z ceny podle konkrétní trasy, samozřejmě ne z roční ceny.
A jak by tu trasu zjišťovali? Dle vašeho tvrzení?
Třeba podle místenky? Nebo jízdenky? (Ano, i s IN100 je – nebo by mělo být možné – objednat si přinejmenším místenku, případně jízdenku za nula korun.) Jak snadné, že,.
Stejně jako doteď – kdy ale musíte nastřádat nejmíň 50 (!!) aspoň hodinových zpoždění za rok, abyste pak měl nárok na směšných 10 Kč za každé. Tj. buď si necháte vystavit potvrzení ve vlaku (ať žije digitalizace, že), nebo by se to mohlo načítat automaticky (když mám s IN100 místenku na konkrétní vlak a průvodčí mne ve vlaku zkontroluje = cestující prokazatelně nepodvádí).
Třeba symbolických 10 % z kilometrové ceny? Jde o to, že když někdo přijede z Prahy do Ostravy o 80 min později, dnes v praxi nedostane žádné odškodnění. Bylo by fajn aspoň symbolických 20-30 Kč…
Takže při kontrole budete hlásit průvodčímu jakou trasu jedete, on to někam zaeviduje a pak podle zpoždění konkrétního vlaku vám pošlou tu symbolickou částku?
Nějak nerozumím v čem je problém. Produkt IN100 je bez možnosti vrácení peněz, jiný typ jízdenky to bude umožňovat. Tak si prostě pořídíte produkt který Vám vyhovuje se všemi výhodami i nevýhodami.
Proč průvodčímu? Když máte jízdenku třeba na IN25, taky to nemusíte hlásit – máte ji evidovanou elektronicky. Stejně tak s IN100 si můžete (nemusíte) objednat místenku (a měla by být možnost objednat si i jízdenku za 0 Kč). Snadno tak prokážete, odkud kam jste jel.
I podle dosavadních pravidel má cestující s IN100 nárok na odškodnění, akorát jich musí nejdřív nasbírat za rok aspoň 50 nejmíň hodinových, aby pak dostal směšných 10 Kč za každé. Takže samozřejmě ta možnost, jak prokázat, že nepodvádí, tady je. Není tady vůle chovat se k nejvěrnějším a nejvíc platícím zákazníkům tak jako v soukromých firmách… (nebo je aspoň neznevýhodňovat proti ostatním…)
Ještě by to chtělo možnost nákupu jízdenky na zpožděný vlak v době, kdy už „měl být pryč“. Myslím, že by stačilo odkliknout nějaké upozornění typu „vlak po pravidelném odjezdu, bez záruky“, jinak z hlediska dopravce by tomu nemělo bránit nic.
Při zpožděních na koridoru se člověk často rozhoduje na poslední chvíli, jaký spoj využije, a čeká třeba v podchodu, takže nestihne doběhnout do pokladny a zpět.
Nevím jak jinde, ale pokud si koupite listek treba v appce duk, idol nebo pid, taknho můžete aktivovat klidně až druhý den, ale jestli to jde v appce dopravce nevím, nezkousel jsem to, ale v ids nebyl problem, několikrát jsem takto využil.
Jízdenky i místenky.
Případně dát v eshopu možnost zadat si to bez výběru vlaku.
To jo. Naštěstí to jde alespoň ve OneTicketu. Ale je fakt, že je zvláštní, že i když víte, že pojedete s ČD, je někdy výhodnější si koupit OneTicket (druhý takový případ je zpátční jízdenka).
a to je dobry tip, diky za nej. standardne bych resil listkem pid (ktery si aktivujete a za 2 minuty jede), ale ten nejde do vsech vlaku…
Jak se to dělá ve Oneticketu?
Stejně první krok jednorázové jízdenky je výběr vlaku. https://oneticket.cz/search
Ale lze tam dát čas i v minulosti (tedy jen v rámci jednoho dne) a vygenerovaná jízdenka má platnost od půlnoci, a ne od času odjezdu spoje.
Jazyková vsuvka – pohledově se „mi nelibí“ předložka „ve,“ když následuje slovo začínající samohláskou o. Trochu mám nutkání to „opravit“ na „v.“
Taky vás občas zlobí cizí(anglické) slovo v České větě?
Ještě by se mi líbila možnost vrátit jízdenku i později, než den předem.
Co je tohle za blbost? Jízdenky lze vrátit max 15min před pravidelným odjezdem vlaku.
Asi myslí mezinárodní jízdenky.
Je li tomu tak, pak beru zpět. Ano, u mezinárodních je do do 24:00 předešlého dne odjezdu.
Hezké.
Teď ještě aby se podobně chovali další velcí dotování dopravci.
DP Praha
DP Brno
DP Ostrava
Regiojet
žádný dopravce nepobírá dotace
Pokud je to pokus o slovíčkaření dotace × subvence, pak bych rád připomněl, že všichni jmenovaní s pomocí dotací nakupují nebo nakupovali vozidla, resp. realizovali jiné investiční projekty. Tož tak.
Ach jo, zas plácá nesmysly. U Regiojetu je hodnocení automaticky po každé jízdě už leta.
ach jo. „Nabízí se tedy otázka, zda takové jednání není v rozporu se zákonem a jestli se nejedná o klamání spotřebitele či nekalou obchodní praktiku. RegioJet má však velmi chytře nastavené obchodní podmínky, ze kterých plyne, že obsluha představuje službu navíc: Cestující je povinen zaplatit cenu za přepravu (dále jen „jízdné“) podle tarifu platného v den přepravy a pro daný spoj. Jízdné zahrnuje pouze samotnou přepravu – není-li dopravcem stanoveno jinak. Případné další služby, které cestující v průběhu jízdy dostává zdarma (noviny, časopisy, obsluha stevarda, teplé nápoje, Wi-Fi připojení atd.) jsou cestujícímu poskytovány ze strany dopravce jako služba navíc k… Číst vice »
Ano, množství emailu spojených s jednou i par minutovou cestou je do nebe volající 😀
A k čemu to je? Služby jsou sestupné a mě ty dotazníky jen otravují.
Článek si aspoň přečtěte. Regiojet nabízí.
a proč by třeba DPP něco takového řešil, když spojení v Praze je velmi slušné a zpoždění bývají jen vlivem nehod a kolon? To těžko nějak řešit.
Navíc většina cestujícího má síťové jízdenky.
RGJ to automaticky nedělá. Mohl by. Proto jsem to napsal.
Stejně tak o zavedení vstřícného přístupu vůči zákazníkům = cestujícím ze strany dalších velkých dopravců (dopravní podniky) … „zákazník je král“.. T. Baťa.
Automaticky to dělá. Bez debat.
Nedělá, vždycky na to čekám a vždy musím napsat email aby se něco stalo
Beru zpět. Špatně jsem pochopil článek. Myslel jsem, že ČD automaticky posílá kompenzace když vagon netopi nebo bez slibeneho internetu… A ono ČD to automaticky nedela
Když v PID omezovali spoje za covidu, určitě měli nabídnout cestujícím poskytnout možnost vrátit zbytek dlouhodobého jízdného (poměrově)… ale to je jiná věc.
A kdy u prvních třech jmenovaných měl spoj zpoždění nad 60 minut?
Doufám, že finance budou vymáhat po tom, kdo zpoždění způsobil. Třeba jedna nejmenovaná dobrá správa.
Mí rodičové by rádi nakupovali jízdenky přes apku Můj vlak, ale neumějí platit kartou on-line. Mohou třeba nahrát kredit do svého účtu na nádraží v pokladně a pak z něj kupovat jízdenky v apce?
ano mužete jim nabít kredit na pokladně ale jde to i skrz eshop z pohodlí domova.
Se vší úctou, pokud umí používat mobilní aplikaci, jak mohou neumět platit kartou?
Jinak teda napadá mě to řešit tak, že byste jim jednou za čas pomohl nahrát nějaké peníze do ČD kreditu a z něj by si to poté platili…
Moje matka nemá povoleno placení kartou od banky.
Možností je několik:
– jde docela pohodlně nabíjet kredit i na dálku,
– jde kartu zapamatovat v aplikaci (na úrovni brány), takže se nemusí pokaždé zadávat a řešit 3Dsecure,
– jde použít Apple Pay/Google Pay, kde je to na jeden klik.
Jedna věc je neumět, druhá je neochota se naučit, nezaměňujte to prosím.
Zdá se, že rodiče Libchy znáte dokonaleji než on sám.
Jak to bude fungovat, když mám IN100?
Dostaneš 10Kč poukaz na nákup z minibaru.
Není to 30 Kč?
Obávám se, že budete mít dál smůlu. Teprve když nastřádáte 50 (!!) velkých zpoždění za rok, dostanete odškodné – směšných 10 Kč za každé. Tak si ČD váží těch nejvěrnějších zákazníků 🙁 https://www.penize.cz/doprava/419752-kdo-jezdi-casto-prijde-o-odskodne-za-zpozdeni-odmena-za-vernost-podle-cd
Jak byste to chtěl řešit? Sedněte si do zpožděného vlaku a budete volat že chcete vrátit část peněz?
Samozřejmě bych na ten vlak musel mít předem aspoň místenku (nebo jízdenku za 0 Kč), prokazatelně projetou (zkontrolovanou ve vlaku). Ono těch lidí, co by toho zneužívalo tím, že na nádraží bude úmyslně čekat na hodinu zpožděný vlak, zas tolik nebude :))
Už je to sice dávno, ale šel jsem na vlak a odjel s 15 minutami zpoždění vlakem co měl jet před dvěma hodinami. Takže měl 135 minut. Můžete jet zpožděným vlakem aniž byste účelově čekal. A se mnou tam na to EC čekalo tak 100 lidí.
a kdy začnou kompenzovat zpoždění nižší než než 60 minut?? Obvzlaště když Vám ujede přestup!
Logika mi říká, že pokud musíte čekat na další spoj a celkově se zpozdíte o víc než hodinu, asi budete mít nárok. Každopádně jestli ujede poslední přípoj (a máte to pořešené s posádkou), pak máte i na nárok na bezplatnou přepravu do cíle, zpět, nebo i na přespání v ubytovně.
Tu druhou větu potvrzuji – už 2x mě do cílové stanice dopravilo taxi (poslední vystupující zaplatí a pak si účet nechá proplatit na pokladně). A v prvním případě dokonce kvůli nám (byli jsme 2) zastavilo EC v Ústí nad Orlicí, kde dle jízdního řádu nemělo zastavovat. V Olomouci před nástupem do vlaku jsem to řekl průvodčímu, že je to poslední vlak mým směrem (u Otrokovic někdo skočil večer pod vlak, takže cca 3h zpoždění). Řekl pouze nastupte si, pořešíme to ve vlaku, pak se mi připomeňte. Tak se i stalo. Do cíle jsem se dostal někdy v 1h v noci,… Číst vice »
50 % při zpoždění nad dvě hodiny.
A není to zbytečně moc odvážné? Proč ne třeba za 3 nebo 4 hodiny a vše se by se vracelo třeba za den strávený s vůní betonových pražců?
Ale to by byl přeci zážitkový bonus navíc. Za příplatek!
PS. Kolik hodin už nebyla nějaká mimořádnost? Aby náhodou nepadl rekord a my to neprošvihli.
Zajímalo by mne, jak by dopadl japonský ministr dopravy při takovéto nabídce odškodnění při výše uvedených zpožděních? Nejspíše by v duchu tradice dostal poštou speciální krátký ostrý meč…
Á oblíbené Japonsko….
Proč se inspirovat a poukazovat na Japonsko, když jsme u nás zvyklí, že se denně jezdí se zpožděním, že? Vždycky to tak bylo a musí to zůstat na věky věků.
Díky, že aspoň někdo pochopil můj sarkazmus nad odškodněním až po absolutně neakceptovatelném zpoždění, kde by se mělo vracet vše a ne jen procenta.
Pako (a nejen on) si totiž myslí, že v Japonsku jezdí jenom shinkanseny. Mohl by zkusit nějakou lokalku, to by se divil, co tam jezdí za muzeální kousky a jaká je tam (ne)dochvilnost.
Jistě hodinu sem hodinu tam, že? Další kdo omlouvá neomluvitelný šlendrián SŽ a dopravců a vůbec v celé ČR.
„Japonec, dneska jdeme najisto, Arnošte!“
Až budete platit japonské jízdné, budou možná i čeští ministři kvůli vašemu zpoždění páchat seppuku..
Japonské jízdné se neplatí jen kvůli dochvilnosti, ale kvůli celému spektru úrovně služeb, pohodlí ve vlaku, čistoty, mzdě místních zaměstnanců atd. Mě přijde absurdní brát ježdění na čas jako nějaký nadstandard, který nemáme v naší chudé zemi s levnějšími jízdenkami ani právo požadovat.
Až budeme mít, jako v Japonsku, dva de facto zcela izolované systémy železnice, tak se můžeme bavit.
Jedna věc jsou VRT s výlučným provozem rychlovlaků, kde je spolehlivost extrémně vysoká. Něco jiného jsou pak regionální železnice (včetně městských), kde je sice přesnost velmi, velmi dobrá, ale mimořádnosti jsou běžná věc (hlavně skokani).
Ano ano. ČR a Japonsko to je téměř totéž 😀
…lidí si nás často pletou …
To je kvůli Tomiovi. 😄😄
Máme rok 2022. 33 let od sametovky jsou opraveny všechny zničené a léta neudržované úseky tratí, které nám tu zanechali oškliví komunisti, koridory jsou již od roku 2014 dle slibu mnoha vlád pěkně hotové. Z letadla rovnou na rychlodráhu a v Brně za dvě hodinky. Samozřejmě na novém nádraží z dílny holandských mistrů. Vše klape jak švýcarské hodinky. Není důvod nedodržovat jízdní řád. Za zpoždění 5 minut se vrací 25%, za více jak 10 minut polovic a za čtvrthodinky vše.
Cože? Aha! Tak nic. To byl jen takový hloupý sen.
Co se koridorů týká, tak z 90 % obnovou prošly a některé úseky už procházejí úpravou znova, po 25 létech užívání, dřív než se tam musí zavádět trvalá omezení rychlosti.
Jen to Bezpráví a museum okolo Berounky… plus některá nádraží. Ale nakonec i na tu Mšenku došlo.
A když se nědke nádraží opravuje, tak je okolo toho plno sakrů a ani na Arrivě nezůstala nit suchá.
A či je chyba že to tak není?
Předkládate falešné dilea, neboť životní styl se změnil. Aut je několikanásobně a mobilitu ovlivňuje i masové používání mobilů a internetu.
Pasažerskych vlaků jezdí víc.
přibylo dálkových a příměstských a městských vlaků/tram/metra
ubylo regionálních vlaků na vedlejších tratích
a zaskrtavaci tlacitko „souhlasim s podminkami“ zmizi z mobilni aplikace kdy?
nejspíš nikdy.
Mohli by to nahradit „zakoupením jízdenky souhlasíte s x, y“, to jo.
Třeba aplikace ZSSK má v nastavení možnost „automaticky súhlasiť s obchodnými podmienkami“ a hned pod tím odkaz na obchodní podmínky, kde se dají kdykoliv otevřít.
Již jsem tuto vymoženost zažil na vlastní kůži.
Byl jsem skutečně v šoku, když z ničeho nic mi den po jízdě přišel email, že se omlouvají za zpoždění a jako odškodnění posílají 8 Kč, které byly skutečně druhý den na účtu.
Nejde o těch 8 Kč, ale hodnotím pozitivně, že se to děje fakt automaticky, bez jakéhokoli mého zásahu.
Velký prostor pro zlepšení je ještě u kompenzací za neplnění standardů jako nedávno před svátky, když na EC byl přistaven vůz nesplňující prakticky nic avizovaného, snad jen, že je schopný provozu. A kompenzace? Ticho po pěšině, bylo to před svátky, všichni místenky, průvodčí nic. Přitom nárok měli všichni, přesunout je nebylo kam, všude plno (měli místenky a chyběla Wi-Fi, zásuvky i klimatizace). Takže náš národní dopravce ušetřil pěkných pár tisíc za odškodnění jen v tomto jediném voze jednoho spoje. A v některých případech jde průvodčí do těchto vozů až úplně naposledy (interní pokyn?). Čest výjimkám, je jich málo, ale jsou.
WiFi je u většiny spojů psaná jako plánovaná ne garantovaná, takže tam to je s kompenzací sporné.
Vždy se dá rozkliknout spoj a v něm vůz (dálková doprava) pokud si dám mistenku do vozu, který má mít wifi tak vždy kompenzaci za wifi dostanu.
To ano dá, ale i v poznámce u daného vozu napsáno, že wifi je pouze plánovaná nikoliv garantována. A já ještě nezažil kompenzaci, když nešla WiFi (či nebyla).
Mě v červnu radši dali kompenzaci za chybějící wifi než za chybějící klimatizaci (za tu jsem ji chtěla). Říkala jsem si, jestli to ten systém nějak neeviduje a nemají pak třeba problém za nedodržení standardu v EC, ale nevím, u koho by ten problém u komerčního spoje měli mít…
Nedávno jsem jela se synem z Prahy a místo pendolína byl jiný vlak. Zmatky s místenkami, bez servisu, wifi … atd. Na pokladně jsem později reklamovala místenky a dostala plnou cenu zpět. Také jsem dostala odškodnění od ČD ve výši 120,- …
Mnoo a řekl jste si o kompenzaci u průvodčího ? Byla zamítnuta ? Jinak co v poslední době pozoruji, tak když není ve vagónu wifi a zásuvky a vedle je vagón s wifi a zásuvkami, tak tam sedím skoro sám 🙂
A přišel pruvodčí?
Přišel, posbíral místenkové lístečky, slíbil že zkusí najít náhradní místo a už se neukázal.
Samozřejmě řekl, prý mi zkusí sehnat místo (sám moc dobře věděl, že v plně vymístenkovaném Valašském EC žádné nenajde) a už se neukázal.
Místo a odškodnění není to samý. Ale ok. Poslední co mě štve, je že musí člověk mít alespoň tři za 35,- aby mohl přesáhnout limit 100,- kdy mu tu pak jsou schopní převést na ČD Kredit 😉
Průvodčí může cestujícího přesadit na jiné místo, které splňuje parametry původně rezervovaného. Pak se neuplatní kompenzace za standardy. Pokud na takové místo nelze cestujícího přesunout, uplatní se odškodnění.
Proč to přes aplikaci jde automaticky a přes e-shop ne?
Myslím že to bude platit pro online nákup obecně. Pro přihlášení do aplikace můj vlak a web cd.cz používám stejné přihlašovací údaje. A když jsem u PC tak objednám přes web a v appce mám automaticky. QR kód jízdenky je stejný jako bych si ji vytiskl na papír.
Cituji: „Bohužel neexistuje způsob, jak zjistit číslo účtu z karty. Platební karta totiž obsahuje jiné údaje a číslo karty není shodné s číslem účtu.“
https://www.rsts.cz/otazky-odpovedi/jak-zjistit-cislo-uctu-z-platebni-karty/
Zná eshop číslo vašeho konta? Pokud ne, tak neví, kam peníze poslat.
Ale prosimvas, číslo karty stačí. Když vám v obchode vrací peníze za reklamaci a platil jste tehdy kartou, stačí opět jenom pípnout a peníze jdou na účet. Tak či tak to pořád mohou poslat na ČD kredit.
Předpokládám že peníze vrací zpětnou transakcí na kartu.
Způsob existuje, stačí se uživatele zeptat na číslo účtu, dkyby jim to náhodou nešlo. Anebo aspoň připsat kredit k dalšímu nákupu, jiní dopravci toto praktikují už roky.
V čem se to pak liší od appky? Platební mechanismus je úplně stejný (navíc tedy appka podporuje tokenizované prostředky skrz Apple Pay/Google Pay).
Číslo účtu není potřeba, zpětná transakce jde krásně zadat zpět na kartu, a tak to dráhy i celé roky dělají.
Obchodník obecně nemusí vidět číslo účtu, ale má možnost vracet částku na kartu.
(Pak je otázkou, co když to bylo placený přes anonymizer, jablečný nebo velkočíslový pay,… vetšibou to akorát prodlužuje lhůty)
To si nevydělají ani na slanou vodu.:-(
Když bude zpoždění, průvodčí nebude kontrolovat jízdenky a je po odškodnění.
To často při zpoždění nechodí ani normálně…boji se aby nedostal.
Kecy. 🙂 Casto resi x ruznych veci, o kterych vubec nemuzete vedet – jako treba dnes policii a konflikt dvou cestujicich na rannim vlaku.
Když je zpoždění a je narváno, tak on ani fyzicky neprojde, aby mohl kontrolovat 🙂 Ale je fakt, že jsem zažil odvážlivce, který se prodíral Jižním expresem, kterému chyběl v řazení vagon a byl narvaný i v uličce. Sice mu to trvalo, ale každého si obešel.
Z pozorování cestujícího vidím, že s rostoucím zpožděním se zasekává u cestujících, kterým může ujet nebo ujede přípoj a například vyhledává náhradní spojení. To pak už daleko nedojde.
Myslím že u jízdenek nakoupených na eshopu to asi neplatí…
“ Generální ředitel Českých drah Michal Krapinec upřesnil, že v první polovině měsíce firma takto vrátila zhruba 66 tisíc korun. „Je vidět, že se nejedná o astronomické částky,“ podotkl.“
Uvidíme, kolik bude zisk akciové společnosti .