České dráhy začínají shánět nové motorové lokomotivy. I duální s pohonem na baterii
Siemens Vectron Dual Mode. Foto: Siemens
Poprvé v historii chtějí České dráhy koupit lokomotivy s pohonem i na baterie, řeší i modernizaci starších strojů.
Kdybych měl srovnat kvalitu vozu a celkově tak bych dal plus českým dráham.
Jak to souvisí s článkem?
Ja už to říkám dlouho. Proč se jezdí s dieselovou mašinou po elektrifikované trati když dieselový motor je pouze agregát pro elektromotor a mašina sama vyrabi elektriku kterou si ale může vzít i z trolejí? Konečně to někomu došlo.
Prosím o popis této úpravy třeba u lokomotivy Voith Maxima.
A nebylo by dobré spolu s masinama jakéhokoliv typu soutěžit i řidiči vozy?
Protože jinak nám ty loko zůstanou jen na nákladech…kvůli uvratim a obratům ve stanicích….
O používání řídících vozů jsme se dnes přesvědčili v Šakvicích…
… podobně jako kladivo, když se s ním praštíte do prstu.
Mimochodem, jaký má vlic řidící vůz na stržení troleje, je-li lokomotiva nezávislé trakce?
To asi není problém řídících vozů. To bychom mohli zakázat třeba Pendolíno…
Pokud je hnací vozidlo dieselové, tak žádný. Ale v elektrické trakci budou zkrátka provozovány klasické soupravy (R, Ex) nebo jednotky (Os, Sp)
Pendolino by jsme ve vzdálenější době zakázat mohli, že pro něj není opodstatnění…
Jakože u Tronáda by se nestalo, aby fíra omylem zvedl sběrač moc brzo? Ani u trojitého elefanta?
Jenom proto, aby se nemuselo nic měnit na troleji.
A zaplatili jsme za něj a šaškárny kolem něj majlant.
Třeba další sysly.
Ještě mne napadá že spousta elektrifikací prodražují rekonstrukce mostů respektive jejich nízká únosnost. Jsou si na ČD jistí že s tou lokomotivou na neelektrifikované tratě vůbec můžou? Protože pokud budou muset opravovat většinu mostů, to už tam můžou rovnou natáhnout dráty ty už tolik nestojí.
2 MW (předpokládám mínus topení) na 140 km/h, to bude solidní trapas. 🙂 Kde na dieselových tratích (a proč) vůbec hrozí víc než 100 km/h, pro což by ty 2 mega byly celkem akorát?
S těmi čtyřmi vozy v českých podmínkách? Více jak 100 mě napadá Břeclav – Znojmo.
…, kde nakonec je akorát kousek 120 km/h a navíc to tam skoro určitě nebude (v osobce) jezdit. 🙂 Rovnou dodávám, že Žizníkov bude totéž.
Na výkonech, kde by to bylo bylo smysluplné nasadit (třeba Trutnov), 4 vozy nejezdí (a tuplem nebudou, pokud by tím došlo k ukončení posunových orgií odpadnutím přepřahu v HK, podobně třeba kdyby R11 přešla na model „duál + řidičák“). A navíc v těch dieselových úsecích často jde o souběh nižší rychlosti a velkých sklonů.
S jedenácti vozy na Kařízek s topením jsem musel ubírat, protože se mi to rozjíždělo na více jak 100 km/h. Tady u čistých dieselů problém není.
Problém je, že na tratích elektrizovaných bývá začasto rychlost 140 – 160 km/h, což ten Herkul sice taky udělá po rovině, ale dost dlouho to trvá. Takže Duáltron s max. 1750 kW na kolech není řešením, navíc by se do vyhubení stejnosměru muselo stejně na diesel.
A co je vlastně v tom Trutnově tak zajímavého, že tam musí klasické soupravy z Prahy?
No jenže Kařízek je proti takovým Rapoticím celkem houby.
Počkej, v tom zadrátovaném úseku by se jelo normálně na trolej (kdy to předpokládám bude mít výkon „normální“ kolem 6 MW) a papat bude jak střídavinu tak stejnosměr – nebo jsem něco nepochopil?
Na čtyřech nápravách a do devadesáti tun prostě MS + 2 MW diesel neuděláš.
A tahat 4 – 6 vagónků šestinápravovou obludou mi tak nějak nedává smysl.
A to požaduju kde? Já celou dobu píšu o tom, že těch 140 km/h na diesel je moc a jako rozumné bych viděl 100 km/h, kterých naopak se 2 MW nebude podstatnější problém dosahovat ani ve stoupání.
Ale vždyť já Ti odpověděl, zkusím to ještě jednou. Jsi – li omezen čtyřmi nápravami, tak můžeš mít diesel, do kterého se ti vejde malé trafíčko právě pro ty 2 MW. Nic více.
Chceš – li pod dráty jezdit plnohodnotně, pak musíš jít na 6 náprav nebo na 2 x 4 nápravy.
Jo takhle, už jsem to pobral. Neboli spíš než „elektrika s dieselovým dojezdem“ by to pak byl „diesel s elektrickým popojetím/předtápěním“. Pěkná hračka, to nemohu říct, ale v takovém případě se tím asi nepodaří zbavit přepřahů (možná toho v Jihlavě a jen do doby, než se bude chtít CB – VnL jezdit 200). Spíš to vypadá jako něco pro R14 nebo na dolní Vláru do doby elektrizace, možná Praha – Tanvald v době kdy budou dráty jen do Boleslavi a tak…
Rapotice. Brejlovec tam má problém, jestli táhnout nebo topit. Když bude topit, bude zpoždění. Když nebude topit, pojede traťovou. Přijdou-li vozy s klimatizací, bude tento problém i v létě. Časem bude na úseku Brno-Zastávka víc než 100 km/h, ale od Zastávky nahoru sotva. Přesto se tam výkon navíc bude hodit.
Souhlas. Zde by ale Dualtronu ty 2 MW elektricky i v dieselu měly stačit. Sice by to podvazovalo dosažitelné jízdní doby v trati Plzeň – ČB – Veselí (po reko), ale je to celé střídavé, klikaté. Samozřejmě provoz s řídícími vozy…
Hlavně jestli si nejdřív zjistily kolik to stojí aby to pak nemusely rušit.
Asi i tak to bude😀
Chudáci Brejlovci a Barči
Ty jsi chudák šotouš
Oni ještě nějaké Barčo u ČD jezdí? Já vím asi 2.
V Praue jsou provozní 3, jedna je v Šumperku.
Nic z těch krámů nemá 2MW
Ale zase to nestojí 100 mega za kus…a na spoustě výkonů to stačí. Ať spíš vylepší vozy nebo koupí řidičaky…
Prdlajs. Chudáci Sergeje a Raguliny. A Pomeranče. Vlastně ty ne, ty zařízlo RVHP.
diskuse níže mi připomněla článek v odborovém plátku, který popisuje chování nezodpovědného soukromého dopravce, který provozuje osobní motorové jednotky pod elektrickou trakcí a hned vedle byla fotografie Regionovy pod trolejemi…..
…ale musíte uznat, že článek končí také tak nějak „ponašem“ a hlavně v realitě: „České dráhy současně vypsaly i konzultace pro chystanou modernizaci deseti lokomotiv řady 742“
😀 😀 😀
Regionova nebo Regiojet, stejně je to všecko žlutý…
Nové motorové lokomotivy v osobní dopravě? Před deseti lety možná, ale dnes?
Právě proto, že dnes.
Časy se trochu mění a logicky, něčím se jezdit musí……………….
Logický by byl odklon od soupravy tažené lokomotivou, myslím v motorové trakci. A právě že dnes ne, když podíl velkých lokomotiv za poslední desítky let jen a jel klesá.
vážně? R Praha-Ž.Ruda pojede jak? dále R Brno-Jeseník, Plzeň-Brno, Os Ova-směr Valmez, určitě by se našli další, pak jde taky o to, mít čím jezdit při napěťové výluce?
A je řešením na čtyřvozový rychlík do Železné Rudy přivěšovat lokomotivu o hmotnosti téměř tří vozů a tuto hmotnost tahat v celé trase? V porovnáním s desetiminutovým přepřahem a s cenami „normálních“ lokomotiv, které ČD navíc mají?
právě proto nepovažuji za ideální odklon u těchto (a podobných) R k jednotkám, protože by buď museli být hybridní nebo stejně část trasy tažené lokomotivou (dieselovou), tím pádem z toho vyplývá, že diesel loko ČD potřebují a potřebovat budou, proto jsem rozporoval Michalův příspěvek, tedy aby nedošlo k nedorozumění, mám stejný názor jako Vy pouze s rozdílem, že tyhle R bývají v sezóně dost natřískané proto by si zasloužili více vagonů, „Junáky“ pamatuji (a není to tak dávno) i 8 vagonů z toho 2 služební na „zavazadla“
No, já bych rozhodně kvůli něčemu, co funguje pouze za sluníčka v létě (tedy cca 30 – 60 dnů ročně) nedržel zastaralý provozní koncept.
Tedy za základ bych považoval jednotku na celou linku pro celoroční využití a přepravu za sluníčka v sobotu a v neděli ať si vyřeší objednatel: (autobus, starovlak, extra novovlak, nic)
Především je chtějí od JSVŽV. Pokud ji zrovna nevyrábí, tak prostě CD počkají až vyrábět bude.
To je co JSVŽV?:)
Jediný správný výrobce železničních vozidel, národní podnik, držitel Řádu práce.
Monopoly si rozvracet nedáme!
A to je Skoda transportation, member of PPF Group?:))
CZloko.
Placate nesmysly škoda diesely nikdy nevyráběla a vzhledem k jejich budoucnosti ani vyrábět nebude.
Když národní dopravce zaplatí vývoj tak bude vyrábět cokoli chcete….a zkušenosti již z elektrické trakce má😀
To jo, řada 380.
Nastuduj si historii a neplácej nesmysly ty.
Kolik těch Mašín chtějí? Tak modernizaci 742 kdy sem nečekal u ČD to vypadalo na jejich konec.pokud bude modernizace ala Cargo na 742.7 tak dobře..
Myslím si že pro úspěch nad Arrivou a dalšími dopravci tohle asi jen tak nestačí.
A proč by měli soutěžit s Arrivou ?
Možná v tvojí hlavě.
Arriva je úspěšná?
Tak toto přání zůstane leda tak v říši snů, díky téhle poťapané Evropě, když to tu tak máme pěkně nastavené na zeleno ekoteroristama !! Do takhle emisema svázaného koutu světa nevyrobitelna v podstatě věc. A Amík s Rusem a zbytkem světa jsou v pohodě. Začíná mi to tady čím dál víc lézt krkem, v celé zdvořilé a ohleduplné Evropě !
Jsou to vyrobitelne a vyráběné stroje. Naštěstí tě v Evropě nikdo nedrží, můžeš hledat své štěstí kdekoliv po světě.
Takže patris do stejné skupiny jelit, kterým vyhovuje , že jsou v autech v podstatě už jen motory 1,5 a plive to z výfuku kytky, ses za jedno , že se omlouváme neprizpusobivejm, neříkáme vážené dámy , pánové, aby někdo neurazil přehřáté spoluobčany, zalujeme když pan osloví dámu, že sexuálně obtěžujeme ?? Tahle Evropa se ti fakt líbí ? No mě rozhodně ne
Leccos z toho co zmiňujes se mi nelíbí, ale když to srovnám s životem jinde po světě, tak evropské poměry, evropská civilizace, EU, mi docela vyhovují. Pokud zdvořilost a ohleduplnost považujes za vlastnosti jelit, mas to dobry – hulvátství a sobeckost u nás kvetou.
Doporučuji občas zavřít internet a vyrazit ven do reálného světa. Možná pak zjistíte, že polovina těhle věcí jsou kauzy stvořené na sociálních sítích jednou malou skupinou šílenců, čehož využívají jiné skupiny šílenců v podobě určitých politiků.
Ano teď jste uhodil hlavičku na hřebíček, důležité je žít život reálně ne jen na netu nebo s televizí. Poslední měsíce by podle médií čekal po opuštění domu apokalypsu a ono tam nic takového nebylo.
Problém není když chlap osloví dámu ale když ji osloví blb.
tAk letenka do amerikyx nebo do ruska zas tak drahá není, tak proč trvale žijete v zemi, kde jste neposkojen?
Jak kdyby v USA emisní limity nebyly.
https://dieselnet.com/standards/us/loco.php
tak v Polsku se teď poslední dobou hodně kupovali duální lokomotivy od místních výrobců..
Dragon má last mile diesel, není to duální lokomotiva pro plnohodnotnou tratovou službu.
Zapoměl jsi na Hybrid od Newagu – je zmíněno níže v odkazu , taky se tam píše, 2O lokomotiv musí umět zajíždět do Polska: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-czeskie-chcialyby-kupic-lokomotywy-dwutrakcyjne-z-mozliwoscia-wjazdu-do-polski-98071.html
To je jednotka, nikoliv lokomotiva.
Já k píše kubrt nikdo tě v Evropě nedrží a klidně se můžeš přestěhovat do lepšího světa.
Duální lokomotivy by se hodily na veškeré spoje linky R18.
Na R11 by taky nebyly k zahození.
Na r11 by to obnaselo i řídící vůz, protože jak v ČB tak v Jihlavě je úvrať. R18 a potažmo r16 (za Klatovyl) by si to ale zasloužilo.
Vyrábí dneska někdo lokomotivy, které se neumí zkamarádit přes WTB? Skoro bych čekal, že dneska není problém kupovat mašiny a řidičáky zvlášť.
na R18 by se spíš hodila dlouhodobě zmiňovaná elektrizace, třeba by pak znovu začaly jezdit přímé vlaky Brno-Trenčín
Tam by bylo nutné elektrifikovat celou trasu z Blažovic až do Vlárského Průsmyku.
Další důkaz, že mají příliš systémových specialistů a zkorumpovaných šéfů. Jednou poptáme něco, pak to zrušíme, pak zas něco jiného a opět to zrušíme, za rok zas něco…. Na mě to dělá dojem, že chaoticky střílí od boku a přitom vlastně nevědí co chtějí a na co to chtějí, nebo se spíš sonduje, kdo namaže. Normální dopravce si spočítá co potřebuje a na co to potřebuje, zda se mu to vyplatí a podle toho si něco objedná. Další věcí je, že některé fabriky mají vyprodanou kapacitu na několik let dopředu, takže na některé typy vozidel si pěkně počkáte. Možná je… Číst vice »
A co takhle možnost průzkumu trhu, jaké a kdy se dají rozumně dostupně koupit nové vozy, aby věděli co se v blízké době dá předělávat na nejnovější, kde mají nechat dožít nejstarší, a zbytek tratí kde se předpoklává nějvětší konkurence v soutěžích o středně staré ojetiny s Arrivou a Regiojetem.
Taková možnost normálního plánování vývoje vás ani nenapadla, co?
mám obavu, že u ČD nikdo neplánuje. Docela by mne překvapilo, kdyby ČD měly vypracovanou rozumnou a proveditelnou strategii.
Plánuje. Co z toho bude do kapsy.
Kdo o tom něco ví, ví kdo co vyrábí. Takže si vyberu něco z toho, co se vyrábí a poptám, co by to stálo a jak na to budu dlouho čekat. Co je na tom složitého?
Znám jednoho fíru a tomu 380tka nevadí sice uznává že by Škoda k tomu potřebovala být dokopáná aby to dotáhla k dokonalosti jinak má vše co luxusní mašinka potřebuje. Výkon, tři systémy a jako super bonus prý má AVV. Takže i možná proto se s ní nerozčiluje. Ale těžko říct jestli ho mívá zaplé.
Ano, výkon to má, 3 systémy taky, AVV má dec už kde co, ale je to stále strašně „nedotažený“. Mohé poruchy už se daří „poléčit“ takže spolehlivost stoupá, nicméně stále to svý mucha má a s těma už nikdy nikdo nic delat nebude. Šance, že by Škodovka dělala rozumné série lokomotiv je pramalá a ani Škoda o to nestojí. „série“ 20 kousků NENÍ SÉRIE…
Tak pokud se zrealizuje avizovaný plán nákupu el.loko pro ČD, tak ŠT nemá problém jít do soutěže se 109, která ma již další“vývoj“ za sebou, díky DB.
Tak ať zkusí stroj jiných výrobců v této kategorii a může porovnat. Poznámka byla o tom, že podobný stroj se kupuje za cca 110 melounů, vyzkoušený, spolehlivý. Ne že to pořídím za více než 180 melounů (po započtení arbitráže) a víc to leží než jezdí. Můžete také přemýšlet, proč mimo 20 ks ČD, 2 ks pro bratry a 6 ks pro Helmuty (z čehož je pěkná ostuda a to to ještě není v provozu) nebylo vyrobeno víc kusů. A proč ostatní dopravci kupují vyzkoušené stroje renomovaných výrobců a ne tyhle pasti. Uvědomte si také, že každý den, kdy vozidlo nejezdí,… Číst vice »
zvláště ta myšlenka modernizace 10ti 742 je celkem překvapivá,at se to tedy sveze s těmi 50 ks pro Cargo,(nejsou tak marné, podle mého názoru lepší do tratě než na posun/,pokud s nimi tedy nechtějí vytápět soupravy.Možná to je myšleno jako náhrada za 714,tento týden se v DKV Plzen rozebírala 215 asi na nd,prý je navržena na zrušení.
Nějak to nechápu, diesel a akumulátory? Nebylo by lepší mít elektrickou lokomotivu s dieselem?
Neshání diesel s akumulátory. Shání duální, která bude buď elektřina + diesel nebo elektřina + baterie.
Děkuji, jen jsem se v rozespalosti přehlédl. Omlouvám se..
Elektrická lokomotiva s dieselem, jak píšete, je lokomotiva duální, které poptávají. Akumulátory u dieselelektrické lokomotivy slouží ke snížení spotřeby. Předpokládám, že je bude možné dobíjet při rekuperaci. Motor pracuje na optimálním pracovním bodě a baterie přidává energii při výkonových špičkách.
Kdo všechno dneska vlastně vyrábí Dieselové loko ?
Pro osobní vlaky Siemens, Bombardier, Pesa, tahle poptávka nejspíš míří na CZloko, které takové stroje avizuje pro příští léta. Pak jsou tu ještě ruští a američtí výrobci, ale jejich stroje nejsou pro evropské podmínky snadno adaptovatelné a nepocetne očekávatelne dodávky nabudou dostatečně zajímavé pro vývoj nové lomomotivy.
Když dokázali u GM-EMD vyrobit lokomotivy pro Jugošku, tak pro zbytek Evropy by to svedli taky. Spíš je otázka, jestli se jim bude chtít upravovat pár kousků. Další možnost je, že EMD dodá motor a Stadler zbytek lokomotivy.
Nejde o to, že by to nedokázali, ale o to, jestli by to při objemech nákupu osobních motorových lokomotiv v Evropě bylo ekonomicky zajímave. Ty stroje pro Jugoslávii byly deriváty „univerzálních exportních modelů“, zčásti pak i stavěne v licenci v Evropě.
Čistě dieselové asi nikdo
Všichni výrobci, jejichž jména tu padla, vyrábějí „čistě dieselove“ lokomotivy. Ještě tu nezazněl Stadler Valencie který dělal osobní motorové lokomotivy pro britské dopravce.
To se omlouvám………měl jsem za to, že současné traťové lokomotivy jsou dieselelektrické. Čistě dieselové jsou podle mého motorové vozy ( například řada M152/810 ). Ale rád se nechám vyvést z omylu. Děkuji
Pro dobrý titulek – odkaz https://www.koridory.cz/e-407-001-prvni-elektricka-lokomotiva-csd-uvedena-do-provozu-1926/ Tato lokomotiva byla kupodivu akumulátorová .
Já vás asi nechápu. Vámi uvedené lokomotivy byly zaprvé jen posunovací, za druhé pak nesloužily ČD, ale tehdejší Pražské dráze. Jinak akumulátorové lokomotivy nejsou ničím novým, koneckonců na baterky jezdí i Adéla. Ale opět: Jedná se o posunovací, nikoli traťový stroj. Tím se kdysi mohl stát (teoreticky) až 718.5 (TA 436.05), ovšem díky tristní kapacitě baterií by se nejspíš opět využila pouze na posun. Takže ano, tento nákup bude první pro ČD a zároveň první pro traťovou službu.
Nemyslím si, že u zrodu pozdější 718 byla ambice na tratovou lokomotivu, řešila se velká spotřeba nafty pri posunu, resp. prostoje s motorem na volnobeh při posunovaci službě.
Dnešní olověné akumulátory: 40 Ah, 12 V, hmotnost 25 kg. Což u kapacity 20 kWh vede na hmotnost jedné tuny.
A nevýhoda olověné baterie spočívá v tom, že se musí nabíjet nízkým proudem, max 10% jmenovité kapacity. Tedy z nuly na plno za 10 hodin.
Tak hlavně dnešní akumulátory nesmíte ani na 0 vybít, nebo ho můžete vyhodit, protože ztrácí 80 až 90% ze své kapacity.
U olověného akumulátoru to platí nezávisle na roku výroby. Jakmile ho vybijete do nuly tak je za pár dní po něm. Na elektrodách se vysráží síran olova a je po něm.
A nezapomenout na Křižíkův akumulátorový motorák z roku 1897. https://reportermagazin.cz/a/i5Cq2/krizikuv-akumulatorovy-vlacek
Tyto nákupy na etapy vše prodraží.
Poptávající x lokomotiv elektrické trakce a udělat z toho balík společně s nezávislou trakcí je už vyšší dívčí.
Na druhou stranu zase moc velká dodávka může být omezující pro menší firmy (jako třeba czloko, o které tu někdo spekuloval)
To už zkoušelo Cargo a moc to nevyšlo.
Kde by ty stroje měly být nasazeny? Když uvážíme, že 750.7 ještě do šrotu asi nepůjdou a stále větší příklon k uceleným jednotkám. Předpokládám tedy, že se jedná o lokomotivy pro osobní dopravu.
České Dráhy ani jinou, než osobní dopravu, neprovozují.
Podle obchodního rejstříku jsou ČD a.s. jediným akcionářem ČD Cargo. Tedy provozují nákladní dopravu, ale prostřednictvím dceřinky. Dokonce to ani není přes svěřenský fond.
tzn jsou majitelem jiné firmy, která nákladní dopravu provozuje.
Ano, provozují nákladní dopravu prostřednictvím své firmy. Tedy ji provozují.
Tak třeba by se pak dalo pronajmout ještě víc brejlovců do Polska 🙂 Jinak je to zajímavá otázka, hlavně u těch duálních lokomotiv. Sice je poměrně dost ramen, kde se mění trakce, nebo kde motorová lokomotiva jede dlouho pod trolejí, ale ne všude by ta duální měla skutečný přínos. Třeba by se to dalo nasadit mezi Prahou a Plzní, kde každou chvíli nějak není trolej na trati 171 🙂
Ono by to řešilo taky Plzeň – Regensburg.
To je docela dlouhý úsek, takže ten přepřah ještě není taková katastrofa. V budoucnu se to snad alespoň elektrifikuje.
Jenže v CZ budou dráty dřív. Domažlice – Schwandorf je reálně diesel za pár let. Dál v Bavorsku bude hotovo asi taky dříve.
Kromě Řezna mě napadají ještě Luhačovice a Český Krumlov, i když zde je to vzhledem k frekvenci zanedbatelné.
Myslím, že by se našlo dost ramen, o kterých dnes ani nikdo neuvažuje, např. Brno Lednice, nebo Brno – Znojmo přes Břeclav, nebo okružní trasa Ostrava-Krnov-Olmouc-Ostrava (a opačně), ale to jsem s zasnil.
Ty duální se asi využijí na Praha – Ž. Ruda. Dále pak teoreticky na Praha – Trutnov nebo Brno – Jeseník, zde to ale nevidím příliš reálně. Na Trutnov je spíše příklon k roztržení linky v HK, Jeseník jezdí spojený se Šumperkem, takže zde by přepřah stejně neodpadl.
Využití by nově mohly ještě najít na R Pardubice – Liberec, kde by ty 2MW poskytly dostatečnou dynamiku na požadované zkrácení jízdní doby.
Co ale ta cizina? Trochu reálně možné mě snad napadají jen trasy Praha – Banská Bystrica nebo Praha – Norimberk.
Jenže když spadne trolej tak diesel taky neprojede.
Tak asi záleží kde přesně spadne a jak se to opravuje, ale myslel jsem spíš možnost průjezdu po hrbaté 🙂 Občas se to dneska takto sejde, že na 171 je nějaký problém, ale jaké je to štěstí že Západní expres kvůli chybějícím 362 veze zrovna brejlovec, šup s tím na Rudnou 🙂
Myslíte asi ty tři vypínačky topení ? Nebo kolik že jich tam je. Zvlášť když jsou dlouhé asi 50 metrů. Vy máte teda nápady.
Ne, myslel jsem neočekávané (ale dosti časté) výpadky napájení, viz výše.
Taky by me zajímalo, na jaká ramena by ČD nasadily ty duální stroje. Trutnov, Jihlava, Jeseniky – tady dráty ještě dlouho nebudou, na druhou stranu 2 MW s rychlikovou soupravou na elektrifikovane trati není žádné terno (Brno-šumperk, Praha-Jaromer). Nejreálnější se mi zdá ta Jihlava, což by ještě chtělo soupravy s řídícím vozem, protože odstranění uvrati v Jihlavě je spíš nereálné (velké zásahy do zástavby).
A nejsou ty 2MW jen minimální výkon pro diesel (ono to je tak nějak nejasně psané)? Tady je většinou největší omezení ve velikosti spalovacího motoru, v elektrické trakci už elektronika takovou roli nehraje.
Nebude pro výkon v elektrické trakci problém s hmotností – velký diesel a zároveň velký transformátor?
Je to tak, na 4 nápravy a evropské napravove hmotnosti se 2 MW diesel a 6 MW objemove ani hmotnostne nevejde. Na 6 náprav už ano – Stadler Eurodual. Ty čtyřnapravove duální lokomotivy ala Vectron dual mode jsou motorové lokomotivy se sberacem, nikoliv elektrické s dieselem.
Není náhodou Jihlava zaelektrifikovaná ? Pokud ne tak kde by tam měli jezdit ty pantery ?
Míněna trasa rychliku Brno – Jihlava – České Budějovice. Z Brna do Jihlavy je diesel.
Souhlasím že největší smysl pro duální lokomotivy by měl ten Trutnov (Letohrad), kde ale MD mluví o tom, že linku roztrhne v Hradci tak jako tak, a potom Brno – Jihlava, kde budou brzy dráty po Zastávku. Úvrať v Jihlavě bych řekl že spíš pomáhá tomu, aby se rychle přepřáhlo na elektriku, a nebudeme muset ty duály vozit až kdo ví kam. V tom právě vidím to riziko u Železné Rudy, jede tam pár přímých vlaků, a pokud by na nich jezdily duály až do Prahy, mělo by to mít vhodné oběhy a nějaký plán pro případ mimořádností na frekventované… Číst vice »
Moment, ony ČD vozejí i náklad?
Pokud by se jednalo o skupinu ČD, tak pod ní asi spadá i Cargo. Jen mě zarazilo, kde v osobce by ty lokomotivy našly v příštích 10 letech využití.
Siemens DM má v el. trakci tuším až 2400 kW/160 a v motorové 2000/140km/h.
Takže Brno – Č. Budějovice/Plzeň pod střídavinou.
AC/DC + diesel v nabídce prozatím není.
Na to ale nebude potřeba 20 strojů.
Brno – Jihlava? To nebude pod dráty celé ani za 20 roků.
Brno – Veselí n. Mor.? To nebude pod dráty celé ani za 25 roků.
Ostrava – ValMez? .. 30 roků.
Ono se to nasčítá.