České dráhy začaly ukazovat ve vyhledávači spoje konkurence, spustily on-line prodej jednotné jízdenky
Vlaky ČD a GW Trainu na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Dopravce už nebude nabízet cestujícím krkolomná spojení, aby neposlal cestující do vlaku konkurence.
Tak jsem chtěl dnes ráno na pokladně soukromého dopravce ve stanici koupit jízdenku SJT a následně ji vrátit v téže pokladně popř. u ČD a byl jsem odmítnut už při prodeji a odkázán na nákup ve vlaku. Tak nevím.
Zajímalo by mě když si koupím společnou jízdenku a pak třeba v Pardubicích budu chtít přesednout na žlutyho který má povinné místenky jak to bude řešeno? Asi budu mít smolíčka protože bývá dost plný.
To se zatím neví, technické řešení je zatím v „plenkách“, byť existuje standard UIC pro výměnu dat mezi rezervačními systémy dopravců. A hlavně záleží na tom, zda žlutý u těchto vlaků k SJT přistoupí. Už se to tu psalo.
Dobrý den společná jízdenka super . Co mě mrzí jedu s Brna do Mladé Boleslavi Ec hungaria mame 15 min sekeru příjezd se zpožděním 13:51 do Kolína . Odjezd 13:45 vlakem Arriva směr Mladá Boleslav. Co myslíte počkal ani h……
Neznam konkretni situaci ale mezi kolinem a osekem probiha reko. Je taky klidne mozny ze kdyby pockal tak by odjel treba az v dobe odjezdu dalsiho vlaku. Ale nebojte na ostravu je to tenhle rok jeste horsi. Zacatkem srpna hrozilo ze bych jednou prijel na cas: pendolino samozrejme sekera pres hodinu uz v plzni tak si rikam ze to vemu necim pomalejsim s predvidatelnym spozdenim … ale nekdo jim do toho planovanyho zpozdeni hodil vidle ….. a poslal nahradni soupravu z prahy bez zpozdeni … sebevrazi zdrovna dosli a afroslovakovi nekdo koupil housku ze svyho. Takze tentokrat to bude bez… Číst vice »
Tak mě podle zdejších komentářů připadá, že zaryté milovníky ČD a odpůrce veškeré její konkurence, strašně moc žere, že si jejich modla dovolila, do vyhledávání jejich aplikace dát spoje jiných dopravců.
Mně připadá, že spíš někomu přijde úplně normální, když jeden něco činí a jeho „protějšek“, který by logicky měl činit to stejně ve vztahu k prvnimu, nedělá nic…
Tak jsem zkusil na webu Regiojetu vyhledat spojení Litvínov-Praha, a nějak se mi nezadařilo.
Čím to ?
Na webu RegioJetu nevyhledáte ani jejich vlastní vlaky v Ústeckém kraji.
Je to paradox – Regiojet má velmi dobré služby, ale docela mizerný a chybový eshop; a jak píšete, spoje v závazku tam nenajdete. Proč ?
Bohužel, jizdenky.regiojet.cz bylo posláno do „kopru“ a zustal shop.regiojet.cz a ten je daleko horší a uživatelsky méně přívětívý…
Tak jsem to zkusil a opravdu z Uherského Hradiště do Uherského Brodu už mi aplikace Můj vlak ukáže jak Slovácký expres tak i vlaky Arrivy. Teď ještě chybí kompletní plně integrovaný tarif jak Zlínského kraje, tak i všech ostatních, ať se dá apka už pořádně využívat na nákup lístků pro všechny dopravce a budu s ní naprosto spokojený.
A požadujete to i po všech ostatních dopravcích nebo jen ČD?
Vzhledem k tomu, že Arriva bohužel žádnou podobnou apku zatím nemá, tak těžko můžu požadovat nějaké její zlepšení. Aplikace Můj vlak je docela povedená. Ale když už ty vlaky jiných dopravců tam šli dohledat pomocí odjezdů z konkrétního nádraží, či zastávky, bylo docela ubohé, že ve vyhledávání spojů to záměrně blokovali.
Tak chtějte po Arrivě aby podobnou aplikaci vytvořila taky. Nechápu, kde se bere ten názor, že když ČD mají aplikaci tak v ní automaticky musí být i soukromníci. Navíc toto je spíš otázka provize, jestli daný dopravce bude ochoten zaplatit určitou provizi. Sice to tam bylo, ale ten vlak nešel rozkliknout.
Toto asi byla otázka programátorská, nevím, jak náročné by bylo odfiltrovat soukromníky z odjezdových tabulí.
Pokud budete dominantni vyhledavac spojeni bude pro vas vyhodne poskytovat i spojeni konkurence. Vetsina cest lze absoluvovat vice spoji s ruznym pohodlim a delkou cesty. Takze je vyhodne kdyz se u vas lide dozvedi vsechno a vy jim jen muzete pripomenout proc jste lepsi nez konkurence nez zarputile nutit lidi aby pouzivali jinou apku. Zbavte se staryho vzorce chovani ze vsechno co delate je sluzba cestujicim (neco navic). Vsechno co firma dela je aby zvysila zisky (u statu spise trzby) a to casto i za cenu davani veci zdarma.
Toto, ale už tak nějak poskytuje IDOS, jinak byste po ČD mohl chtít, aby do mého vlaku přidaly i vždy a MHD.
Já s tím nemám problém, pokud ta konkurence bude ochotna za to zaplatit, nebo naopak přidat spoje ČD do svého vyhledávače, ale nepřijde mi logické to dělat zadarmo. Pokladní u Regiojetu Vás taky nepošle k ČD, protože vlak ČD jede za 15 minut, kdežto Regiojet až za třičtvrtě hodiny.
Jak říkám, nemám problém s konkurencí ve vyhledávači (prodej jízdenek), ale vyžadujme to po všech, ne po jednom.
Samozřejmě že je logické to chtít po ČD jako dominantním dopravci.
Ne, je logické to chtít po všech, naopak není logické to požadovat po jednom, aby to dělal zadarmo.
Co je na tom ubohého, nezobrazovat spoje konkurenčních společností? Že sou to spoje ve veřejném závazku je sice pro někoho silný argument, nicméně aplikace je ČD. Regiojet svojí aplikaci má a taky spoje ČD neukazuje.
A proč není arriva, RJ či kdokoliv jiný ubohý, že neprodává lístky dalších dopravců?
Jsem zkoušel Brno-bojkovice a našlo to pouze jeden přímý pozdně odpolední vlak ČD, takže nic moc.
Tak nevím, zkusil jsem to teď a našlo mi to nějaký spoj prakticky každou hodinu. Sice různými směry, něco přes Břeclav a něco zase přes Kyjov, ale našlo.
Ano musel jsem se přepnout na „Spojení vlaky ČD a nekomerčními vlaky jiných dopravců“
z volby „Spojení vlaky Českých drah a smluvních partnerů“ nicméně tahle volba je dostupná jen u webové verze, u mobilní aplikace tuhle možnost nemám.
Tak si možná budete muset stáhnout aktualizaci té mobilní aplikace. V článku je to i zmíněno, že je to až v nejnovější verzi aplikace…
Já to právě zkoušel v mobilní aplikaci, takže to chce asi aktualizovat.
Omlouvam se za offtopic, ale treba je tu nekdo, kdo ma informace. Nevite proc se prestalo uvadet zpozdeni vlaku?
https://provoz.szdc.cz/Tabule/Pages/StationTable.aspx?Key=3444
nejde ani mobilni aplikace NaVlak. Je to docasne nebo uz SZDC(?) nechce uvadet jake maji vlaky zpozdeni? Ted uz zbyva jen https://provoz.szdc.cz/grappnv/
Dik
Zrovna vámi odkazované tabule už mi fungují. Ale idos ve vyhledávání zdá se mlčí (tabule.idos.cz jdou). A CG Transit taky mlčí, takže asi nějaký podivný výpadek. A trvá to již od včera.
A zrovna tady už by to bylo fajn, kdyby to fungovalo komplet. Brzy mám cestu z Brna do Nového Boru, dříve bych si užil jen České dráhy a jednu jízdenku, teď budu muset mít dva doklady.
Zkusil sem to nyni vyhledat na trasu Praha-Brno, Praha-Ostrava, Brno-Ostrava, Praha-Pisek a ukazuje mi to jen vlaky CD. Asi chyba programu nebo nepresna informace. Nerozumim tomu.
Komerční vlaky to neukazuje, pouze v ZDO, navíc až od aktualizace.
Brno-Ostrava nebo Praha-Pisek je ZDO.
A moje chyba, omlouvám se, ale stejně, je napsáno, že se to rozšíří postupně. Někdo si nepřečetl článek a chce tady dělat ramena, že to nenašel.
Problém je v Google. Aktualizace se nabízí postupně, já ji stáhl z Huawei AppGallery a vše výše jmenované to najde.
Pouze chyba čtení.
Jsem zvědavý zda RJ a Le přistoupí k SJT i u komerčnícj vlaků. Zaslechl jsem, ze Le to neumožni. Jak RJ netušim. Ví někdo více?
U vlaků vedených na komerční riziko dopravce je účast v SJT dobrovolná, u vlaků v závazku veřejné služby je povinná.
Může se tedy stát, že Leo Express bude uznávat SJT pouze na spojích objednávaných Pardubickým krajem, tj. úseky Ústí nad Orlicí – Lichkov – Mlýnický Dvůr / Hanušovice.
To vím také. Ale má někdo informaci jak to bude s uznávánim SjT u komerčích vlaků. ČĎ je nejspíše uznávat budou. A ostarní?
Zatím se to neví.
A na R8 budou SJT platit jen v poslednich dvou vozech stejne jako jízdenky IDS?
To asi ne, když tvůrcem SJT je Ministerstvo dopravy, které je zároveň objednavatelem R8.
Jízdenky IDS jsou něco jiného. Tam tarify stanovují kraje, a jejich uznávání v rychlících je řešeno dohodami mezi MD, kraji a příslušnými dopravci.
Tak proč jsou 2/3 vlaku po inne mistenkove na jizdenky RJ a do zbytku lze nastoupit s jizdenkou IDS, ale objednatel to toleruje. Proč by to u SJT mělo být jinak?
Těžko, když jízdenky IDS platí v celé druhé třídě.
Možnost koupit si místenku kamkoliv mimo poslední vůz – no neznám vyjádření RJ, ale ani důvod proč by to RJ měnil. U ČD taky zůstane expresní rezervace na vybraná sedadla.
Systém expresnich rezervaci funguje v rámci celé evropy a naopak umožňuje zakoupit mistenku v době jizdy vlaku, kdy s ostatní mistenky už neprodávaji.
A jak to bude s pendolinem?
V Pendoline sa uznavat budu, ale samozrejme bude nutna povinna miestenka.
A na kolik vyjde místenka dle sjt?
ČD mají na pendolino místenku za 200 Kč, to by mohlo být i výhodné.
Pendolino je čistě komerční vlak ČD. Ten absolutně nemusí být v SJT zařazený.
To mi bylo také řečeno, ale pak jsem se dozvěděl, že ve skutečnosti je pendolino schované pod dotačním deštníkem mezi Prahou a Chebem nebo Mosty u Jablunkova a Košicemi.
Pravděpodobně stejně jako jizdence ČD zakoupené na pokladně. Tedy k jizdence SJT zakoupené v e-shopu nebude místenka zdarma na rozdil od jízdenek dle TR 10
Ceny mistenek jsou dynamické v závislosti na obsazenosti vlaku.
Tak jak to je? Je místenka do pendolina zdarma nebo dynamická? Navíc mám před sebou JŘ ČD z roku 2008 a tam je napsáno, že místenka do pendolina je za 200, při té inflaci bude těžko levnější.
Pokud bude místenka do vlaku dle SJT státem regulována třeba na 40 Kč, bude to jasné zlevnění.
Zdarme k jizdenxe SJT nejspíse nebude a ceny pe SX nejsou fixni, ale dynamicke dle obsazenosti, steně jako dosud. Ostatně na pendolno neni zdarma mistenka v eshopu ani nyní. Na oatatni vlaky bude za cenu dle TR 10, tedy 35 Kč.
Myslím, že ten úsek kde je to pod dotací (tzn. Cheb) není povinně místenkový a pendolino jede jako kategorie IC. SC je čistě na komerční riziko. Jinak místenky jsou dynamické. Za 200 jsem ji rozhodně nikdy nekupoval ani v den odjezdu. Třeba na zítřejší ráno mi eshop nabízí místenku za 35 korun.
Ano, je to tak, raději sem to ještě ověřil. např. IC 505 je povinně místenkový jen pro úsek Praha hl.n.->Bohumín, kde už jede jako SC 505. V úseku Františkovy Lázně->Praha hl.n. je možné cestovat bez místenky.
Místenka do Pendolino dávno není za 200,- , ani k režijce.
U téměř plně obsazeného vlaku se občas tuším stane, že místenka k režijce stojí 200,-
Novotný z LEO EXPRESU i Radim Jančura už mnohokrát opakovaně opakovali, že se do systému SJT pochopitelně zapojí hned jak bude funkční.
No nevím teda, minimálně Tanvaldy (R21) to vyhledat neumí. Portál konkrétního rychlíku ale zobrazit lze.
pokud se zeptáte průvodčího čd o info jizdy spojení dokáže v přenosné pokladně již ted najít všechny dopravce a přestupy..jsem zvědavý zda to tak budou mit i soukromníci….další prloblém je zajištění přípojů mezi dopravci ….přes služební mobil průvodčí čd napíše požadavek třeba na arrivu ve zlínském kraji a jde to ale opačně vám neni možno vyhovět
Spíš je to naopak, průvodčí ČD vám sdělí, že to není vlak ČD a tak vám žádné spojení nevyhledá. Vlastní zkušenost, na pokladnách to samé, kam nejezdí ČD, tam koleje nevedou. Čest výjimkám.
Arriva má v popce idos, tudíž vám najde spojení i s jinými společnostmi
ČD má idos taky. Pop je víceméně identická s Pop ČD…
POP od ODP má několik dopravců, o tom to není, jde o ochotu to spojení vůbec vyhledat a to už je různé.
Jj díky za info zkoušel jsem to na trati Uh hrad. St mesto….. Řekl že je to jiná společnost a přípoj odmítl. Asi záleží na snaze zaměstnance jakékoliv společnosti
spoje tzv. konkurence už ČD ve svém vyhledávači už mají od prosince 2019, to jen zase někdo zaspal
Aha, že mi to Arriva nenabídla
Zato vám ARRIVA nabídla spojení z Kolína do Českých Budějovic přes MB a Písek….
Že si tady kazdy kraj udělal integrovaný systém to je v pořádku.. už před 20 lety mohlo být vše zaitegrovane ..ale to bysme nesměli být v ČR.statni jednotný tarif konečně! Že ČD mají teď nabídku spojů konkurence ve vyhledávání a co ..sak idos to umí taky ,jízdenku si něm taky koupím..prostě typický kapitalistický úřednický bordel.
Když se 13. července 2018 novináři ptali Ťoka jak to bude s jednotným tarifem nechápal. Asi se o tom dozvěděl prvně.
“Dopravce už nebude lidem nabízet krkolomná spojení “
Tak hlavně ze soukromí dopravci také ve svých vyhledávačích nenabízejí ( zcela logicky) vlaky drah. Ale to ze nedávali dráhy bylo “krkolomne”, bože to je zaujatost
Někteří soukromí dopravci ani vyhledávač nemají.
Pokud nemají tak by to nemělo být zadane ani po ČD, aby je do svých vyhledávačů začleňovali. Ten článek mi taky přijde poměrně zbytečně zaujatý…
Žádá si to především cestující veřejnost, která chce maximální komfort, a vyžaduje ho po ČD, protože jsou největší dopravce. To je zcela v pořádku.
Vývoj může jít zajímavým směrem. V Jihomoravském kraji už ČD běžně nabízejí jízdenky podle tarifu IDS JMK, tak snad se podaří docílit toho, že v e-shopu ČD bude možné zakoupit jízdenky na všechny krajské IDS. Jako perspektivní vidím především jízdenky PID a DÚK.
Na to mi stačí Idos
Vám ano. Ale ne všichni jsou takoví experti jako vy.
Jeden můj kamarád tomu říká „provozní slepota“ – neschopnost odborníků se podívat na problém očima laika, který tomu nerozumí. Přitom tento pohled je nesmírně cenný.
Ikdyz vám vyhledávače dopravců budou vyhledávat spojení konkurence, tak to není optimální řešení ( zejména z hlediska ceny jízdenek). Například na cestě v rámci PID je většinou levnější prave pasmova jízdenka – Praha-Lovosice = levnější PID o téměř 50Kč oproti jízdence od ČD. A přitom jedete porad tím stejným vlakem. Mít aplikaci ve stylu ‘Kiwi’ pro dopravu na území ČR tak zjistíte, ze se dá cestovat levněji než se na první pohled zda. Stačí sehnat par programátorů a mate vyhráno. To te vám jeden vlakový dopravce ukazuje či neukazuje spoje konkurence není ani tragédie ani zásadní přínos. Pro mnohé cestující… Číst vice »
PID platí nejdál do Roudnice nad Labem, do Lovosic nikoliv.
Pardon, myslel jsem Roudnici, napsal Lovosice.
Každopádně to mate rozdíl 47 Kč na trase do Prahy, pokud Prahou projizdite do Kolína, Benešova, Berouna, bude cenový rozdíl ještě výrazně vyšší.
S tím cenovým rozdílem nemáte úplně pravdu. Jízdenka dle tarifu TR 10 stojí 106 Kč, jízdenka PID stojí 84 Kč.
Praha se počítá jako 4 tarifní pásma (P, 0, B, přičemž pásmo P má dvojnásobnou hodnotu).
Jinak při jízdě do vzdálenějších stanic je třeba dbát i na časovou platnost jízdenky, v některých případech je nutné si koupit jízdenku na víc pásem, přestože je cestující nevyužije.
Brňáci, co nechápou, dávají mínus 🙂
V Brně máme bohaté zkušenosti s integrovaným dopravním systémem, který platí v celém kraji bez výjimek v rámci jednotlivých okresů milej pane.
aaa jistě myslí cenu lítačkou pro Prahu, to je potom 54 Kč 🙂
„Provozní slepotou“ bych nazval situaci, kdy si dopravce myslí, že cestující jsou úplní neználkové a on na nich může vydělat pár kaček provize tím, že jim prodá jízdenku na konkurenční spoj o desítky procent dráž, než stojí na webu konkurence.
To není tak jednoduché. Jízdenku musí v rámci IDS umět zko rollocat všichni dopravci. A to je docela dost velký problém.
To není problém. Třeba v DÚK vypadá každá jízdenka úplně jinak a přesto to nevadí, uznávání mezi dopravci funguje.
Teď se pracuje na mobilní aplikaci, která bude znamenat další totální převrat.
Příspěvek se týkal ceny na webu, tedy implicitně prodeje IDS jizdene v eshopu a poku vím, tacDÚĶ prodrej jízdenek v eshopu nema.
No krkolomná spojení to občas byla, kolikrát i jednou tak drahá a s přestupem. Proč jet třeba z Chomutova do Plzně přímo, když to jde přes Ústí a Prahu dráž, déle a s přestupem, přece bába na kase nepošle kaštana k jinému dopravci. Trochu to chápu, bába má kšeft a kaštan jí může být ukradenej.
Promiňte, ale vy byste si z kšeftu odehnal zákazníka s tím, že u konkurence mají daný produkt o 2 koruny levnější?
Prostě přišel k pokladně ČD a chce z Chomutova do Plzně, tak proč by ho pokladní měla odkazovat na jiného dopravce, když i vlakem ČD se tam dostane? Jedná se o pokladnu konkrétního dopravce ne o nějakou univerzální pokladnu všech dopravců.
Ale já nikde nerozporuji, že to tak být nemá, přečtěte si to znovu a do konce. O dvě koruny? Řekl bych že tak o 200 korun. Nic to nemění na faktu, že se jedná o krkolomné spojení (o čemž je v článku řeč) a neznalému cestujícímu je nabídnuto, pokud se sám nepídí a neinformuje. Hlavně že tu o pár příspěvků nahoře čtu, jak mají v POPkách IDOS a dokáží najít spojení i na jiné dopravce. Dnes tu máme naštěstí zkušebně One Ticket, tak už bába na kase nemusí zamlčovat, že vedou koleje i někudy jinudy a může si připadat i… Číst vice »
To pak záleží, jak jsou dohodnuté smlouvy, jestliže má primárně vydávat SJT, tak informovat bude, jestli ne, tak to bude asi na vyžádání, pokud se dá do cílové destinace dostat i vlakem ČD.
Člověk jedoucí celou cestu autem má pro dopravce jakou výhodu proti tomu, kdyby jel půlku cesty s konkurencí?
je jasné, že žádnou, a tam kam jezdí jeden dopravce, tak je jasné, že SJT asi vydají automaticky, ale proč by do stanice, kam jezdí i sami posílali cestujícího ke konkurenci? Takže prvotně budou asi vydávat svůj tarif (pokud smlouva nestanoví jinak), logicky.
A že se cestující bude muset po informacích pídit a zjišťovat si je? Však, když jsem kritizoval vyřazení tarifů dopravce a uznávání jen krajského, tak mi bylo odpovězeno, že přeci to není tak těžké si najít informace, když někam jedu.
Je. Nekteri to nedelaji, ale Ceskym draham ti budou vycitat.
Nefunguje to. Aktuální Můj Vlak v relaci Karviná – Hulín ignoruje časově výhodnější přestup na RJ v Bohumíně.
Takže je to asi nějaký nepovedený PR článek ČD.
Na vlaku Bohumín – Brno zatím neplatí jednotná jízdenka.
Tam nejde o oneticket, ale o zveřejnění vlaků konkurence, nyní jsou rychlíky R8 v aplikaci funkční a lze je vyhledat.
Čtěte taky trochu, aplikace bude mit aktualizaci , kterou můžete mit až do 21.8., to fakt neznamená, že to už bude teď
Lepsi jeden přestup v OVE, JAKO v Bohumíně a jeste v PŘEROVĚ, do HULENA, RJ NEJEZDI!!!
Zato když jsem onehdá jel přes Žilinu do Prahy v noci, tak mi zaboha nechtělo ukázat přestup na EN ale furt se mi tam v idosu ukazoval jenom žlutý „prý lůžkový“ RGJ…asi tak..Možná byla jednou z proměnných délka přestupního času nebo dojezdu do cílové stanice. Tak jsme si to našel individuálně, neboť jsme o tom vlaku věděl, že jezdí a koupil si opravdové lůžko ve WLABmz.
Měla by ale být možnost si stále vybrat. Jestli chci soukromé dopravce nabízet či ne.
Třeba v IDOSu taková funkce existuje. Jak se používá, ale nebudu napovídat 😀
ČD by se měly privatizovat, pak by ubylo těchto nenávistných komentářů…
Po úspěšných privatizačních let 90 fakt ne
Jako třeba Škoda auto?
Tak to už měli být ČD střelené dávno…
Ještě že to vzal Wolkswagen..kdyby to vzal Renault fuj.no další privatizace tak do Re nedopadly např. Tatra Kopřivnice , vagonka Studénka a další.
Tak jistě státní automobilka Škoda by dobyla celý svět, stejně jako státní vagonka Studénka se svým nadčasovým vozem 842 (tedy zastaralým už v době prototypů), ještě že tu Tatru prodaly a dneska jdou dvě třetiny produkce na export…
No urcite vyhody by to ČD přineslo:
1, vymanily by se ze zakona o veřejných zakázkách a tim by přišli o konkurenční nevýhodu, kterou tím zatím mají.
2. Vymaníly by se z vli politiků.
To asi zcela ne . Postačí spravedlivá výběrová řízení na 15 let tak 3-5 let dopředu aby stihli stroje dodat a vlaky nové nebo stáří max 15 let . Koupili by nové a klid. Kdyby byla privatizace zůstali by u toho ty stejní oslové z drah co teď a za zpěvu stejných písní bychom se šukafonů atd nezbavily nikdy.
ČSD se taky dokonce zvládli zbavit Hurvínků a dřevěných vagónu v roce 2030 bychom mohli být tam kde dnes. Takže tak nějak půl napůl. Kdyby se snažili tak jak to bude vypadat za dva roky tak by to v roce 2030 mohlo být bez privatizace i tak.
Dočkejte času, doba nenazrála, zatím se teprve rozjelo zvyšování ostatních dopravců podílu o 5% ročně, a stát to je schopen novými dluhy držet nad vodou. Nejprve půjde Česká pošta pak ČD Kellnerovi. Dluhy 60 miliard, tržní podíl 50%, tak pak. Horizont tak deset let, asi se to sveze se skutečnou globální hospodářskou krizí.
Asi jako ČSA do rukou Air France, které potom zachraňoval manažer ve službách státu pan Jakubše? Než to dodělal LuftJarda.. Není to problém vlastnictví, ale manažementu.
Od toho je tam zaškrtávátko.
ČD jsou největší dopravce a tak je logické, že to nabídnou právě oni. Stejně jako u DB v Německu. A k poznámkám, že soukromí dopravci prý zatajují spoje ČD: není to pravda. Např. v některých tabulkách PDF na webu dopravce GWTR najdete dokonce expres Praha – Český Krumlov a dokonce přípojné vlaky v Českých Budějovicích ve směru na Prahu. Velmi to pomáhá orientaci turistů v Krumlově, kde ty tabulky jsou vyvěšeny v reálném prostoru. A třeba pokladní GWTR na nádraží v Žatci vám ochotně prodá jízdenku DÚK na RegioJet jedoucí do Mostu přes Postoloprty nebo na vlak Die Länderbahn do… Číst vice »
GWTR je zaintegrovaný dopravce do DÚK, takže opravdu nemá problém Vám prodat jízdenku DÚK kamkoliv v Ústeckém kraji. To samé platí pro RJ, DLB a další jiné…
Ale jistě. Chci tím říct, že tam není žádná guma, která by to prodat odmítla s tím, že jde o vlak jiného dopravce.
Oni rádi dokonce lidem najdou spojení kdekoliv po ČR, běžně třeba radí lidem, jak jet přes Lužnou u Rakovníka do Prahy (a pár takových lidí se najde dodnes, i když vlaky byly v roce 2011 brutálně proškrtány).
Tak přes Lužnou do Prahy je to levnější a pomalejší jen asi o 15 minut. Jen ta nabídka opravdu stojí za nic.
Tedy samozrejmě i CD.
Proč ne? Ty peníze stejně GWTR musí odevzdat Ústeckému kraji. A mají je aspoň chvíli u sebe.
Proč mi Regiojet nenabízí vlaky ČD v jejich vyhledávači?🤔
Me se nepovedlo najit ani jeho linky v ÚK např Žatec – Most
Jednou, víckrát už jsem to nezkoušel
No v Německu běžná věc, že Deutsche Bahn ukazuje i soukromé dopravce. Např. stačí zadat na webu bahn.de (Deutsche Bahn) relaci Hamburg-Alzona – Wrist (provoz zajišťuje NordBahn) a vyjedou mi nejen v kolik hodin jedou spoje, ale nabídne mi to i nákup jízdenky na daný spoj.
Njn, čemu se divit, jsme v ČR 😂
Ale kdybyste nekecal… Existuje Idos a autorem aplikace pro Idos je Chaps, kterej patří ČD. DB jsou ale nejen dopravce, ale i správce infrastruktury. To je jako kdyby naše státní Správa železnic nezahrnula do grafikonu RegioJet. ČD jen neměly ve svým !!!eshopu!!! spoje, na který nerodávaly jízdenky. To je celý tajemství.
Ale kecáte vy. Je Deutsche Bahn jako dopravce a pak Deutsche Bahn Netz (správce sítě)…
A Deutsche Bahn Netz nemá krom názvu Deutsche Bahn s Deutsche Bahn skoro nic společného.
Máte pravdu, omlouvám se. Ověřil jsem si to a opravdu, DB Netze nemá s DB kromě názvu skoro nic společného. Teda kromě toho, že je ze 100 % vlastněna DB. Ještě jednou se omlouvám.
To je stejné, jako kdyby SŽ 100% vlastnily ČD
A za tenhle bordel poděkujte EU…
Ale nevlastní. SŽ je samostatnej státní podnik a ČD jako akciovka neřídí provoz ani nespravuje infrastrukturu, takže nebyl důvod, aby ve svým eshopu zobrazovala spoje, na který neprodávala jízdenky. To se ale mění se státním tarifem.
Konecne. Ted jeste aby mi letak Globusu ukazoval slevy v Lidlu a svet bude v poradku
Tyhle bláboly vám radí v OSŽ, nebo jste na ně došel vlastním tzv. uvažováním?
V OSŽ takoví blázni nejsou, to spíš v konkurenčních odborových organizacích.
To byla samostatná práce mezi dvěma schůzemi ZV OSŽ ROH.
Na to existuje kupi.cz
Super, tak snad soukromý dopravci zavedou něco podobného a budou ukazovat nejen svoje vlaky 🙂
*soukromí :o)
GWTR to uz ma. Vyzkouseno pred dvemi tydny na Sumave. V jizdnich radech maji i navazujici vlaky z C. Budejovic a taky konkurujici Ex CD do/z Krumlova….
“dosud totiž České dráhy tak vytrvale ignorovaly ve vyhledávačích konkurenci. Například pro cestu z Prahy do Liberce nabízely spojení přes Děčín či Hradec Králové, aby nemusel cestující rychlíkem Arrivy.”
Muzu se zeptat co je na tom špatného ? Regiojet nebo Arriva vám snad nabídne spojení ČD? Nebo když si kupujete někde letenku, nabídne vám společnost i lety jiných firem? Pokud není SJT, přijde mi naprosto normální neukazovat vlaky konkurence.
Vlaky v závazkové dopravě nejsou konkurenční ale partnerské, protože můžou být přípojené k mým a zákazníky tak mám i já. Jako provozovatel závazkové dopravy chci aby VHD jako celek využívalo co nejvíce lidí protože víde lidí = větší objem dopravy = více objednávaných výkonců = více poncionálních příležitostí pro mne jako dopravce vydělat.
Ztratil jsem nějaké výkony? Nevadí, můžu novému dopravic nabídnout své prodejní kanály = budu mít prachy i z tratí kde nejezdím (provize z prodaných jízdenek).
Ale tohle některí ne a ne pochopit.
A ze to ne a ne pochopit soukromí dopravci ? Netřeba měřit dvojím metrem.
Já měl na mysli zde diskutující 😉
A ještě bych dodal, že si za svým názorem pořad stojím. Sice možná jezdí v závazku veřejné služby, ale k tomu se dá použit idos nebo jednotlivé vyhledávače IDS. Pořad nevidím důvod proč by měli ukazovat spoje jiných společností 😉
Já zase nevidím důvod, proč by firma pobírající desítky miliard státních dotací nemohla tenhle krok pro svoje zákazníky udělat a nabídnout jim komplexní řešení jejich cesty.
Ale to jako pučmidrát od čédé asi nikdy nepochopíte, že cílem je spojkojený zákazník.
Ty jsi co? Vratmidrat? Schopný ourada? Nebo jenom ubohý zvanil?
Ne, já jsem platící zákazník ČD (většinou ve vozech B, A a Bt) a pro podobné sračkonápady nebožtíka Krtka a jeho party Nábřeží nebo zde defilujících iniciativních blbečků z provozu nemám naprosto žádné pochiopení.
Pokud vás v ČD svrbí ruce, tak by bylo hodnotné vyřešit akutní nedostatek jedniček a dalších vozů na úrovni doby, ne kalit vodu s vyhledávačem a prodejem jízdenek na celou trasu.
Kdo tohle nechápe, může jít dělat do toho Lidlu nebo Aholdu, když tam vidí tak silné paralely…
Jistě, proč by to nemohla udělat, ale doufám, že nečekáte, že to udělají zadarmo, když dostanou patřičnou provizi, tak to tam jistě bude.
Proč? Protože na tom vydělají, když budou moci prodat jízdenku i na spoj, který provozuje někdo jiný. Ale vy byste raději asi aby ČD nevydělávaly a zkrachovaly. A jen tak mimochodem, IDOS provozuje společnost Chaps spol. s r.o., jejímž 100% vlastníkem jsou ČD – Informační Systémy, a.s. Takže jedním prodejním kanálem už na tom vydělávají, tak proč by k tomu nepřidaly další? pac a pusu
Proč tedy dopravce, provozovatel závazkové dopravy, př. GWTR nenabídne spojení Č.Krumlov-Tábor, vždyť podle vaší „logiky“ by to pro něj byla příležitost vydělat. Ale oni ne a ne to pochopit.
GWTR uvádí na webu tabulku s jízdním řádem ve formátu PDF, kde jsou vypsány návazné vlaky ČD na trase České Budějovice – Praha.
http://www.gwtr.cz/cs/sumava/jizdni-rady/jizdni-rad
Vy dobře víte, že článek je o vyhledávači a on-line prodeji jízdenek a ne o nějaké tabulce v pdf.
No, GWTR nemá pořádně vyvinutý ani svůj e-shop, na některých tratích nákup jízdenky on-line stále není možný. Takže o tom, že by to nabízelo vlaky jiných dopravců, se příliš mluvit nedá – je to ale tím, že je to stále ve vývoji.
Když nemají vyhledávač, tak asi nebudou něco nabízet, proboha..
https://www.jizdenkagw.cz/sumava/
Ano, a to zatím funguje jen na Šumavě. Na ostatních tratích to nefunguje, jak píšu výše, takže zatím není možné uvažovat ani o tom, že by to umělo vyhledat vlaky ČD.
Systém je ve vývoji.
To je jako vyhledávač? Vždyť tam nelze najít ani spoje GW na ostatních jejich tratích, natož spoje ČD. Je to uzavřený eshop určený pouze pro Šumavu, pak mají AMSBus, kde lze zase kupovat a vyhledávat pouze jejich rychlíky.
V závazku jsou to ne koknurenti, ale dodavatelé státu, kteří se podílí na dodávce síťového produktu.
Používat paralelu s letenkami proto kulhá na obě nohy.
Hlavně teda neměli ani ukazovat pro cesty na Slovensko vlaky konkurenčních ŽSSK, když jim konkurují v soutěži na Komárno.
Pro cesty na Slovensko? Pokud je mi známo, vlaky z ČR na Slovensko jsou provozovány ve spolupráci se ŽSSK, o jaké konkurenci tady točíte ?
ČD se naparazitovali bratrským ŽSSK do soutěže na ZDO Bratislava – Komárno, jak je obecně známo, takže jsou pro ně konkurencí.
Spojení Plzeň-Podbořany zobrazí, ale Praha-Podbořany už nikoli.
Na 1. pohled to sice působí nelogicky, ale sjt zatím neplatí z Prahy do Plzně, takže ho těžko můžou prodávat. A vyvíjet úsilí nad provizorním programováním lomeného jízdného, když to za chvíli stejně bude na celou síť, to chápu, že by nebylo moc efektivní.