České dráhy začaly s prodejem jízdenek na Tornádo expres, přejezd republiky vyjde na 920 korun
Jednotka 460. Foto: České dráhy
Rozlučka s jednotkami řady 460 proběhne příští víkend.
Rozlučka s jednotkami řady 460 proběhne příští víkend.
Z rodinných důvodů se nebudu moct zúčastnit jízdy v neděli 21.4. z Olomouce do Střelné a zpět. Mám lístky oběma směry. Cena jako v pokladně ČD 2 x 460,- = 920,- CZK
Když jsem jel tady tím retro škopkem naposled tak nebyl v moc reprezentativním stavu, grafity, zatečené v oknech, atp. tak aby nebylo osazenstvo nemile překvapeno.
Ale má ještě původní koženkové sedačky tak ty to snad zachrání.
Jen na okraj, nechci přát nic špatného ale celkem bych se nedivil kdyby do Chomutova vlastní silou nedojel.
Proč by nedojel? Jednotka řady EM 475, nově 451, tam také v roce 2018 dojela vlastní silou a stojí tam odstavená na dešti již šestý rok. Jestli tuhle čeká stejný osud, škoda….
Když to zvládne celý den pendlovat mezi Olomoucí a Vsetínem, tak proč by nedojel až do Chomutova…
Tak tento s prominutím vehykl, jezdí na trase Olomouc – Vsetín stále. V zimě to mívá zamrzlé dveře, které nejdou otevřít, několikrát jaksi nedojel do cíle… Tak teda nevím jakou nostalgii myslíte…
Už je nahrazován RegioPantery, (nevím, zda už skončil testovací provoz, ale 460 už mizí, minulý týden jsem jich pár – 2, viděl, ale těžko říct, jaký je momentálně poměr vůči Panterům, možná má někdo konkrétní ifno).
Pantery jezdí .. o víkendu na Vsetín jezdilo všechno panter
Tak si stěžujte na kraji.. já jezdil 4 roky valmez-Přerov a nedojeli jsme jen jednou.
Při přestupovaní v Kralupech jsem si vždycky říkal proč se takovýhle krok zpátky vůbec vyráběl a litoval že ta 451 nepokračuje dál na Vraňany.
Později jste se mohl dočkat, 451 byly protaženy do Roudnice, a ke konci (i když tehdy už v menšině oproti 471) se tím dalo cestovat až do Ústí 🙂 Proč se ten krok zpátky vůbec vyráběl je zajímavá otázka, je třeba začít u střídavé verze.
Těžká krize dopravního strojírenství – nebyly technologie, nechtělo se dělat nic jiného, propad do marnosti…
Výjimkou možná Škoda Plzeň, jinak všechno po právu skončilo tak, jak to skončilo…
Myslim si, ze cele posledni 2-3 roky meli CD kompenzovat vsem cestujicim cesty, kteri v tomto vlaku jeli. Vzdyt v roce 2024 je to silene..
Jsme rad, ze se konecne ve velkem odstavuje to, co tu jiz dobrych 10 let nema co delat. Co vsak nechapu dale je zachovani jednotky, k cemu? kdyz je jiz zachovana jednotka 560? stejne do budoucna bude vsude stridave napeti….
Stejně se můžeme ptát, proč zachovávat jakoukoliv historii, když za chvíli se bez ETCS nikam moc nedostane.
Proc stavet nahrobky nedulezitym lidem a jejich popelem zbytecne zabirat cennou pudu?
Obdobne dementni otazka. Jako zachovani vlaku. My jsme hromadka uhlovodiku a vlak zase kovu
„Kapacita vlaků je omezena, prodej jízdenek bude pouze ve vlaku.“
To znamená, že kapacitu bude hlídat někdo přímo u vlaku? V plánu je 5 párů vlaků do tří směrů, tak snad se dostane na všechny zájemce.
Článek je o nedělním vlaku s předprodejem jízdenek v pokladnách. 5 párů vlaků je v plánu v sobotu, kde asi bude na každý vlak hromádka jízdenek.
Již v době vydání článku byl vlak vyprodán😃
Dovolením se zeptám, kde máte informace o tom že je již vlak vyprodán, já jsem si jízdenku zakoupil včera 13.4. pro oba směry a když jsem se paní u pokladny ptal kolik zbývá míst, tak řekla že ještě opravdu dost i mě vydala jízdenky bez problému, chcete říct že paní u pokladny lhala? Jaký by měla asi důvod? Chceteli mě pobízet otázkou zda mám skutečně správný vlak, tak mám. Datum sedí, čas a hlavně sedí číslo vlaku. Tak by mě zajímalo kde jste vzal vaši domněnku? Leda že by se situace změnila během 24 hodin to jedině, to by jedině… Číst vice »
Nyní jsem zkoušel kupovat a je opravdu vyprodáno
Na podobné akce nejsou mnohdy lístky pár hodin po začátku prodeje.😀
Hm, dobrý.A já jsem si položil otázku, zda není jízdenka příliš drahá 😂. Evidentně není.
Není, kdyby byla cena dvojnásobná tak se taky vyprodají.
Tak ona ta jednotka s jedním vloženým vozem zas taková megakapacita není a svoje kupce si to najde velmi rychle. Nebo snad chtějí jednotku zachovat s více než 1 vloženým vozem?
Neměly původně 3 vložené vozy? Pak ze zkracovalo, za covidu jezdily jenom 460+460, teď jezdí 460+060+460. Ale původně to mělo myslím opravdu 3 vložené vozy.
Vážně za covidu jezdily 460 úplně bez vložáku? Já pamatuju že nejkratší soupravy vždycky aspoň jeden měly.
460+460 provozovat nelze.
Jaký to má důvod, že to nelze? Sám jsem to nezažil, ale v Atlase Vozidel 2003 je fotografie jednotky ve složení „460+460“ při zkušební jízdě a k tomu i zmínka, že v tomto složení jezdila souprava okolo roku 1997 na osobních vlacích do Chalupek.
Prý vzdálenost sběračů. Po rekonstrukci mají 460 jen jeden polopantograf vzadu, takže před rekosntrukcí to bylo možné a šlo by to i s retro 460.
To mě nedocvaklo. Díky. Čistě ze zajímavosti, nešlo by to řešit vypnutím zadní hlavy a jízdou jen na tu přední?
Zase přepálené jízdné.Vydělat na tom to je jediný důvod ČD 😀
Spíš moc levné, když se to hned vyprodá.
Prej přepálené jízdné, jízdné na zvláštní vlak tentokrát vychází i levněji než jízda klasickým vlakem (jak přes Lysou, tak i přes Prahu). Takže ne, cena není přehnaná, jen o tom máte nereálné představy 😉
Necelé 2 Kč/km, ale je to přepálené, klasický Čecháčkovský přístup.
To je dneska trestné, chtít na něčem vydělat? .)
I přes to, že je přepálené, je zjevně vyprodáno. Takže přepálené zjevně nebylo.
Zajímavý názor. Myslíte , že má být cílem prodělat?
Je to jednoduché. Nabídka – chci/nechci. Pokud nechci, hm a fajn, zájemců bude evidentě dost i bez Vás…
Ale někteří diskutující si asi myslí, že z výdělku bude dozorčí rada ČD mít dovolenou na Maledivech…
Pořádáte sám se sebou soutěž v tom, pod kterým článkem se dokážete více znemožnit? Nebo v tom, kolik mínusů který den nasbíráte? Jinak si neumím vysvětlit smysl vašeho počínání, které spočívá jen v plevelení diskuzí prokazatelnými nepravdami.
Popravdě v roce 2024 nechápu ten prodej jen na pokladách 🙂 Kor u firmy typu ČD, která snad má technické řešení i pro on-line prodej. Jinak palec nahoru za takovou akci, o tom žádná.
Bohuzel jiz vyprodane…
Nemusíš být smutný, vypadá to, že ještě ty šroty budou jezdit 2 měsíce mezi Opavou a Ostravou střed.
Neví někdo, proč se jízdenky kupují jen v pokladně a nejdou koupit na webu ČD v sekci Nostalgické vlaky (https://www.cd.cz/cs/e-shop/nostalgicke-vlaky/default.htm)?
Protože je to 100% Retro 🙂
Pára je ještě větší retro a v e-shopu na ni koupit jízdenky jdou. 🙂
Ví někdo jízdní řád do Chomutova? Bohužel jsem někde nenašel kde a v kolik přesně by měla stavět, pokud bude někde stavět.
Jizdni raf je tady https://www.cd.cz/vlakem-na-vylet/vylet/olomouc/rozlouceni-s-legendarnimi-tornady-v-olomouci/17940 a treba i v aplikaci Muj vlak
V ceně je i přesedání do náhradní soupravy po technické závadě původní. .-)
Snad to bude aspoň do RTO!
Aby to nebylo KO 🙂
Jako třeba z toho porouchanyho vehiklu na Svitave do Metropolitanu ve Trebovy…
V klidu. Do Bohumina se teď redislokuje několik třívozových jednotek, jako rezerva za Pantery.. Takže si je určitě v budoucnu užijete, býť o to nebudete stát.
A hlavně poslouží během nadcházející výluky Opava – Krnov jako náhrada za 843 mezi Opavou a Ostravou.
Přejezd republiky touto jednotkou za 920 Kč považuji za sebepoškozování.
Dřív se tak jezdilo běžně. Jde o to si to připomenout…
Řada 460 ze Vsetína do Prahy, to bylo ve kterém roce?
Vsacan, Bečva, nic z toho nebylo pravidelně vedené panťákem, který byl potřeba na osobácích jinde.
Jezdily v Ústí, na pravobřežce osobáky mezi Děčínem a Lysou; tady taky jezdily asi jediný rychlík v kariéře: R 719 „Perla Severu“ 😉
Před odchodem z UL se ještě stačily na jeden rok (?) podívat na nedělním Chomutováku/Kolíňáku (záleží, ze kterého konce jste se dívali 😉 ) až do Kolína.
Pardon, ale za bolševika jezdily osobáky z Prahy až na Moravu.
Ještě jednou, pro natvrdlé: Za bolševika jezdily OSOBÁKY z Prahy až na Moravu.
A jezdili tím lidi. Z Prahy AŽ NA MORAVU. Protože zaplatit rychlíkový příplatek 14 korun si nemohl dovolit nebo nechtěl zaplatit každý.
Už tomu rozumíme, nebo ještě nějaké dotazy?
16 Kčs.
Když už tak 16 Ķčs.
Proč ten arogantní tón příspěvku?:-(
Protože arogantní byl ten pán přede mnou. :-/
Pán před vámi arogantní nebyl, jen namítl, že dálkový rychlík opravdu nebýval vedený řadou 460 / EM 488.0. To vy jste vylítl jak čertík z krabičky.
Dálkové osobáky z Prahy do Bohumína (např. 5013?) byly vedeny klasickou soupravou.
A já bych přece jen ještě jeden měl. Že osobáky tehdy jezdily z Prahy až na Moravu, to je samozřejmě pravda. Ale opravdu na takovém osobáku někdy pravidelně jezdila i řada 460? A nemyslím to zle, opravdu by mě to zajímalo. Já tyhle doby nepamatuju, ale v historických řazeních narážím na takových výkonech spíš na klasickou soupravu, než na jednotku.
A našel by se třeba nějaký JŘ osobáku Praha-Morava(Ostrava)?
Z Moravy jezdily 460 nejdál do České Třebové, a to jen hodně okrajově (některé dny ten vlak snad končil v Hoštejně), obecně to ale dál než Přerov moc nejezdilo. To až v poslední době se ty vlaky dostaly na Olomoucko a dokonce stihly jezdit i do Koutů nad Desnou.
Podobný masochismus byly páteční rychlíky Praha-Ostrava v podání legendárních vozu Bdt…Pohodlí interiéru podobné, cena na tehdejší dobu nehorázná, jízdní doba příšerná 😀
Však tě nikdo nenutí.
Doufám, že teď vylezou od klávesnic všichni ti podporovatelé různých železničních skanzenů co má pořád někdo dotovat a koupí si lístek…
Jak vidno, vylezli. A vy zalezte
Třebas je v ceně i pár poruch a možná kremace motoráku..
Zajímá někoho, co vy osobně považujete za sebepoškozování? Proč by to mělo být nějak důležité?