České dráhy začaly prodávat ve své mobilní aplikaci další krajské jízdenky
Jednotka 640.2 RegioPanter pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhy

Cestující s integrovanou jízdenkou mohou výrazně ušetřit.
Cestující s integrovanou jízdenkou mohou výrazně ušetřit.
Jeste by to chtelo mit moznost v te aplikaci zadat, ze mam na nektere zony šalinkartu, aby koupil listek jen na ten zbytek.
Toto je jedna věc, která je super na aplikaci OBB, v níž lze zakoupit jízdenku i na ostatní veřejnou dopravu v Rakousku. Doufám, že se to u nás podaří dotáhnout do podobného stavu.
Doteď nechápu, proč přes Můj vlak nejde koupit Jikord plus. Průvodčí vám jí z popky prodá, aplikací to stále nejde. Netušíte někdo, proč?
Neexistuje zatím možnost elektronického ověření, mělo by to být spuštěno společně s IDS.
Už jsem se lekl, že se vzchopilo IREDO..:)
IREDO by zasloužilo nejprve komplexnější modernizaci celého systému…velmi často se mi stává, že cestuji do určité zóny, jenže na cestě do té zóny je zóna s větší hodnotou než je hodnota zóny cílové, jak si v takovémto případu má člověk koupit jízdenku? to by mě a můj mozek zajímalo velice…
Na školení před měsícem nám bylo řečeno, že na přelomu května a června by mělo jít IREDO koupit i online, a snad i přes aplikaci Můj Vlak. Tak uvidíme, osobně tomu zas tolik nevěřím. Ale pokroky se dějí, např. částečná „integrace“ ireda do hradecké MHD.
Já bych si velmi přál, aby bylo možné zakoupit jízdenky IREDO (i na vlaky ČD a autobusy, v obou krajích) v aplikaci LEO Express. To abych tu úžasnou aplikaci LEO Express mohl používat i u nás v kraji. A nebo FAIRTIQ, ten jsem už vedení Královéhradeckého kraje navrhoval.
OT: Na Slovensku u ZSSK momentálne nekúpite cez internet nič https://e.dennikn.sk/minuta/4620415
ZSSK má wypadki.
Do konce června se přidá do aplikace i kraj Vysočina.Snad bude brzy i IREDO.
Do konce června mimo VDV přibude i IDSJMK.
Bude tedy DÚK, IDPK, VDV, IDSJMK a IDSOK. Částečně to platí i pro IDZK. Další IDS by nebyly naškodu, objednatelé by toto měli požadovat
Akorát že IDZK je integrovaný jen podle názvu. Kromě 24 hodinové není možný nákup/přestup vlak/bus na jeden lupen. Zlatý PID, IDZK, JMk…a další.
OREDO 18.07.2024 podepsalo smlouvu s Chapsem na vývoj aplikace, ve které bude mimo jiné možné koupit jednorázové a časové kupóny. Podle specifikací smlouvy by neměl být problém stejný systém implementovat do ČD aplikace (zvlášť, když ji taky dělá chaps). Na dokončení aplikace má Chaps 540 dní, tudíž by snad měla být hotová 9.1.2026. Se dvěma firmamy dodávající POPky a autobusové terminály uzavřelo letos OREDO smlouvu na upravení systému pro odbavení jiných typů QR kódů, kde je ovšem dodací lhůta 12 měsíců, takže to možná o kousek nestihnou.
Jihočeskej snad taky vzhledem k tomu že na tom spolupracují s Povedem. Byť hejtman nedávno říkal že bude kvůli krajské aplikaci v létě nějaký studentský workshop.
Výborný tah ČD, právě toto kritizovali dopravní akademici, teď ohromné systémy zajistí MůjVlak.
Proč pouze v aplikaci a na webu ne?
To je snad jasné, technologické řešení to neumožňuje.
Proč? V čem se to liší? Výstup je p4ece stejný.
Není. Na webu je výstupem pevný QR kód, kdežto v aplikaci je časově závislý (mění se v pravidelných intervalech). Jízdenky ČD z webu jsou povinně na jméno (takže pevný kód nevadí – průvodčí kontroluje totožnost), což u integrovaných systémů není, takže by mohlo na stejnou jízdenku jet víc lidí.
Oproti běžným jízdenkám ČD na vlak je u jízdenek IDSOK změna v tom, že jsou pevně vázány na konkrétní mobilní zařízení cestujícího, ve kterém byly zakoupeny, a není možné je zobrazit na jiném zařízení či vytisknout. Z toho důvodu jsou jízdenky IDSOK k dispozici právě jen v mobilní aplikaci Můj vlak a nelze je zakoupit v e-shopu ČD.
I ve webové aplikaci lze vázat třeba na prohlížeč (třeba na session).
Ale pro kontrolu ve vlaku by to mělo hromadu nevýhod – ukázat před transakcí „opravdu jedeš s tímhle strojem, ukážeš ho štíplístkovi“(na desktopu ideálně zablokovat nebo aspoň další warn „opravdu jedeš s tímhle noťasem“ po transakci „tady máš qr, nezavírej tenhle tab“ )
Tak teď ještě všechny smlouvy změnit na brutto a zajistit aby na vnitrokrajské relace platil pouze tarif IDS a tarif dopravce platil pouze na mezikrajské cesty.
To by jste naštval všechny děliče jízdenek mezi kraji.
Ale houby. Teď to tak funguje a dělení není problém. Když jsou ceny nesmyslné (zejm OneTicket vs. cokoliv integrovaného), tak to dělí všici, kdo hezdí aspoň občas.
Proč bych se nemohl sám rozhodnout, který tarif je pro mě výhodnější?