České dráhy začaly prodávat ve své mobilní aplikaci další krajské jízdenky
Jednotka 640.2 RegioPanter pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhy

Cestující s integrovanou jízdenkou mohou výrazně ušetřit.
Cestující s integrovanou jízdenkou mohou výrazně ušetřit.
Iredo zase mlčí a nevyjadřuje se ke své aplikaci
Vtipné, že se ČD na Facebooku a Instagramu dnes chlubí tím, že kromě jízdenek na vlak jdou v Ústeckém a Olomouckém kraji koupit v aplikaci nově jízdenky na MHD. Té mladé Douchové co to tam šišlá asi někdo nevysvětlil co je to MHD, co je IDS a jaký je v tom rozdíl.
To je moc fajn, a doplatek do jedničky z jejich vlastního tarifu tam bude kdy?
Cože? Ten si tam kupuji od samotného začátku.
Hezký den. Já jel nedávno Ostrava-Břeclav-Valtice ale nabídlo mi to jen Oneticket, tak jsem si koupil v apce Ostrava-Břeclav a v poseidonu Břeclav-Valtice. Ted vidím že to můžu koupit v Můj vlak,ale stejně musím koupit 2 jízdenky
On vám někdo zakazuje koupit ten OneTicket, že musíte? 😁😉
Jeste by to chtelo mit moznost v te aplikaci zadat, ze mam na nektere zony šalinkartu, aby koupil listek jen na ten zbytek.
To tam na 100% nikdy nebude. Důvod: Pojedete z města ven a navázalo by to IDS jízdenkou s časovou platností. Vlak/bus by nabral zpoždění a navazující doklad by časově nepokrýval zbytek cesty. Pak by se akorát řešily spory, kdo nese odpovědnost za případnou pokutu od revizora.
Toto je jedna věc, která je super na aplikaci OBB, v níž lze zakoupit jízdenku i na ostatní veřejnou dopravu v Rakousku. Doufám, že se to u nás podaří dotáhnout do podobného stavu.
Doteď nechápu, proč přes Můj vlak nejde koupit Jikord plus. Průvodčí vám jí z popky prodá, aplikací to stále nejde. Netušíte někdo, proč?
Neexistuje zatím možnost elektronického ověření, mělo by to být spuštěno společně s IDS.
Rozumím, díky za vysvětlení.
Ale i tak pro mě nepochopitelné, tohle lze přeci vyřešit velmi jednoduše a nečekat na IDS…
Už jsem se lekl, že se vzchopilo IREDO..:)
IREDO by zasloužilo nejprve komplexnější modernizaci celého systému…velmi často se mi stává, že cestuji do určité zóny, jenže na cestě do té zóny je zóna s větší hodnotou než je hodnota zóny cílové, jak si v takovémto případu má člověk koupit jízdenku? to by mě a můj mozek zajímalo velice…
Nejjednodušší je asi koupit jízdenku do vzdálenější zóny. Klasický příklad je Hradec Králové – Holice vlakem přes Pardubice. Aby se dalo jet vlakem přes Pardubice je asi nejjednodušší koupit jízdenku až do Ostřetína.
Ano, přesně, je to bohužel smutné.
bohužel největší bizár je to, že když byste jel z Holic do Hradce přes Pardubice, tak tam žádný Ostřetín není že (u Hradce) takže si musíte najít další nějakou vyšší random zónu u Hradce…jo a nejlepší je že ty zóny jsou zase úplně jiné a může to stát i více…pokud tam není nějaká dobrá “random” zóna
např. – jedu z Březové nad Svitavou do Chrudimi o víkendu, IREDO tarif počítá asi s tím, že pojedu autobusy 😉 vůbec nezohledňuje validitu a možnost tras…
Na školení před měsícem nám bylo řečeno, že na přelomu května a června by mělo jít IREDO koupit i online, a snad i přes aplikaci Můj Vlak. Tak uvidíme, osobně tomu zas tolik nevěřím. Ale pokroky se dějí, např. částečná „integrace“ ireda do hradecké MHD.
Já bych si velmi přál, aby bylo možné zakoupit jízdenky IREDO (i na vlaky ČD a autobusy, v obou krajích) v aplikaci LEO Express. To abych tu úžasnou aplikaci LEO Express mohl používat i u nás v kraji. A nebo FAIRTIQ, ten jsem už vedení Královéhradeckého kraje navrhoval.
OT: Na Slovensku u ZSSK momentálne nekúpite cez internet nič https://e.dennikn.sk/minuta/4620415
ZSSK má wypadki.
Koukám, že bratia dotáhli proces vyhánění substrátu z vlaku k dokonalosti. V kombinaci s 3€ (!) poplatkem za prodej u průvodčího to nešlo lépe vymyslet 😀
Na Slovensku je cestování vlakem zdarma. Tedy, pokud má Váš rok 13 měsíců…
Do konce června se přidá do aplikace i kraj Vysočina.Snad bude brzy i IREDO.
Do konce června mimo VDV přibude i IDSJMK.
Bude tedy DÚK, IDPK, VDV, IDSJMK a IDSOK. Částečně to platí i pro IDZK. Další IDS by nebyly naškodu, objednatelé by toto měli požadovat
Akorát že IDZK je integrovaný jen podle názvu. Kromě 24 hodinové není možný nákup/přestup vlak/bus na jeden lupen. Zlatý PID, IDZK, JMk…a další.
Ve Zlíně skvěle funguje Fairtyq, tudíž Můj vlak je už jen tak navíc..
Jakože by měli po dopravcích požadovat fíčury do jejich aplikací? To se mi nezdá smysluplné, IDS právě naopak umožňují cestovat bez aplikací jakýchkoliv dopravců, někteří (KŽC) ani aplikace nemají či mají ale ne na lístky na integrované vlaky (RJ v Praze)
OREDO 18.07.2024 podepsalo smlouvu s Chapsem na vývoj aplikace, ve které bude mimo jiné možné koupit jednorázové a časové kupóny. Podle specifikací smlouvy by neměl být problém stejný systém implementovat do ČD aplikace (zvlášť, když ji taky dělá chaps). Na dokončení aplikace má Chaps 540 dní, tudíž by snad měla být hotová 9.1.2026. Se dvěma firmamy dodávající POPky a autobusové terminály uzavřelo letos OREDO smlouvu na upravení systému pro odbavení jiných typů QR kódů, kde je ovšem dodací lhůta 12 měsíců, takže to možná o kousek nestihnou.
V co na tom chtějí dělat 540 dní. Už i ten skoro rok od podpisu mi přijde dost přehnaný, když Chaos už vyvinul aplikace pro více podobných IDS ..
Jihočeskej snad taky vzhledem k tomu že na tom spolupracují s Povedem. Byť hejtman nedávno říkal že bude kvůli krajské aplikaci v létě nějaký studentský workshop.
Výborný tah ČD, právě toto kritizovali dopravní akademici, teď ohromné systémy zajistí MůjVlak.
Nebýt Krtka a figur okolo něj, tak to celé mohly zastřešit ČD a být systémový integrátor na ticketing.
Ale místo toho zrušili smluvní prodej, nemluvě o ještě dříve zrušeném lomeném jízdném…
Proč pouze v aplikaci a na webu ne?
To je snad jasné, technologické řešení to neumožňuje.
Proč? V čem se to liší? Výstup je p4ece stejný.
Není. Na webu je výstupem pevný QR kód, kdežto v aplikaci je časově závislý (mění se v pravidelných intervalech). Jízdenky ČD z webu jsou povinně na jméno (takže pevný kód nevadí – průvodčí kontroluje totožnost), což u integrovaných systémů není, takže by mohlo na stejnou jízdenku jet víc lidí.
A co brání svázat s dokladem jízdenku IDS z webu?
Kontrola totožnosti při nástupu do autobusu by dost zdržovala?
Důvody technické (někdo to musí naprogramovat) i právní (někdo musí připravit potřebné dokumenty ohledně zpracování osobních údajů). Nepřekonatelné to ale samozřejmě není.
Oproti běžným jízdenkám ČD na vlak je u jízdenek IDSOK změna v tom, že jsou pevně vázány na konkrétní mobilní zařízení cestujícího, ve kterém byly zakoupeny, a není možné je zobrazit na jiném zařízení či vytisknout. Z toho důvodu jsou jízdenky IDSOK k dispozici právě jen v mobilní aplikaci Můj vlak a nelze je zakoupit v e-shopu ČD.
I ve webové aplikaci lze vázat třeba na prohlížeč (třeba na session).
Ale pro kontrolu ve vlaku by to mělo hromadu nevýhod – ukázat před transakcí „opravdu jedeš s tímhle strojem, ukážeš ho štíplístkovi“(na desktopu ideálně zablokovat nebo aspoň další warn „opravdu jedeš s tímhle noťasem“ po transakci „tady máš qr, nezavírej tenhle tab“ )
cestující by to nepochopili
No, to trackování zařízení je docela těžké udělat tak, aby fungovalo i třeba po restartu a zároveň nešlo (snadno) přechytračit
Dobrý den, děkuji. Mám webovou aplikaci svázánu s aplikací na mobilu. Jde-li webovou aplikaci svázat jen s jedním mobilem, šlo by pořád ověřování vázat na mobil (ale nákup nikoliv). Jde-li webovou aplikaci svázat s více mobilními aplikacemi, šlo by určit jednu, která by takto fungovala (něco jako primární mobil). Proč bych něco takového chtěl? Plánované cesty kupuji přes web, kdykoliv mohu. Nevyhovuje mi malý displej, velká obrazovka počítače nabízí více možností a lepší přehled při výběru a nákupu. Takže pro plánované cesty bych uvítal tuto možnost („Svůj vlak“ mám jen na jednom mobilu). Ale netuším, čte-li to zde někdo z… Číst vice »
Jízdenky IDSOK kromě Mobil_OK nebo IDS JMK mimo Poseidona koupím přes web prosím jak, že je to problém právě jen u ČD aplikace? Nebo se hejtí z principu, že ČD?
eshop.idsjmk.cz jednorázové jízdenky přes web na kartu na moderní Moravě jdou
Tak teď ještě všechny smlouvy změnit na brutto a zajistit aby na vnitrokrajské relace platil pouze tarif IDS a tarif dopravce platil pouze na mezikrajské cesty.
To by jste naštval všechny děliče jízdenek mezi kraji.
Ale houby. Teď to tak funguje a dělení není problém. Když jsou ceny nesmyslné (zejm OneTicket vs. cokoliv integrovaného), tak to dělí všici, kdo hezdí aspoň občas.
Proč bych se nemohl sám rozhodnout, který tarif je pro mě výhodnější?
Co by bylo výhodou?