České dráhy začaly nasazovat do provozu čtyřsystémový Siemens Vectron
První výkony odjezdí lokomotiva na Západních expresech.
České dráhy dnes poprvé nasadily do provozu svůj poslední lokomotivní nákup. Čtyřsystémová lokomotiva Siemens Vectron začala jezdit na Západních expresech do Chebu.
Minimálně do neděle se zatím počítá s nasazením na výkony u vlaků číslo 566/559/560/565 (sudé směr Cheb, liché obráceně). O nasazení na další vlaky není zatím rozhodnuto. V čele Západních expresů nahradí lokomotivy řady 362, které jsou na tyto trasy běžně nasazovány.
Čtyřsystémová lokomotiva je prvním Vectronem, který mají České dráhy ve svém majetku. Nová lokomotiva doplní flotilu deseti Vectronů, které mají dráhy pronajaté. Další lokomotivy Siemens Vectron mají dorazit letos do konce března.
Nový přírůstek je hned v několika ohledech výjimečný. Přibližně 20 procent jeho kapacity bude využívat Výzkumný ústav železniční (VUZ) na zkušebním okruhu v Cerhenicích. Lokomotiva je čtyřsystémová, takže ji VUZ může používat i při testování vozidel na 1 500 V. Tato napájecí soustava se používá v Nizozemí nebo ve Francii. Nejvyšší provozní rychlost je 200 km/h, pro použití na okruhu má však stroj zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h.
Zbývajících 80 procent času připadne na výkony v čele dálkových vlaků Českých drah po republice i v zahraničí. Lokomotiva je opatřena speciálním polepem s reliéfem testovacího okruhu VUZ.
Siemens Vectron 193.902
– lokomotiva je schopna provozu na 4 hlavních napájecích systémech používaných v Evropě
– je vybavena ETCS, GSM-R a dálkovou diagnostikou
– disponuje jmenovitým trakčním výkonem 6400 kW a nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h. Pro použití na zkušebním okruhu má zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h
– byla Českým drahám předána s vybavením pro provoz v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku a může být dovybavena pakety pro provoz i v dalších zemích