České dráhy začaly na západ Čech posílat více Vectronů

Posunovač, strojvedoucí, Vectron. Pramen: České dráhyPosunovač, strojvedoucí, Vectron. Pramen: České dráhy

České dráhy nyní provozují 23 lokomotiv Siemens Vectron, téměř třetina jich zamíří na západ Čech.

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kosmik

Za zprávu děkují.

Milan Plíva

Bože ať už se těhle Německejch křumplů zbavíme , poruchový to je jak prase a vzhledově to je ještě horší

Vectron je největší propadák co se lokomotiv týče

Johnny Cash

Ty na tom jezdíš, chytrolíne?

Ex ČD

A proto jich po celé Evropě jezdí >1000 ks a další se stále vyrábějí…

Vašek

No, na štěstí se jich nezbavíme. Nejlepší mašina, co u ČD kdy byla. Spolehlivá a k obsluze přívětivá.

Lukáš

Kéž by jich bylo víc . Ten kdo na nich jezdí nedá na ně dopustit . Super stroj . A na vzhled to nejezdí . To jsou ti co obdivuji laminatky Plecháče apod. No přál bych jim projet se na takové laminatce 12 hodin ujet 500 km a nejlépe 100km/h na starém svršku . To je teprve něco . Jen ať jich je víc a víc .

Vašek

Přesně tak. Je rozdíl na ty staré klumpry čekat u tratě s foťákem na břiše, nebo na nich drncat v průvanu, vedru a kraválu šichtu, co šichtu 12 hodin. Vectron je strojvůdcův splněný sen.

Jonáš Jiří

Cestujícím je úplně jedno, co táhne vlak, hlavně že jede podle jízdního řádu a bez zpoždění. A rychlost 200 km/h, těch 160 km/h, na těch kousíčcích tratě, kde to lze, je až až. A to lokomotivy 362 a 371 umí taky, s nižším odběrem elektrické energie.

Bert

371 zatím nahrazeny nebudou. A jste si tím nižším odběrem jistý?

Desura

362 160 km/h neumí.

Radim

Proč furt všechno na západ? Tam jsou nějací „lepší“ lidi? Na východ budou furt jezdit 150.2/151/162/362 s ojetinama ze západu (+ v pátek/neděli i s B).

Haha

Myslíte ten západ, kde je třeba taková R11, nebo R16, kde jsou denně Béčka i přes teorii? A proč Vectrony? Protože sušičky vzduchu a InterJet.

Radim

Ok, pochopitelné, dík.

Bert

V čem cestujícímu vadí 151?

Jaroslav Sternwald

ono by úplně stačilo, kdyby ČD nestavěly do rychlíků na Plzeň a Klatovy vyžilé vagóny z komunistické éry a jezdili alepoň trochu včas a v lepší časy (ale to už chci moc 🙂
Nové lokomotivy staví snad proto, že nemají jiné. Zpoždění vlaku z důvodu poruchy na lokomotivě je velmi časté.

Jihocech125

Buďte rád za to, co jezdí na Klatovy. Mnohem lepší než na ČB. I když, jelikož se na nádraží v Plzni pohybuji docela často, všiml jsem si, že mnohokrát jezdí na Berounce místo Bmz staré B.

Cestující

Naopak, Jižní expresy jsou v pohodě a už i na Luznicich a Nezarkach jezdí lepší vozy

Jihocech125

Já to špatně formuloval, měl jsem totiž na mysli pouze rychlík Rožmberk z Plzně na ČB a dál

Michael Smolík

To myslíte béčka? Ty jsou tisíckrát lepší než ty hrůzy typu Bdpee, Bmz, … .

Gargy

Vlakem na Klatovy nejezdí té když ani nevíte že tam jsou řazeny vozy bmz

ythomas_ct

…celkem by mě zajímalo, jak úzkou to má souvislost s tím, že ve čtvrtek bude 16. června 2022. (Heslo: ECM.)

Martin z topírny

To se vyplatí tam dávat úplně nové lokomotivy… když průměrná traťová rychlost je mezi Chebem a Oustím cca 85 km/h

Snad je tam jenom zajíždí… 🙂 pro lepší využití

Apollo 17

Budou mít denní proběh asi 880 kilometrů. To je celkem dobré využití.

Johnny Cash

Není. Regiojet umí i 1800 km za 24 h. Metrans umí i 1400 km za 24h.

Apollo17

Ale to je „průměrný denní proběh“, ne žádné ojedinělé rekordy jedné mašiny.A v noci ty rychlíky nejezdí.

Zapa

Správně, objednáme nové lokomotivy jenom na 140….

Pitrys

Martin má pravdu, s Interjety je to stejné. Nové rychlé lokomotivy a vozy a jezdí 80 do Chebu.

Josef Trögl

S ohledem na modernizace to není špatná rychlost.
A mezi Ústím a Chebem už jsou úseky s vmax přes 120.

Koloťuk

Po přečtení diskuse bych se rád dotázal na praktické vložení posilových vozů Bmz (nebo obdobného typu) do soupravy Railjet, především funkčnost v sunutém režimu. Nikdy jsem tuto kombinaci neviděl, ani neslyšel a posila se řeší spřažením dvou souprav (Rakousko).
Z mého pohledu je to nesmysl z hlediska funkcionality celku, ale rád se poučím v případě mezer ve znalostech. 🙂

XYYY

V Rakousku se klasické vozy řadí na konec vlaku ….

_Pavel_

Ale za malá peněz (využití stávající techniky) máte celkem dost muziky (zvýšení kapacity). Celej nákup interjetu bylo o tom, že se hledala možnost úspory, až to jezdí na úplně jiné lince…

rozinka

Takže ČD konečně přestanou blokovat koridor mašinami s Vmax 140 km/h?

Haha

Na západ jde víc než 140 jet v úseku Ejpovice (včetně) – Plzeň-Doubravka(mimo)… dokonce ve smlouvě s MDČR je na Ex6 výjimka, že stačí lokomotivy na 140 km/h. InterJety ale potřebují sušičky vzduchu na brzdy, takže 362 musejí pryč. Navíc jsou nějaké problémy s dveřmi a Větroni si asi s IJ rozumějí líp…?

Lukáš

Ano máte pravdu 362 mají problémy v komunikaci s InterJety ne jednou se my stalo že dveře nešli otevřít a nebo že se otevírali na opačnou stranu. Od té doby co jezdí Vectrony problémy nejsou nebo jsou minimální.

rozinka

Výjimka ale neznamená, že neblokují koridor a ČD fans u vlaků kategorie Ex striktně požadují Vmax 160 km/h.

Dušan

IJ podporují standardy TB0 (standard DB) a TB S, což umí třeba právě Vectron i 1216 OBB, 362-ky ale TB S, což je standard OBB neumí, ale zase umí TB0 a pak SSOD, což je standard UIC, který zase neumí „Němky“, tj. vozidla jako Vectron nebo 1216 OBB, ale zase ho umí Traxxy 388 – ono je to holt složité, když je systémů „něurekom“ a každá mašina podporuje něco jiného.
Všichni umí tedy pouze TB0, byť 388-ky asi možná ne z výroby, ale dodatečně a dál je to prostě složité.

Dušan

EDIT: IJ tedy kromě TB0 a TB S umí i SSOD, co umí 362 a Traxx.

XYYY

Hlavně, že všechen tento GEMISCHT nevadí ani ctihodné UIC ani GEB, resp. EK, která chce zavádět všudue ETCS, aniž by existovala investiční návratnost tohoto šíleného projektu ….

Alex

Na Vectrony už se připravuje režim SSOD (UIC). Byl jsem u toho když se testoval na ONJ a šlapal dobře.

Oce

Kde mezi Ústím a Chebem chcete jet rychleji než 140 km/h? 😀

Ondra

Když najdete dost vysokou skálu… 😀

Jiří Kocurek

Na závodním okruhu v Mostě. 🙂

rozinka

Mezi Ústím a Chebem nevede žádný z TŽK.

Bert

Jediný úsek, kde by něco mohly „blokovat“, je Ejpovický tunel, kde je rychlejší jen Pendolino o 2 párech denně a kde to znamená zdržení v řádu nižších desítek sekund. Nikde jinde, kde dosud s Interjety jezdily 362, větší rychlost než 140 není.

Erik85

A co žluté zdechliny, kdy ty přestanou blokovat koridor na Ostravu? 🙂

Jiří Kocurek
Jiří Kocurek

Pro mínusáře: A přetřením na modro se tomu rychlost z 80 km/h fakt nezvýší. A ten autobusový motor, který se kvůli emisím už v autobusu ani použít nesmí nebude mít větší výkon, aby to mělo odpich jako … autobus, který váží 11 a ne 39 tun.

Princ Krason

To se povedlo 😀 😀 😀

XYYY

To jako máte na müsli žluté 162.112-120 ? Co vám na nich vadí … „Holkám“ je sice cca 30 let, ale jsou spolehlivé ….

MHD

Výplod žluto-zelené gumy. Kdysi býval na k-reportu jistý T.H. s velmi podobnou dialektikou. Nedivil bych se, kdyby to byla tatáž osoba.

VojtaDrevik

A proč se v Ústí musí lokomotivy přeprahovat, když jsou obě na elektřinu?

Jan

Protože se tam jede úvratí. Na jednom konci se lokomotiva odpojí a na druhém se připojí jiná. Holt jaksi nejsou vhodné řidiči vozy pro dálkovou dopravu…

Georg

holt „se“ s novymi vlaky neobjednaly… 🙁

Jirka

Tak to jsou prece odbornici na svych mistech a vi, ze je lepsi potrebovat dve drahe lokomotivy a preprahat, nez mit jednu lokomotivu a jeden levnejsi ridici vuz 😀

Ondra L.

No ale k souprave typu railjet nejde pripojovat posilove vozy, k interjetu ano.

Jiří Kocurek

I k Railjetu lze připojit posilové vozy. Jen nebudou průchozí do zbytku spouravy, což je jen drobný problém.

a8n

Podstatnější problém je, že musí být vždy na konci. Jinak zřejmě přijdete o záruku.

XYYY

…. problém, který nevadí, ani v Rakousku …

Ondra L.

Myslim, ze se neda jezdnoznacne rict, jestli je to lepsi s ridicakem nebo bez. Zalezi, jaky koncept nasazeni dopravce do budoucna vidi. S ridicakem nemusite resit objizdeni, bez ridicaku je zase souprava variabilnejsi. Za 5 let misto na krusnohorech muzou ty soupravy jezdit treba na rychlicich praha – hradec/trutnov, kde zase muze byt moznost nechat bez problemu posilovy vuz nekde na trase vyhodou.

Kubrt

Celková potřeba lokomotiv by se výrazně nesnížila (pokud vůbec), ale samozřejmě eliminace objíždění by byla fajn. Teď někdo napíše, že objíždění v Ústí nevadí, neb jsou tam na to uspořádané koleje a že výhodnost řidičáků poklesne se zavedeníém ETCS, ale já si stejně dál budu myslet, že řídící vozy jsou fajn 🙂

Vojta

Tady nejde o celkovou potřebu lokomotiv, ale o potřebu dvousystémových lokomotiv. Všimněte si, že často nedochází k objíždění, ale k nahrazení lokomotivy jedné řady lokomotivou jiné řady, což je v úvraťové stanici efektivní.

Bobes

Tak samozřejmě, že řídící vozy mají hlavně ekonomický efekt. Ušetříte drahé posunovače a zrychlíte oběhy velmi drahých souprav. Ovšem do zdejšího smrádku ekonomické myšlení, či logika, stále nechce výrazně dorazit.

Vojta

A vy jste ovšem jistě také odborník, kterému uniklo, že do Chebu na 3 kV DC nedojedete…

Lada

Jako že 1 lokomotivu + 1 řidičák je levnější pořídit než 1 lokomotivu + 0 řidičáků? Protože 2 lokomotivy současně tam nejezdí…

Apollo 17

No když už jste začal s počty,tak by se ušetřila jedna drahá lokomotiva a nakoupilo by se 10 levnějších řídících vozů.

Petr

Když budete mít dvě lokomotivy a dvě „sady“ vagónů, tak si v Ústí akorát lokomotivy vzájemně vymění vagóny a nepotřebujete řídící vůz.
Aspoň teda předpokládám že to tahle funguje, že ty vlaky jsou dva. Jinak kdyby se střídali dvě mašiny o jeden vlak, by asi nebylo moc ekonomické. V tom případě by byl lepší ten řídící vůz.

Petr

To mě zarazilo už při první zmínce, že soupravy půjdou na Krušnohory…

Gajda

Tak ony tu dost dlouho byly koženky, z Prahy do Ústí taky nejezdí jen EC a Krušnohor to prolítne v kuse, tak proč sem taky neposlat jedno něco pořádnýho. Navíc všichni by měli milovat kupíčka, ty InterJety nemají – takže je nikdo nikde nemůže postrádat 🙂

Vojta

Není elektřina jako elektřina. O stejnosměrné a střídavé trakční soustavě jste již slyšel?

Tom_Matoo

Nejsou rady 3XX minimálně dvousystemové?

Jonáš Jiří

Jezdí se úvratí přes Ústí nad Labem – hl.n. Bež přepřahu by musel jet přímo přes Ústí nad Labem – západ.