České dráhy začaly na západ Čech posílat více Vectronů
Posunovač, strojvedoucí, Vectron. Pramen: České dráhy
České dráhy nyní provozují 23 lokomotiv Siemens Vectron, téměř třetina jich zamíří na západ Čech.
České dráhy nyní provozují 23 lokomotiv Siemens Vectron, téměř třetina jich zamíří na západ Čech.
Za zprávu děkují.
Bože ať už se těhle Německejch křumplů zbavíme , poruchový to je jak prase a vzhledově to je ještě horší
Vectron je největší propadák co se lokomotiv týče
Ty na tom jezdíš, chytrolíne?
A proto jich po celé Evropě jezdí >1000 ks a další se stále vyrábějí…
No, na štěstí se jich nezbavíme. Nejlepší mašina, co u ČD kdy byla. Spolehlivá a k obsluze přívětivá.
Kéž by jich bylo víc . Ten kdo na nich jezdí nedá na ně dopustit . Super stroj . A na vzhled to nejezdí . To jsou ti co obdivuji laminatky Plecháče apod. No přál bych jim projet se na takové laminatce 12 hodin ujet 500 km a nejlépe 100km/h na starém svršku . To je teprve něco . Jen ať jich je víc a víc .
Přesně tak. Je rozdíl na ty staré klumpry čekat u tratě s foťákem na břiše, nebo na nich drncat v průvanu, vedru a kraválu šichtu, co šichtu 12 hodin. Vectron je strojvůdcův splněný sen.
Cestujícím je úplně jedno, co táhne vlak, hlavně že jede podle jízdního řádu a bez zpoždění. A rychlost 200 km/h, těch 160 km/h, na těch kousíčcích tratě, kde to lze, je až až. A to lokomotivy 362 a 371 umí taky, s nižším odběrem elektrické energie.
371 zatím nahrazeny nebudou. A jste si tím nižším odběrem jistý?
362 160 km/h neumí.
Proč furt všechno na západ? Tam jsou nějací „lepší“ lidi? Na východ budou furt jezdit 150.2/151/162/362 s ojetinama ze západu (+ v pátek/neděli i s B).
Myslíte ten západ, kde je třeba taková R11, nebo R16, kde jsou denně Béčka i přes teorii? A proč Vectrony? Protože sušičky vzduchu a InterJet.
Ok, pochopitelné, dík.
V čem cestujícímu vadí 151?
ono by úplně stačilo, kdyby ČD nestavěly do rychlíků na Plzeň a Klatovy vyžilé vagóny z komunistické éry a jezdili alepoň trochu včas a v lepší časy (ale to už chci moc 🙂
Nové lokomotivy staví snad proto, že nemají jiné. Zpoždění vlaku z důvodu poruchy na lokomotivě je velmi časté.
Buďte rád za to, co jezdí na Klatovy. Mnohem lepší než na ČB. I když, jelikož se na nádraží v Plzni pohybuji docela často, všiml jsem si, že mnohokrát jezdí na Berounce místo Bmz staré B.
Naopak, Jižní expresy jsou v pohodě a už i na Luznicich a Nezarkach jezdí lepší vozy
Já to špatně formuloval, měl jsem totiž na mysli pouze rychlík Rožmberk z Plzně na ČB a dál
To myslíte béčka? Ty jsou tisíckrát lepší než ty hrůzy typu Bdpee, Bmz, … .
Vlakem na Klatovy nejezdí té když ani nevíte že tam jsou řazeny vozy bmz
…celkem by mě zajímalo, jak úzkou to má souvislost s tím, že ve čtvrtek bude 16. června 2022. (Heslo: ECM.)
To se vyplatí tam dávat úplně nové lokomotivy… když průměrná traťová rychlost je mezi Chebem a Oustím cca 85 km/h
Snad je tam jenom zajíždí… 🙂 pro lepší využití
Budou mít denní proběh asi 880 kilometrů. To je celkem dobré využití.
Není. Regiojet umí i 1800 km za 24 h. Metrans umí i 1400 km za 24h.
Ale to je „průměrný denní proběh“, ne žádné ojedinělé rekordy jedné mašiny.A v noci ty rychlíky nejezdí.
Správně, objednáme nové lokomotivy jenom na 140….
Martin má pravdu, s Interjety je to stejné. Nové rychlé lokomotivy a vozy a jezdí 80 do Chebu.
S ohledem na modernizace to není špatná rychlost.
A mezi Ústím a Chebem už jsou úseky s vmax přes 120.
Po přečtení diskuse bych se rád dotázal na praktické vložení posilových vozů Bmz (nebo obdobného typu) do soupravy Railjet, především funkčnost v sunutém režimu. Nikdy jsem tuto kombinaci neviděl, ani neslyšel a posila se řeší spřažením dvou souprav (Rakousko).
Z mého pohledu je to nesmysl z hlediska funkcionality celku, ale rád se poučím v případě mezer ve znalostech. 🙂
V Rakousku se klasické vozy řadí na konec vlaku ….
Ale za malá peněz (využití stávající techniky) máte celkem dost muziky (zvýšení kapacity). Celej nákup interjetu bylo o tom, že se hledala možnost úspory, až to jezdí na úplně jiné lince…
Takže ČD konečně přestanou blokovat koridor mašinami s Vmax 140 km/h?
Na západ jde víc než 140 jet v úseku Ejpovice (včetně) – Plzeň-Doubravka(mimo)… dokonce ve smlouvě s MDČR je na Ex6 výjimka, že stačí lokomotivy na 140 km/h. InterJety ale potřebují sušičky vzduchu na brzdy, takže 362 musejí pryč. Navíc jsou nějaké problémy s dveřmi a Větroni si asi s IJ rozumějí líp…?
Ano máte pravdu 362 mají problémy v komunikaci s InterJety ne jednou se my stalo že dveře nešli otevřít a nebo že se otevírali na opačnou stranu. Od té doby co jezdí Vectrony problémy nejsou nebo jsou minimální.
Výjimka ale neznamená, že neblokují koridor a ČD fans u vlaků kategorie Ex striktně požadují Vmax 160 km/h.
IJ podporují standardy TB0 (standard DB) a TB S, což umí třeba právě Vectron i 1216 OBB, 362-ky ale TB S, což je standard OBB neumí, ale zase umí TB0 a pak SSOD, což je standard UIC, který zase neumí „Němky“, tj. vozidla jako Vectron nebo 1216 OBB, ale zase ho umí Traxxy 388 – ono je to holt složité, když je systémů „něurekom“ a každá mašina podporuje něco jiného.
Všichni umí tedy pouze TB0, byť 388-ky asi možná ne z výroby, ale dodatečně a dál je to prostě složité.
EDIT: IJ tedy kromě TB0 a TB S umí i SSOD, co umí 362 a Traxx.
Hlavně, že všechen tento GEMISCHT nevadí ani ctihodné UIC ani GEB, resp. EK, která chce zavádět všudue ETCS, aniž by existovala investiční návratnost tohoto šíleného projektu ….
Na Vectrony už se připravuje režim SSOD (UIC). Byl jsem u toho když se testoval na ONJ a šlapal dobře.
Kde mezi Ústím a Chebem chcete jet rychleji než 140 km/h? 😀
Když najdete dost vysokou skálu… 😀
Na závodním okruhu v Mostě. 🙂
Mezi Ústím a Chebem nevede žádný z TŽK.
Jediný úsek, kde by něco mohly „blokovat“, je Ejpovický tunel, kde je rychlejší jen Pendolino o 2 párech denně a kde to znamená zdržení v řádu nižších desítek sekund. Nikde jinde, kde dosud s Interjety jezdily 362, větší rychlost než 140 není.
A co žluté zdechliny, kdy ty přestanou blokovat koridor na Ostravu? 🙂
Tyhle?
https://www.vlaky.net/upload/galeria/004862/141583.jpg
Pro mínusáře: A přetřením na modro se tomu rychlost z 80 km/h fakt nezvýší. A ten autobusový motor, který se kvůli emisím už v autobusu ani použít nesmí nebude mít větší výkon, aby to mělo odpich jako … autobus, který váží 11 a ne 39 tun.
To se povedlo 😀 😀 😀
To jako máte na müsli žluté 162.112-120 ? Co vám na nich vadí … „Holkám“ je sice cca 30 let, ale jsou spolehlivé ….
Výplod žluto-zelené gumy. Kdysi býval na k-reportu jistý T.H. s velmi podobnou dialektikou. Nedivil bych se, kdyby to byla tatáž osoba.
A proč se v Ústí musí lokomotivy přeprahovat, když jsou obě na elektřinu?
Protože se tam jede úvratí. Na jednom konci se lokomotiva odpojí a na druhém se připojí jiná. Holt jaksi nejsou vhodné řidiči vozy pro dálkovou dopravu…
holt „se“ s novymi vlaky neobjednaly… 🙁
Tak to jsou prece odbornici na svych mistech a vi, ze je lepsi potrebovat dve drahe lokomotivy a preprahat, nez mit jednu lokomotivu a jeden levnejsi ridici vuz 😀
No ale k souprave typu railjet nejde pripojovat posilove vozy, k interjetu ano.
I k Railjetu lze připojit posilové vozy. Jen nebudou průchozí do zbytku spouravy, což je jen drobný problém.
Podstatnější problém je, že musí být vždy na konci. Jinak zřejmě přijdete o záruku.
…. problém, který nevadí, ani v Rakousku …
Myslim, ze se neda jezdnoznacne rict, jestli je to lepsi s ridicakem nebo bez. Zalezi, jaky koncept nasazeni dopravce do budoucna vidi. S ridicakem nemusite resit objizdeni, bez ridicaku je zase souprava variabilnejsi. Za 5 let misto na krusnohorech muzou ty soupravy jezdit treba na rychlicich praha – hradec/trutnov, kde zase muze byt moznost nechat bez problemu posilovy vuz nekde na trase vyhodou.
Celková potřeba lokomotiv by se výrazně nesnížila (pokud vůbec), ale samozřejmě eliminace objíždění by byla fajn. Teď někdo napíše, že objíždění v Ústí nevadí, neb jsou tam na to uspořádané koleje a že výhodnost řidičáků poklesne se zavedeníém ETCS, ale já si stejně dál budu myslet, že řídící vozy jsou fajn 🙂
Tady nejde o celkovou potřebu lokomotiv, ale o potřebu dvousystémových lokomotiv. Všimněte si, že často nedochází k objíždění, ale k nahrazení lokomotivy jedné řady lokomotivou jiné řady, což je v úvraťové stanici efektivní.
Tak samozřejmě, že řídící vozy mají hlavně ekonomický efekt. Ušetříte drahé posunovače a zrychlíte oběhy velmi drahých souprav. Ovšem do zdejšího smrádku ekonomické myšlení, či logika, stále nechce výrazně dorazit.
A vy jste ovšem jistě také odborník, kterému uniklo, že do Chebu na 3 kV DC nedojedete…
Jako že 1 lokomotivu + 1 řidičák je levnější pořídit než 1 lokomotivu + 0 řidičáků? Protože 2 lokomotivy současně tam nejezdí…
No když už jste začal s počty,tak by se ušetřila jedna drahá lokomotiva a nakoupilo by se 10 levnějších řídících vozů.
Když budete mít dvě lokomotivy a dvě „sady“ vagónů, tak si v Ústí akorát lokomotivy vzájemně vymění vagóny a nepotřebujete řídící vůz.
Aspoň teda předpokládám že to tahle funguje, že ty vlaky jsou dva. Jinak kdyby se střídali dvě mašiny o jeden vlak, by asi nebylo moc ekonomické. V tom případě by byl lepší ten řídící vůz.
To mě zarazilo už při první zmínce, že soupravy půjdou na Krušnohory…
Tak ony tu dost dlouho byly koženky, z Prahy do Ústí taky nejezdí jen EC a Krušnohor to prolítne v kuse, tak proč sem taky neposlat jedno něco pořádnýho. Navíc všichni by měli milovat kupíčka, ty InterJety nemají – takže je nikdo nikde nemůže postrádat 🙂
Není elektřina jako elektřina. O stejnosměrné a střídavé trakční soustavě jste již slyšel?
Nejsou rady 3XX minimálně dvousystemové?
Jezdí se úvratí přes Ústí nad Labem – hl.n. Bež přepřahu by musel jet přímo přes Ústí nad Labem – západ.