České dráhy lépe zabezpečí dveře v téměř stovce dalších vozů

Osobní vůz řady Bpee. Foto: České dráhyOsobní vůz řady Bpee. Foto: České dráhy

Proměna řídícího systému umožní stranovou selekci blokace dveří. Nepůjde vystoupit na nesprávnou stranu.

128 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stanley

Strašně by mě zajímalo jestli budou i vyvazovat podvozky a měnit interier..?? Protože skoro za mega by se dala udělat minimálně střední oprava.. 🙁

Iveta

Jasně ,že to umí ,to umí i 810 ka ,ale když vypnu řízení ,což na konečné asi udělám ,tak je odblokováno.Měl jen počkat až vystoupí lidi ,ale když mám 5 min na obtat ,musím přejít na druhou stranu a naházet to ,tak je to těžké.

Leinad

Metro 8171M a další umí v konečné stanici nechat otevřené dveře na jedné straně.

vjkm

To my jsme kdysi dávno v jedné stanici s perony na obou stranách koleje nastupovali z druhé strany do vlaku zatímco se vystoupovalo na správnou stranu.

JanM

Nějak jsem nepochopil proč to v takovýchto stanicích neni i oficiálně, že by vlak odblokoval dveře na obě strany

Jaaaa

Protože výprava takového vlaku by byla moc komplikovaná.

Jaaaa

A to my jednou ve stanici jen se sypanými perony (aka nebylo poznat kam je to správně) jako poměrně velká skupina vystupovali na špatnou stranu a vlak se při vystupování samozřejmě rozjel.

Průvodčí samozřejmě tvrdil, že chyba je na strané cestujícího, že.

A ještě jsme dostali flastra za přejetí stanice.

Leinad

Flastr bych neplatil.

michal

Tak prima zpráva, ale tyto úpravy bych očekával v polovině 90.let. V roce 2021 bychom mohli mít větší ambice – nákupy nových souprav, rekonstrukce tratí s narovnáním problematických oblouků, výstavba vysokorychlostních tratí atd.

Zdendik

Jak čtu ty mudrlantské komentáře – co když je problém trochu vážnější ? Nikde není uvedeno, co všechno se musí upravit, a co všechno selektivní blokace dveří obnáší. Může to být i problém komunikace – třeba stroje TRAXX mají problémy s komunikací mezi lokomotivou a vozy po UIC lince a nemají schválení provozu.

Dušan

Nemají vůbec problém s komunikací – pouze musí umět pouze to, co je TSI a to je:
a) přemostění záchranné brzdy + ep-brzda dle UIC 541-5
b) vyslání požadavku aktivace záchranné brdzy dle UIC 541-5/541-6
c) ovládání dveří dle WTB (UIC 558) a dle TSI

To, že tady jezdí vozy alias staré střepy, které nic z toho logicky neumím, není PROBLÉM LOKOMOTIVY !

Gogo

Víc jak 150 let na dveřích žádné blokování nebylo, pokud tedy nepovažujete za blokování že se při otvírání musela nejprve zmáčknout dolní malá klička a až pak velká klika, a najednou je z toho problém jako Brno? Zapomínáte ale na jeden detail, dokud to selektivní ovládání nebude na mašinách tak se bavíme o ničem.

Václav

Nezapomeňte, že populace za těch 150 let taky neuvěřitelně zhloupla. A taky se dost změnila legislativa, dneska prakticky za všechny chyby hloupé veřejnosti nese odpovědnost někdo jiný. Neříkám, že mi to dělá radost, nebo, že je to v pořádku, ale bohužel, se musíme přizpůsobovat i tomuto…

JanM

Ta mala klička byla totiž bezpečnější než dnešní automatika kdy u dveří nepoznáte jestli jsou zablokované nebo ne a občas se samy otevřou. U té klíčky si to mohl každý sám zkontrolovat a navíc vždy funguje. A to že je některý cestující tak hloupý že otevírá dveře směrem kde není nástupiště, ta to dopravce nemůže

PvvS

A kolik vozů ještě jezdí bez jakýhokoliv blokování ? To by bylo užitečnější..

JanM

Ja jsem takové viděl naposledy před cca 2 lety na trati Ostrava hl.n. – Frenštát pod Radhoštěm. Takže stále jsou

železniční chudoba

Mám zkušenost z loňského léta. Rychlík Rožmberk mezi Třebíčí a Okříškama.

Při křižování v Krahulově (nestáli jsme ani na koleji s nástupištěm) vystoupila početná skupinka skautíků na rozkaz vedoucího mezi koleje.

Ti se brzy dostali zpět do vlaku, problém ale měl tlustý pán, který vystoupil také. Brzy začal hystericky křičet: „Neodjíždějte! Nemůžu vylézt zpět!“.

Byly to staré Béčka, možná dokonce v kožence. Nejvíce zděšená z toho byla průvodčí.

Lojza

Když se někdo neumí podívat a zorientovat se tak nemáve vlaku co dělat jezdím vlakem od malička ať sem jel s rodiči jako malí nebo sám že bych lezl na druhou stranu když dnešní cestující nepřemýšlí tak nevím

Mirekl

Všechny tyto vozy již mají dávno stranově selektivní blokování dveří ve výbavě, takže se jedná jen o nějakou drobnou úpravu řídící jednotky dveří, ale ta cena necelý milion na vůz je pěkně přestřelená.

Dominik

A za kolik se to běžně dělá? Když víte, že to je přestřeleno.

Mirekl

Přijde Vám normální cena milión za něco co už ve voze je namontovane a pouze se upravuje?

On.

A co přesně se upravuje? Co všechno se mění? Co všechna potřebná razítka jsou zadarmo? A proč to jiná firma neudělá levněji? A ano cena je vysoká s tím se dá souhlasit….

bkv

A co místo otázky normálně odpovědět…

Dušan

Drobná úprava to asi nebude, když to má stát necelý milion na vůz – tipl bych to na kompletní výměnu/upgrade a „přeorání“ na plnohodnotný systém SSOD/LAT formátu ČD, což je mj.:
a) dálkové zapnutí/vypnutí SSOD strojvedoucím
b) provedení kompletního testu celistvosti soupravy strojvedoucím.
Oboje – pokud vím – umí dneska pouze řada Bdmpee a Bdpee – jinak nic.

Mirekl

Podle bodu a), b) to vozy Bdpee a Bdmpee neumí, spínání probíhá manuálně ve voze. Pokud se nepletu tak s úpravou dle bodu a), b) je pouze jeden funkční vzorek Bdmpee v Plzni.

Dušan

„Probíhání“ manuální spínání na voze nevylučuje možnost dálkového zapnutí/vypnutí dle plnohodnotného SSOD/LAT – viz i nové vozy Ampz, Bmpz ZSSK.

Dušan

Respektive ještě jinak – upřesním:
V soupravě může být libovolný mix vozů SSOD a SSOD/LAT nebo všechny mohou být SSOD/LAT. Pokud jsou všechny, tak to zapnutí/vypnutí u všech najednou dělá strojvedoucí, pokud jsou pouze některé, tak je funkční z lokomotivy pouze SSOD a vozy SSOD/LAT se musí zapnout manuálně.

Vojta1

Já budu mít možná hloupý dotaz, ale namátkou jsem se díval do atlasu a jestli jsem dobře viděl, to by měly být všechno vagóny na tlačítko, ne na kliku (dveře na kliku by už vůbec neměly být v roce 2020 v provozu, ale to je jiná věc) a nějak nerozumím, co je na té úpravě tak drahé. To není žádný hate, fakt mě to zajímá…

Miroslav Zikmund

Dveře na kliku jsou dodnes u mnoha vozů v Německu … a „říši“ to nevadí.

Dušan

Ještě bych k tomu doplnil, že ten požadavek na to centrální blokování + zavírání dveří + otvírání strany, kterou zvolí strojvedoucí je přímo zakotvena v dokumentu SMLOUVA O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH 2020-2029 (PŘÍLOHA Č. 7) a týká se linek Ex1, Ex3, Ex4, Ex5, Ex6, Ex7, R9, R10, R11A, R11B, R12, R14B, R15, R16, R17, R19, R20, R23, R27. Konkrétně se tam píše toto (citace): Všechny nástupní dveře pro cestující musí být centrálně zavírané a za jízdy blokované. Nejpozději od začátku platnosti jízdního řádu 2023/2024 musí být vybaveny systémem stranově selektivního blokování dveří, jejichž odblokování provádí strojvedoucí nebo jiný člen vlakového doprovodu.… Číst vice »

conductor

Jen bych dodal, že vozů Apee139, Aee140, Bpee237 a Bee238 je dohromady 99ks. Modernizovat se bude jen 98ks právě proto, že již jeden vůz Bee238 toto již má zkušebně nainstalované.

Leinad

Já bych považoval za důležitější přidat do hlášení „vystupujte vpravo/vlevo.“
Když si cestující chce otevřít blbý dveře, už je pozdě. (I když je neotevře protože uvidí že nástupiště je na druhé straně).

Gwann

v tom máte jistě pravdu. existují ale i lidé, co si pletou pravou a levou

NightmareFreddy

K tomu jen dvě poznámky …
1) Ne v každém vlaku je hlášení.
2) Když půjdu k „zadním“ dveřím, co bude pro cestujícího vlevo a co vpravo? 🙂

Dveřník

Proto vozový rozhlas říká větu: „Vystupujte vpravo ve směru jízdy.“ A kdo si to neumí srovnat v hlavě, holt přejede. Úplně blbuvzdorně nejde udělat vše.

Van Houten

2) text tohoto hlášení by zněl např. takto: „vystupujte vpravo ve směru jízdy“.

Pajos

Mi zas přijde že takovým hlášením děláme z lidí blbce co nepoznají kde je nástupiště.
To že někdo schválně vystoupí na druhou stranu je věc jiná.

Pezos

No, Němci jsou úplní idioti, že?

Pajoš

A nepřijde Vám tam dost legrační jak každý vlak hlasí na které straně se vystupuje ikdyž ty dveře jsou odblokované jen na jedné straně a nástupiště pozná každý trouba?
To že jsou němci idioti jsem nikdy neřekl, ale to neznamená, že vše dává smysl …

Leinad

Ve stanicích s půlperony nebo sypanými perónu často lze vystoupit na obě strany. Ještě se mi to nestalo, ale dovedu si představit, jak v takové stanici v noci vystupuji na druhou stranu a nepřijde mi to divné.

Pajoš

To je možná pravda ale já reagoval na to že by možná bylo důležitější přidat do hlášení stranu na které se vystupuje … bez ohledu na to jestli na tu stranu jdou vůbec otevřít dveře.

Gwann

bingo! přesně o tomto to je…

Gwann

v Římě v metru je také hlášení o výstupu vpravo či vlevo….
asi jsou všichní debilové, vč. Italů a Němců, jen Pajoš je inteligent.

Pajoš

Jj vždycky vidím ty lidi jak nervózně pobíhají přes celou dvou a půl metrovou šířku nástupního prostoru a doufají že ve chvíli zastavení budou na té správné straně.
A pak tu máme ty desítky zemí kde se to nehlásí a tam debilové podle Vaší logiky nežijí že …

Bjorn

Obávám se, že podobným hlášením by jste jen oznámil všem, že vstoupit lze na obě strany. I těm, co o tom doteď neví. Takže aby to nebylo spíš kontraproduktivní.

Leinad

Nebo bych ušetřil čas těch, co v noci v mlze otevřou dveře na druhé straně, zjistí že jsou blbě, tak zase zavřou (a třeba stihnou vystoupit správně, jestli se vlak nerozjede). A při funkčním blokování zrovna tak marný pokus o otevření.

Žabák

Situace že někdo omylem vystoupí na blbou stranu by hlavně neměla nastat z důvodu inteligence cestujících. Situace že někdo vyhazuje prachy za blbosti by ale taky neměl nastat….vyhozený peníze, mohly jít na obnovu, zlepšení obslužnosti, vývoj sw, ale jdou na něčí pitomost….

Leinad

„Zabezpečovka nemá cenu, protože fírové neprojíždí stůj.“
Faktem je, že provoz na železnici, i počet přepravených lidí, je takový, že se občas stanou i nepravděpodobné události.

Žabák

To je úplně něco jiného. Fírové dělají odbornou složitou práci, a splést se může každý (vzpomeňme závěry a vyvozená opatření z leteckých katastrof). Že se někdo nepodívá na který straně je perón, to sorry ale mohli bychom postavit skleněnou zeď okolo všech tratí, jistě by tam vlezlo méně lidí, ale zas by jich hromada umřela protože by nebyly prachy třeba na vývoj očkování.

Je nutné zvážit zda z veřejných zdojů chceme saturovat něčí nedosatek zodpovědnosti (do značné míry vypěstovaný společností), nebo zda se věnovat pokroku a nebýt 100 let za opicema. Nekonečno těch peněz není.

Gwann

a když je perón na obě strany a vy to tam neznáte?

jako málem jsem v níže zmiňovaném Rájci vystoupil blbě na uzoučké nástupiště směrem k dopravní koleji,

kdyby to obstaróžní řada 560 neměla…a ten expres jel….cca 100km/hod nebo i více…a ne, nejsem idiot. ale myslím, že se státu vyplatím ještě nějakou dobu naživu. odvedu ročně několik set tisíc na daních…

Žabák

Když je perón na obě strany tak vás tam nic nepřejede. Nebo už vás někdy něco na perónu přejelo?

pohledem realisty

Žabáku, vy asi žijete někde v akváriu izolovaném od ostatního reálného světa – i to vaše vyjádření o skleněné zdi okolo šech tratí tomu ostatně docela napovídá!
Jako by nestačilo, kolik je třeba hloupých řidičů, kteří jsou schopni zastavit i na frekventované silnici a vystupovat z vozidla, aniž by se předtím podívali, jestli je právě někdo nepředjíždí.

Karl vB.

Když budete v noci, mlze, nebo v chumelenici vystupovat např. ve Vsetíně a neznáte místní specifika, tak vás klidně může smést vlak ze sousední koleje. Podívejte se prosím, jak je ta parodie na peron široká!
https://www.vlakemjednoduse.cz/hodnoceni-nadrazi/vsetin/#iLightbox%5Bgallery-9%5D/2

Gwann

(jako)perón o šířce cca 50 cm či kolik to je a hned vedle kolej po které sviští expres přes 100km/hod.

zkuste si to. pak nám popovídáte jaké to bylo (nebo si přečteme v novinách jak jste dopadl)

Ondra

Na nesprávnou stranu nevystoupim, ale abych ji poznal, když je venku tma a prší, případně je ještě zamlžené okénko, tak musím otevřít dveře, abych viděl ven.

Leinad

To je totéž, „splést se může každý.“
Jestli dopravce může stejné peníze investovat výhodněji, je to jeho věc – já jsem pro to, aby u norem vždycky byla možnost „nechat dojezdit dříve schválené.“ (To samé prosazuji i u etcs, šroty na lokálkách bych nechal dojezdit i když ho nová vozidla mají mít)

Ondra

Já třeba po tmě za deště, když nástupiště je špatně osvětlené (nebo není ani trochu osvětlené), nepoznám, před otevřením dveří kam mám vystoupit… Za takové situace obvykle otevřu špatné dveře častěji než správné… (Naposledy, když jsem jel za tmy a deště vlakem, tak jsem otevřel na špatné straně…)

Kar

Co jim je do toho, kam já potřebuju vystoupit? Tahle předběžná opatrnost jsou jen vyhozený peníze.

Zapa

Že jo? Proč tam dávat vůbec dveře, když chci třeba vyskočit za jízdy. Co je jim do toho…. Vy byste byl zrovna první, kdo by se začal soudit, když by tam vystoupil nějaký váš příbuzný a něco ho sejmulo.

Žabák

Myslím, že kolega chtěl upozornit na množící se nesmyslné investice do zbytečností které se označí za zvýšení bezpečnosti. Podobně jako v silniční dopravě se dělají předražená a zbytečná opatření za peníze, které by jinak mohly sloužit třeba ve zdravotnictví. Jediné funkční řešení je přijetí zodpovědnosti = dávat pozor. Jinak i tisíc dveří bude málo, a stejně někdo rozmašírovanej v kolejišti bude.

Jmfjv

Asi by šlo přepracovat legislativu takovým způsobem, že by za bezpečnost při nástupu a výstupu si cestující zodpovídali sami. Symbolické zapískání průvodčího na nástupišti a zbytek je na každém jednotlivci. Byl by to hodně hluboký zásah do legislativy a po pár přejetých dětech (precedens z r. 2016 možná pamatujete), by s tím byly značné mediální a politické nepříjemnosti. Ale buďme chladně praktičtí: Každému přejetému je třeba poskytnout první pomoc případně přednostně odstranit ostatky a každou takovou mimořádnou události vyšetřit a to by přinášelo značné provozní komplikace. Věřte, že SSOD se vyplatí . 🙂

Žabák

Právo máme kontinentální, takže precedens nehraje z hlediska celé problematiky žádnou roli. Přesně tohle přepracování legislativy mi přijde jako výborný nápad, provozní komplikace na jedné straně, na druhé ale peníze které můžeme použít na vědu a výzkum, a to se vyplatí – dle mého – ještě víc 🙂

Gwann

mňo, to už nejsme daleko od frází jako „děda ujídá z mísy“, „kdo nepracuje, ať nejí“ apod.

mimochodem, už jste se přihlásil jako dobrovolník pro testování léčiv? jistě se to celospolečensky také vyplatí…

Žabák

Moment, kdo nepracuje ať nejí, to já rozhodně neříkám. Naopak jako levicově smýšlející věřím že každý má právo jíst. Ale za sebe si každý ručíme sám, a stejně jako v zoo nelezu ke lvům do klece, tak ve vlaku si dávám bacha kam vystupuju.

Gwann

ne, ale prosazujete sociální darwinismus, kdo se splete, je debil a ať ho to klidně sejme….

k lvovi omylem nevlezete, ale když máte rád tyhle příměry – tak zrušíme zámky u dveří do výběhu lvů. vždyť přece všichni ví, že se tam lézt nemá a že zrovna tyhle dveře vedou ke lvovi…že…

Jmfjv

Precedens je to pro psychologické, mediální a politické nepříjemnosti, když se v kolejích objevují ve vyšší míře lidské mrtvoly. Zodpovědnost dopravce za bezpečnost cestujících je důkladně zajištěna legislativou.

Žabák

V tom s vámi souhlasím

Gwann

které zbytečné zvýšení bezpečnosti myslíte?

Žabák

Třeba cedule pozor protisměr na dálnicích

Modré zábradlí

Když umíte zařídit aby protisměrný jezdec zabil jen sebe, tak proč ne.

Gwann

no, když vezmu jak často nějaký popleta po té dálnici jede v protisměru a jistě to není úmysl, tak tato cedule má jistě dobrý smysl….

Gwann

no, kdyby podobný vůz zastavil v Rájci a vy jste vystoupil blbě, bo tam jsou peróny (takové úzké) i na druhé straně, tak vás projíždějící expres odfoukne a zabije

Ketchup1970

A ze je v oesterajchu vyhazují ….

Vena

Kolik peněz už tyto vozy spolkly? Pokud se nepletu, konala se u nich první i druhá modernizace a stále to nemá jednostranné blokování dveří? No ty bláho…

Jiří Kocurek

A pak jsou tady humanizovaná béčka. Blokování dveří odebráno a po létech opětovně dosazeno.

Rudolf Tuček

Už jsou to letité vozy a některé kusy vykazují trochu opotrebovanost interiéru, hlavně wc jsou někdy tyfusni jak v Becku.

Roman Svačina

Opravné mě jestli tuhle „vymoženost“ má motorový vůz řady 810…

medical_examiner

To nevím. Ale vím, že předsuvné dveře mají 810 už z výroby.

Borisek

Tuším, že 460 (a tím pádem i 560) má blokaci dveří na opačné straně, než na kterou se zrovna vystupuje.

Luke

Nevím jestli 460, ale 560 má stopro SSOD

Gwann

560 potvrzuji

Pezos

460 taky.

asfdasddsf

810 to ale samozřejmě bude umět hned po příští modernizaci.

Zrzek

810/010 tohle umí už od výroby, stejně jako řada 842/843.

medical_examiner

Slyšel jsem, že u x43 bývají problémy s také-cestujícími, kteří si sedají na schůdek u dveří…(a ty se tak nemohou zavřít)

Zrzek

842, x43, 854 a přívěšaky k nim mají fotobuňku, aby vás to nezmačklo.

Iveta

má jezdil jsem na tom,otevřu dveře na požadovanou stranu ,nebo vypnu řízení a je otevřeno všude ,nebo vypnu ovládání jako u posunu a jedu s otevřenejma

Koro

Má. Avsak v cilove stanici se vypina rizeni a tim se odblokuji dvere vsechny. Coz nekdy zapricini zajimave situace

Vena

Maj to třeba i hydry rekonstruované 1997 a vejš…

Jiří 3

Měl jsem možnost vidět člověka, který chtěl vystoupit do kolejiště, místo na nástupiště aby zkrátil cestu. Naštěstí ho někdo zastavil, jinak by vystoupil přímo pod přijíždějící EC.

Žabák

To je sice dojemné, ale neodvrací mě to od názoru že odmítám vyhazovat peníze abych někomu bránil v získání Darwinovy ceny

Gwann

dávejte si pozor kam šlapete Vy sám, karma je swiňa….

Žabák

Máte dojem že mám špatnou karmu protože zpochybňuji kult populismu?

Gwann

neuznáváte, že člověk není úplně neomylný tvor. a když se splete, tak má holt třeba smůlu. tohle není populismus….natož jeho kult.

proto vás varuju, ať si při tomto přístupu dáváte majzla vy. pocit neomylnosti obvykle vede k průšvihu

Rudolf Tuček

V Čelákovicích v dobách sypaných nástupišt se mi stalo že jsem stál u dveří na straně od budovy a lidi chtěli vystoupit do koleji, když jsem jim řekl že nástupiště je na druhé straně tak začali nadávat, odstrcili mne a stejně vystoupili do koleji.

Pavel Q

80 mega na 392 ks dveří?

Jiří Kocurek

Umí současná kabeláž přenášet takovéhle povely?

Vašek

Toto umí přenést UIC kabel, kterým se propojují vozy mezi sebou a s lokomotivou. Lokomotiva musí být na to také uzpůsobena, nové už jsou.
Bohužel se k nám dostává ta americká absolutní bezpečnost, kdy se člověk může chovat jako dement, přesto se mu nesmí nic stát a my to musíme za drahý peníz dokázat.

Dom

Ale prd, tma, neosvětlený nástupiště, jste nemohoucí špatně vidící stařenka a nebo třeba prostě opilý a už jste na kousky. Že se vám to nikdy nemůže stát? Doufám v to samé.

Vašek

Mám dojem, že opilý nemá ve vlaku co dělat.

PetrM

tak touhle logikou bych pak zákonem zakázal veškeré nehody, a tím pádem by to bylo vyřešený

Vašek

To ne, ale když si něco přivodí pod vlivem, může si za to sám.

Jiří Kocurek

Ptám se, zda je UIC kabel ve voze již nainstalován nebo je nutné jej instalovat. Nebude jistě zadarmo.
Americkou absolutní bezpečnosti si nechte na jiný den. Po dnešní nehodě…

Vašek

Jistěže je UIC kabel již nainstalován. Např. přes něj průvodčí zavírá centrálně dveře, nebo rozsvěcí osvětlení.
Nevím, jak s dnešní nehodou souvisí americká bezpečnost. Mám na mysli návody, jako že nemáte spolknout použité baterie, nebo se uškrtit na šňůře od kulmy.

Tuzemák

UIC kabel je v každém voze. Ve starém provedení bylo 12 žil a v „novějším“ provedení, tuším že pro mezinárodní provoz (RIC) je 18 žil. Co vono to tam umělo přenést, na předem stanovených pinech bylo možno ovládat osvětlení, zavírání L/P dveří i datová komunikace. Výměna kabelu z 12 na 18 žil nebyla zase tak nemožná, v celkové ceně rekonstrukce se to snad snadno ztratilo. Více méně se musel střechou protáhnou nový průběžný kabel a zapojit do krabic ve střeše vozu a samozřejmě vyměnit zásuvky na čelech vozu. Protažení bylo docela rychlá záležitost, ten starý kabel se spojil s tím… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Leč v rámci „jednotných“ pravidel UIC existuje několik „protokolů“ zapojení kabelů, tzn. že vozy různých dopravců si nemusí rozumět …

Tuzemák

JJ jistě do těch detajlů jsem moc nechtěl zabředat, ale jestli si ještě dobře vzpomínám a paměť mě neklame, tak zavírání/blokování LP dveří, osvětlení, je snad všude na stejných pinech. Vím, že se lišilo třeba zapojení oněch datových kabelů a snad i ty komunikační protokoly. Tam u těch doplňovaných kabelů, je to stejně jen průběžný kabel a ty základní funkce dveře/světla. Teď bych lhal, ale naše vozy jestli nevyuživaly snad některé z těchto pinů pro telelefon a na jiných vozech tam snad běželo něco jiného. Ty ústředny se od tam stejně pak demontovávaly pryč.

Jakub P

No rozeznat od sebe nástupiště a sousední kolej je bohužel na naší síti občas poměrně náročnej úkol…

Paja

Nemluvě o situaci, kdy někdo potřebuje vystoupit po tmě někde kde to nezná.

Vašek

A jak to dělali dříve, když byla na dveřích ta červená zajišťovací klička a dveře nebyly blokované? Že by zapojovali více mozek?

Leinad

Občas byl někdo přejetý, akorát počet přepravených lidí byl menší takže se to nestávalo tak často.

Franz

Dříve byly v jízdním řádu u každé stanice a zastávky značky, podle kterých se poznalo, na kterou stranu se vystupuje.

Vena

Přesně, souhlasím s Vámi. Tohle není o žádné inteligenci každého z nás, neznalost nebo nepřehlednost prostředí může udělat divy.

Mě to teda hodně překvapilo, že to ty vozy nemají. Jel jsem tím několikrát a nikdy mě nenapadlo tohle zkoumat. A u (ex) EC vozů bych předpokládal, že to bude samozřejmost. Zvlášť když ty vozy už několikrát prošly určitou formou modernizace…

No, tak asi se na to holt zapomnělo. Stane se… 🙃

Vašek

No vidíte. A vždy jste vystoupil na správnou stranu.

Pajos

To je úplná šílenost. Za cenu slušně vybaveného Superba bude mít každý vůz „zařízení“ co odblokuje dveře na té správné straně….to je téma pro pana Bednárika a hledání cest kde ušetřit.

medical_examiner

Asi mu odboráři brání vyhodit přebujelý management…

Jiří Kocurek

Asi to zařízení není tak jednoduché jako blinkry ze Suberba. A taky se nedělá v 10.000 ks měsíčně, aby to byla robotická linka.

Bespi

Ja se bojim, ze na ceske zeleznici je skoro kazdy vagon original, takze i montaz a zprovozneni bude tomu odpovidat 🙁 .

Pajos

Tak on ten Superb jaksi nemá jen blinkry že, on má kola motor karoserií, řídící jednotku, sedadla, okna, … A tady bude co? Nějaké relé co sepne nebo nesepne? Samozřejmě tak jednoduché to nebude ale 800 tis Kč za jeden vůz je prostě k zamyšlení.

Paja

Přepočtěte si to na užitek. Kolik užitku (a kolika lidem) přinese slušně vybavenej Superb a kolik ten vagon.

Leinad

Raněných lidí (a nebezpečný situací) kvůli tomu, že blokování dveří není stranové, moc není.

Vena

… což považuju za zázrak. Zaplaťpánbůh za něj. Ono kdyby se to stalo u 810 (které to kupodivu údajně mají) zastavující v Horní Dolní, tak si ten nepozorný cestující max zlomí nohu při výstupu na špatnou stranu. Ale vystoupit do kolejiště někde, kde po vedlejší koleji profrčí Pendolino 160kou… no, nevim.

Gwann

tak mně toto vylepšení přijde asi užitečnější než wifi, vakuové WC nebo zásuvky…

Vena

Tak určitě. Ale tohle bych spíš považoval dneska za samozřejmost než jako zlepšení…

Jakub P

Jj, rozhodne je to dobra a potrebna vec. Ale ta cena je teda opravdu neskutečně vysoko (pokud v tom neni schovana nejaka dalsi udrzba, atd.)

Pajoš

Ta cena je divná že … když to umí každý motoráček a každá jednotka.

Gwann

cena je hrozná, ale absolutně netuším, jak se tyhle drážní věci naceňují a co vše musí rozdělat a přepojit…

Pajos

Tenhle argument nemá žádnou logiku …