České dráhy vytěžily z nákladového nádraží další stovky milionů, prodaly pozemky Pentě

Nákladové nádraží Žižkov. Pramen: IPR PrahaNákladové nádraží Žižkov. Pramen: IPR Praha

České dráhy aktuální transakcí navýšily výtěžek ze žižkovských pozemků za poslední rok na 4,2 miliardy korun.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

v Praze se prodávají pozemky i za 45 tisíc metr2 a to není v centru, tady se prodaly pozemky pro bydlení za 18 tisíc za metr2, to je pěknej tunel….

Martin K.

To je komedie, České dtáhy mají tak skvělé vztahy s Pentou k smích(ov)u, banánistán hadr. Btw, až za pět deset let bude toto území potřeba … nebo bude Praha brečet, že nemá kde stavět infrastrukturu a obecní byty …

Jozef

Prečo to vlastní ČD a nie SŽ?

Kubrt

Protože v době dělení ČD s.o. na SŽDC s.o. a ČD a.s. se našlo pár chytrých hlav, které do dopravce vložili spoustu státního majetku, který ČD a.s. od té doby prodávají (vesměs zpět jeho původnímu majiteli) a podporují tím své hospodářské výsledky. A není to náhoda, že těch pár chytrých hlav se našlo právě v socialistickém…ee..postsocialistickém Česku…

qěcy

Především spoustu pozemků. Kdyby jen celé ONJ (i když i to je v principu špatně), ale staniční budovy, pozemky pod nimi (často odděleně od těch budov), skladiště, pozemky pod manipulačními kolejemi a manipulačními plochami skoro všech stanic. V podstatě ČD dostaly všechny nemovitosti kromě samotných pozemků pod dopravními kolejemi, jejich spodku, a budov sloužících výhradně traťovce, obsluze dráhy a zabezpecovákům. Jakmile v budově bylo i něco jiného, dostaly ji celou ČD.

Dodnes je mnoho takových pozemků stále ve vlastnictví ČD. Je to celé zvrhlost. Kvůli tomu se i protahují modernizace tratí.

Jan Novotný

Éra Klausovci aneb zhasnout a vše rozkrást 😉

qěcy

Protože OSŽ.

jan táborský

No a je to, už je to uděláno už je to hotovo, co budou ČD dělat až vše „prodají“, vozy sešrotují, poslední na Nábřeží zhasne?

Dejf

Náhodou se při dělení dopravce a správce infra ten majetek rozhodil „správně“. Takovej skrytej dosyp, aby bylo co prodávat a udržely se trafiky pro kámoše, co by jinak někde maximálně zametali. Už se z toho žije přes 20 let a ještě nějakou dobu to rozhodně pojede.

Projektant

… Zatímco v civilizovaných zemích se za peníze z prodeje nádražních pozemků financuje modernizace dráhy. Zdravíme do Vídně na Hbf.

noerf

To je v Rakousku, u nás radši zlikvidujeme možné odstavené plochy na Smíchově, abychom je o pár let později budovali jinde.

Nemel

Je nutné mít odstavnou plochu uprostřed města, které bojuje s krizí bydlení? 🤔

Lukáš Chytil

A nově budované odstavné koleje na Balabence je nějaká periferie?

qěcy

Na Balabence nic nebude. Bude to na Vítkově. Jednak je tam depo, jednak je z druhé strany hlaváku, než Smichov (nejdůležitější argument) a je ti k hlaváku blíž, budou napojeny i do Libně, proti Smíchovu luxusní a kapacitní propojení.

David

Odstavnou kolej je možný mit v místech, kde metr ctverecni nestojí kolem 20kkc.

qěcy

Ceny neznám, budete to kompenzovat o to delšími prázdnými jízdami.
Odstavných kolejí pro fekálie a sedlové odstavy moc nepotřebujeme. Ale kolejí pro opravy a dlouhodobé odstavy ano. A to si dopravci holt zaplatí sami.

N.N.

Při stavbě nového Hbf ve Vídni došlo na likdivaci spousty starých odstavných kolejí
https://www.wien-suedbahnhof-fotos.at/photos/dritter-suedbahnhof/640×480/wien-suedbahnhof-googleearth.jpg

porovnejte se současnou fotomapou.

qěcy

Rozlišujte odstavení pouze přes sedlo a odstavení kvůli údržbě a opravám vozidel (depo). Depo by dopravcům stát platit neměl.

Dejf

Radši bych odstavoval někde, kde se dá na hlavák dostat něčím kapacitnějším, než ta tragédie na výtoni. Takže balabenka a eden…

David

No vida, tak na pokuty za kartel a odskodneni asi nakonec bude

risk

18 275 Kč za m²? To je snad vtip, ne? Za to si dneska nekoupíš ani pozemek na jeden domek.

A levnější byty od Penty nečekej, ty dvě miliardy, co ušetří, stejně spolknou, protože tenhle projekt se bude prodávat za 200 000 Kč za metr.

DavidS

No ale ten pozemek pro domek asi budete mít přímo připravený pro ten domek, že?

risk

Ne, a to je domek na okraji Prahy. V Praze třeba něco musíš na své náklady zbourat — třeba pár ulic vedle toho nádraží je 20–30 tisíc za metr. Ale tady nejde o pozemek pro domek, ale pro 530 bytů. 530!

A ten pozemek, co se prodal, má podle mě 55 130 m², ne 40 000. A postaví se tam 27 636 m² bytů, což už je schválené. Teď se to bourá, koukám na to z okna…

petr

Asi množstevní sleva. Ale tak hlavně že ČD mohou zalepit díru vrozpočtu a bude na odměny manažerům.