České dráhy vypsaly tendr na opravu pendolina poničeného nehodou v Bohumíně
Srážka pendolina a lokomotivy v Bohumíně. Foto: Drážní inspekce

Ze strany Českých drah jde o změnu plánu. Původně dráhy od opravy jednotky ustoupily s poukazem na vysokou cenu.
Najlepšie, že tej posunovacej mašine dokopy nič nie je. Všetko to schytalo pendolino.
To je pravda, jak kdyby bylo z papíru
Redakce, nenechte se odradit, děláte záslužnou práci, tyhle špinavosti je potřeba prát, klidně i soudně.
Pardon, patřilo pod zlínské trolejbusy. Omlouvám se.
Teď když se RJ chce stát největším dopravce v ČR to snad ani nemá cenu.
Tak jo, pojďme si říct, kdo to realisticky může dělat: Alstom.
Při opravě 680.003 (Studénka) se tuším psalo, že část výrobní technologie musel Alstom vyrobit znovu, protože tento výrobní program už je dávno ukončený. Je nějaká šance, že ty formy a nástroje ještě někde jsou, nebo je ten odhad ceny jen zbožné přání?
Možná už jsou k dispozici „náhradní díly“ z příbuzných vyřazených jednotek, které tehdy ještě k dispozici nebyly.
No nevím, skříň musí být identická, pokud to nechtějí znovu schvalovat. To samé díly.
Docela by mě zajímalo,jakou částku hradí pojišťovna z povinného ručení, případně řidičovy nebo firemní pojistky na blbost. Nebo to celé (nedivil bych se)platíme my?
Aké povinné ručenie? Naviac nehoda spôsobená alkoholom, takže by poisťovňa krátila plnenie, pravdepodobne až na nulu.
No, „platíme celé my“… ČD sú akciovka, takže to v dôsledku zaplatia tí, čo niečo kupujú od ČD – napríklad ich zákazníci.
i povinne ruceni ma limity a o zbytek se muzete soudit … co takhle nehoda vlakovych cisterem a sanace za miliardu, jak je to s pojistenim tam, to se nehodi co?
Komu se to nehodí?
ČD svou flotilu pojištěnou nemá, takže z téhle strany nekápne nic.
Vzhledem k tomu, že byl pod vlivem, asi pojišťovna nezaplatí nic.
A existuje vůbec na dráze něco jako „povinné ručení“? Myslím, že ne.
Jednak na železnici není povinné ručení.
Jednak se už v době nehody psalo, že pendolina už pojištěná nejsou. Pojištění je vždy tak trochu sázka na náhodu a ne vždy nutně dává ekonomický smysl.
Zaplatí to normálně ČD ze svých zdrojů. Firma má relativně stabilní příjmy, je v provozním zisku, byť dlouhodobě zadlužená. Není to nic, co by si nemohli dovolit. Otázka je opět pouze ta, zda to dává ekonomický smysl.
Myslím si, že jim to stojí za to marketingově, klopidla mohou jezdit v česku 200, nikdo jiný je v česku nemá, testy ukázaly, že o rychlé spojení budějovice praha je zájem, tak to asi nebude průšvih ani ekonomicky
Tak zcela jistě to dává větší smysl, než modernizovat šroty jménem 151.
Povinné ručení přece není a navíc ČD nemají svůj vozový park pojištěn. Takže škodu hradí samy, po zaměstnanci si mohou vymáhat maximálně do výše 4.5 násobku měsíční průměrné mzdy (dáno zákoníkem práce?).
Nejsem si jistý, zda to v případě zavinění s alkoholem nelze vymáhat i ve vyšší míře.
po nebožtíkovi určitě ne…
jasně, a fakturu pošle svatému Petrovi? Čoveče, ty seš fakt vypatlanej materiál.
škody způsobené úmyslně, v opilosti, pod vlivem omamných látek – neomezeně
https://money.cz/novinky-a-tipy/mzdy-a-personalistika/skoda-zpusobena-zamestnancem-co-muze-zamestnavatel-pozadovat/
Jenže je mrtvý, tím jakákoliv náhrada padá.
Formálně má škodu nahradit viník, ale reálně si toho moc na polském živnostníkovi nevezmete.
To pendo řídil polský živnostník?
Nejlepsi mozne rozhodnuti. Druhe nejlepsi by bylo vykaslat se na Budejovice, Kosice a udelat poradny a pravidelny takt Praha – Ostrava
A kdyz ptakoviny tak posilat jeden par do Brna..
Fakt jako nevyjde lip koupit nejaky railjety nez utapek kdo vi kolik za opravu 20+ staryho strepu … kterej navic kvuli 2+1 usporadani nema tu nejlepsi kapacitu
Klopidlo na našich zatáčkovitých tratích určitě uplatnění má. I vzhledem k tomu, že další asi nebudou.
Za 82 mega? To je tak jeden vůz Comfortjetu plus nějaké drobné na kafe.
Je otázka, jestli 80M nepředpokládá spíš ČD, zatímco Alstom by tam radši dal nulu navíc. Podle mne brzo zjistí, jak moc se Francouzům do toho bude chtít.
No, opravovat za skoro 100milionů 20let starý italský šrot. To není dobrý nápad. Když to porovnám s ComfortJetem tak je to nebe a dudy. Investovat by se mělo jen do moderních souprav.
Nejlepší zpráva dne.
Určitě?
škoda že jim to tak dlouho trvalo.
Dovolil bych si požádat o vnesení světla do ceny. Není mi jasný nepoměr mezi +/- cenou opravy vs. odhadnutá škoda. Takhle mi to vyznívá, že posunový díl a škody na infra jsou okolo 150 mega – což asi nebude úplně pravda, tak jako, že lze opravit dva vozy „pendoša“, z toho jeden je hlavovka za 80 mil., když jakákoliv oprava jde do desítek mionů za prd. Díky, O.
Podle nabídkového listu zakázky to vypadá, že skříň vloženého vozu přežila a u čelního vozu se bude měnit jen část a napojovat nové na staré. Čili to je asi vysvětlení celé záhady – původně se myslelo, že je celý vůz na odpis a zřejmě se teď soudí, že to nějak půjde zachránit.
P.S. plus tam taky není rekonstrukce interiéru, to si zřejmě Dráhy dodělají vlastní silou.
Však ono se ještě uvidí, kolik bude oprava stát. Skoro si myslím, že více.
No jestli to někdo udělá za těch 80 mega tak je to dobrá cena za pohodlnou jednotku , co může vozit lidi dalších 20 let, s ETCS a rychle…
Ou jupi jé! 🙂
Já bych s radováním počkal. Ještě nevíne jaké, resp jaká bude cenová nabídka.