regio-vlak

České dráhy vypsaly tendr na nové depo v Budějovicích, stavba má začít letos

Starý drážní sklad v Č. Budějovicích ustoupí nové hale. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStarý drážní sklad v Č. Budějovicích ustoupí nové hale. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příprava českobudějovické haly nabrala několikaleté zpoždění. Původní plány hovořily o zahájení stavby v roce 2023. 

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Když si vzpomenu na úvahy o „ČD Trakce“ (jejíž služby by využívala jak osobka tak cargo) v době oddělování ČD-C… A jak byly zadupány, protože byly úvahy o prodeji toho carga.

Sáček

V Brně vyrostla stříbrná hala, s modrým pruhem, s modrými vraty. Hala ČD Cargo v ČB prostě stříbrná. A původní vizualizace pro Cheb, stříbrná hala s modrým pruhem. Nakonec celá modroučká, stejně jak v Plzni. A tam ještě k tomu rudá vrata. Jak kdyby z té haly měli vyjíždět hasiči. Proč ještě hasičská vrata, nestačilo barev a kontrastů. Nebo si někdo nevšimne zavřených vrat, proto to potřebuje řvát do světa. Někdo hasičům záviděl snad. Rok 2022

Tonda

Staci se zamyslet jak vypada logo CD v roce 2025 ..

Proc se neudelala zmena jako to ma CD Cargo?

G....

Logo ČD je nadčasové. McDonald’s, Apple a jiné značky také nemění brand, nanejvýš lehce upravují (u ČD proběhlo s novým vizuálním stylem od studia Najbrt, původně bylo logo lehce placatější). A ve spojení s názvem společnosti (ČD České dráhy) a případným dovětkem (aktuálně se používá Moderně a spolehlivě, předtím Národní dopravce) vypadá náhodou celkem hezky a svěže.

libor

„zchátralé sklady, nákladové perony a drobné provozní objekty“ není na to náhodou památková ochrana? ono bourat staré nemovitosti to není jen tak! kde jsou památkový ústav a další ústavy a orgány 😀

Olin

No…, ať tak, či tak, tedy jestli to nové centrum je vhodné vůbec stavět, či není, nebo jak pro koho to bude výhrou je jistě otázkami do diskuze, ale… Bude-li kolega takto podpichovat 🙂 , tak možná u Ferusů na Senovážném náměstí už impregnují kozačky a mění baterku ve foťácích.

Cedník

🙂 Hezkýýý! Ale na místě stavby už opravdu není co zachraňovat.

noerf

V těch původních skladech pobývali řadu let bezdomovci a feťaci. Pamatuji si, že tam bylo i pár lokálních požárů poměrně rychle uhašených drážními hasiči.

Cedník

Všechna skladiště na místě uvažované stavby byla již v roce 2019 zbourána. Skladiště na fotografii je poslední, které se z nějakého důvodu dočkalo dneška a zbourána byla jen jeho zděná jižní část. Památkovou ochranu v místě stavby žádný objekt neměl.

Karl vB.

Mně pro změnu zaujala větička: „Tamní rozlehlé depo patří dceřiné společnosti ČD Cargo a dráhy za každý vjezd platí.“ Pokládám za nešťastné, že v podstatě bude v CB 2x to samé, jednou pro matku a podruhé pro dceru. Považoval bych za hospodárnější, kdyby veškeré moderní opravárenské technologie byly k dispozici společně pro lokomotivy obou společností. U vagonů je jasné, že osobní a nákladní vozy toho moc společného nemají. Jiná varianta by mohlo být zřízení organizační jednotky „ČD-Loko“, která by garantovala péči o lokomotivy pro matku (osobní ČD) i dceru (nákladní ČD-C). Pokud by se někomu mé myšlenky zdály nepraktické, nebo… Číst vice »

Radek

ČD většinou chtějí servisovat jednotky vcelku, což znamená docela dlouhé haly. Je otázka, jestli Cargo něco takového má, s potřebným vybavením (lávky pro přístup na střechu, kde je výzbroj…). Nevím, jen spekuluju.

platamond

Zrovna v Budějkách má a to cca od loňska novo, tříkolejnou. Je z druhé strany ranžíru (asi vhodný pozemek), vždycky jsme si říkal, proč je tříkolejná jen pro Cargo a ne třeba pětikolejná (nebo delší tříkolejná) pro oba dopravce. Klidně ať patří DPOV a platit budou oba a ještě mohou nabídnout případnou kapacitu trhu, takhle se budou jen prát o poslední zbytky práce ochotných.

Dusmor

Na stavbě té nové, tříkolejné, 100 metrů dlouhé haly ale byla cedulka:
SOVK České Budějovice – Opravna nákladních vozů ČD Cargo.
Tudíž předpokládám, že bude i vybavená odpovídajícím způsobem a že pro údržbu a opravy osobních vozů a jednotek pro ČD bude zapotřebí trochu jiná výbava i jiná délka haly.

Apollo 17

Jenže ČD v Budějovicích už má jen ty „vagony“( až na pár výjimek). Lokomotivy ČD mají depo v Plzni. Takže potřebují udržovat klimaagregáty , vakuové WC, dveře…

noerf

Pamatuji si, že na osobním nádraží v ČB jezdila na posunu lokomotiva řady tuším 210. Při opravě této lokomotivy stáhli dieslovou lokomotivu z nějaké stanice, protože za elektrickou lokomotivu Carga by museli platit nájem. A nezáleželo, zda-li by to bylo efektivnější.

Středohor

Pro koho ji staví tentokrát? A to bez cynismu.

Karel

Pro RJ 😀

Doctor

Tak GW mrkvi by se mohla hodit a ani Arrivláček by neprotestoval. Ti dva jsou zde v progresi.
Hala se jistě brzy někomu transparentně předá.
A z národního dopravce bude za pár let regio lokálkář takhle majinkej.
Liberalizace hujerovskočeská.

Kubrt

Nějaké příklady takového předání?

platamond

Myslím, že do nájmu šly Volary, ale byly v takovém stavu, že dnes stojí vedla nová hala GWTR, kterou by nepohrdlo ani větší depo.

Kubrt

Jojo, Volary a Vsetín, diamanty na realitním trhu 🙂

Doctor

Tak předáno samozřejmě nebylo nic, neznárodňujeme, ale postupnou ztrátou výkonů, to národní dopravce nakonec prodá, což se ve finále vyplatí víc, než sakra drahá správa objektů a nejisté budoucí využití. Takže typicky třeba Volary a výhledově Cheb.

Apollo 17

Zanedlouho Děčín.

Kubrt

Aha, takže nikoliv předání, ale prodej či pronájem.

VEL

Cheb je žhavý kandidát 😀

Oleeee

Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze.

libor

GWTR 😉 ten působí na jihozápadě

Tonda

Cokoliv stavet je zbytecne a kdyz uz stavet v neutralnich barvach……

Sáček

stačilo by v nějaké nadčasové, moderní, která neřve do světa a nevypadá jako hala kovošrotu nebo autolakovny

Karl vB.

Možná byste si přál vidět třeba tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=aX1rZiRB9eg&t=1s
To se ale budete muset projet v roce 2026 do Floridsdorfu.

Tonda

K tomu reknu jedine: absolutni nadhera 👍👍 toho se u nas nikdy nedozijeme…

Petr

Aspoň bude co pronajímat.

kpetr

Ta titulní fotka je de luxe 👍

Tonda

Idealni misto pro vizionare z Nabrezi!

Vavrroch

Stavba téměř ideálně splňuje požadavky 21. století. Je z přírodního materiálu, s přirozeným odvětráním, bez chemických konzervantů. Kdyby se ještě tabule nad vchodem nahradila vhodným heslem, např. „Společně to zvládneme“ , „Naší halou agent neprojde“, případně „Zde doručujeme rychlost 200 km/h“ a obehnala modrým zábradlím (R), shlédlo by na ni jistě vlídně i oko vysokého představitele.

libor

udělal bych zelenou střechu – hodit pár lopat mechu, určitě by se na to dala získat i dotace 🙂

Vavrroch

Pod zdejšími došky z mechu
léčíme klenoty z plechu.
Až pojedeš k nevěstě,
svezeme tě až dvě stě!

Karl vB.

Ta vaše první věta je jak vyšitá z nějakých chvalospěvů na pražskou Pergolu. 🙂