České dráhy vypsaly tendr na nové depo v Budějovicích, stavba má začít letos
Starý drážní sklad v Č. Budějovicích ustoupí nové hale. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Příprava českobudějovické haly nabrala několikaleté zpoždění. Původní plány hovořily o zahájení stavby v roce 2023.
Když si vzpomenu na úvahy o „ČD Trakce“ (jejíž služby by využívala jak osobka tak cargo) v době oddělování ČD-C… A jak byly zadupány, protože byly úvahy o prodeji toho carga.
V Brně vyrostla stříbrná hala, s modrým pruhem, s modrými vraty. Hala ČD Cargo v ČB prostě stříbrná. A původní vizualizace pro Cheb, stříbrná hala s modrým pruhem. Nakonec celá modroučká, stejně jak v Plzni. A tam ještě k tomu rudá vrata. Jak kdyby z té haly měli vyjíždět hasiči. Proč ještě hasičská vrata, nestačilo barev a kontrastů. Nebo si někdo nevšimne zavřených vrat, proto to potřebuje řvát do světa. Někdo hasičům záviděl snad. Rok 2022
Staci se zamyslet jak vypada logo CD v roce 2025 ..
Proc se neudelala zmena jako to ma CD Cargo?
Logo ČD je nadčasové. McDonald’s, Apple a jiné značky také nemění brand, nanejvýš lehce upravují (u ČD proběhlo s novým vizuálním stylem od studia Najbrt, původně bylo logo lehce placatější). A ve spojení s názvem společnosti (ČD České dráhy) a případným dovětkem (aktuálně se používá Moderně a spolehlivě, předtím Národní dopravce) vypadá náhodou celkem hezky a svěže.
„zchátralé sklady, nákladové perony a drobné provozní objekty“ není na to náhodou památková ochrana? ono bourat staré nemovitosti to není jen tak! kde jsou památkový ústav a další ústavy a orgány 😀
No…, ať tak, či tak, tedy jestli to nové centrum je vhodné vůbec stavět, či není, nebo jak pro koho to bude výhrou je jistě otázkami do diskuze, ale… Bude-li kolega takto podpichovat 🙂 , tak možná u Ferusů na Senovážném náměstí už impregnují kozačky a mění baterku ve foťácích.
🙂 Hezkýýý! Ale na místě stavby už opravdu není co zachraňovat.
V těch původních skladech pobývali řadu let bezdomovci a feťaci. Pamatuji si, že tam bylo i pár lokálních požárů poměrně rychle uhašených drážními hasiči.
Všechna skladiště na místě uvažované stavby byla již v roce 2019 zbourána. Skladiště na fotografii je poslední, které se z nějakého důvodu dočkalo dneška a zbourána byla jen jeho zděná jižní část. Památkovou ochranu v místě stavby žádný objekt neměl.
Mně pro změnu zaujala větička: „Tamní rozlehlé depo patří dceřiné společnosti ČD Cargo a dráhy za každý vjezd platí.“ Pokládám za nešťastné, že v podstatě bude v CB 2x to samé, jednou pro matku a podruhé pro dceru. Považoval bych za hospodárnější, kdyby veškeré moderní opravárenské technologie byly k dispozici společně pro lokomotivy obou společností. U vagonů je jasné, že osobní a nákladní vozy toho moc společného nemají. Jiná varianta by mohlo být zřízení organizační jednotky „ČD-Loko“, která by garantovala péči o lokomotivy pro matku (osobní ČD) i dceru (nákladní ČD-C). Pokud by se někomu mé myšlenky zdály nepraktické, nebo… Číst vice »
ČD většinou chtějí servisovat jednotky vcelku, což znamená docela dlouhé haly. Je otázka, jestli Cargo něco takového má, s potřebným vybavením (lávky pro přístup na střechu, kde je výzbroj…). Nevím, jen spekuluju.
Zrovna v Budějkách má a to cca od loňska novo, tříkolejnou. Je z druhé strany ranžíru (asi vhodný pozemek), vždycky jsme si říkal, proč je tříkolejná jen pro Cargo a ne třeba pětikolejná (nebo delší tříkolejná) pro oba dopravce. Klidně ať patří DPOV a platit budou oba a ještě mohou nabídnout případnou kapacitu trhu, takhle se budou jen prát o poslední zbytky práce ochotných.
Na stavbě té nové, tříkolejné, 100 metrů dlouhé haly ale byla cedulka:
SOVK České Budějovice – Opravna nákladních vozů ČD Cargo.
Tudíž předpokládám, že bude i vybavená odpovídajícím způsobem a že pro údržbu a opravy osobních vozů a jednotek pro ČD bude zapotřebí trochu jiná výbava i jiná délka haly.
Jenže ČD v Budějovicích už má jen ty „vagony“( až na pár výjimek). Lokomotivy ČD mají depo v Plzni. Takže potřebují udržovat klimaagregáty , vakuové WC, dveře…
Pamatuji si, že na osobním nádraží v ČB jezdila na posunu lokomotiva řady tuším 210. Při opravě této lokomotivy stáhli dieslovou lokomotivu z nějaké stanice, protože za elektrickou lokomotivu Carga by museli platit nájem. A nezáleželo, zda-li by to bylo efektivnější.
Pro koho ji staví tentokrát? A to bez cynismu.
Pro RJ 😀
Tak GW mrkvi by se mohla hodit a ani Arrivláček by neprotestoval. Ti dva jsou zde v progresi.
Hala se jistě brzy někomu transparentně předá.
A z národního dopravce bude za pár let regio lokálkář takhle majinkej.
Liberalizace hujerovskočeská.
Nějaké příklady takového předání?
Myslím, že do nájmu šly Volary, ale byly v takovém stavu, že dnes stojí vedla nová hala GWTR, kterou by nepohrdlo ani větší depo.
Jojo, Volary a Vsetín, diamanty na realitním trhu 🙂
Tak předáno samozřejmě nebylo nic, neznárodňujeme, ale postupnou ztrátou výkonů, to národní dopravce nakonec prodá, což se ve finále vyplatí víc, než sakra drahá správa objektů a nejisté budoucí využití. Takže typicky třeba Volary a výhledově Cheb.
Zanedlouho Děčín.
Aha, takže nikoliv předání, ale prodej či pronájem.
Cheb je žhavý kandidát 😀
Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze.
GWTR 😉 ten působí na jihozápadě
Cokoliv stavet je zbytecne a kdyz uz stavet v neutralnich barvach……
stačilo by v nějaké nadčasové, moderní, která neřve do světa a nevypadá jako hala kovošrotu nebo autolakovny
Možná byste si přál vidět třeba tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=aX1rZiRB9eg&t=1s
To se ale budete muset projet v roce 2026 do Floridsdorfu.
K tomu reknu jedine: absolutni nadhera 👍👍 toho se u nas nikdy nedozijeme…
Aspoň bude co pronajímat.
Ta titulní fotka je de luxe 👍
Idealni misto pro vizionare z Nabrezi!
Stavba téměř ideálně splňuje požadavky 21. století. Je z přírodního materiálu, s přirozeným odvětráním, bez chemických konzervantů. Kdyby se ještě tabule nad vchodem nahradila vhodným heslem, např. „Společně to zvládneme“ , „Naší halou agent neprojde“, případně „Zde doručujeme rychlost 200 km/h“ a obehnala modrým zábradlím (R), shlédlo by na ni jistě vlídně i oko vysokého představitele.
udělal bych zelenou střechu – hodit pár lopat mechu, určitě by se na to dala získat i dotace 🙂
Pod zdejšími došky z mechu
léčíme klenoty z plechu.
Až pojedeš k nevěstě,
svezeme tě až dvě stě!
Ta vaše první věta je jak vyšitá z nějakých chvalospěvů na pražskou Pergolu. 🙂