České dráhy vypsaly tendr na ETCS pro railjety. Nabídku chtějí porovnat s Rakušany

Railjety Českých drah. Pramen: České dráhyRailjety Českých drah. Pramen: České dráhy

Do doby instalace ETCS přišla sedmička jednotek railjet, kterou ČD provozují od roku 2014, o výhodu konceptu push-pull.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda V.

Je v tom potreba te pravni klicky ohledne vyberka nebo si nekdo mysli ze dostane nizsi cenu na 7ks nez si vyjednala OBB na svych 400 🙂

Jirka

A kdy bude v ComfortJetech?

2101

Ty mají ETCS z výroby

Jirka

Aha tak jinak. Kdy bude schváleno k provozu, aby řídící vozy mohli být opravdu řídící.

Berhof

To se ptejte na Stodůlkách v Siemensu

Karel M

A to jsem si říkal, že nějak často vidímvám (pokud je tedy vidím) ty Vindobony v čele s taurusy, i když je hned za ním řidičák.

Bert

Jak je to vlastně s Taurusama (1216)? Poslední, co jsem slyšel bylo, že ETCS nedostanou, ale i je jsem poslední dobou viděl docela často tahat Railjety do Prahy – a to hlavně ty české.

Y.K.

Taurusy ÖBB ETCS mají.

Bert

A ty ČD? Protože právě ty vídám dost často, přestože poslední informace co o nich mám, že neměly dostat ETCS, aspoň ne v takové podobě, aby mohly do Prahy.

55p

ETCS mají, ale je tam problém s pamětí zařízení, takže umí jen KFNB

Filda151

Ty modré, které vídáte v Praze jsou Taury ÖBB, jen v polepu ČD. Ty ETCS L2 mají.

Taury vlastněné ČD jsou dislokované v Bohumíně, ETCS L2 mají, ale z důvodu malých pamětí pro klíče RBC můžou v L2 jen mezi Bohumínem a Břeclaví. Další klíče, např. pro trať do Prahy, se tam prostě nevejdou.

Berhof

Pletete si české Taurusy a Taurusy ÖBB v barvách českých railjetů.

ČD má ve svém vlastnictví snad jen 6 Taurusů a všechny by měly být deponované v Bohumíně (902, 903 a 951-954). Měly by jezdit na Ex4, jelikož se na naše jiné tratě s výhradním provozem pod ETCS kvůli staré verzi nedostanou.

Avlaky

902 a 903 ani nejezdi po Česku, jen do Polska

Berhof

Díky za doplnění. Našel jsem, že jezdí na obězích EC/IC 111/112/100 a 101/113/110. Čili mají na starost jen část spojů v úseku Bohumín – Varšava a lokomotiva se mění při úvrati v Bohumíně?

Jackbrno

RailJety nejezdí s lokomotivami 362 ani Vectron, jak je uvedeno v článku (s výjimkou nějakých nestandardních situací), ale jezdí normálně se svými Taurusy, ovšem s tím, že se holt v cílové stanici musí objíždět a nemůže jet v čele s řídícím vozem, musí před ním být ten Taurus, který ETCS má.

55p

Jojo, 362 tam nejela hooodně dlouho

Honza

Jen pro zajímavost. Jela tam minulý týden. 374/578/75

Berhof

„Railjety tak jezdí jako běžné soupravy s lokomotivou (Vectron, případně 362) v čele.“

Řekl bych, že majoritně jezdí railjety stále s rakouskými Taurusy

Jan

A není to jen alibi akce, aby někdo nenapadl, že to přilepili k zakázce ÖBB bez výběrka?

Hrozen

Také jsem slyšel takové věci, že právníci ČD si nejsou jisti, jestli by takový postup nebyl v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách. Absurdistán.

noerf

Jestli se nepletu, tak ÖBB vysoutěžila cenu ETCS za 5,6 milionů Kč/vozidlo. Takže jde akorát o to, dohodnout termín. Obávám se, že je zhruba polovina toho co je běžná cena v ČR a zhruba desetina toho, co platili ČD za instalaci do řady 680.

zlevněme dráhu

Až 10x nižší ceny za totéž mimo český monopolní rybníček plný spokojeně tloustnoucích kapříků. A stále to nikomu nevadí?

Jackbrno

I když ta cena je pravděpodobně nejnižší, jakou lze dosáhnout a stěží někdo nabídne jen pro samotné jednotky ČD nižší, tak stejně není možné zadat zakázku přímo. Výběrko formálně proběhnout musí a pak se může teprve srovnat s tou možností u ÖBB.

dujka.robert

Jakože uděláme vyberko na oko a nakonec vybereme něco úplně jiného, co není součástí vyberka? To myslíte, že je zákonem povoleno a nikdo to navíc nenapadne?

N.N.

Nedá se použít stejný právní postup jako při samotném nákupu Railjetů?

Romino

Ale ani ten nebolo v poriadku pokiaľ sa pamätám a myslím že tam bola aj pokuta pre ČD

VRTjecesta

Neskutečný zloději! Nojono, ty holky jsou prostě drahý, no.

N.N.

Výhody z rozsahu a jednotného vozového parku: Jedna zakázka na 440 vozidel, nikoliv 20 zakázek.