České dráhy vypsaly tendr na ETCS pro railjety. Nabídku chtějí porovnat s Rakušany
Railjety Českých drah. Pramen: České dráhy

Do doby instalace ETCS přišla sedmička jednotek railjet, kterou ČD provozují od roku 2014, o výhodu konceptu push-pull.
Je v tom potreba te pravni klicky ohledne vyberka nebo si nekdo mysli ze dostane nizsi cenu na 7ks nez si vyjednala OBB na svych 400 🙂
A kdy bude v ComfortJetech?
Ty mají ETCS z výroby
Aha tak jinak. Kdy bude schváleno k provozu, aby řídící vozy mohli být opravdu řídící.
To se ptejte na Stodůlkách v Siemensu
A to jsem si říkal, že nějak často vidímvám (pokud je tedy vidím) ty Vindobony v čele s taurusy, i když je hned za ním řidičák.
Jak je to vlastně s Taurusama (1216)? Poslední, co jsem slyšel bylo, že ETCS nedostanou, ale i je jsem poslední dobou viděl docela často tahat Railjety do Prahy – a to hlavně ty české.
Taurusy ÖBB ETCS mají.
A ty ČD? Protože právě ty vídám dost často, přestože poslední informace co o nich mám, že neměly dostat ETCS, aspoň ne v takové podobě, aby mohly do Prahy.
ETCS mají, ale je tam problém s pamětí zařízení, takže umí jen KFNB
Ty modré, které vídáte v Praze jsou Taury ÖBB, jen v polepu ČD. Ty ETCS L2 mají.
Taury vlastněné ČD jsou dislokované v Bohumíně, ETCS L2 mají, ale z důvodu malých pamětí pro klíče RBC můžou v L2 jen mezi Bohumínem a Břeclaví. Další klíče, např. pro trať do Prahy, se tam prostě nevejdou.
Pletete si české Taurusy a Taurusy ÖBB v barvách českých railjetů.
ČD má ve svém vlastnictví snad jen 6 Taurusů a všechny by měly být deponované v Bohumíně (902, 903 a 951-954). Měly by jezdit na Ex4, jelikož se na naše jiné tratě s výhradním provozem pod ETCS kvůli staré verzi nedostanou.
902 a 903 ani nejezdi po Česku, jen do Polska
Díky za doplnění. Našel jsem, že jezdí na obězích EC/IC 111/112/100 a 101/113/110. Čili mají na starost jen část spojů v úseku Bohumín – Varšava a lokomotiva se mění při úvrati v Bohumíně?
RailJety nejezdí s lokomotivami 362 ani Vectron, jak je uvedeno v článku (s výjimkou nějakých nestandardních situací), ale jezdí normálně se svými Taurusy, ovšem s tím, že se holt v cílové stanici musí objíždět a nemůže jet v čele s řídícím vozem, musí před ním být ten Taurus, který ETCS má.
Jojo, 362 tam nejela hooodně dlouho
Jen pro zajímavost. Jela tam minulý týden. 374/578/75
„Railjety tak jezdí jako běžné soupravy s lokomotivou (Vectron, případně 362) v čele.“
Řekl bych, že majoritně jezdí railjety stále s rakouskými Taurusy
A není to jen alibi akce, aby někdo nenapadl, že to přilepili k zakázce ÖBB bez výběrka?
Také jsem slyšel takové věci, že právníci ČD si nejsou jisti, jestli by takový postup nebyl v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách. Absurdistán.
Jestli se nepletu, tak ÖBB vysoutěžila cenu ETCS za 5,6 milionů Kč/vozidlo. Takže jde akorát o to, dohodnout termín. Obávám se, že je zhruba polovina toho co je běžná cena v ČR a zhruba desetina toho, co platili ČD za instalaci do řady 680.
Až 10x nižší ceny za totéž mimo český monopolní rybníček plný spokojeně tloustnoucích kapříků. A stále to nikomu nevadí?
I když ta cena je pravděpodobně nejnižší, jakou lze dosáhnout a stěží někdo nabídne jen pro samotné jednotky ČD nižší, tak stejně není možné zadat zakázku přímo. Výběrko formálně proběhnout musí a pak se může teprve srovnat s tou možností u ÖBB.
Jakože uděláme vyberko na oko a nakonec vybereme něco úplně jiného, co není součástí vyberka? To myslíte, že je zákonem povoleno a nikdo to navíc nenapadne?
Nedá se použít stejný právní postup jako při samotném nákupu Railjetů?
Ale ani ten nebolo v poriadku pokiaľ sa pamätám a myslím že tam bola aj pokuta pre ČD
Neskutečný zloději! Nojono, ty holky jsou prostě drahý, no.
Výhody z rozsahu a jednotného vozového parku: Jedna zakázka na 440 vozidel, nikoliv 20 zakázek.