České dráhy vypsaly soutěž na „bohemizaci“ z Německa dovezených vozů Stadler RS1
Některé motorové vozy se dostanou do provozu nejspíše už letos.
Na konci roku přivezené motorové vozy Stadler RS1 čeká modernizace a úpravy pro provoz v České republice. České dráhy vypsaly soutěž na modernizaci celkem 22 vozů z 90. let minulého století, které dosud jezdily v Německu. Odhadovanou cenu dopravce nezveřejnil.
Podle mluvčího Českých drah Roberta Pagana jde o modernizaci, která řeší i takzvanou bohemizaci, tedy úpravy pro provoz na české železnici. Jde například o instalaci vlakového zabezpečovače nebo výměnu radiostanice.
Součástí úprav bude také například dosazení wifi připojení nebo úprava audiovizuálního informačního systému. „Dále poptáváme například i možnost instalace klimatizace, zásuvek 230 V včetně USB portů či revitalizaci čalounění sedadel a vnějšího nátěru vozidel,“ dodal Pagan.
Podle něj jsou motorové vozy v provozuschopném stavu. „V provozu se tak mohou objevit i dříve ve zkušebním režimu v souladu s legislativními podmínkami. Záležet bude na dohodě s objednateli, s těmi i nadále jednáme, na které tratě vozidla v průběhu roku 2021 nasadíme,“ dodal Pagan. Již dříve zájem o tyto vlaky projevilo několik krajů, šlo například o Ústecký, Plzeňský, Pardubický nebo Středočeský kraj.
České dráhy koupily motorové vozy za zhruba 700 tisíc eur za kus od švýcarské společnosti Heros Helvetic Rolling Stock GmbH, vozy jezdily u německého dopravce SWEG Hohenzollerische Landesbahn.
Podobně nyní modernizují České dráhy jednotky Stadler GTW v ŽOS Zvolen pro provoz v Olomouckém kraji.