Dopravci Lidé Železnice Železniční průmysl

České dráhy vyměnily vedení svých opraven DPOV, Polešovský a Kott končí

Hlavní oprava elektrické lokomotivy Českých drah. Pramen: DPOV
Hlavní oprava elektrické lokomotivy Českých drah. Pramen: DPOV

Jedna z velkých dceřiných společností Českých drah mění své vedení. V čele společnosti DPOV, která se zaměřuje na opravy kolejových vozidel, končí Roman Kott a Břetislav Polešovský. Má jít o výsledek výběrového řízení. Nahradí je Miroslav Klich a Jakub Vozdek.

Informaci o personální změně potvrdil mluvčí Českých drah Radek Joklík, podle něj o změnách rozhodlo představenstvo Českých drah z pozice valné hromady. Klicha označily České dráhy za dlouholetého odborníka v oblasti železniční dopravy, jeho otec byl dlouho ředitelem regionálního centra ČD v Ostravě.

Klich působí jako zástupce ředitele odboru provozu osobní dopravy v ČD, v minulosti pracoval například pro Škodu Vagonka či Leo Express. Podle profilu na síti LinkedIn pracuje rovněž v advokátní kanceláři VKS Legal. Vozdek má být zkušeným právníkem, do DPOV přichází ze společnosti Walbo Group. V představenstvu dál zůstává člen ČSSD a zasloužilý funkcionář v řadě státních drážních organizací Vojtěch Kocourek.

DPOV se sídlem v Přerově zaměstnávají podle výroční zprávy za rok 2018 zhruba 500 zaměstnanců, firma vykázala obrat 1,94 miliardy korun a zisk 44 milionů korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Brumla
Host
Brumla

Ať je to tak nebo tak. Připadá mi, že pokud někdo neudělá co soukromníkům na očích vidí, jde od ,, válu,,

Elb
Host
Elb

Odhadem jak velká část prací není pro skupinu ČD?

Kubrt
Host
Kubrt

V loňském pátém čísle ŽM vyšel rozhovor s teď končícím panem Kottem – mimo jiné zaznělo, že DPOV je plně vytíženo prací pro ČD a ČDC. Tehdy byly aktuální očekávané opravy exDB 628 pro „soukromníky“ a případně modusů pro RJ a tak nějak mezi řádky vyplynulo, že o tyto akce, ani jiné práce pro externí zákazníky, DPOV nemá zájem. Celý rozhovor byl dost neslaný nemastný a vůbec mě nepřekvapuje, že se majitel rozhodl vedení firmy vyměnit. Dceřiná firma, která sice vydělává, ale jejím jediným zákazníkem je matka a sestra, smysl nedává.

dopravák
Host
dopravák

A to je tedy podle vás lepší nechat chátrat vlastní majetek a (rádoby) „vydělávat“ na tom, že budete nahrávat konkurenci, aby vás posléze převálcovala, protože taková je právě v tu chvíli „politická vůle“?

Kubrt
Host
Kubrt

Když neopravím vozidla konkurence já, udělá to někdo jiný a já akorát ostrouhám. To je smýšlení jako kdyby železniční dopravci odmítali automotive zákazníky, aby nepodpořili růst konkurence. Rozvoj automobilismu by se tímto přístupem nezastavil.
Neříkám rezignovat na zakázky pro ČD a vrhnout se jen na „soukromníky“, ale věnovat se oběma směrům – učit se nová vozidla, růst, vydělávat (když budu pracovat jen pro matku, nic nevydělám).

dopravák
Host
dopravák

„Když neopravím vozidla konkurence já, udělá to někdo jiný a já akorát ostrouhám.“
Jistě: přesně to jsme viděli v případě dopravců „ARRIVA vlaky“ a „LET“ loni v prosinci – a s výsledky v různém stavu neúplné dokončenosti těch úprav vozidel (např. vybavení jejich interiérů) se můžeme setkávat dodnes, byť už ta vozidla aspoň „použitelně“ jezdí.

Kubrt
Host
Kubrt

No vidíte, kdyby jim to udělaly DPOV, mohla zde jezdit kvalitně opravená vozidla a ČD by ještě něco vydělaly. Takhle sice „nepodpořily konkurenci“, ale nijak jim to nepomohlo.

dopravák
Host
dopravák

Vzpomeňte si na tento svůj podivný názor, až budete zase i vy jedním z kritiků problémů ČD nastalých s jejich vlastními vozidly, protože DPOV nestíhají …

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Štěpán Lotrinský také dodával zboží Prusům v době války… Pecula non olent

Elb
Host
Elb

Otázka kolik mají v dnešní době volných kapacit, můj dotaz byl proto, že na tak velký obrat tam je dost zanedbatelný zisk, ale pokud by většina prací byla pro majitele, tak dává smysl, že to je bez zisku.

Mirvald
Host
Mirvald

Von ten pan Klich byl předtím ředitelem OPŘ Ostrava. V době ještě jednotných ČD. Jednou jsem ho viděl naživo.

jiří podolský
Host
jiří podolský

Jde o Klicha mladšího-ten je protekční politické dítě, který má nulové zkušenosti ze železniční dopravy, ale díky konexím je „odborník“.

BR193EEL
Host
BR193EEL

Podle čeho soudíte nulové zkušenosti? Jinak jeho otec byl za dob mého působení u ČD můj šéf. Skvélý člověk po lidské i pracovní stránce, bohužel toto se nedalo říci o jeho nástupci.

ask
Host
ask

Skvělý, tak určitě….pokud jste taky chlastal extraligu

jal
Host
jal

Příprava na privatizaci.

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Chceme střídat…..

patology_chef
Host
patology_chef

Pan Miroslav Klich starší již není ředitelem regionálního centra ČD v Ostravě. Čtěte více povinnou literaturu 😉 https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/miroslav-klich–v-duchodu-si-uziju-konicku/-21857/

Pavel
Host
Pavel

Klicha označily České dráhy za dlouholetého odborníka v oblasti železniční dopravy, jeho otec byl dlouho ředitelem regionálního centra ČD v Ostravě.

David
Host
David

A vy se naučte porozumění psanému textu. To se dá číst tak dlouho, dokud smysl nepochopíte.

Robert
Host
Robert

Vždyť se píše že byl……