České dráhy vyjely s modernizovanými jednotkami Stadler GTW, mají téměř dva roky zpoždění
Všech dvanáct jednotek bude jezdit během příštího roku.
České dráhy dnes zařadily do pravidelného provozu první modernizovanou jednotku Stadler GTW. Vozidla prochází úpravami v ŽOS Zvolen, dopravce je koupil použité v Německu.
České dráhy slibovaly nasazení modernizovaných jednotek už od počátku roku 2020, kvůli průtahům se soutěží ale teprve loni v listopadu došlo k podpisu smlouvy na modernizaci. Mezitím nasadil dopravce do provozu několik jednotek s minimálními úpravami.
První jízdu absolvovala jednotka 646.016 na spoji Os 14017 z Olomouce hl. n. do Drahanovic. Jedná se o soupravu, která prošla kompletní modernizací interiéru. Ještě v tomto týdnu by na stejné trati měla být nasazena také další modernizovaná souprava řady 646. „Vedle trati Olomouc – Drahanovice, kde Olomoucký kraj objednává spoje v rámci provozního souboru Haná, pak budou další renovované jednotky postupně nasazovány také v rámci provozního souboru Sever, a to na tratích ze Šumperka do Hanušovic nebo z Olomouce do Moravského Berouna. Na těchto tratích bude jezdit celkem 12 těchto vozidel, všechna budou uvedena do provozu během příštího roku,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD odpovědný za osobní dopravu.
Jednotka je vybavena LCD monitory, elektrickými zásuvkami, wifi připojením, audiovizuálním informačním systémem nebo GPS lokátorem pro sledování pohybu vlaku. Jednotky jsou klimatizované. Všechny jednotky budou v jednotném vzhledu, kdy vnější nátěr v korporátních barvách Českých drah doplňují polepy s motivy Olomouckého kraje.
Ještě před samotnou velkou modernizací České dráhy zprovoznily 5 vlaků Stadler GTW vlastními silami. Se soupravami už se tak cestující na tratích v kraji setkávají téměř dva roky. I těchto jednotek se ale týká současná kompletní renovace. Hodnota zakázky na modernizaci je 270 milionů korun. Stejné jednotky jezdí už ve Zlínském kraji, první zde nasadila Arriva vlaky.
Technické parametry jednotek řady 646
• třídílná šestinápravová jednotka s elektrickým přenosem výkonu,
• rok výroby – 1999/2000,
• max. rychlost – 120 km/h,
• max. zrychlení – 0,85 m/s2,
• délka jednotky – 38 660 mm,
• šířka skříně – 3 000 mm,
• celková hmotnost jednotky: prázdné – 59 000 kg, obsazené – 71 000 kg,
• výkon motoru – 550 kW,
• obsaditelnost: 108 sedících cestujících, 103 stojících cestujících.