egoe-plus
Dopravci Železnice

České dráhy vrátí mezi Prahu a Ostravu další pendolina, opět vyjede spoj napříč republikou

Pendolino Českých drah u Chocně. Jednotky řady 680 by mohly po zvýšení rychlosti mezi Chocní a Uherskem jezdit rychleji, maximální rychlost je 230 km/h. Foto: České dráhy
Pendolino Českých drah u Chocně. Jednotky řady 680 by mohly po zvýšení rychlosti mezi Chocní a Uherskem jezdit rychleji, maximální rychlost je 230 km/h. Foto: České dráhy
Mezi Prahou a Ostravou bude od května jezdit jedenáct párů přímých vlaků.

Uvolnění pandemických opatření přinese návrat dalších vlaků Českých drah na hlavní trasu z Prahy do Ostravy. Dopravce dnes oznámil, že od 7. května vrátí dva páry vlaků SC Pendolino. Denně tak budou jezdit tři páry, dosud je v provozu na této trase jen SC Košičan nasazený na spojení Praha – Košice.

Společně s dalšími vlaky kategorií IC, EC a Ex tak budou České dráhy na trase nabízet jedenáct párů přímých vlaků. „Termín obnovení dalších spojů na této lince bude záviset na vývoji epidemické situace a poptávky cestujících. V současné době vlaky ČD jezdí v rámci České republiky zhruba 45–50 % obvyklého počtu cestujících,“ uvedl mluvčí Českých drah Robert Pagan.

Součástí změn je i návrat nejdelšího vnitrostátního spoje z Ostravy do Karlových Varů. Na trase na západ dosud pendolina jezdila, ale jen z Prahy. Na trasu se vrací konkrétně spoje SC 243 (odjezd Praha hl. n. 15:12), SC 504 (odjezd Ostrava hl. n. 15:07), SC 512 (odjezd Bohumín 6:58). Na vlak 509 (odjezd Praha hl. n. 13:12) nasadí České dráhy místo pendolina jinou soupravu, pojede ale v kategorii IC s povinnou rezervací místa k sezení (spoj zajistí náhradní souprava). Ve směru ze západu na východ se vrací vlak SC 515 (odjezd Františkovy Lázně 14:27), který dosud končil v Praze.

Omezení využily České dráhy k servisu

Jednotky Pendolino byly v provozu i v období pandemie, ač v omezeném režimu. Během loňského podzimu i letošní zimy a jara pravidelně vozil cestující pár vlaků SC Pendolino mezi Prahou, Ostravou a Košicemi a další pár vlaků IC Pendolino zajišťoval spojení mezi Prahou, Plzní a Karlovými Vary. V provozu byl také třetí pár Pendolin mezi Prahou, Plzní a Františkovými Lázněmi, který však několik týdnů v letošním roce jezdil jen o víkendech.

Omezený provoz České dráhy využily k důkladným preventivním prohlídkám a servisním úkonům, které jsou časově náročné. Přesněji šlo například o kompletní výměnu mezivozových datových kabelů, preventivní výměnu dvojkolí, zostřené prohlídky nástupních dveří a další. Tyto vlaky jsou totiž v běžném provozu značně vytížené. Denně je obvykle nasazováno šest ze sedmi souprav a každá z nich v průměru najezdí přes 1100 kilometrů za pouhý jeden den. Obdobný rozsah údržby byl prováděn například i u jednotek railjet a dalších vlaků napříč celou flotilou ČD. Tu v současné době tvoří více než 4000 vozidel.

Již v pátek se do provozu vracejí další dálkové spoje, zejména Valašské expresy a rychlíky z Prahy do Českých Budějovic a Děčína.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

Myslím si, že je škoda, že IC/SC 503 to nevezme až do Košic. Při té cestě až na Slovensko bez přestupu by až tak nevadila ta zkratka přes Plzeň. Na noční vlak už to dnes asi bohužel nebude, ale přes den takovým vlakem by to stát za to mohlo – přeci jen by se napřímo propojilo neskutečný množství měst.

Anna Valášková

Chci se zeptat od kdy bude jezdit SC Pendolíno 512 z Pardubic do Františkových Lázní a zpět po celé své trase až do Bohumína

Tenk

to je napsané v článku – od 7.5.2021

soumar

Dokud bude nutné cestovat s náhubkem, klientely na původní stav nepřibyde. Taky jezdím radši autem.

Jenda

Ono to s těmi náhubky není tak žhavé, příplatek za jízdu bez něj je 39 až 45 Kč. O víkendu jsem po dlouhé době vlakem jel, většina cestujících si z pojízdného minibaru koupila kafe, náhubky dolů a pak ten kelímek cucala až do výstupu.

Unido

Ani to ne. Příplatek je naštěstí jen 10-20 Kč. 🙂 (10 ČD Minibar, 20 JLV)

Karel Jezbera

Takové jako vy vyloženě miluji. Pokud se tak chová více lidí, tak se prostě té epidemie nezbavíme. Zrovna minulý týden, když jsem jel to Třince, tak jsem na takového vykuka volal policii. Průvodčí mi ještě poděkovala. Moc daleko nedojel, musel vystoupit v Kolíně a dál byl klid. Nevím jestli to nějak dál řešili, ale podstatné je, že už necestoval na palubě mého vlaku.

Soumar

Není to moudré. Covid prostě musí projít celou populací a v současné době si bržděním přenosu zase škodíme – podobně jako jsme přehnaným uškrcením na jaře 2020 vyrobili obří podzimně zimní vlnu.
Bohužel, toto se bude objektivně publikovat a hodnotit za několik let, vzpomeňte si pak na mě.

Jaaa

Jj, typicke čecháčkovské občůrávání a úporně směšná snaha o racionalizaci evidentně škodlivého chování = 30 000 mrtvých. Jste nejhorší na světě ve své kategorii. NEJHORŠÍ. Ale ani to vás nedonutí se nad sebou zamyslet. ZABÍJÍTE DESETITISÍCE LIDÍ, ale přesto jste se sebou náramně spokojení. VŠECHNY ostatní nevesnické národy světa jsou chytřejší a místo zcela debilních keců o jakémsi „vyrobení“ jakési vlny“přehnanou ochranou“ (jste magor nebo idiot?) to prostě vydržely až do očkování, víte? Covid opravdu „nemusí projít celou populací“, což znamená desetitisíce ZBYTEČNĚ mrtvých, a všichni kolem vás to dávno pochopili. Jestli si jako myslíte, že s takovýmto sobeckým přístupem… Číst vice »

Soumar

Když mně se prostě nechce „podvádět“. Osobnostní nastavení, můj problém.

Jaaa

Naopak. Je to výsledek toho, že se vám rodiče při výchově věnovali, nemáte žádný mindrák a máte nějakou elementární empatii.

Skutečný význam výrazu „slušný člověk“.

Surio Mario

Spíš než 509 by se hodilo obnovení provozu 549, aby z Prahy na Pardubice a Olomouc nebyla na konci odpolední špičky 70minutová pauza. Počítám, že 509 se zavádí jen proto, aby se měla jak dostat zpátky do Bohumína souprava od 514, která se zatím vracela na 515.