České dráhy v příštích letech přebudují za miliardu olomoucké depo, vybraly projektanta
Olomoucká jednotka 460, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Dráhy investují do opravárenského zázemí v různých koutech republiky, olomoucká investice je ale zatím největší.
Hala za miliardu .. a 4% pro projektanta …. :-(( Vyložené plýtvání ….. to nikdo podobnou halu nikdy nestavěl? Už jen těch 40mega za projekt je úlet ….a ten zbytek …. 960mega aby se „zastřešil“ vzduch ……..
A to je zatraceně dobrá cena za projekt. Pokud je tam tedy vše, včetně autorského dozoru a zapracování změn do skutečného stavu.
Tak proč jste se nepřihlásil s něčím levnějším …
Možná jsem nebyl pochopen ….do dnes nebyla nová hala potřeba a najednou je potřeba .. a to hned za miliardu …. ps – ono to bohužel je tak, že se něco postaví, potom se to mnoho let neudržuje a za dalších mnoho let se postaví s velkou slávou něco nového a mnohokrát dražšího … a přitom výkony na železnici spíše stagnují než naopak …
Nová hala dodnes nebyla potřeba?
Za miliardy prebuduji za státní peníze, najednou befel , jako strategické depo předáno jancurovi, a jedeme dál…..
Jančurovi doufám NE! Ať si buduje nebo koupí vlastní.
Leda že by vyhrál R27 a veškerou osobku okolo Olomouce, Opavy, Krnova, Šumperka…
Ech Tornádo. 16. března 1971 se konal první koncert Judas Priest. V témže roce vyjel prototyp dnešní řady 460. A společného toho mají více, hlasitý jekot stále nenechává spát lidi v okolí. Zkuste vzít aparát a ve 4 ráno pustit na plné koule Painkiller. Tak vidíte.
Ech tornádo. Dnes ráno jsem vytáhl flexu, abych odřezal anténní stožár ohnutý tornádem, hlasitý jekot kotouče nenechal lidi spát. Taky jsem ročník 1971 😀
O hlasitém jekotu, který nenechává spát lidi v okolí, se reálně psalo zatím jen v souvislosti s novými regiopantery, které mají na naších kolejích jak plevel masivně přibývat.
Je sakra rozdíl poslouchat když brzdí Tornádo a Panter.
Totéž platí i mezi rakouskými Bmz (hluboký hukot) a vozy RGJ (vysoký ječivý zvuk) 😀
Brzdy kvílí v řádech sekund to se dá vydržet na rozdíl od pernamentního hluku co vydává Panter.
Nejde o brzdy. Dřív dělal vlak rámus když jel a brzdil, dnes dělá rámus když hodiny stojí ve stanici.
Beztak je na prd pokud V Trade bude mít na starost úklid za hovno peněz a žádný zázemí
Tak alespoň že to nebude druhý Rakovník, kde ČD slavnostě vybudovaly novou halu, aby za rok a půl přišli o valnou část výkonů.
Tady vidíte jednu z negativních stránek soutěží, vážení jejích příznivci…
Jistě lepší je nic nesoutezit, dát CD monopol a jezdit do skonani věku ve smradlavem B a Bdt za TR 10 co? 🤦♀️.. Díky, nemám zájem, to raději zbytečně postavené depo a tak nějak tuším, že určitě mezi cestujícími nebudu v menšině 🙂
Tak jasně, dráha není silnice, kde by si každý mohl natankovat na veřejné pumpě. Veřejné tankování na dráze nechceme. Natož servis.
A že to je jeden z důvodů, proč to pak jede po silnici, protože soukromníček nenatankuje, hahaha, natřeli jsme mu to. Což si dráha odmítá přiznat, že dopravu vyhání sama.
Az na to ze to neni pravda že. CD musi nechat natankovat kazdeho dopravce na sve tankovacce …
A to jako proč?
Při dělení SŽ – ČD měly tankovačky zůstat SŽ, a od té doby ať si klidně ČD staví svoje soukromé.
To jak to melo byt a jak to realne je jsou dve ruzne věci. To nema smysl ted resit.
Protože tzv. zařízení služeb, pokud mají kapacitu, tak musí na čerpačku pustit i cizího, byť za peníze.
A proč?
Aby měl Janč*rák výhody od kamaráda Bureše?
Modrogumáci to soukromníkovi nandají, soukromník pojede gumokolem.
Opravdu?
A na kdy to má naplánováno?
Víte kolik by se absencí RGJ a LE uvolnilo kapacity?
Myslíš komerci vedenou elektricky? Zkus nějaké náklady.
ČD múžou servisovat i vlaky konkurence.
1.Konkurence údržbu vozidel musí chtít.
2.Lidský potenciál ve opravnách stárne a mladí nástupci se nehrnou.
3.Správkárna depa není autoservis..
A že se v DPOV v Přerově objevuje ledacos i zahraničního.
S odmítavým přístupem (nejsme autoservis, neotravujte) se ten bod 1. nestane a odmítáním všeho nového se personál neomladí.
Delší dobu tam postávají i Bastardi ještě s DB nápisy. Nevíte, jestli se podívají ještě někdy na trať? Myslím v čele vlaků. Neumí 25 000V, nemají ETCS, mají odporovou regulaci
Jistý pan ing. Jiří Sedláček, budiž mu železniční nebe lehké, měl připraven projekt modernizace Bastardů v někdejší ŽOS České Velenice (kde jim je konec) na třísystémovku – i trafo 15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz měl dohodnuto v němckém Hennigsdorfu ….ČD ovšem – jak bylo v dané době zvykem, neměly zájem …
To zní rozumně. Dnes je doba jiná, mašiny tam stojí a reznou. Jak přibývá Větroňů, nevím, zda se případná rekonstrukce těch Bastardů i s instalací ETCS vyplatí.
Podívají…ale moc dlouho to už nebude protože se courají…
Hm, Zajímavý je že třeba Metrans Dyko, nebo DPOV si na to hrají a kupodivu rostou a nalákají i mladé lidi. Že by to dělali špatně?
V BD Werk se taky servisuje všechno a od všech dopravců co mají zájem. A na kvalitní, čistě a moderně vybavené zázemí lákají dost mladých, kluky i holky.
Nikdy se to nedělalo😉
A to je problém tu halu pronajmout tomu, kdo tamty výkony vyhrál?
Saaakra, nový vlaky, nový depo. To bude vymazlený. 👍
Vždycky si vzpomenu na mládí a na bolavé záda – průvan byl v rotundách i pod širákem. Nové haly zpětně moc závidím a přitom je chlapům moc přeju.
Neví někdo, zda je součástí akce i nový podúrovňový soustruh? Díky.
Vydělal by si na sebe ?
Soustruh je v Přerově v dpov, tak na co by dělali v Olomouci další?
Off topic: podúrovňový soustruh v Olomouci by byl potřeba, ale na jiném místě, taktéž skanzenu.
Ta ilustrační fotografie byla myšlena jako sarkasmus?
Spíš jako památka na to, co časem nahradí popelnice alá panter.
Takže cestující lid bude v poskakující 640 ještě s láskou vzpomínat na sice špinavé, ale jinak dobré 460…
Realita toho co nyní jezdí na střední Moravě, mimochodem tak čistou a uklizenou 460 jsem dlouho neviděl, dokonce i přes okna jde vidět.
Ale prosimtě, nedělej máničku. Všechny 460 jezdí v takovém stavu, aby se z nich dalo koukat ven. 😀 Teda aspoň ty olomoucké. 😀
Spíš realita všedních dní na mnohých tratích :-).. Ale mnohým zdejším diskutující to přijde super, protože to má polospousteci okna a nemá WiFi a zásuvky, takže mohou sedět a koukat z okna 😉
Depo Olomouc má pořád politickou tlačenku, už od dob Střední dráhy. Ale potřeba modernizovat tady je a obnovovat vozidlový park také. Silně to u nás pokulhává. Reinkarnace ojetých vozidel z Německa nejsou to pravé.
„Pane kolego …“ smím – li, kdyby mělo takovou politickou tlačenku, tak by i za dob SD3 Silesii nevozilo na ostravské nulce LD Přerov, ale LD Olomouc na „své vlastní“. „Protlačované“ LD vozilo v pondělí R 1104 z Přerova do Prahy, zpět 805 závěs, do doby, než jsme mu „na středu“ ukradli Radhoště 11544 / 11545 místo páteční rg jízdy od 1107 a nedělní pro 1106, tak vozil Radhoště .. Do doby nasazení E 499.2 lahůdkovou jednomužku bez příplatku na pražské vlakové bobině 21/20 do Žiliny – přípřež bobina …. Za protlačování lze snad považovat přidělení zelených trojek v době,… Číst vice »
Spíš politickou zácpu 😀 .
Politická tlačenka bude v tom, že Olomouc bude mít svůj „S-bahn“ a bude to druhé nejdůležitější nádraží (po Praha hl.n.).
Jednu dobu bylo depo Olomouc na zrušení.to když se rozhodovalo mezi Olmikem a Bohumínem.
Z Bohumína budou pouze linky Ex1/R1 a R8 a odpovídající část Os.
Linky, které dnes známe jako R12, R13, R18, a R27 budou jezdit z Olomouce, stejně jako celé olomoucké příměsto.
Zajeďte si do Hranic na Moravě a počkejte na zastávkový osobní vlak kamkoliv.
PS: Ten sarkasmus strašně ječí při brždění.
😀
Někdy jede i 163+Bdt+Bdt+Bdt ale fakt málo kdy
Co by taky mělo mezi Studénkou a Vsetínem jezdit jiného, než to, co tam odsud pochází. Vždyť je teď použití lokálních produktů tak žádané 😄
Tak to bude na R27 jezdit brejlovec a odpovídající počet Bdtee276…když jsou z KOS Krnov…
MEZ Vsetín 😃 To mi nikdy nedošlo. Lokální produkty 😀