České dráhy v příštích letech přebudují za miliardu olomoucké depo, vybraly projektanta

Olomoucká jednotka 460, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářOlomoucká jednotka 460, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dráhy investují do opravárenského zázemí v různých koutech republiky, olomoucká investice je ale zatím největší.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vin

Hala za miliardu .. a 4% pro projektanta …. :-(( Vyložené plýtvání ….. to nikdo podobnou halu nikdy nestavěl? Už jen těch 40mega za projekt je úlet ….a ten zbytek …. 960mega aby se „zastřešil“ vzduch ……..

Petr

A to je zatraceně dobrá cena za projekt. Pokud je tam tedy vše, včetně autorského dozoru a zapracování změn do skutečného stavu.

Miroslav Zikmund

Tak proč jste se nepřihlásil s něčím levnějším …

Vin

Možná jsem nebyl pochopen ….do dnes nebyla nová hala potřeba a najednou je potřeba .. a to hned za miliardu …. ps – ono to bohužel je tak, že se něco postaví, potom se to mnoho let neudržuje a za dalších mnoho let se postaví s velkou slávou něco nového a mnohokrát dražšího … a přitom výkony na železnici spíše stagnují než naopak …

Pája

Nová hala dodnes nebyla potřeba?

Brumla

Za miliardy prebuduji za státní peníze, najednou befel , jako strategické depo předáno jancurovi, a jedeme dál…..

Pája

Jančurovi doufám NE! Ať si buduje nebo koupí vlastní.

medical examiner

Leda že by vyhrál R27 a veškerou osobku okolo Olomouce, Opavy, Krnova, Šumperka…

Jiří Kocurek

Ech Tornádo. 16. března 1971 se konal první koncert Judas Priest. V témže roce vyjel prototyp dnešní řady 460. A společného toho mají více, hlasitý jekot stále nenechává spát lidi v okolí. Zkuste vzít aparát a ve 4 ráno pustit na plné koule Painkiller. Tak vidíte.

Jenda-71

Ech tornádo. Dnes ráno jsem vytáhl flexu, abych odřezal anténní stožár ohnutý tornádem, hlasitý jekot kotouče nenechal lidi spát. Taky jsem ročník 1971 😀

Petr

O hlasitém jekotu, který nenechává spát lidi v okolí, se reálně psalo zatím jen v souvislosti s novými regiopantery, které mají na naších kolejích jak plevel masivně přibývat.

Potulný wechtr

Je sakra rozdíl poslouchat když brzdí Tornádo a Panter.

medical examiner

Totéž platí i mezi rakouskými Bmz (hluboký hukot) a vozy RGJ (vysoký ječivý zvuk) 😀

Petr

Brzdy kvílí v řádech sekund to se dá vydržet na rozdíl od pernamentního hluku co vydává Panter.

None

Nejde o brzdy. Dřív dělal vlak rámus když jel a brzdil, dnes dělá rámus když hodiny stojí ve stanici.

Schulda

Beztak je na prd pokud V Trade bude mít na starost úklid za hovno peněz a žádný zázemí

Kamui

Tak alespoň že to nebude druhý Rakovník, kde ČD slavnostě vybudovaly novou halu, aby za rok a půl přišli o valnou část výkonů.

Kar

Tady vidíte jednu z negativních stránek soutěží, vážení jejích příznivci…

Petr

Jistě lepší je nic nesoutezit, dát CD monopol a jezdit do skonani věku ve smradlavem B a Bdt za TR 10 co? 🤦‍♀️.. Díky, nemám zájem, to raději zbytečně postavené depo a tak nějak tuším, že určitě mezi cestujícími nebudu v menšině 🙂

Jiří Kocurek

Tak jasně, dráha není silnice, kde by si každý mohl natankovat na veřejné pumpě. Veřejné tankování na dráze nechceme. Natož servis.
A že to je jeden z důvodů, proč to pak jede po silnici, protože soukromníček nenatankuje, hahaha, natřeli jsme mu to. Což si dráha odmítá přiznat, že dopravu vyhání sama.

Výkolejka

Az na to ze to neni pravda že. CD musi nechat natankovat kazdeho dopravce na sve tankovacce …

Leinad

A to jako proč?
Při dělení SŽ – ČD měly tankovačky zůstat SŽ, a od té doby ať si klidně ČD staví svoje soukromé.

Výkolejka

To jak to melo byt a jak to realne je jsou dve ruzne věci. To nema smysl ted resit.

Dominik

Protože tzv. zařízení služeb, pokud mají kapacitu, tak musí na čerpačku pustit i cizího, byť za peníze.

medical examiner

A proč?
Aby měl Janč*rák výhody od kamaráda Bureše?

Leinad

Modrogumáci to soukromníkovi nandají, soukromník pojede gumokolem.

medical examiner

Opravdu?
A na kdy to má naplánováno?

Víte kolik by se absencí RGJ a LE uvolnilo kapacity?

Leinad

Myslíš komerci vedenou elektricky? Zkus nějaké náklady.

MildaIV

ČD múžou servisovat i vlaky konkurence.

Jindřich Bek

1.Konkurence údržbu vozidel musí chtít.
2.Lidský potenciál ve opravnách stárne a mladí nástupci se nehrnou.
3.Správkárna depa není autoservis..

Jiří Kocurek

A že se v DPOV v Přerově objevuje ledacos i zahraničního.

S odmítavým přístupem (nejsme autoservis, neotravujte) se ten bod 1. nestane a odmítáním všeho nového se personál neomladí.

Pája

Delší dobu tam postávají i Bastardi ještě s DB nápisy. Nevíte, jestli se podívají ještě někdy na trať? Myslím v čele vlaků. Neumí 25 000V, nemají ETCS, mají odporovou regulaci

Miroslav Zikmund

Jistý pan ing. Jiří Sedláček, budiž mu železniční nebe lehké, měl připraven projekt modernizace Bastardů v někdejší ŽOS České Velenice (kde jim je konec) na třísystémovku – i trafo 15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz měl dohodnuto v němckém Hennigsdorfu ….ČD ovšem – jak bylo v dané době zvykem, neměly zájem …

Pája

To zní rozumně. Dnes je doba jiná, mašiny tam stojí a reznou. Jak přibývá Větroňů, nevím, zda se případná rekonstrukce těch Bastardů i s instalací ETCS vyplatí.

medical examiner

Podívají…ale moc dlouho to už nebude protože se courají…

Hasler

Hm, Zajímavý je že třeba Metrans Dyko, nebo DPOV si na to hrají a kupodivu rostou a nalákají i mladé lidi. Že by to dělali špatně?

Potulný wechtr

V BD Werk se taky servisuje všechno a od všech dopravců co mají zájem. A na kvalitní, čistě a moderně vybavené zázemí lákají dost mladých, kluky i holky.

Luboš Beneš

Nikdy se to nedělalo😉

Jiří

A to je problém tu halu pronajmout tomu, kdo tamty výkony vyhrál?

Tom

Saaakra, nový vlaky, nový depo. To bude vymazlený. 👍

Pája

Vždycky si vzpomenu na mládí a na bolavé záda – průvan byl v rotundách i pod širákem. Nové haly zpětně moc závidím a přitom je chlapům moc přeju.

Dusanh

Neví někdo, zda je součástí akce i nový podúrovňový soustruh? Díky.

Miroslav Zikmund

Vydělal by si na sebe ?

Vid

Soustruh je v Přerově v dpov, tak na co by dělali v Olomouci další?

vjkm

Off topic: podúrovňový soustruh v Olomouci by byl potřeba, ale na jiném místě, taktéž skanzenu.

Pavel

Ta ilustrační fotografie byla myšlena jako sarkasmus?

Jura

Spíš jako památka na to, co časem nahradí popelnice alá panter.

medical examiner

Takže cestující lid bude v poskakující 640 ještě s láskou vzpomínat na sice špinavé, ale jinak dobré 460…

Stanislav Domanský

Realita toho co nyní jezdí na střední Moravě, mimochodem tak čistou a uklizenou 460 jsem dlouho neviděl, dokonce i přes okna jde vidět.

Filda

Ale prosimtě, nedělej máničku. Všechny 460 jezdí v takovém stavu, aby se z nich dalo koukat ven. 😀 Teda aspoň ty olomoucké. 😀

Petr

Spíš realita všedních dní na mnohých tratích :-).. Ale mnohým zdejším diskutující to přijde super, protože to má polospousteci okna a nemá WiFi a zásuvky, takže mohou sedět a koukat z okna 😉

Jindřich Bek

Depo Olomouc má pořád politickou tlačenku, už od dob Střední dráhy. Ale potřeba modernizovat tady je a obnovovat vozidlový park také. Silně to u nás pokulhává. Reinkarnace ojetých vozidel z Německa nejsou to pravé.

Miroslav Zikmund

„Pane kolego …“ smím – li, kdyby mělo takovou politickou tlačenku, tak by i za dob SD3 Silesii nevozilo na ostravské nulce LD Přerov, ale LD Olomouc na „své vlastní“. „Protlačované“ LD vozilo v pondělí R 1104 z Přerova do Prahy, zpět 805 závěs, do doby, než jsme mu „na středu“ ukradli Radhoště 11544 / 11545 místo páteční rg jízdy od 1107 a nedělní pro 1106, tak vozil Radhoště .. Do doby nasazení E 499.2 lahůdkovou jednomužku bez příplatku na pražské vlakové bobině 21/20 do Žiliny – přípřež bobina …. Za protlačování lze snad považovat přidělení zelených trojek v době,… Číst vice »

medical examiner

Spíš politickou zácpu 😀 .
Politická tlačenka bude v tom, že Olomouc bude mít svůj „S-bahn“ a bude to druhé nejdůležitější nádraží (po Praha hl.n.).

Martin11

Jednu dobu bylo depo Olomouc na zrušení.to když se rozhodovalo mezi Olmikem a Bohumínem.

medical examiner

Z Bohumína budou pouze linky Ex1/R1 a R8 a odpovídající část Os.
Linky, které dnes známe jako R12, R13, R18, a R27 budou jezdit z Olomouce, stejně jako celé olomoucké příměsto.

Jiří Kocurek

Zajeďte si do Hranic na Moravě a počkejte na zastávkový osobní vlak kamkoliv.
PS: Ten sarkasmus strašně ječí při brždění.

Radim

😀
Někdy jede i 163+Bdt+Bdt+Bdt ale fakt málo kdy

MHD

Co by taky mělo mezi Studénkou a Vsetínem jezdit jiného, než to, co tam odsud pochází. Vždyť je teď použití lokálních produktů tak žádané 😄

medical examiner

Tak to bude na R27 jezdit brejlovec a odpovídající počet Bdtee276…když jsou z KOS Krnov…

Pája

MEZ Vsetín 😃 To mi nikdy nedošlo. Lokální produkty 😀