České dráhy ustoupily od prodeje nádraží v Hostivaři a Modřanech, další nabízí Praze
Stará nádražní budova v Praze-Hostivaři a nová nástupiště. Foto: VitVit/Wikimedia Commons
Do majetku hlavního města Prahy míří budova bývalého nádraží Praha-Bubeneč, které se přestalo používat po vybudování zastávky Praha-Podbaba. České dráhy
Nebyly před lety všechny nádražní budovy převedeny na SŽDC? Jak je tohle vůbec možné?
Tak kruci, vždyť přeci už se to převádělo na SŽDC, ne? A mělo jim zůstat jen pár velkých hlavních nádraží. Nějak se v tom ztrácím co všechno převáděli 😀
Nesmyslem z podstaty věci je vůbec ponechání nemovitostí, především pak (ex)výpravních budov, ve správě ČD. Převedeny k SŽDC by měly být všechny budovy. Jedná se o majetek státu, v případě nezájmu o odkup jsou budovy ve správě ČD odsouzeny k postupnému chátrání, neboť na potřebné opravy nebudou mít ČD nikdy peníze.
Dotaz k výpravní budově v Praze-Bubenči: ví někdo skutečně spolehlivě, zda ji převezme město (tedy Praha = MHMP), nebo městská část Praha 6 (jak na rozdíl od tohoto článku zněly původní informace)? O restauraci a skautském středisku v tom objektu podle toho, co jsem slyšel já, uvažovala městská část Praha 6 a o městu Praha se v souvislosti s ní vůbec nemluvilo …
Kupuje ji Praha (https://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/praha-za-14-milionu-koupi-nadrazi-v-bubenci-chce-z-nej-udela/r~0ced3b70faad11e794dbac1f6b220ee8/)
podobný model mají být ostatní budovy, jak je to pak s využitím pro městské části netuším
„úřady nemají páky na to vlastníka přinutit s budovou cokoliv dělat.“
Pokud vím, tak existuje možnost v případě havarijního stavu opravit na nálady města a ty pak vymáhat po majiteli.
Ono to asi tak jednoduché není, ale kde je vůle, tam jde všechno.
„Násilná“ nezbytná oprava je, nemýlím-li se, například případ provizorního zakrytí ruiny barokního pivovaru u nádraží v Roudnici nad Labem, kterou údajně vlastní a nechává chátrat nějaký občan USA.
pokud vím, tak takový stavy se řeší OSB deskama do oken adveří.