České dráhy ustoupily od prodeje nádraží v Hostivaři a Modřanech, další nabízí Praze

Stará nádražní budova v Praze-Hostivaři a nová nástupiště. Foto: VitVit/Wikimedia CommonsStará nádražní budova v Praze-Hostivaři a nová nástupiště. Foto: VitVit/Wikimedia Commons

Do majetku hlavního města Prahy míří budova bývalého nádraží Praha-Bubeneč, které se přestalo používat po vybudování zastávky Praha-Podbaba. České dráhy

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aslanex

Nebyly před lety všechny nádražní budovy převedeny na SŽDC? Jak je tohle vůbec možné?

aldik

Tak kruci, vždyť přeci už se to převádělo na SŽDC, ne? A mělo jim zůstat jen pár velkých hlavních nádraží. Nějak se v tom ztrácím co všechno převáděli 😀

ApolloXI.

Nesmyslem z podstaty věci je vůbec ponechání nemovitostí, především pak (ex)výpravních budov, ve správě ČD. Převedeny k SŽDC by měly být všechny budovy. Jedná se o majetek státu, v případě nezájmu o odkup jsou budovy ve správě ČD odsouzeny k postupnému chátrání, neboť na potřebné opravy nebudou mít ČD nikdy peníze.

železničář v důchodu

Dotaz k výpravní budově v Praze-Bubenči: ví někdo skutečně spolehlivě, zda ji převezme město (tedy Praha = MHMP), nebo městská část Praha 6 (jak na rozdíl od tohoto článku zněly původní informace)? O restauraci a skautském středisku v tom objektu podle toho, co jsem slyšel já, uvažovala městská část Praha 6 a o městu Praha se v souvislosti s ní vůbec nemluvilo …

Asdf

„úřady nemají páky na to vlastníka přinutit s budovou cokoliv dělat.“
Pokud vím, tak existuje možnost v případě havarijního stavu opravit na nálady města a ty pak vymáhat po majiteli.

Václav Novotný

Ono to asi tak jednoduché není, ale kde je vůle, tam jde všechno.

železničář v důchodu

„Násilná“ nezbytná oprava je, nemýlím-li se, například případ provizorního zakrytí ruiny barokního pivovaru u nádraží v Roudnici nad Labem, kterou údajně vlastní a nechává chátrat nějaký občan USA.

petr.r

pokud vím, tak takový stavy se řeší OSB deskama do oken adveří.