České dráhy ustoupily od prodeje nádraží v Hostivaři a Modřanech, další nabízí Praze
Do majetku hlavního města Prahy míří budova bývalého nádraží Praha-Bubeneč, které se přestalo používat po vybudování zastávky Praha-Podbaba. České dráhy
Do majetku hlavního města Prahy míří budova bývalého nádraží Praha-Bubeneč, které se přestalo používat po vybudování zastávky Praha-Podbaba. České dráhy mají v Praze ještě šest dalších již nevyužívaných nádražních budov, prodej některých ale přehodnotily.
V případě výpravní budovy v Hostivaři, která se po modernizaci stanice a posunutí nových nástupišť stala pro železniční provoz nepotřebnou, měla o budovu dlouho zájem Praha 15. České dráhy ale od plánů na prodej ustoupily. „Prodej nyní nepředpokládáme. Využívá se částečně k bydlení, máme ji pro vlastní potřeby, část pronajímáme Drážnímu úřadu,“ řekl mluvčí Radek Joklík. Městská část chtěla budovu využít například pro sál na zasedání zastupitelstva, chtěla v něm i galerii. Část budovy je nyní prázdná. „Máme zájem o využití části budovy například pro kavárnu,“ dodal Joklík.
Zablokovaný je také zatím prodej modřanského nádraží. „Území je zablokované jako územní rezerva pro případné napojení městského okruhu,“ dodal Joklík.
Naopak blízko převodu v katastru nemovitostí je stanice Praha-Bubeneč. U ní je už téměř jisté, že ji za 14 milionů koupí město. Čeká se jen na souhlas dozorčí rady Českých drah. Praha chce budovu nádraží přeměnit na restauraci či komunitní centrum.
České dráhy chtějí Praze prodat i další nevyužité výpravní budovy: v Hlubočepích a Řeporyjích. V případě Hlubočep už čekají na reakci městské části, velký zájem je u radnice i v případě Řeporyjí.
V majetku Českých drah zůstalo i Masarykovo nádraží, kde Penta chystá svůj velký developerský projekt. Nádraží v centru města by mělo projít v budoucnu největší proměnou ze všech stanic v Praze.
Symbolem opuštěných a chátrajících nádraží v Praze se stalo vyšehradské nádraží. Budova v majetku soukromé firmy se rozpadá a úřady nemají páky na to vlastníka přinutit s budovou cokoliv dělat.