Kvůli klesajícímu zájmu České dráhy ukončí Kilometrickou banku
Kilometrická banka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Konec vysvětluje dopravce klesajícím zájmem, chystá nový digitální produkt, který může předplatnou jízdenku nahradit.
Na KMB mám spoustu krásných vzpomínek: – V IC/EC jsem nemusel mít příplatek, takže zatímco se ostatní studenti rvali do nedělních rychlíků, já měl sám pro sebe kupé v EC Sobieski a v cíli jsem byl o 20 minut dřív. – Se spolužáky jsme na KMB objeli republiku dokola. Samozřejmě se zkratkami (museli jsme se vejít do 48 hodin, protože víkend studentů SŠ a platnost KMB), ale trasa Vratimov – Břeclav – Okříšky – Budějovice – Cheb – Liberec – Ostrava za asi 240 Kč na osobu byla nezapomenutelná. Spali jsme ve vlaku na zemi, něco vypili, vodní dýmku jsme… Číst vice »
Asi tarifní produkt, který nejdelší dobu vydržel pod stejným jménem a s minimálními změnami podmínek. Čest její památce! Byly doby, kdy jsem projel dvě měsíčně 🙂
Tyjo, to je silná motivace si ji jednou koupit, ať mám do sbírky 🙂
Navíc by to ani nebyl velký provar, teď po zdražení jsou na mnou používaných trasách (cca 170 km z Prahy) i některé Včasné jízdenky za podobnou cenu (až na jednotky korun), za jakou by to vyšlo s KMB :-O
nostalgie….pamatuju si, jak jsem na ni jezdil…hlavně kvůli tomu, že jsem nikdy nevěděl čím a kdy pojedu…takže se vypisovala až po nástupu do vozidla, když jsem nezvládl v automatu koupit levnější lístek (kterých byly a jsou omezené kontingenty)
S KMB šly dělat opravdu veletoče.. Jezdívali jsme na to v nultých letech s přítelkyní ze západních Čech na východní Moravu, když potřebovala něco na otočku. Tam via ČB a Brno, zpět normálně přes Prahu. Pod podmínkou trasování „neprotínající se neuzavřená smyčka“ se dalo vymyslet ledasco. Náš skutečný nájezd 890 km, tarifní 400 (pro nás tedy v první třídě 600). A za 48 hodin platnosti to ani nebylo jen o tom „šotó“.
Jo, když jste někde u Vyškova předložili průvodčímu jízdenku Stříbro – Chrást u Plzně, docela se divil:)
Vůbec nechápu jak jste to dělal, aktivně jsem ji nepoužíval. A jen ze zvědavosti by mě to zajímalo. Nechcete to rozvést?
Děkuji,
MB
Vypíšete si ji jako „skorokolečko“ aniž by výchozí a koncová stanice byla stejná a aniž by se trasa cestou někde protnula sama se sebou. Jedině tak se pak dá považovat za jednosměrnou jízdenku s odpisem maximálně 400 kilometrů. Všechno co máte nad tuto vzdálenost už pak jedete vlastně zadarmo.
Vezmu to na obecném příkladu, kdybyste byl z Prahy a chtěl/potřeboval něco vyřídit třeba v Břeclavi (ale i tam někde strávit víkend – jízdenka nad 50 km platí jak známo dva dny), vypíšete si KMB v relaci Praha hl. n. – Hlízov (to je těsně pod Kolínem). Cestu je pak potřebné naplánovat a hlavně absolvovat přes Olomouc tam, přes Brno a HavlBrod zpět. Takhle to i vypíšete do pole Přes. A za těch odečítaných 400 km alias zaplacených 440 Kč ujedete vzdálenost (v tomto případě) 618 km. Dál za Hlízov už to vypsat nejde, trasu byste křížil/dubloval/pojížděl protisměrem. Zbytek z… Číst vice »
Výhoda KMB byla i to, že k ní nebyla třeba žádná IN karta. KMB byla tedy výhodnější na všechny cesty nad 80km. Já jí používal na dojíždění do školy (ČB-Praha) a občas se povedlo i „kolečko“ typu ČB-Doňov přes Liberec, Ostravu a Jihlavu. Když na KMB zbylo míň km než byla minimální opisová vzdálenost (minimálně 100km, to tu nikdo nezmiňuje), tak se dalo zbytek doplatit jako když měl cestující IN kartu (nebo navázat další KMB). 2x se mi podařilo KMB vyjezdit tak, že na ní zbyl pouhý jeden kilometr, obvykle jich zbylo kolem 20, což ale na výlet typu ČB-Kaplice… Číst vice »
najprve si napsal stříbro-plzeň-české budějovice-jihlava-brno-ostrava(Vsetín, zlín, prostě cokoliv)-praha-chrást a pak si vyplnili novou chrást-stříbro.
vtip je ta maximální tarifní vzdálenost – a to, že nejel obě cesty stejně.
Zajímavá věc, kdybych věděl, že něco takového existuje asi bych o koupi uvažoval.
Prosím znalé o odpověď: Jaký je v současnosti ekonomicky nejvýhodnější způsob cestování vlakem (ideálně s využitím více dopravců)? Děkuji
Asi „jet jako strojvedoucí…..“.
Na takto položenou otázku se vážně nedobře odpovídá….
Není to pohodlné, ale můžeš to prosedět na WC…
Tak je to většinou cenově takto Arr, IDS, vázaná jízdenka koupená s předstihem. Ale existují i výjimky a vždy před konkrétní trasou si je dobré překontrolovat ceny.
Odpověď je (mimo tu Tvou závorku na konci): KMB.
Planá n Lužnicí – Praha Zahraďák ve dvou, jel jsem včera:
ČD full: 294,
ČD+PID: 281,
ČD 2x IN25: 252 + 60 Kč měsíčně (nepřenosné),
1x KMB: 223 (přenosné)
Viem si veľmi dobre predstaviť digitálnu verziu KMB, to by vôbec nebol problém. Ale potom mi už lepšie príde proste zaviesť možnosť dobíjať si ČD kredit s nejakým bonusom pri vyššom dobití, čo je ten istý komerčný princíp (nákup naraz viac a máš zľavu).
Těch 2200 Kč/2000 kilometrů+paušál pro cesty v ČR nad 400 km resp 2000 Kč bez 10% DPH je dost nízká cena
Aby pokrývala náklady pasažerské ČD, tak by KMB měla stát zhruba 5000 Kč bez 10% DPH.
Vy snad každý komentář, co tu napíšete, tak je totální nesmysl
V čem přesně spatřujete nesmysl? Díky. Takhle nízkou cenu tj. cca 2,5 Kč/km za cca 700 km cestu tam a zpět, považuji za férovou vzhledem k tomu, že obvykle jsem jel téměř z konečné na téměř konečnou, tj. vytížil jsem kapacitu. Čistě matematicky jsou obvyklé náklady pasažerské ČD vyšší než 2,5 Kč/oskm. Do čínského viru byly obvyklé náklady pasažerské ČD na osobo-kilometr zhruba 3,5 Kč při využité kapacitě něco kolem 30% …. Poté co udeřil čínský vir na jaře 2020 se za rok 2020 průměrné náklady na oskm zvýšily zhruba na 5,5 Kč/oskm, mj. kvůli poklesu využití kapacity vagonků ČD… Číst vice »
Gratuluji. Jste jeden z mála a ten vzácný spíše teoretický příklad, jak by se někomu v současné ceně mohla ta kilometrická banka eventuálně vyplatit.
Kilometrická banka se samozřejmě vyplácí těžce. Už dlouho se vyplácela zejména proti IN25, nyní je to enormní, např. kvůli tomu, že leckde už je výhodnější než kombinace s PIDem. Samozřejmě má to výjimky: Třeba cesty kolem 20 km někde v pohraničí (kde není IS) a pár specifických relací, (ovšem třeba Praha – Pardubice je typická relace pro KMB).
Půl roční termín na proježdení je šibeniční , kdyz by to bylo na celý rok zajem by byl …
Můžu se zeptat jestli důvodem je, že jezdíte krátké trasy? Nebo jestli jezdíte málo často?
Já ročně (před čínským virem a když jsem neměl IN100) kupoval tak 3 až 4 KMB ročně, z toho zhruba větší půlku projezdili mí příbuzní (=já půjčoval jak KMB, tak starou KMB která už byla úplně vyježděná, aby měli vzor k opsání své cesty do neproježděné KMB)
Fakt nechápete, že se to do cca 400 km oproti jízdenky s IN 25 jen slabě vyplatí před několikerým zdražováním dokonce jen na některé vzdálenosti, v mnoha případech nabízejí ČD lepší možnosti, v mnoha případech se jezdí s jinými firmami, kdo s ČD jezdí fakt hodně, tak se mu vyplatí i IN 50 nebo IN 100, a tak u KMB zůstalo minimum?
@Vít Jůza
No, já třeba váš příspěvek opravdu nechápu.
Máte třeba nějaký příklad relace od 300 do 400 km, kde se KMB vyplácí lehce proti IN25?
KMB stejně jako IN50 znamená ČD. Byla vhodná pro nájezd lehce nad 350 km měsíčně nebo 175 ve dvou. Myslíte, že se při těchto nájezdech vyplácí IN50 nebo IN100?
Nad 200 km se většinou najde nějaká levnější varianta, relační jízdné, kombinace s nějakou krajskou celodenní, apod.
Ale teď už jsou zase zajímavé některé kombinace s PID, někdy je i lepší PID vynechat. Přestával by být problém ji projet. Škoda jí …
Jezdím jednu cestu 350km.
I tady platí, že ne vše co někdo prodává, musí být určeno pro 100% lidí. Navíc dneska je víc dopravců a tak využití trochu klesá.
Myslel jsem, že pro 300-450 km se vždycky vymyslí něco lepšího. Můžu být zvědavý, jakou relaci jezdíte?
Ano, v podstatě za dnešní situace ji projezdíš nejspíš jen když jezdíš často ve dvou (nebo ve třech :)).
Jedna z mála výhod KMB je ta, že jde o přenosný jízdní doklad. Což může být výhodné třeba pro firmy, když potřebují zaměstnance poslat na služební cestu; může na ni jet jeden i dva, první nebo druhou třídou.
Každopádně jsem rád, že už konečně zaniknou.
U firem ovšem vznikne ta komplikace, že vám nákupem KMB vznikne náklad, který nelze přiřadit jednoznačně jedné služební cestě. To komplikuje vyúčtování.
Právě naopak, firma koupí a rodinka referenta v klidu jezdí na výlety.
Ha, asi jsem byl jeden z posledních uživatelů.
KB jsem si koupil v listopadu 2019, protože jsem věděl, že mě čeká dost delších cest vlakem, abych to využil.
Motivace? Na peníze to takový rozdíl nebyl, ale chtěl jsem vyzkoušet jak to funguje.
První polovinu jsem hodně projezdil služebně. Paní v účtárně měla radost, ale nakonec fotokopii sešitku s výpočtem Kč/km coby doklad akceptovala.
Z druhé poloviny z jara jsem stihl projet jen část, protože přišel covid…
Prodloužit platnost jsem nestihl a tak mi třista kilometrů zůstalo respektive propadlo.
Kilometrická banka byla okopírována od ÖBB začátkem 90. let minulého století – bohužel bylo to jediné, co se ze smysluplné nabídky ostatního okopírovalo …. Během 90. let KMB v Rakousku zanikla … sama se těch cca 30 let existence nedožila .. Že se dožila cca 30 let je svým způsobem zázrak … S KMB se fixlovalo, protože se současně neřešila nějaká ochrana – nebyl tam kontrolní chroust – například povinnost cestujícího vyplnit kromě data i číslo prvního použitého vlaku, plánovaný odjezd z výchozí stanice (podobně se to dělá u evropské jízdenky InterRail v doplňkovém průvodním listu) takže když nepřišel štiplístek… Číst vice »
Přesně cestující to zneužíval, jaký že to je paragraf modrého zákona?
To bude nějaký nesmysl – číslo vlaku jsem si nevypisoval nikdy a nikdy to po mě žádný průvodčí nechtěl. Koneckonců, má to na razítku. Na odjezd tam snad kolonka ani nebyla.
Když nepřišel štiplístek, tak tam ta kolonka zůstala vypsaná a odečet provedl průvodčí, co potvrzoval následující kolonku.
Naprosto v pohodě.
Nezačínala ta pohádky slovy: Zaměstnanec ČD nedělal, co měl, (nebo ČD bylo jedno, jestli bude někdo jízdenky kontrolovat)?
Jednání cestujícího neschvaluji, jen to není tak černobílé, jak se podává….
asi tak, když nepřišel průvodčí…tím to začíná….
Zato Interrail se nefalšuje vůbec. 🤣
Já si ještě vzpomínám, jak cca před 15-20 lety to stálo 1200 kč. A s tím že maximální odpis byl 400 km, dalo se s tím jet z jednoho konce republiky na druhý za 240 kč. To fakt stálo za to a byl to asi nejvýhodnější způsob cestování na dlouhé vzdálenosti u ČD. Jenomže pak to snad každý rok zdražovali zhruba o 100kč, a bylo to čím dál méně a méně a méně výhodné, navíc to zabily výhodnější nové nabídky jako eLiška, včasná jízdenka atd, a z kilometrické banky se tak stal v podstatě jen dárek, které ČD dávaly za… Číst vice »
Já zažil KMB za 490 Kčs s platností na celou ČSFR, to bylo něco!
No a já měl i KMB 5000. Ta se udržela velmi krátce, jen pár let.
Na začátku stála dokonce jen 900 Kč. Ten maximální odpis 400 km byl velice výhodný i pro šotouše, kteří si chtěli udělat velkovýlet po ČR, nebyl problém si napsat např. cestu z Prahy do Hradce Králové přes Jihlavu, České Budějovice, Cheb a Liberec. I pro normálního pasažéra bylo šikovné, že si člověk operativně „vyrobil“ jakoukoli jízdenku za pár vteřin a nemusel nic řešit před cestou a mohl přijít minutu před odjezdem.
Za 900 Kč to rozhodně nebylo na začátku. Pamatuju si cenu 490 Kčs. Před 30 lety.
Ano, taky jsem ji míval. Ještě bych ji možná vyhrabal.
Jj, kde jsou ty časy s eLiškou Praha-Brno za 39 Kč. 🙂
Jo, jezdil jsem na to do Přelouče 🙂
Začínalo se 250Kč/2000km roční platnost.
eLiška…také dobrá akce! Škoda že padla! Od nás z Ostravy do Plzně za 160,-
Velice se mýlite. Propásl jste dobu, od níž je opět stále výhodnější. Samozřejmě některé relace a jiní dopravci: nelze.
Taky mě překvapilo, že KMB ještě vůbec byla v nabídce, když už v roce 2009 se mě při cestě placené právě KMB průvodčí udiveně ptal, jestli se to vůbec ještě vyplatí…
Já ji používám. Na cesty kolem svátků, kdy ceny jízdenek jsou nejvyšší a pokud jsem si nestihnul koupit včas dopředu. A taky když někdo z příbuzných dřívějšího roku narození, nádražštiny neznalý, chce použít dálkový vláček.
Jenže v případě mě (nebo někoho z rodiny) jedna cesta tam a zpět obvykle spotřebuje víc než 1/3 KMB.
Tato jízdenka mimochodem byla v 90. letech hned po cca dvou letech platnosti stažena z prodeje (tehdy si vybavuji zdůvodnění ČD, že „byla zneužívána“ či co). Cca po dalším roce (asi v r. 1997) byla navrácena zpět do nabídky.
Haha, který je to paragraf? Cestující by to zneužili…
§7
To už je fanatismus. 🍉
Nevytiskne se pár papírů a už je třeba zmínit bohulibou snahu o šetření životního prostředí. 😄
Vnímám to jako standardní P. R. vyjádření bez hmatatelného vlivu na věc samotnou.
Ostatně, když ten zájem o tento typ jízdenky klesá sám od sebe, tak se toho papíru vytisklo o to méně i tak.
Hmatatelný vliv na životní prostředí je samozřejmě téměř nulový. Ale jde právě o to PR – o to, jak pak ČD vnímá veřejnost. Dráhy vsází na to, že tím získají body u lidí, pro které je životní prostředí téma. U lidí, kteří vnímají pár kilo ušetřeného papíru jako velký krok vpřed. Současně jsou ale k smíchu právě tím, jak tlačí životní prostředí téměř všude, kam to jde. Když bych hypoteticky ke každému článku o zápase Sparty napsal, že ji poškodil rozhodčí – tak mě za chvíli také nikdo nebude brát vážně. Budu smíchu i v případě, kdy by to objektivně… Číst vice »
Oni to ale vliv má. Předpokládá se, že takto bude postupovat postupně každý nebo alespoň většina. To je jako říct, že jeden člověk, který pojede vlakem a ne autem, má prakticky nulový význam pro ŽP. Ale když to tak udělá více lidí, už to nějaký význam má.
A jak velký ten vliv je? Ve společnosti se dělá téma z pár vytištěných papírů, jejichž dopad na životní prostředí je v celé republice skoro nula. Nezapomeňme, že se velká část papírů recykluje. V tu samou chvíli je Čína zodpovědná za 29,3 % světových emisí. Milionkrát větší dopad, milionkrát menší téma ve společnosti. Kolik lidí, kteří s nadšením vítají pár ušetřených papírů, stoprocentně bojkotuje výrobky z Číny? Jsou to melounoví lidé. Z Evropy se stává melounová společnost. Navenek jsou zelení pod záminkou hájení životního prostředí. Pod slupkou jsou rudí – libují si v zákazech, nařízeních, nálepkování, rozhodování o tom, co… Číst vice »
Jojo. Ta neprůstřelná logika ve smyslu „já jsem ji jen znásilnil, ale v takový Indii by ji k tomu i zabili“. Aneb jak si zdůvodnit, že moje chování je úplně v pohodě poukazem na to, že na světě se určitě někdo chová hůře než já. Co na tom, že se takhle dá obhájit snad i Hitler…
Obecně lze pak říci, že použití této logiky vždy neomylně identifikuje blbce.
Logika ve vašem případě moc nefunguje, ale blbcem vás kvůli tomu nazývat nebudu. Přirovnávat šetření s papírem ke znásilnění a podíl 29,3 % na způsobených emisích ve světě k vražd je totiž zcela mimo. Jsou to dvě úplně jiné situace, což právě vyplývá z té logiky. Snad pochopíte jednodušší příklad, který logiku dává. Třeba ji v tom najdete. Je to jako když se obézní člověk začne chlubit kamarádům, že začal držet dietu. Že místo šesti rohlíků k snídani sní už jen pět. Už ale nemluví o tom, že k těm rohlíkům pokaždé sní šišku uheráku. Chápete, nebo to mám popsat… Číst vice »
S tím blbcem jste to poněkud přehnal. Ono to totiž spíš identifikuje neznalost. A taky to svědčí o tom, že dotyčný pracuje sám na sebe nebo je zaměstnancem v menší firmě a netuší, co ho brzy čeká. Velké firmy už se řídí ESG legislativou a dobře vědí, že se vyplatí evidovat i sebemenší krok ke zlepšení životního prostředí, i když je detail typu zrušení KMB. Menší firmy ostatně ESG velmi brzy čeká taky a mnozí se budou hodně divit.
To není fanatismus, to je ESG. Pokud to ještě neznáte, buďte rád.
Podle mě je fanatismus spíš ta nutkavá potřeba vymezit se kvůli čemukoli, co zavání nehovadským přístupem k životnímu prostředí. Plus teda, maj-li Český dráhy environmentální ohleduplnost definovanou jako jeden ze základních kamenů svý komunikační strategie, pak asi není čemu se divit, že u „každého“ svého kroku zmiňují environmentální aspekt. To je asi podobný, jako byste se divil, že škodovka se svým „simply clever“ akcentuje v komunikaci chytrá řešení…
Chápu správně, že je ve vašem vidění světa „úspora pár kilogramů papíru“ nehovadský přístup k životnímu prostředí? Je analogicky vzato hovadský přístup k životnímu prostředí, když bych si každý den kupoval noviny a párkrát do měsíce knihy? Ke zmiňování enviromentálního aspektu – rozdíl je v tom, a) jak ho zmiňují, b) fakt, že jsou motivováni snahou zveličit pozitivní dopady ČD na životní prostředí. V důsledku toho ohýbají výpočty a podsouvají nesmyslná čísla. Mimo jiné tak, že srovnávají emise vlaku a auta s automatickým předpokladem, že by člověk býval tím autem jel. Jinak jste mi připomněl Miroslava Sládka, toho politika. Vystudoval… Číst vice »
Proč byste takové věci psal? Musí to být extrémně demotivující když se někdo píše s textem a pak mu na to někdo nasere kvůli hrubce
Pravdou je, že už jsem sakra dlouho neviděl ve vlaku průvodčí s oblepenou rukou od zápěstí až po loket s těmi nálepkami z KMB.
Nostalgie. Já je jako mladý průvodčí v 90kách lepil na brašnu. KMB je ovšem jako výhodný produkt ve stadiu klinické smrti už několik let …
To je stejné jako že Plzeň je dobré pivo. Kdyby se pro KMB dělala reklama větší nebo aspoň stejná jako pro IN25, používala by se IN25 dnes jen okrajově (což ostatně asi stejně nastává). Chápu, že na reklamě pro KMB zájem nebyl. Nezaniká, myslím, kvůli nevýhodnosti, ale protože se stala v podstatě utajeným produktem.
Dnes už je neodebírají (jel jsem na KMB před 2 týdny a průvodčí neměl o kupóny zájem). Dřív za ně měli snad 2 koruny za kus, tak si je brali.
Sami tomu dali takové podmínky, aby po čase mohli říct, že o to není zájem. Normální plánovaný odstřel.
Proč by to dělali tak složitě když to můžou normálně zrušit a nikomu nic nevysvětlovat? Nehledejte v tom konspirace.
Že je Janík paranoidní, ještě neznamená, že po něm nejdou 😀
Tak to jsem netušil, že ještě tento papírový relikt existuje… Kdysi dávno jsem to používal, nemusel se, tuším, tenkrát s tím platit příplatek do EC 🙂
Kdyby radši ukončili povinné rezervace!
A které povinné rezervace to jsou? V naprosté většině vlaků jsou dobrovolné a v těch pár spojích na Ostravu to nikoho nevytrhne..
Kdybys tak přestal to tady plevelit svými bláboly..
Povinnou rezervací se za bolševika zdůvodňovala „vysoká kultura“ cestování …
Prostě přežívající socialistický relikt, jímž se nakazila i konkurence nebo metoda jak vytahovat z lidí další peníze … za NIC, zejména pokud jede vlak vytížen z 50 % ….
Ale příkladně i v kapitalistickém Švédsku, jsou všechny dálkové vlaky povinně místenkové, resp. místenka je součástí jízdenky. Stojící cestující neexistuje a nikdo se tomu nediví.
Ale pravda, tam je to trochu jiná liga a kultura.
No ale zrovna Švédsko a jeho sociální politiku bych za příkladně kapitalisticky stát asi nenazval 🙂
V Rumunsku taky byly(nevím jestli to stále plati) všechny vlaky kromě osobáku povinně mistenkové, fascinovalo mne jak ty mistenky pokladní zapisují do sešitu a neustále někam telefonují.
Pane Zikmunde, vy za místenky platíte? To jste buď režista (a dobře vám tak), nebo si neumíte koupit jízdenku elektronicky (a dobře vám tak dvojnásobně).
@Jablonecký
Když už jsme u tématu, tak vidím, že na KMB nejezdíte. Tato její velká nevýhoda, která se vyloupla až v současnosti (s množstvím rezervací zdarma), tady v diskuzi asi ještě nebyla zmíněna. Že by ten nový digitální produkt (pokud opravdu bude) byl pro mě skvělý, to moc nevěřím. Ale tuto nevýhodu by třeba odstraňovat mohl.
Zkuste nakupovat přes internet, rezervace je zadarmo. Prodat za plnou cenu 200% kapacity, to je relikt socíku. Ať klidně prodaj místa na stání v uličce, ale za odpovídající cenu.
WTF, ani nevím že něco takového bylo.. nedivím se, že to končí.
Protože skoro žádná propagace.
Podporovat v roce 2021 nějakou papírovou knížečku místo elektronické aplikace?
2022. Síla zvyku 🙂
Protože se to tak vždycky dělalo….
Klasické ČD. Úvahy, bláboly. A výsledek v nedohlednu.
Konkurence by udělala PR článek v prvním týdnu nového roku, využila by zkratky K+M+B a představila by elektronickou aplikaci použitelnou od teď.
A ČD ? Času dost…. prostě stále moloch.
Jak v elektronické aplikaci vypíšete odkud / kam, datum, číslo vlaku … a jak vám to štiplístek potvrdí ….
Tak odkud/kam, datum a číslo vlaku není problém do aplikace zadat. A průvodci pak jen nakenuje QR kód pro potvrzení, případně jako alternativu zadá kód ručně. Jsme v 21. Století 😉
Ne, to nejde. Nikdy se to tak nedělalo 🙂 §1 for ever!
> odkud / kam, datum, číslo vlaku
Zadám úplně stejně, jako když si kupuji po internetu léstek nebo i jen hledám spojení.
> … a jak vám to štiplístek potvrdí …
Oskenováním QR kódu. A když vám to nebude stačit, tak vám proštípne mobil kleštičkami 🙂 .
No normálně, vypíšete to klávesnicí na displeji a průvodčí má v popce čtečku, ne?
Vyplnit údaje v aplikaci je o dost jednodušší, než do pidikolonek v sešitku. Zejména pokud je dobře udělaná a např. nabízí často používané možnosti, aniž by je člověk musel napsat celé (což je dneska primitivní zařídit). Navíc může i hlídat, aby člověk omylem nenapsal kravinu.
Kontrola uložením na server, ze kterýho si to štíplístkova pokladna načítá sama, nebo jak už vám psali pomocí vygenerovaného QR kódu taky není nic nevídaného.
Nemáte úplnou pravdu. Pro lidi dříve narozené, nádražštiny neznalé, je často snazší použít něco jako KMB, když mají předvyplněný vzor z nějaké jiné (spotřebované) KMB.
To popisuji vlastní zkušenost příbuzných, kteří si ode mě půjčují na svoji cestu KMB.
člověk, který neumí vypsat KMB…má dle mého slušný problém.
Snadno: integroval bych to do appky MujVlak jako další platební metodu
@Zikmund
Vy máte tlačítkový telefon? Tak to možná fakt nepůjde ..
Spis protoze prezitej produkt. Kterej kdysi mel smysl, ale do dnesni doby se holt nehodi.
Kdyby byl aspoň výhodný, budeme ho stále používat, jako stále používáme pro nás i banku absurdní vkladní knížku, nicméně vedenou zdarma na rozdíl od jiných účtů téže banky … .
Pro ČD to výhodný v dnešní době nikdy nebude, logistická podpora takovýho produktu nebude zadarmo a platit ji kvůli pár staromilcům nedává smysl. A dělat pro zákazníka nejvýhodnějším produkt, kterej mě stojí hodně na nákladech, je absurdní. Ve svý době to byl fajn produkt, ale je dobře, že končí.
Ano, z hlediska dopravce to uznávám. Z hlediska cestujícího ne. Bohužel jsem cestující, ne dopravce.
On výhodný je a hodně. Že není výhodný pro Vás, je možné. Taky je možné, že jste o tom už dlouho neuvažoval.
Ne. Protože už to nebylo za 250, ale za 2200, platilo to už ne rok, ale půlrok, a bylo to nejvýhodnější nabídkou už jen v málo případech.
Kdy to bylo za 250? Pamatuju ji za 490 v roce 1992 s platností na celé Československo.
Nějakou dobu předtím, když to zaváděli. Na přesný letopočet si ale nevzpomenu, dokonce ani, jestli to bylo až po něžné revoluci. Minimální odpis 70, max. 700. Až 2 dospělé osoby, příp. 1 a 2 děti.
Ahh modrý gumy a jejich mínusy, pořádně pojďte do toho!! 😂😂
OK. Tak za mě to tam máte kvůli tomu, že vaše nevědomost o něčem jako je KMB, nám tu všem může být zcela u pr…. . Každý nemá potřebu se hned chlubit, že něco neví. Tak asi tak.
Nic neví, ničemu se nediví, ale příspěvek napsat musí!
A ty se snad divíš, že v roce 2022 zrušily cár papíru? Taky modrá guma nebo zaseklý v 90.??
hele, lorenc, to že chovaj‘ jak nevědomý hulvát, jejich výplodům nedává větší důležitost či pravdivost. akorát prudí všechny kolem….
ale jak chcou, vybrali si sami….
Nedivím se, že to ruší, a vím, o čem je řeč. Ale Vám se divím, když (prý) vůbec nevíte, o čem je řeč, že máte potřebu napsat, že se nedivíte. Přece jen je normálnější, aby člověk psal o tom, o čem ví a co vyvolává údiv.