České dráhy ukázaly první snímky nových vagónů, nasadí je na spoje do Chebu
Nové vozy pro České dráhy od konsorcia Siemens - Škoda. Foto: České dráhy
Cestující v rychlících a expresech mezi Prahou a Chebem přes Plzeň a Ústí nad Labem by se příští rok měli
Koukám, že nakonec nebude černý pruh přes okna. Škoda, ten railjetům docela sluší. (ale chybí také pruh tmavě modré pod okny, kdo ví jak to bude)
Já myslel, že tyhle půl Raljety budou také na 230 km/h..
Kdyz tak vidim ten novy vagon, tak mne napada, proc u nas nejezdi/se neporidi dvoupodlazni vagony jako treba ve Finsku? Vzhledem k tomu, ze uz ted bojujeme na mnoha tratich s kapacitou, tak by se vyssi pocet cestujicich na jednotku docela hodil…
Tak zrovna na chebských linkách kapacitní problémy neřešitelné přidáním dalších vozů nejsou.
Tak jiste chapete, ze nove vozy se neporizuji jen pro potreby trati Plzen – Cheb…
Dlouhodobá smlouva mezi ČD a ministerstvem dopravy s nimi počítá na obou chebských linkách. Kde budou jezdit za 30 let je věc jiná.
Jsem zvědav, jak si MD pořeší s BEGem Cheb – Norimberk po dokončení drátizace…
No pokud beru Chebskou linku i tu přes Ústí n L tak problémy neřešitelné jsou a to třeba v samotném Ústí ,kde na 5 kolej jinam ani dojet ten R nemůže a víc než 6 vozů tam nedostanu k peronu ,přitom to jezdí narvaný o 4 až 5 ti vozech ,jedničku si nedoplatim ,protože vlak má pouhých 24 míst této kategorie a polovina cestujících na kratší vzdálenost jezdí zadarmo protože jeden člověk obsluhy vlaku na celou soupravu nemůže nic stihnout ,jen tam dělá Kašpárka,ono nestačí ,že se od GVD 2020 motá na těchto vlacích blbeček s minibarem ,když to staví… Číst vice »
Nějak postrádám smysl na lince přes Most – nevim, jestli by nebylo lepší do Děčína-tam to frekvenčně roste, dojíždějících z Ústí přibývá… Přes Plzeň to smysl dává, může to nalákat další cestujici třeba do lázní (Mar.+Frantovy), což v případě Bíliny, Mostu a jim podobným asi moc nepřipadá v úvahu.
ale jo …. za mě dobrý …. 🙂
Ten vůz, resp. vozová skříň, je nějaký deformovaný (do takového oblouku), jak to vyplývá z titulní fotografie. To se ještě bude nějak narovnávat?
Není to jenom zkresleno foťákem?
Tak proč ten foťák správně nenastavili, nebo použili foťák jiný?
Tak možná jinak. Jak širokoúhlé, tak tele objektivy zkreslují (každý jinak). To je fyzika. Ne všechno jde ve Photoshopu snadno opravit.
Doplním mimo téma, že toto zkreslení lze spatřit v extrémním měřítku i v širokoúhlem objektivu typu Rybí oko (fisheye). Používaném třeba pro fotografování noční/denní oblohy. Čočka objektivu „ohne“ celý horizont 180° a zobrazí jej na rovinou plochu snímače/fotopapíru.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ohnisková_vzdálenost#Ohnisková_vzdálenost_ve_fotografii
Možnost připojit posilové vozy je fajn, ale horší to bude v případě připojení restauráku. V každém případě bude na konci, nebudou-li za ním ještě další posilové vozy. Bude-li za jedničkou, tak z ní bude průchoďák, což je špatně. Dají-li jí na druhý konec, tak si cestující za příplatek 1.třídy ještě udělají procházku přes celý vlak. Skoro bych doufal v dodatečném dovyrobení nějakého BRmpz nebo ARmpz. Když se můžou dodatečně prodlužovat ICE 4…
Pěkný den, pane Šaldo. Zeptala jsem se přímo v Siemens a zde je odpověď: „Vozy budou po pěti sestaveny do 10 netrakčních jednotek, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlaky. To umožní cestujícím průchod soupravou. Řazeny mají být tak, že na jednom konci soupravy bude první třída, na druhém speciální vůz druhé třídy s místy pro jízdní kola. Za první třídou bude umístěn multifunkční vůz druhé třídy s infopointem a zázemím pro personál, prostorem vyhrazeným pro cestující s dětmi, místy pro cestující na vozíku, bezbariérovým WC; následovat budou dva vozy druhé třídy. Jednotky bude možné spojovat do delšího průchozího vlaku,… Číst vice »
Víc takových vozy ať ty b249 můžou jít do šrotu.takhla mají vypadat vozy a ne ty rumunské šunky co má RegioJet.
Co je špatného na rumunských vozech?
Všechno
Ceaușescu pohrobci!!
A nejvíc barva což? 🙂
Neplatí v nich rezijka a mají špatnou barvu
Netlakotěsnost.
pěkné …. tohle jezdit na trase co jezdím tak možná přejdu k drahám…… to se budou severočeši mít chvilku.. než to místní menšiny zdevastují… proto nejspíš otevřený prostory aby bylo na vidět na případný rebely… už žádný že si partička brazilců zaleze do kupé a bude dělat bordel… nenene 🙂
ten obrovský prostor rezervovaný pro kola a nepohylivý to je v každým voze?
ne jen v posledním tak jak se píše v článku.
ZA OTÁZKU MÍNUSY??? ?? CO??
Že by reakce na to, čemu se běžně říká !blbá otázka“? 😉
otázka je tak blbá, jak povýšeně je čtena
Je to sice vizualizace, ale asi to nebude daleko od pravdy. Ta 4ka se stolečkem, to je proboha tak těžké usadit celý komplex do středu okýnka. Co to je dnes za módu, když si člověk nehledá místo, tak skončí kolikrát s očima ve sloupku . Nemyslím tím jen ČD, ale i u jiných dopravců třebas i v zahraničí. PS: Já vím už je nás asi jen pár, jinak všichni čuměj do displeje svého telefonu apod.
Zpracovával jsem už pár nabídek na Desiro, Mireo a řekl bych Vám to asi takto. Problém to není, ale pokud napasujete všechny čtyřky na okna, tak tím v podstatě vždycky ztrácíte kapacitu. Od zákazníka máte daný podíl čtyřek, rozteče, počet vyhrazených sedaček, počet kol, regály, místa pro vozíčkáře, počet WC atd. To všechno musíte do vozu umístit tak, aby se prostor využil co nejlépe. I když se čtyřky na okna napasovat snažíme, ne vždycky to jde. Hrubou stavbu taky libovolně měnit nejde, takže je někdy potřeba strpět sloupek.
A proč tedy nejde udělat rovnou tu hrubou stavbu tak, aby tam ty čtyřky vyšly? Napadá mě akorát to, že kvůli padesáti vozům nemá smysl dělat extra prototyp… ale stejně je to š(Š)koda.
Teoreticky jde všechno, ale prakticky máte nějak zkonstruovanou hrubou stavbu, máte nějak dané rozměry oken a ostatních zařízení. K tomu má každý zákazník jiné rozteče, jiný podíl čtyřek, jiný podíl regálů apod. Zkrátka těch požadavků je celá řada a nejde pro každého zákazníka překonstruovat celý vagón jenom proto, aby všechna sedadla za každou cenu seděla s okny.
Máte nesporně mnoho pravdy, ale mně někdy připadá, že zadavatelé podmínek pro řešení interiérů jsou dosti tupí a výsledek je vlastně nezajímá, a ti, kdo jejich požadavky plní, se zase ani nesnaží navrhnout jim cokoli pro cestující příjemnějšího a přesvědčit je, že takové řešení bude ve výsledku užitečnější. A protože zadavatel navíc většinou šetří, tak především z různých rekonstrukcí a „modernizací“ vycházejí někdy docela ostudné paskvily – a totéž (bohužel) často platí dokonce i pro řešení interiérů zcela nových osobních vozů.
Asi tedy musí být víc variant nebo držet určitou normu – dle logiky potřeb a pohodlí cestujícího
Ono to není jen o oknech. Celková koncepce vozů se pořizuje i jiným požadavkům. Dnešní vozidla jsou prakticky modulární systém. Tedy pod (nebo na) vozovou skříní je zavěšeno zařízení v jednoduše vyměnitelných, nezřídka univerzálních boxech, (klima, brzdový systém…) . Pokud uzpůsobíte skříň každé požadované rozteči sedadel, musíte takto upravit i ostatní komponenty vozu. A třeba do menšího boxu s brzdovým systémem budete muset nacpat i jímky jiné délky ale stejného obsahu, tedy s větším průměrem. A to se Vám pak tam vejde jen na úkor úpravy dalšího komponentu. Okna si ve skříni nemůžete vyříznout tam, kde se to zrovna hodí.… Číst vice »
Je zajímavé, že ve švýcarských vlacích do sloupku nekoukáte…
Co si dopravce objedná to má. A objedná si to na co má peníze. No a všichni víme jak to s tim jízdnym ve Švýcarsku je.
To je problém navrhnout ona a interiér v souladu, když jde o nové vozy a ne rekonstrukce? Jak to, dělali naši předci, že jim to vycházelo?Asi dělali něco špatně. Navíc jde i o to, aby tam byly právě jen ty čtyřky a ne ta sedadla za sebou – leda pokud nejdou jen v jedné řadě, čili ne dvě vedle sebe. Ta sedadla za sebou nemají žádnou praktikou výhodu. Právě naopak. Překážka v pohybu pro vedle sedícího, nejsou u obou věšáky, lampičky nad sedadlem atd.
Uspořádání za sebou nemá žádnou praktickou výhodu? Tak co třeba… místo na nohy? Nebo větší soukromí? A jaký je ten problém s věšáky nebo lampičkami? Řešení v první třídě 471 mi připadá vcelku funkční.
Místo na nohy řeší rozteč sedadel. Větší soukromí? No to asi těžko, u dvou sedadel vedle sebe a za sebou ho není ani troška. Vy máte u sedadla do uličky (dvě sedadla vedle sebe) nad sebou věšák? Musíte kabát dát na podélnou polici – to je horor nebo zavěsit k sousedovi, co sedí u okna. Má z toho hroznou radost. Lampička svítí ien tomu u okna, a na to druhé sedadlo je namířena našikmo, takže nevýhodné pro oba cestující. A rovněž ty podélné police jsou nevyhovující už jen z praktického hlediska včetně možné kapacity. Maximálně tak pro os vlaky v… Číst vice »
Tady ale kombinujete dvě věci. Sedadla v řade a příčné police. Příčné police se snad s vyjímkou Regiopanterů už nikde nepoužívají. CO se týče sedaček za sebou, tak ty nesporně výhody mají. Zatímco při 800mm rozteči v řadě už máte poměrně slušné pohodlí, tak 1600mm v případě sezení proti sobě bude koleny „v sobě“. Abyste dosáhl srovnatelného pohodlí, potřebujete jít se čtyřkou někde na 1700-1800mm, což udělá 50-100m na řadu. Nehledě na to, že se vám budou čtyřky daleko hůř skládat do vozu. Letadlo tak znamená podle uspořádání úsporu 1-2 řad sedaček na vůz. Na rozdíl od Vás naopak mnozí… Číst vice »
Proč je příčka mezi oddílem pro kola a sedadly neprůhledná? Komfortu cestujících s koly jistě nepřispěje, když neví, jestli jim někdo kolo nepoškozuje, nebo rovnou nekrade. Obojího jsem byl svědkem. Nešlo by mít příčku prosklenou?
Tak hlavně, aby se nezapomnělo vagóny oblepit 684 nálepkama a cedulema ve 47 světových jazycích, na to jsou ČD experti.
Člověk se alespoň dovzdělá. Například už vím, jak se řekne rusky koncové světlo – „chvostovoj signal“! 😀
Nebo takové klasické koženkové E pericoloso sporgersi 🙂
nálepky nejsou výmysl ČD, ale jsou dány mezinárodními normami
Jak je to s tlakotěsností na otevřeném konci? Při standardním přechodu asi půjde do kytek.
Proč by měla? Mnoho vozů klasické vozy (např. některé série Xmz) jsou taky tlakotěsných (zatímco mnoho ucelených jednotek tlakotěsných není). 😉
…klasické stavby…
To síce áno, ale aj tak sa nepoužívajú tlakotesné návalky, takže v *mz ten pocit obvykle vydrží presne do chvíle, než niekto otvorí prechodové dvere.
Proboha, proč ? Za co jsme zase trestáni. To znamená, že na Cheb už nebudou jezdit parádní jedničky s kupaty, širokými oddíly, s kupaty po 4 lidech? Zase otevřené vozy, kde budou lítat a řvát dětičky, všude telefony, slušní uřvaní cestující apod.? To má být vyšší kvalita? Ať je tam tedy jeden aspoň vůz s kupaty a jeden bez. Asi nejsem družný a kolektivní. Ale všichni nemůžeme být stejní.
Právě proto se počítá s možností připojení i klasických béček. Sice se tím přidělá posun a sníží rychlost, ale než se část lidí opět naučí chovat se alespoň trochu společensky, je to dost možná nutné. Jen bych možná spíše těmto lidem vyhradil ty klícky.
Pokud se připojí Bmz, které jezdí do teď , tak se rychlost nesníží, jejich rychlost je 200km/h. Pokud připojí Bdgmee tak se taky nic nestane, jelikož na tratích je maximálka 160 a někde i míň, navíc lokomotivy 362 mají max. rychlost stejně 140 km/h takže i kdyby se přinejhorším připojilo staré B tak se nic nestane
Tak do auta a na silnice, tam je soukromí až až 🙂
Naopak otevřený vůz mi přejde mnohem lepší na toto, nemusím sdílet blízký prostor v kupé s někým dalším, abych sledoval zda mu nekopu do nohy atd… Bohužel kultura ježdění do čd jestě nedorazila…
Očividně to má každý jinak, tak by klidně souprava mohla obsahovat obojí, aby si mohli cestující vybrat.
je fakt že lidé cestující na severu jsou fakt otřesný….. stačí jenom když vlak zastaví v jirkově nebo bílině a sleduje ty míšence s dětmi jak nastupují a neohrabaně se baví o debilních věcěch…. bez sluchátek tu cestu člověk nedá…… celých 5 let jsem tam tudy jezdil když se stavěla el. ledvice nebo předělával prunéřov…. katastrofa prostě..
no a o stavu trati samotný radši ani nemluvím…
S tím musím, bohužel, souhlasit, ale tam je jediné řešení je do takových vozů nepouštět a obnovit dobytčáky pro osobní dopravu nebo rovnou otevřené vozy IV. třídy. Spíš je smutné že chování takových „lid“ je tolerováno a že si tato společnost neumí vychovat i ty málo vychovatelné!
Zkuste jim něco říct a dostanete kudlu do ledvin nebo alespoň speciální odstaveček v rubrice soudružky Šabatové :-).
Takže na Metropolitan si ještě počkáme..vždyť už i teď jezdí na Ex6 a R15 celkem slušné vozy.. Tak proč raději nekupovat moderní vozy pro linky, kde se ještě vozíme v B nebo otřesném Bmz s otevíracími okny?
Co myslíte, že se stane s těmi nynějšími vozy na Ex6 a R15?
Tak my bychom měli o ty „otřesné“ Bmz na linku Ostrava – Frenštát než dorazí patra zájem.
Tak na Metropolitan by se tak krátké soupravy moc nehodili, tudíž by se museli v naprosté většině případů přidat normální vozy, takže pokud by byl cíl pořídit něco na Metropolitan objednali by už asi od začátku delší soupravy.
Vozy, které jezdí mezi Prahou a Chebem jsou modernizované Bmz, Amz, Bdgmee atd. takže je nejspíš pošlou vám nebo do Budějic
Jedny nástupní dveře na celý vagón? No to je zas prudce inteligentní řešení 😀 ČD se očividně z návrhových chyb RegioSharků nepoučili a už to chtějí cpát i na dálkové vlaky… to bude ještě mrzení 😀
Tohle si myslím, že bude jediný takový vagón. A i kdyby, tak srovnávat RegioSharky a dálkovou dopravu je trochu zcestné.
Ostatní vozy budou mít dveře na obou koncích 🙂
http://shorturl.at/ajxyP
Jen odkaz (z facebooku) asi nefunguje správně… 🙁
https://imgur.com/WHFFCct
No jeste k tomu dodelat ridicaky, a bude to pekny push-pull. Na toto by se napr. hodily honeckery, kompletne vykuchat a udelat novy interier, protoze podvozky maji GP200, takze problem by s tim v tomto smeru byt nemel.
vtip?
Takže konec pendolína na Cheb 🙁
Stejně se tam nehodí bez povinné rezervace je to spíš za trest, navíc díky začlenění do Ex6 musí mít stejné časy příjezdů/odjezdů takže i to naklápění je tam dobrý jen na stahování zpoždění.
Nemusí, pár grafikonů nazpět jezdilo rychleji a přitom bylo součástí tehdy R6.
Tehdy Pendolino nebylo součástí R6. Jelo vždy jako posilový rychlík (expres) bez zastavování (mimo pravidelný čas R6). R6 jela v tu dobu v taktu.
Proč by to mělo znamenat konec Pendolina? To je jen jeden spoj. Vozy budou jezdit na rychlících a expresech…
Těžko říct, třeba zůstane.
A proč vlastně nemáme víc Pendolín?
Proč vlastně nemáme víc Railjetů?…. 😂😂😂 Bože, to je tak těžké si vygooglit, co dělo v 90 po krachu ČKD? Když už teda o dráze a její historii nic nevím a evidentně se ani nesnažím vědět?
Bohu díky, že těch Pendolin není více. Samozřejmě pokud by za ty 4,5 miliardy bylo 10 souprav co mělo podle původní smlouvy být, tak jedině dobře. Raději kdyby se tenkrát koupilo těch dalších 8 RailJetů. No snad se dočkáme těch 20 souprav na Hamburky a Budapešti o kterých se uvažuje.
„Bohu díky, že těch Pendolin není více.“
Nemyslím, že máte úplnou pravdu – problém je ovšem především v tom, že jsou od počátku nesmyslně nasazována na naprosto nevhodné výkony, kde jejich technických „vymožeností“ není (protože nemůže být) řádně využíváno.
No jasný a na jiných spojích s B na věčné časy 😀
Ano. Protože to dává děsný smysl… -_- „Koupíme x nových vagonů abychom mohli provozovat co nejdéle ty staré…“
Jo, povíme si za pár let 🙂
A víte, proč to říkám? Protože ty vozy budou stejně jen kvůli tomu, že když vypadne nějaký vůz na lince, kde jezdí kvalitní vozy pravidelně, tak tam nasadí starší kvalitní vůz jako zálohu, aby si věčný stěžovatel pan Petrovský nemohl stěžovat. Na ostatních linkách ten šrot bude stejně jezdit na věky věků…
No jinde budou jezdit ty“ lepší vozy“ z linky Praha-Cheb ,které budou nahrazeny těma novýma soupravama.Nebo si myslíte,že ty Bpee a Bmz půjdou do šrotu a a na „jiných spojích budou B na věčné časy“ ?
No s tím, co předvádějí ČD v poslední době za veletoče v oblasti nasazování vozidel, tak bych se upřímně ani nedivil. B jsou jednoduché na údržbu, tak proč je nemít ještě alespoň 20 let 🙂
Jako záložní vozy pro případ nouze se budou hodit vždycky: velmi rychle zapomínáte, kolik jich bylo zlikvidováno před asi už více než 10 roky (on ten čas letí …), když tenkrát ČD razantně zkrátily soupravy dálkových rychlíků, místo toho, aby byly udrženy v záloze a pokud možno i postupně modernizovány – a teď ty vozy chybějí …
Takže jen potvrzujete to, co jsem napsal. Na ostatních linkách se stejně nic nezmění, tak nemám důvod se radovat
Ano, ty vozy co tam jezdí teď totiž budou sešrotovány abyste stále musel jezdit Béčkem.
Ale upřímně. Zajímalo by mě, jaký papaláš bydlí směrem na Cheb, protože tímto směrem se v poslední době cpe všechno, co se ještě nelze považovat za šrot.
A proč by do Chebu nemohli jezdit nové vagóny? Ještě 2 roky dozadu tu Béčka směrem na Ústí jezdily Béčka a to nejezdilo tím směrem ani Pendolíno, po tom co přisli Bmz tak to bylo super, Přes Plzeň jezdili asi před 5 lety, pak nasadili ty otřesný Bee a pak Bmz, které se používali na vlacích před příchodem RailJetu.
OK a zkuste si to porovnat s jinými linkami, kde zatím nedospěli ani k těm „otřesným“ Bee.
Nooo, já bych se možná nedivil, kdyby Béčka k těmhle netrakčním jednotkám občas na Ex přes Plzeň dělaly posilu.
Tohle by si snad nikdo nedovolil udělat v provozu ani za 5let.
Ale bujná fantazie dovolí cokoliv.
Ale dovolil. Právě proto se to dělá. Nárazníky a šroubovky na nové motoráky, aby se daly připojit Btax, a otevřený konec těmto „jednotkám“ k připojení B. 🙂 Jakkoli jinde možná i rozhraní pro starší věci občas vítám…
Asi nejde koupit 500 nebo 1000 nových vozů naráz.Samozřejmě,vždycky bude někdo nespokojený..vozy se dají na Cheb,budou remcat ti co jezdí třeba do Českých Budějovic nebo Hradce Králové..pokud by je dali na Hradec,zase budou řvát ti,co jezdí na Cheb.Prostě naráz asi vše nejde.
Mě prostě štve, že vše kvalitní se cpe jen do určitých linek a na další se z vysoka kašle. Jak na Cheb, tak na Hradec, tak na Budějovice jezdí kvalitní vozy již nyní. A co se stane, až se nakoupí další? Budou nahrazené vozy jezdit opět na těchto linkách jako posily či při výpadcích. A na jiných linkách jezdí a budou stále jezdit šroty a to mě prostě už začíná pěkně s… :/
P. S. Když někdo na linku R12 dá to, co nyní jezdí na R do Chebu (tedy Bmz + Bpee), už neřeknu proti ČD ani slovo. Ale nevěřím, že do deseti let se něčeho takového dočkám, protože toto je jedna z linek (nechci upírat právo na lepší vozy i jinde), kde se prostě opakovaně kašle na kulturu cestování. A nejvíce mě prudí komentáře těch, kteří si těchto vozů, co jsou na Cheb nasazovány nyní, neváží.
Dá. Když na ně seženete peníze a výrobní kapacitu
Konečně se rameno praha Ústí cheb dostane pořádných souprav
Jistě, sice tam jezdí Bpee a Bmz (tedy v podstatě jedno z toho lepšího na českých železnicích), ale konečně 😀
To je pravda, čtyř vozový rychlík ve složení ABmz, hytlák a 2x Bpee.
V létě častý jev, že klima v AB neklimovala, na podzim zase nesvítilo, netopilo, takže zbývají 3 vozy, kde v hytláku jsou místa jen pro děti a půlka vozu je jaksi k nesezení, zbývají 2 vozy na linku Praha-Cheb!
Jedno z toho nejlepšího? Tak to je tedy laťka velmi vysoko.
Nechte prosím kameny ležet, jen uvádím fakta..
Na co rád vzpomínám, tak na plyšové AB se stahovacími okny, bohužel…
Jezdím Krušnohorem několikrát týdně už tři roky a za tu dobu co tam je vagon ABmz, jsem nezažil, že by něco krom jedné toalety nefungovalo.
Tak to jste nejel jeden týden v létě, kdy nešla klimatizace a přesto ten celý týden vůz byl řazen v oběhu, asi jste měl dovolenou. Ale na druhou stranu zase hlášení zastávek na plný kule mělo taky něco do sebe.
Já jezdím podobně, takže si nevymýšlím
Především je bomba, že tam dávaj do řazení ABmz. To znamená čtyři kupé první třídy. Jezdil jsem první třídou a připlácel jsem si rád. Ale od té doby, co tam jezdí ABmz to nedělám, protože jednička je o dost víc narvaná než druhá třída. A luxus je samozřejmě stejný jako ve dvojce :). Tohle fakt pos..li 🙂
Na to, jak velkou lázeňskou oblast chebské rychlíky vedené přes Ústí nad Labem obsluhují, je těch míst v 1. třídě vozové skutečně až překvapivě málo (zejména když příplatek na 1. třídu už zdaleka netvoří polovinu základního jízdného ve „dvojce“) – ale šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí, a jeden vůz navíc by znamenal vyšší provozní náklady, nehledě k tomu, že ani celovozových „jedniček“ asi není dost.
Jerry, ABmz jsem jezdil rok ze školy, než nám je z Labe sebrali. To, že v létě neklimoval vůz byl docela častý jev. Asi nejlíp na tom byl vždycky služebák, ale to ABčko vůbec 😀
Tak pokud je pro Vás ta laťka plyšové AB, tak si skutečně nemáme o čem povídat :/
Tady je problém v kapacitě hlavně, většinou dají 4 vozy a když jich je 5 tak už slavíme, ve Varech nastoupí snad 75% kapacity vlaku a v Sokolově platí, kdo dřív nastoupí má kupé pro sebe, a nikoho nepustí (čest výjimkam) protože je zde zabráno pro vymyšlené kamarády. Tím že koupí nový vozy tak se snad zvedne i jejich počet, což bude dobrý
Překruťte si to jak chcete, ani jsem nijak nenaznačil že bysme si neměli o něčem povídat.
Jen je mi osobně plyšové Áčko (neřadilo se AB, pardoon) lepší, než ABmz, když uzavřené ABmz nemá funkční klima.
Čímž neříkám, že by mz tam jezdit neměly. Ovšem že ano, je to už dnes základ, ale plně funkční. A ne, že tam nechám jezdit nevětratelný vůz týden.
Tak jistě. Pak ale můžeme říci, že drezína je lepší, než béčko, u kterého se zaseklo otevírání okna. Toto beru jako absurdní argument, že když jsem narazil na problém, tak raději jdu zpátky do minulosti. To je stejné, jako říci, že bychom měli jít do jeskyně, protože barák může spadnout 🙂
Ovšem že ano, myslet a říci se dá všecho, co člověka napadne.
BoHa jeho!
Koukám, že tam jsou jen jedny dveře. Bude to znamenat pomalou výměnu cestujících. A na skříni chybí nápis Národnbí dopravce.
jsou to fotky multifunkčního vozu pro vozíčkáře, kočáry, dětské kino, infopoint, zázemí pro vlakový doprovod atd… ostatní vozy mají klasicky dvoje dveře
A díky otevřeným mezivozovým přechodům nebude problém vystoupit dveřmi sousedního vozu.
Mám jen dotaz a to na lince Praha – Plzeň -Cheb budou jezdit i jídelní vozy? Podle fotky to vypadá že je to jídelák.
Ne, jídelní vůz v soupravě nebude. Jak tu bylo již zmíněno, tohle bude multifunkční vůz.
No, když je „multiunkční“, tak by tam mohl být aspoň i nějaká malý „bufetový oddíl“ s okénkovým prodejem, umožňující vypít si „na stojáka“ kávu : pivo v kelímku si přenesete po vlaku mnohem snáz než malý kelímek horké kávy. Ale to bychom asi chtěli od „vozařských odborníků z pobřeží chu*oviny“ příliš …
…Mimochodem, kdyby nebyl Sysel Syslem, mohl by tuhle soupravu zakončovat a měli bychom takový fajn příjemný středoevropský low-end Railjet 🙂 No ale jako fakt, Sysel je fajn, je tam klima, teď v Brně i nově wifi a kromě těch dveří se k tomu nedá říct nic špatnýho. Mám Sysla rád.
Na Plzeň-Cheb Sysla dát můžete, tam těch 140 do výstavby tunelu Beroun bude stačit…. necelá minuta v Ejpovicích i při 200 km/h proti 140… A jinde je pro i pro I=150 mm maximum 140…
*Praha-Plzeň-Cheb
140 km/h je teď mezi Prahou a Plzní maximální možná rychlost trati, když nebudeme počítat naklápěcí jednotky?
Mimo přeložku Ejpovice ano.
škoda že vrámy „syslizace“ neudělali do vozu inteligentnější dveře a celkově nástup. je to dost nepohodlný.
A ano v článku se píše o tom, že těchto 50 vozů je určeno pro vlaky kategorie R a Ex Praha – Plzeň – Cheb a Praha – ÚnL – Cheb. Další linky si počkají na další série.
Pokud jsou ty soupravy pětivozové, pak se jedná o 10 souprav. Není to nějak moc na dvě linky? Možná je to tak akorát. Jinak ty vagóny jsou fajn. Za mě „Gut, gut“
3 přes Plzeň, 6 přes Ústí, 1 záloha. Akorát. Dokud se nebude chtít Exy přetáhnout do Norimberka po elektrizaci…
6 přes Ústí? tak to jste trochu mimo ne? Kolikrát nám nepošlou ani těch 5, A přes Plzeň jich jezdí snad 6-7 nevím, ale o dost víc než přes Ústí
Souprav. Ne vozů v soupravě. 😉
Není. V oběhu Cheb – UnL – Pha je v oběhu 5 souprav.
OK, tak pokud je v oběhu jen 5, tak to je 8+2. 🙂
A jak jste přišel na to, že na rameno Ex6 Praha – Plzeň – Cheb stačí tři soupravy?
Jak? Protože to je dnešní oběh? 3+1 záloha?
A čtvrtou soupravu tvoří 680, která předpokládám bude jezdit dál. 🙂
Jo máte pravdu, to už by potom odpovídalo, ale je otázka, jestli se nenahradí i pendolino.
Spíše bych si dovedl představit, že to „pendolíno“ bude zase separátním rychlým spojem navíc mimo taktovou dopravu, protože v současné podobě je to kapacitně horror a jeho nasazení do trasy v podstatě „plívového“ vlaku navíc silně degraduje možnou cestovní dobu mezi východem republiky a západočeskými lázněmi – a v „ušetřené“ cestovní době by mohlo třeba i snáze zajet z Františkových Lázní ještě až do Karlových Varů.
Možné to je. Rezerva v podobě 1 soupravy tam je.
Ještě jedna kacířská myšlenka… podívá se tohle někdy na Jižní expresy? Společně s expresama do Chebu by to tim rozloženim i počtem celkem dávalo smysl… Poslední verze, kterou mám je, že to má mít pod sebou všechno Cheb.
Nepodívá. Všechny ostatní hlavní tahy budou VŽDYCKY důležitější. Ale nezoufejme a cestujícím z Prahy na Západ, Sever a Východ to přejme – lepší „kvalita“ už se i na Slunečné pobřeží blíží – jak se budou po dodávkách této nové nádhery uvolňovat z Chebu i z jiných lokalit například vozy Bmz (a možná v nich bude dokonce i wifina) a Bbdgmee236, možná některé z nich vrchnost ve slabé chvilce pošle na dožití do Budějovic a bude jich dost aspoň do turnusů na Ex7… A pak se třeba bude moct jezdit i s Ex7 aspoň tou stošedesátkou místo celkem běžných stočtyřiceti. Ale… Číst vice »
Nemá na té trase od léta začít jezdit Regiojet? Třeba na to zareagují i ČD 😀
V Bmz většinou WiFi (aspoň zatím) není – ta bývá spíše v takových (velkoprostorových) vozech, jaké nyní jezdí i z Prahy na jih.
V Bmz wifi je, ale je nepoužitelná ani na vyhledání dalšího spoje 🙂
Přesně. Tohle jsou první (? kromě rj) tlakotěsné vozy, takže by se víc než hodně hodilo nasadit je na výkony, kde se ta tlakotěsnost uplatní. Což je Jižní a Západní expres. Protože když se vletí 160 do tunelu, to je teda hodně za trest pro ušní bubínky (a ještě když u Olbramovic to je jeden tunel za druhým).
Tlakotěsná jsou ještě Pendolina a Amz73. Hamburské soupravy by měly být též, ale nemají tlakotěsné návalky.
No jenže Pendolína na jih asi jezdit nebudou a Amz73 celou soupravu asi nezachrání (i když by to byl dobrý důvod proč jít do jedničky).
Všechny Siemens Ampz, Bmz a WRmz dodávaný ČD od druhý poloviny 90. let (pro jistotu doplním mimo ÖBB second hand) jsou tlakotěsný kormě přechodů, tj. asi 70 klasických vozů.
V těch sedačkách to asi nebude příjemné posezení:(
Také si myslím. Vypadá to na velmi nepohodlné tvrdé židle, ale z fotky toho člověk moc nepozná.
Jeli Dushan a Rtep někdy v posledních 5 letech vlakem? Nebo mluví o tom invalidním vozíku z posledního snímku? Na tom se fakt bude sedět špatně no 😀 Není potřeba to hodnotit podle fotky, všechna ostatní sedadla, co na těch vizoškách jsou, se už několik let na českých železnicích vyskytují (ve vozidlech nejen ČD) a byť je to trochu subjektivní, rozhodně nejsou nepohodlná. 🙂
Sedačky v railjetu nějak pohodlné nejsou, zvlášť v první třídě, tvrdé, studené, klouzavé. Za první třídu už bych rozhodně nepřiplácel.
Pod to se podepíšu a to jsem zkoušel i business třídu.
Jezdím vlakem velmi často. Ale tady na jihu Čech České dráhy naštěstí provozují jen hodně staré vozy. GW Tramwejn se svými židlemi navíc posunulo laťku pohodlí hodně hodně nizoučko.
Pane Havelko, jste to Vy?
Já tomu fandim. Český koleje tohle potřebujou jako sůl. Snad i těch 180(182) dalších kusů dopadne v plnym počtu. Z tý várky 180 vozů by ale měly chodit už na mezinárodní EC, pokud se nepletu…?
Tam to bude 20 9vozových souprav (10 na Hamburg, 10 na Budapešť).
Pěkný, pěkný to je. To je pěkný.
Bodly by na rychlíky Brno-Jihlava-ČB-Plzeň. To je bída.
jestli to bude mít těsný interiér jako rj, tak bych to raději na Brno-Plzeň necpal, tam je lepší něco s trochu čilejší výměnou cestujících
Souhlasím, že tam je to bída, ale tohle jsou typicky koridorové vozy. Linka Brno-Plzeň si říká spíš o nějakou rekonstrukci starších vozů. Humanizace Béček bylo nouzové řešení na přechodnou dobu (s cílem rychle se zbavit koženky), ale nějaká lepší přestavba by byla pro ty účely dostačující.
To jo no, na to kodrcání se 40km/h s Brejlovcem u Vladislavy to je vysloveně potřeba 🙂
Kdo ví jestli by to ten Brejlovec vůbec v létě uklimatizoval.
Další faradayjova klec. 🙂
Ano, ani přímý úder blesku nebude pro cestující nebezpečný.
Tak schválně, budou to poslední vysokopodlažní (konvenční) vozy pro ČD?
Ne aktuálně běží VŘ na 180 podobných vozů
A ty nebudou nízkopodlažní?
Jak chcete udělat železniční vozy pro dálkovou dopravu nízkopodlažní. Ony jsou konstrukčně mnohem náročnější než vozy klasické stavby. Navíc se pro dálkovou dopravu nízkopodlažní jedno patrové vozy ani nevyrábí.
Já nijak, nejsem výrobce vlaků, ale Siemens tak chce udělat Railjet 2 a Tango IC soupravy do DB (https://zdopravy.cz/deutsche-bahn-ukazala-podobu-novych-vlaku-ecx-od-spanelskeho-talga-25237/https://zdopravy.cz/deutsche-bahn-ukazala-podobu-novych-vlaku-ecx-od-spanelskeho-talga-25237/)
Vozy sice jsou nízkopodlažní, ale jen pouze v zemích s výškou nástupiště 760 mm. U nás v ČR mají nástupiště výšku pouze 550 mm.
To nic nemění na faktu, že nízká podlaha je trend i v dálkové dopravě.
Siemens je má dokonce v nabídce viz odkaz na Siemens Viaggio Low floor.https://new.siemens.com/global/en/products/mobility/rail-solutions/rolling-stock/passenger-coaches.html
Řekl bych, že v dálkové dopravě, kde to nestaví každých 5 minut někde na mezi je důležitější vnitřní bezbariérovost (a tím není myšlena průjezdnost pro vozíčkáře, ale třeba pro minibar, cestující se zavazadly na kolečkách,…), než ta vnější – tu celkem elegantně řeší plošiny… Navíc i samotný Siemens deklaroval, že vozidla s nízkou podlahou budou vždy o něco hlučnější uvnitř, než ty s podlahou rovnou a „vysokopodlažní“…
Je to modré. Co na tom nalézt špatného?
Všechno, já jsem nezaměstnaný a chtějí za to po mě peníze za jízdenku a protože jsem úplně blbý, tak mě ani nikde nezaměstnají.
Však on se o Vás pan Křeček postará.
Tak zrovna tam jsou psychotesty a fyzické testy. A taky nějaké nároky. To spíš už nějaký měšťáky, vypisování lístečků za parkování je o něco méně náročný.
Vypadá to že koženkové sedadla po dlouhé odmlce zažijí opět renesanci.
To jsou sedačky do první třídy. Takže možná i z pravé kůže…
To víš že jo, z krokodýla.
Jako taková ta hrubá koženka co byla na sedadlech v v motorácích 850-1 – Krododýlech to fakt vypadá.
Příjemné byly ty hnědobéžové měkké koženkové sedačky. Nevím typ vagonu.
Tu barvu mají honeckery, ale neznám člověka, kterému by se v nich jelo pohodlně.
tak já se hlásím. Pokud neseděl nikdo naproti mě tak je to pro mě nejpohodlnější velkoprostor, i když ty potažené látkou jsou ještě lepší.
Tak kdypak napadne někoho napadne nechat udělat rekonstrukci posledních vozů railjetů tak, aby s nimi šly spojit i tyto jednotky, eventuálně obyčejné vozy?
Můžu se zeptat za co tolik mínusů? Railjet, tak jak je, má pevně danou kapacitu, pokud budou do budoucna využívány i jinde/jinak, tak se nutnost ji měnit objeví, můžou se někdy v budoucnu objevit na vlacích na kterých jezdí lůžkové vozy atd. Stejně tak, někdo tu píše jinde, se mají objednat railjety 2.0, teoreticky může dojít k prohození souprav, eventuálně budou časem ty současné někam přeřazeny, cokoliv co jezdí na Slovensko tu možnost rozšíření potřebuje. Dojde ke zrychlení tratě Břeclav-Vídeň, může dojít k časovému srovnání s delší cestou přes Německo, pak by mohly jezdit Hamburk-Vídeň, tam by kapacity navíc mohla… Číst vice »
Škoda, že je nenasadí na EC do Budapešti, jak se původně psalo v některých článcích.
Mozna se mylim, ale pochopil jsem ze pujde spise o zkusebni provoz do Chebu. Po case se presunou na mezinarodni trate nejspis. Pendolino take zaclo kdysi Praha-Decin
Pendolino začalo Praha – Děčín protože mělo jezdit Berlín – Praha – Vídeň a na téhle části se mohlo nejlépe vyzkoušet naklápění
Zatímco teď je klidně mohou nechat vypnuté. 🙂
Asi máte pravdu, špatná domněnka omlouvám se
není lepší zvednout úroveň tuzemských rychlíků? někdy je to fakt děs…
libor: No jasně, ale tohle jsou expresní vozy pro mezinárodní dopravu, tudíž si linky jako je R12 nebo R9 mohou nechat zdát a doufat, že se na ně dostane nějaké to modernizované Bmz ex ÖBB 🙃
Už se těším na moderní soupravy modrého dopravce,kde budu moci jezdit na režimu.
Oprava : na režijku
Tronda zase zvraci. Stejne ho nechapu. Zast asi ne. Spis je to individuum, ktery nechodi do hospody, protoze by asi odchazel oknem:))
Spíš to je „internetový hrdina“ který by nebyl schopný něco takového někomu říct do očí, tak si komplexy řeší jen v diskuzích. 🙂
Tak a teď mi někdo řekněte, že tenhle člověk není jen troll, který se neustále snaží vyvolávat konflikty.
Sůro, když už tak rád banujete…., Jaktože si tohohle nevšímáte?!? Mnoho lidí jsem tu už viděl zmizet a prohřešili se daleko, daleko méně, než tohle individuum zvané „Tronda“. Prosím o odpověď. Já to fakt nechápu… 🙁
Řešením bude zrušení diskusí. Ušetří nám to spoustu času řešit tyto zásadní celospolečenské problémy úrovně mateřské školy.
Já bych byl pro protože tady se vždycky najde chytráků až hrůza.
A dnes ráno jsem Vás viděl živé na ČT 24. Byl jste dobrej!
Je nekde k dispo zaznam?
A co si pak budeme číst místo pohádek před spaním?
Řešení je jednoduché, prostě příspěvky chudáka Trondy ignorujte a nereagujte na ně.
Děkuji Jančurovi, že rozjel Regiojet. Díky tomu příslušní lidé pochopili, že ČD musí držet krok s dobou a investovat (y)
A já se celou dobu naivně domníval, že za to mohou hlavně objednatelé, kteří pochopili, že mají chtít kvalitu a jsou ochotni si ji i zaplatit. 🙂
objednavatel/ČD jedna banda na nábřeží 🙂 asi tak…
Jistě, především za to mohou objednatelé na linkách Praha − Ostrava. Teda ehm, vlastně tyhle linky nikdo neobjednává. Zatímco tam, kde objednává, tam ty B249 stále jezdí pravidelně řazené. A ČD jasně vidí, že B249 na věčné časy a nikdy jinak (do přečíslování) nejsou cesta k výhře v soutěži.
Kdyz nekdo da par bilionu na obnovu vozoveho parku, tak CD s radosti nove vlaky objedna. V opacnem pripade je to vykrik do tmy. Proste objednava se na co jsou penize. Mozna ne zrovna uplne efektivne, ale to nezvlada snad zadna firma/dopravce.
Děláte jakoby před soukromníky zde jezdily Baiky, přitom modernizace probíhala i před tím.
Ale tak opatrně , že nebýt někde u zdroje informací tak si ani nevšimneš , snad vyjma pendolina . Nebýt Jančury tak tu rychlík tahá bobina a sedíš všude na kožence .
Vyjma Pendolina, vyjma hromady 471, vyjma 80 Siemensu klasický stavby. A k tomu modernizaci 100 Dunakeszi (pravda v původní verzi tomu pár věcí chybělo). A dalších pár low cost reko.
Ano, motoráky 853∕852 na řadu 854 a Regionovy. Plus nějaké ty menší remotorizace, kdy se po 15 až 20 letech provozu vyplatilo ušetřit naftu díky novému motoru. Naštěstí!!! nikoho nenapadlo modernizovat Žabotlamy, aby ještě vydržely v provozu i po rozpadnutí.
A pokud se ptáte, jak jsem to myslel s tím provozem po rozpadnutí. Tak takto: Říká se, že na lak to nejezdí. Kdyby ovšem ty Žabotlamy opískovali, tak nevím nevím. Jestli to nebyl lak, kterým to drželo pohromadě.
Modernizace ano no. Stále gravitační WC, žádná klima. O „nesmyslech“ jako el.zásuvky atp. radši ani nesnít.
A hlavně vždycky platily osvědčené §, hlavně ten že něco nejde a nikdy se to tak nedělalo. A pak přišel ten blbec z Brna, co to nevěděl a udělal to.
Gravitační wc je i u Jančury
To netuším, takovým vozem jsem u RJ nejel.
Každopádně řeč je o modernizacích. Nevím jestli Jančura modernizuje (modernizoval) vozy tím stylem že tam nechal trubku do kolejí.
Ve švýcarských sráčích, co teď jezdí na R8.
Takže do Francie přijde expanze RgJ kdy? Aby skrouhnul namyšleným frantíkům hřebínek, s jejich režimkama i s odchodem do důchodu v 54 letech ….
Vznik konkurence měl na ČD rozhodně pozitivní vliv, co se cen jízdenek a poskytovaných služeb týče, ale není to tak, že je to všechno jen díky konkurenci soukromníků, už i předtím byla snaha pozvesnout úroveň.
Pozvednout*
A jak je potom mozne, ze nenavideny Zaluda zacal jako prvni kupovat nove vlaky jste pred nastupem nwjlepsiho? Zeleny, Šip a dalsi byli jen dotace CSSd.
Regiojet rozhodně „nerozjel“ Jančura, ten by to (sám) nezvládl – ale našli se „železničně kvalifikovaní“ lidé, kteří mu ten byznys pomohli hlavní měrou rozjet, a když se to povedlo, tak udržet to a rozvíjet dál je už mnohem snazší.
Vcelku racionálně pojatý projekt v realizaci. Mě se líbí i po stránce designu. Ta možnost s navýšením kapacity a připojením příp. řídícího vozu palec nahoru.
Což o to, snad nenastane situace, kdy bude řazen posilový vůz první třídy v podobně A149 v původní podobě.
První třída už součástí netrakční jednotky je, a jako doplněk pro případy vytížení např. v patky nebo neděle mi to špatné nepřijde.
Nemělo tohle jezdit na Metropolitanech?
A nebylo by to na ně krátké? Možná to potřebují také vyzkoušet na nějaké méně důležité trase.
Metropolitany dostanou 10 9vozových „rj 2.0“…
Kapacitně by to odpovídalo….