České dráhy uhájily provoz spěšných vlaků z Plzně do Karlových Varů, budou levnější než dosud
Nové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhy
V tendru porazily Arrivu, kontrakt je na patnáct let.
Spíš by mě zajímalo, co budou ČD dělat proto, aby jejich zaměstnanci mohli na této lince využívat režijky, nebo se to zas nechá vyhnít jak v JMK, a pak se budou všichni divit, že je nádražáci brání?
platit nebudou.
To JMK taky nejdříve tvrdil. A smlouva s PK se teprve bude popisovat, takže prostor na vyjednávání ještě je.
Co chcete vyjednávat na vysoutěžené smlouvě? Podáním nabídek dopravců „vyjednávání“ skončilo, což je tak měsíc zpět.
Jinak bych nepochyboval, že krajské režijky uznávány budou. Jsou celkem oblíbené a nove jsou prodávány i ve variantě s MHD Plzeň.
Ale před podpisem furt je místo na dodatky, a uznávání benefitu ČD.
Mluvím samozřejmě o benefitu ČD, nějaká krajská režijka mě opravdu nezajímá.
Těžko měnit podmínky tak, aby nezačali řvát ostatní soutěžící. (Kdybychom věděli, dáme jinou nabídku)
Šlo to v JMK, tak proč by to nemělo jít tady, navíc nejde o změnu podmínek, ale o dodatek.
Na území Plzeňského kraje, respektive v úseku Plzeň – Mariánské Lázně platit nebudou. Z Mariánských Lázní dále až do Karlových Varů platit budou. To znamená, že pokud režijkář pojede celou trasu (z Plzně do Karlových Varů), bude si muset pro úsek z Plzně do Mariánských Lázní koupit lístek v tarifu IDPK (nebo OneTicket, ale to se mu dost prodraží, tak proč by to dělal).
Zase ty režijky? 😀 přestaňte s tím konečně, už je to fakt trapný
Co je špatného na tom se zajímat o využívaný benefit?
Doufám že nic. A že režijky v této podobě zmizí.
Co by ČD měly dělat? Můžou svým zaměstnancům rozdat krajské režijky(pro ušetření plastu si dovedu představit různé jízdenky na stejné kartě)
Problem, režijka je benefit pro všechny zaměstnance ČD (SŽ, část Carga), krajskou si podle podmínek může pořídit zaměstnanec bydlící, nebo pracující v kraji, což šíří možností snižuje.
Jedná se o vysoutěženou smlouvu, kde objednatel vzal na sebe riziko tržeb. Objednatel v tomto případě nemusí povolit uznávaní režijních výhod ČD, protože by se tím okrádal o tržby. Shodně jsou režijní výhody ČD zrušeny i na lince P2 Kařez – Přeštice – Klatovy, kde je objednatel též nepovolil. Objednatel může jízdní výhody povolit např. v případě, že za každou „načtenou režijku“, bude dopravce objednateli platit na vlastní náklady jízdné do výše krajského tarifu
Já neříkám, že to má být zadarmo, ale právě formou nějaké kompenzace, třeba paušální za všechny režijky, to by pro kraj bylo asi nejvýhodnější.
Do Horažďovic se jezdí většinou dvojmo, do Varů většinou jednoduše, tam je rozdíl jasný. Není také rozdíl v brutto a netto režimu? Nevím, jak to má karlovarský kraj. V článku to nevidím.
V minulém týdnu jsem tím jel ze Sokolova do Plzně za běžný tarif ČD, IN25 + kolo. Bude se to měnit? Jinak 1.třída v tomto vlaku je naprosto autentický opruz.
Jinak režijky neplatí. 🙂
Nějak moc dlouho ne? Nedavalo se obvykle 5 až 10 let? Kdo ví co bude za 15 let…
Nikdo neví, co se může podělat zítra, takže z pohledu takovéhoto věštění z jater bobiny je délka smlouvy naprosto bezvýznamná. Z hlediska žívotnosti (hlavně interiéru) vozidel je tato doba mnohem lépe vyhovující, než 10 let, které reflektují krátkou životnost busů.
Když by dokázali takto i P1 (jižní soubor) jet za stejnou nebo mírně vyšší cenu, dokázali by udržet monopol v PK a nemuseli by dělat takové šaškárny okolo jedné linky.
Je potřeba vzít v potaz že to starších RegioPanterů je třeba doinstalovat ETCS a že brzy začnou chodit do velkých vyvazovacích oprav…proto cena byla vyšší což pochopil i Regiojet. Souprava na Sp jsou nové a včetně ETCS proto cena menší.
Sice ČD vyhrály, ale je otázkou, zda se s veškerými náklady na zajištění provozu na této lince do této ceny vejdou?
Si dosypou odjinud…
Inflační doložku znali všichni účastníci výběrka.
Jo ČD si můžou dosypat, třeba pronajímat nebo prodávat darované nemovitosti.
No vida. A pak že to nejde. Tohle je sice malé, ale důležité vítězství ČD.
Hlavně je to vítězství open acces. ČD konečně ztrácejí svůj vyděračský potenciál.
Lépe bych to nenapsal: a pak že nejde jezdit levněji… Proč jen to ČD nenapadlo dřív?
Nebyl důvod, dokud objednavatelé sypali.
Pirrhovo.
Nelze úplně srovnávat „jablka a hrušky“. Plzeňský kraj je známý tím, že nemá úplně efektivní oběhy souprav. Linky P1jih anebo P2 jsou toho příkladem. Podívejte se o víkendu do Horažďovic předměstí, Berouna či Plzně, kolik toho tam stojí bez využití. Pak je logicky cena za kilometr dražší, protože náklady na nová vozidla se musí někde rozpustit. Naopak „spěšná“ linka má kilometrické proběhy slušné a neefektivit je tam výrazně méně. Oproti lince P2, kde byly vozidla zcela bez dotace, jsou tady vozidla z dotací – tj. odpadá část nákladů – odpisů. Roli rovněž může hrát počet pokladních míst v rámci smlouvy… Číst vice »
A nějaké vysvětlení, proč u předchozí soutěže byla cena tak výrazně nad stávající cenou a nyní ne máte?
Na starší soupravy na P1 bude muset dopravce zaplatit instalaci ETCS ve stovkách milionů. Nové Pantery již ETCS mají.
Jakou výhodu měl Panter bez ETCS? V době kdy se objednávala první série, snad ještě nebyla známá specifikace?
Reálně je konkurence snad jen na trase Praha Ostrava tam si můžu vybrat zda pojedu modrým žlutým nebo černým, jinak je to bida. Soutěž a 10let jeden dopravce a má to jiste tak co by zlepšoval.
Kdyby měl být stejný typ konkurence z Plzně do Varů, tak tam jezdí pár autobusů po I/20 a víc nic. Jinak z víc dopravců si můžete vybrat ještě z Prahy do Břeclavi, to je tak s Praha-Berlín všechno, kde si vlak na sebe může vydělat z tržeb.
Ještě Vídeň-Břeclav-Ostrava-Varšava/Krakov
Pokud by nebyla krajská objednávka, dovedu si představit i spěšňáky/zrychlené Os okolo Prahy.
A pokud by krajská objednávka byla tak si to představit nedovedete?
PID má jízdné menší než by měla komerce. Navíc jezdí pravidelně, spolehlivě. Když ČD bránily integraci rychlíků na Benešov, jezdily tam Sp Arrivy.
Zrovna tady to bylo jedno, ať by vyhrál kdokoli, jezdil by s panterama, takže O.K.
Otázka, jak servisovanýma.
Jako člověk, který danou linku používá, jsem s výsledkem soutěže spokojený. Nicméně pokud by vyhrála Arriva, tak by mi to taky nevadilo. Arriva by tyto pantery musela od Českých drah odkoupit (podobně jako na lince z Pňovan do Horažďovic) a tak jako tak by tam musela používat pouze tarif IDPK, který řadím mezi vůbec nejlepší krajské tarify. Takže ať už by vyhrál kterýkoli dopravce, pro cestující by to v každém případě bylo win-win.
Nemůžete požít win-win ve spojení jen s cestujícími. To musí být win pro dvě strany. Takhle to nedává smysl.
Nejlepší je IDS JMK.
Horší už je jen IREDO.
On myslel, že je to nejlepší krajský tarif v Plzeňském kraji 😀
Včera jsem tou linkou jel a dvouvozový panter byl kapacitně dost na hraně, ideální by byl 3vz. A taky mi přišlo, že jízdní doby jsou dost našlapané, vzheldem ktomu, že jsme zastavovali i na všech zastávkách na zanmení, krátit vůbec nešlo.
Naposledy jsem jel s tímto vlakem před týdnem, v neděli, kapacitně ne na hraně, ale za hranou. Podle mých zkušeností se to ale týká jen některých spojů o víkendu. Takže by stačilo využít nějaký přes víkend stojící Panter z jiné trati na zdvojení soupravy a bylo by po problému. Dálkové byť regionální vlaky nelze provozovat stejným stylem jako vlaky příměstské, kde cestující v případě nutnosti ty 2-3 zastávky u tyče u dveří zkousne, když ale takto máte jet 1-2 hodiny… Dokonce jsem si dovolil na tuto situaci upozornit POVED, zatím bez odezvy.
Jak je to možné, vždyť přece vlakem nikdo nejezdí? Musel by dojít daleko na nádraží. A dnes platí bez auta ani pro žvýkačky.
O víkendu jsou prakticky všechny panteři vytížený a ty které ne, tak jsou na nějaké opravě, případně údržbě.
Co stojí v Plzni, nemám přehled. Vycházím jen z rozdílného počtu vlaků v pracovní dny a o víkendu. Jinak stojí jeden Panter přes víkend v Berouně, jeden v Klatovech, dvojče v Horažďovicích předměstí, tedy to co je vidět…
Pro začátek by možná bylo lepší zaplnit taktové díry, oni se ti cestující trochu „rozloží“. Zejména si umím představit, že kdyby pro návrat z výletů byl ještě „zavírák“ na 21 do Plzně, tak že by to ten předchozí odlehčilo…
Vecerni expresy do Plzne jsou i ne dost prazdne. Sileny nepomer k tem dennim. Jak by na tom byl spesnak je otazka.
Ty dva vlaky od 2026 by měli být už 3 vozové pantery druhé řady.
Tahle smlouva je netto nebo brutto?
Brutto
Brutto, všechny nové smlouvy v PK jsou brutto.
„o několik dvacet haléřů méně“ – čili o 40, 60, 80 atd. haléřů méně nebo jak je to myšleno?
Taky nad tím přemýšlím. „…..o několik dvacet haléřů….“ je patrně překlep, který se občas podaří všem, ale zní to moc zajímavě. Kouzlo nechtěného 😃
Na ČD se probudili a restartují se. Zřejmě Dráhy do starého železa ještě nepatří a bude zajímavé sledovat další soutěže. Tak se pohodlně usaďte.
#popcorn, #19. stol, #ČD forever,
Pohodlně se usaďte a popcorn???
Zajímalo by mě kdo vede tak nudný život, že by dokázal celý den online sledovat takto bezvýznamnou diskuzi.
Dle stylu příspěvku Jetelina 😀
Ony ty soutěže probíhají celý den? Já myslel, že průběžně a mezi tím se řeší další záležitosti. Asi si to pletete s filmem, či jednáním vlády.
Zřejmě dobrý matroš : – DDDD
Mínusáři prosím neberte se tak vážně. Každý se může splést. Někdy zkrátka předpověď krachu ČD není tak jednoduchá. Hlavně v době, kdy jsou v tom emoce a neustálé nevychází předpovědi o konci železnice, ta mrcha z 19. století pořád ne a ne zaniknout.
Ale věřím, že určitě jindy zase vyhraje někdo jiný. Například Regioźluťák. Nebo ICOM transport, abych zmínil i nějaké ty autobusky. Dnes holt máte horší den, ale není třeba se kvůli tomu nějak trápit a mínusovat jako zběsilý.
Zdraví vás a přeje příjemný červnový den H. D.
Axeli?
A to si dával takový pozor aby nepoužil jeho oblíbené spojení jako např pasažerské vagonky a mašinky. A i přesto byl odhalen… 😀
Příště přijď střízlivej a bez drog.
I nadále to bude černá díra pravidelně vysávající státní rozpočet. Stejně tak jako podobnou černou DB.
Na konci mi vypadlo …dírou je DB.
Bude zajímavé pozorovat technický stav panterů obou dopravců během doby kontraktu. Ale rád se nechám překvapit.
Arriva zná pojem technický? A k tomu ještě stav? Jednotky Stadler co jezdí Rožnov – Vsetín a Karlovice ..by mohly vyprávět..není den co by se nesraly.. minulé průvodčí nebo jak to u nich je zavírala dveře ruční no komedie . Hromadu věcí na mašinách vykracenych se divím že to ještě neplaflo.
No Arriva sice ty jednotky taky lepí jak vlaštovka hnízdo, ale ČD to s těmi samými dotáhli Olomockém kraji tak daleko že už je tam jedna Pesa aby zaskakovala, protože ta poruchovost Stadlerů je neúnosná.
Dobrý den pane, vy budete určitě znalec, kdyby to tak bylo, věděl byste, že jednotky řady 848 na trať do Velkých Karlovic nemohou z důvodu omezení napravových tlaků na této trati. Pokud se navíc podíváte do veřejně dohledatelných dat (například IDOS) zjistíte, jak na těchto tratích dopravce jezdí. Já se na to podíval a znám ten provoz, jezdím jako cestující do Velkých Karlovic a vím, že vlaky jsou spolehlivé a jezdí s mírným zpožděním kvůli čekání na pripojné vlaky, nebo z důvodu, že ze stanice Vsetín se jezdí po jedné koleji.
Ve Vsetíně se po žádné jedné koleji nejezdí nesmysl
Nádraží je v přestavbě, takže …
Já vím ..je tam vytrháno hodně koleji.. zůstaly tři. Teď už několik dní probíhá pokládka nových koleji a výhybek.
Mezi Vsetínem a odbočkou Bečva (výhybka směr do Velkých Karlovic) se jezdí po 1. koleji. Příště to si zjistěte informace
Proč má mínusy? Ten provoz mezi stanicí a odbočkou NA ŠIRÉ TRATI je opravdu jednokolejný.
Tak ojetý Stadler GTW není zrovna v top10 spolehlivosti u obou dopravců. I ČD s ním mají problémy a raději nasadí Pesu, když je k dispozici.
Kde se u ČD alternují GTW a Pesy?
Olomoucko, přesunuly se tam Sharky z Ústecka.
Díky, to jsem nezaznamenal.
Gwt jsou těžké střepy a kraji a ČD došla trpělivost tak dorazily saryky
Otázka je jestli není problém spíš v tom, že GTW pro Arrivu prošly Parsem a GTW pro ČD Zvolenem.