České dráhy uhájily provoz spěšných vlaků z Plzně do Karlových Varů, budou levnější než dosud

Nové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhyNové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhy

V tendru porazily Arrivu, kontrakt je na patnáct let.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dos22

Spíš by mě zajímalo, co budou ČD dělat proto, aby jejich zaměstnanci mohli na této lince využívat režijky, nebo se to zas nechá vyhnít jak v JMK, a pak se budou všichni divit, že je nádražáci brání?

Jméno*

platit nebudou.

Dos22

To JMK taky nejdříve tvrdil. A smlouva s PK se teprve bude popisovat, takže prostor na vyjednávání ještě je.

Pavel

Co chcete vyjednávat na vysoutěžené smlouvě? Podáním nabídek dopravců „vyjednávání“ skončilo, což je tak měsíc zpět.

Jinak bych nepochyboval, že krajské režijky uznávány budou. Jsou celkem oblíbené a nove jsou prodávány i ve variantě s MHD Plzeň.

Dos22

Ale před podpisem furt je místo na dodatky, a uznávání benefitu ČD.

Mluvím samozřejmě o benefitu ČD, nějaká krajská režijka mě opravdu nezajímá.

Leinad

Těžko měnit podmínky tak, aby nezačali řvát ostatní soutěžící. (Kdybychom věděli, dáme jinou nabídku)

Dos22

Šlo to v JMK, tak proč by to nemělo jít tady, navíc nejde o změnu podmínek, ale o dodatek.

Traveller

Na území Plzeňského kraje, respektive v úseku Plzeň – Mariánské Lázně platit nebudou. Z Mariánských Lázní dále až do Karlových Varů platit budou. To znamená, že pokud režijkář pojede celou trasu (z Plzně do Karlových Varů), bude si muset pro úsek z Plzně do Mariánských Lázní koupit lístek v tarifu IDPK (nebo OneTicket, ale to se mu dost prodraží, tak proč by to dělal).

JirkaM

Zase ty režijky? 😀 přestaňte s tím konečně, už je to fakt trapný

Dos22

Co je špatného na tom se zajímat o využívaný benefit?

PvvS

Doufám že nic. A že režijky v této podobě zmizí.

Leinad

Co by ČD měly dělat? Můžou svým zaměstnancům rozdat krajské režijky(pro ušetření plastu si dovedu představit různé jízdenky na stejné kartě)

Dos22

Problem, režijka je benefit pro všechny zaměstnance ČD (SŽ, část Carga), krajskou si podle podmínek může pořídit zaměstnanec bydlící, nebo pracující v kraji, což šíří možností snižuje.

Jméno*

Jedná se o vysoutěženou smlouvu, kde objednatel vzal na sebe riziko tržeb. Objednatel v tomto případě nemusí povolit uznávaní režijních výhod ČD, protože by se tím okrádal o tržby. Shodně jsou režijní výhody ČD zrušeny i na lince P2 Kařez – Přeštice – Klatovy, kde je objednatel též nepovolil. Objednatel může jízdní výhody povolit např. v případě, že za každou „načtenou režijku“, bude dopravce objednateli platit na vlastní náklady jízdné do výše krajského tarifu

Dos22

Já neříkám, že to má být zadarmo, ale právě formou nějaké kompenzace, třeba paušální za všechny režijky, to by pro kraj bylo asi nejvýhodnější.

R. Křivánek

Do Horažďovic se jezdí většinou dvojmo, do Varů většinou jednoduše, tam je rozdíl jasný. Není také rozdíl v brutto a netto režimu? Nevím, jak to má karlovarský kraj. V článku to nevidím.

R. Křivánek

V minulém týdnu jsem tím jel ze Sokolova do Plzně za běžný tarif ČD, IN25 + kolo. Bude se to měnit? Jinak 1.třída v tomto vlaku je naprosto autentický opruz.

Jméno*

Jinak režijky neplatí. 🙂

Jarda

Nějak moc dlouho ne? Nedavalo se obvykle 5 až 10 let? Kdo ví co bude za 15 let…

Jindřich Fišera

Nikdo neví, co se může podělat zítra, takže z pohledu takovéhoto věštění z jater bobiny je délka smlouvy naprosto bezvýznamná. Z hlediska žívotnosti (hlavně interiéru) vozidel je tato doba mnohem lépe vyhovující, než 10 let, které reflektují krátkou životnost busů.

ItzFigo

Když by dokázali takto i P1 (jižní soubor) jet za stejnou nebo mírně vyšší cenu, dokázali by udržet monopol v PK a nemuseli by dělat takové šaškárny okolo jedné linky.

Medvěd

Je potřeba vzít v potaz že to starších RegioPanterů je třeba doinstalovat ETCS a že brzy začnou chodit do velkých vyvazovacích oprav…proto cena byla vyšší což pochopil i Regiojet. Souprava na Sp jsou nové a včetně ETCS proto cena menší.

Rejpal

Sice ČD vyhrály, ale je otázkou, zda se s veškerými náklady na zajištění provozu na této lince do této ceny vejdou?

PvvS

Si dosypou odjinud…

Leinad

Inflační doložku znali všichni účastníci výběrka.
Jo ČD si můžou dosypat, třeba pronajímat nebo prodávat darované nemovitosti.

Moravan

No vida. A pak že to nejde. Tohle je sice malé, ale důležité vítězství ČD.

Jindřich Fišera

Hlavně je to vítězství open acces. ČD konečně ztrácejí svůj vyděračský potenciál.

malý bobeš

Lépe bych to nenapsal: a pak že nejde jezdit levněji… Proč jen to ČD nenapadlo dřív?

Leinad

Nebyl důvod, dokud objednavatelé sypali.

Han van Meegeren

Pirrhovo.

aaabbb

Nelze úplně srovnávat „jablka a hrušky“. Plzeňský kraj je známý tím, že nemá úplně efektivní oběhy souprav. Linky P1jih anebo P2 jsou toho příkladem. Podívejte se o víkendu do Horažďovic předměstí, Berouna či Plzně, kolik toho tam stojí bez využití. Pak je logicky cena za kilometr dražší, protože náklady na nová vozidla se musí někde rozpustit. Naopak „spěšná“ linka má kilometrické proběhy slušné a neefektivit je tam výrazně méně. Oproti lince P2, kde byly vozidla zcela bez dotace, jsou tady vozidla z dotací – tj. odpadá část nákladů – odpisů. Roli rovněž může hrát počet pokladních míst v rámci smlouvy… Číst vice »

Apollo 17

Na starší soupravy na P1 bude muset dopravce zaplatit instalaci ETCS ve stovkách milionů. Nové Pantery již ETCS mají.

Leinad

Jakou výhodu měl Panter bez ETCS? V době kdy se objednávala první série, snad ještě nebyla známá specifikace?

MTl

Reálně je konkurence snad jen na trase Praha Ostrava tam si můžu vybrat zda pojedu modrým žlutým nebo černým, jinak je to bida. Soutěž a 10let jeden dopravce a má to jiste tak co by zlepšoval.

Pozemek

Kdyby měl být stejný typ konkurence z Plzně do Varů, tak tam jezdí pár autobusů po I/20 a víc nic. Jinak z víc dopravců si můžete vybrat ještě z Prahy do Břeclavi, to je tak s Praha-Berlín všechno, kde si vlak na sebe může vydělat z tržeb.

Jiří Kocurek

Ještě Vídeň-Břeclav-Ostrava-Varšava/Krakov

Leinad

Pokud by nebyla krajská objednávka, dovedu si představit i spěšňáky/zrychlené Os okolo Prahy.

Daniel Jablonecký

A pokud by krajská objednávka byla tak si to představit nedovedete?

Leinad

PID má jízdné menší než by měla komerce. Navíc jezdí pravidelně, spolehlivě. Když ČD bránily integraci rychlíků na Benešov, jezdily tam Sp Arrivy.

Radim

Zrovna tady to bylo jedno, ať by vyhrál kdokoli, jezdil by s panterama, takže O.K.

Jerry

Otázka, jak servisovanýma.

Jarda

Jako člověk, který danou linku používá, jsem s výsledkem soutěže spokojený. Nicméně pokud by vyhrála Arriva, tak by mi to taky nevadilo. Arriva by tyto pantery musela od Českých drah odkoupit (podobně jako na lince z Pňovan do Horažďovic) a tak jako tak by tam musela používat pouze tarif IDPK, který řadím mezi vůbec nejlepší krajské tarify. Takže ať už by vyhrál kterýkoli dopravce, pro cestující by to v každém případě bylo win-win.

Nováček

Nemůžete požít win-win ve spojení jen s cestujícími. To musí být win pro dvě strany. Takhle to nedává smysl.

Pepa z Depa

Nejlepší je IDS JMK.

Anonym

Horší už je jen IREDO.

Pepa

On myslel, že je to nejlepší krajský tarif v Plzeňském kraji 😀

Garfield

Včera jsem tou linkou jel a dvouvozový panter byl kapacitně dost na hraně, ideální by byl 3vz. A taky mi přišlo, že jízdní doby jsou dost našlapané, vzheldem ktomu, že jsme zastavovali i na všech zastávkách na zanmení, krátit vůbec nešlo.

Míra

Naposledy jsem jel s tímto vlakem před týdnem, v neděli, kapacitně ne na hraně, ale za hranou. Podle mých zkušeností se to ale týká jen některých spojů o víkendu. Takže by stačilo využít nějaký přes víkend stojící Panter z jiné trati na zdvojení soupravy a bylo by po problému. Dálkové byť regionální vlaky nelze provozovat stejným stylem jako vlaky příměstské, kde cestující v případě nutnosti ty 2-3 zastávky u tyče u dveří zkousne, když ale takto máte jet 1-2 hodiny… Dokonce jsem si dovolil na tuto situaci upozornit POVED, zatím bez odezvy.

Hala D

Jak je to možné, vždyť přece vlakem nikdo nejezdí? Musel by dojít daleko na nádraží. A dnes platí bez auta ani pro žvýkačky.

Tondasn

O víkendu jsou prakticky všechny panteři vytížený a ty které ne, tak jsou na nějaké opravě, případně údržbě.

Míra

Co stojí v Plzni, nemám přehled. Vycházím jen z rozdílného počtu vlaků v pracovní dny a o víkendu. Jinak stojí jeden Panter přes víkend v Berouně, jeden v Klatovech, dvojče v Horažďovicích předměstí, tedy to co je vidět…

Tomáš Záruba

Pro začátek by možná bylo lepší zaplnit taktové díry, oni se ti cestující trochu „rozloží“. Zejména si umím představit, že kdyby pro návrat z výletů byl ještě „zavírák“ na 21 do Plzně, tak že by to ten předchozí odlehčilo…

Bespi

Vecerni expresy do Plzne jsou i ne dost prazdne. Sileny nepomer k tem dennim. Jak by na tom byl spesnak je otazka.

Tondasn

Ty dva vlaky od 2026 by měli být už 3 vozové pantery druhé řady.

Erik85

Tahle smlouva je netto nebo brutto?

Robert

Brutto

jiný Petr

„o několik dvacet haléřů méně“ – čili o 40, 60, 80 atd. haléřů méně nebo jak je to myšleno?

Pája

Taky nad tím přemýšlím. „…..o několik dvacet haléřů….“ je patrně překlep, který se občas podaří všem, ale zní to moc zajímavě. Kouzlo nechtěného 😃

Hala D

Na ČD se probudili a restartují se. Zřejmě Dráhy do starého železa ještě nepatří a bude zajímavé sledovat další soutěže. Tak se pohodlně usaďte.
#popcorn, #19. stol, #ČD forever,

Nováček

Pohodlně se usaďte a popcorn???

Zajímalo by mě kdo vede tak nudný život, že by dokázal celý den online sledovat takto bezvýznamnou diskuzi.

Jméno*

Dle stylu příspěvku Jetelina 😀

Hala D

Ony ty soutěže probíhají celý den? Já myslel, že průběžně a mezi tím se řeší další záležitosti. Asi si to pletete s filmem, či jednáním vlády.

Nováček

Zřejmě dobrý matroš : – DDDD

Hala D

Mínusáři prosím neberte se tak vážně. Každý se může splést. Někdy zkrátka předpověď krachu ČD není tak jednoduchá. Hlavně v době, kdy jsou v tom emoce a neustálé nevychází předpovědi o konci železnice, ta mrcha z 19. století pořád ne a ne zaniknout.
Ale věřím, že určitě jindy zase vyhraje někdo jiný. Například Regioźluťák. Nebo ICOM transport, abych zmínil i nějaké ty autobusky. Dnes holt máte horší den, ale není třeba se kvůli tomu nějak trápit a mínusovat jako zběsilý.
Zdraví vás a přeje příjemný červnový den H. D.

watslaw

Axeli?

JirkaJJ

A to si dával takový pozor aby nepoužil jeho oblíbené spojení jako např pasažerské vagonky a mašinky. A i přesto byl odhalen… 😀

Jerry

Příště přijď střízlivej a bez drog.

Jindřich Fišera

I nadále to bude černá díra pravidelně vysávající státní rozpočet. Stejně tak jako podobnou černou DB.

Jindřich Fišera

Na konci mi vypadlo …dírou je DB.

MHD

Bude zajímavé pozorovat technický stav panterů obou dopravců během doby kontraktu. Ale rád se nechám překvapit.

Jerys

Arriva zná pojem technický? A k tomu ještě stav? Jednotky Stadler co jezdí Rožnov – Vsetín a Karlovice ..by mohly vyprávět..není den co by se nesraly.. minulé průvodčí nebo jak to u nich je zavírala dveře ruční no komedie . Hromadu věcí na mašinách vykracenych se divím že to ještě neplaflo.

Nováček

No Arriva sice ty jednotky taky lepí jak vlaštovka hnízdo, ale ČD to s těmi samými dotáhli Olomockém kraji tak daleko že už je tam jedna Pesa aby zaskakovala, protože ta poruchovost Stadlerů je neúnosná.

Pepa_vl

Dobrý den pane, vy budete určitě znalec, kdyby to tak bylo, věděl byste, že jednotky řady 848 na trať do Velkých Karlovic nemohou z důvodu omezení napravových tlaků na této trati. Pokud se navíc podíváte do veřejně dohledatelných dat (například IDOS) zjistíte, jak na těchto tratích dopravce jezdí. Já se na to podíval a znám ten provoz, jezdím jako cestující do Velkých Karlovic a vím, že vlaky jsou spolehlivé a jezdí s mírným zpožděním kvůli čekání na pripojné vlaky, nebo z důvodu, že ze stanice Vsetín se jezdí po jedné koleji.

Jerys

Ve Vsetíně se po žádné jedné koleji nejezdí nesmysl

Jiří Kocurek

Nádraží je v přestavbě, takže …

Jerys

Já vím ..je tam vytrháno hodně koleji.. zůstaly tři. Teď už několik dní probíhá pokládka nových koleji a výhybek.

Pepa_vl

Mezi Vsetínem a odbočkou Bečva (výhybka směr do Velkých Karlovic) se jezdí po 1. koleji. Příště to si zjistěte informace

Granja

Proč má mínusy? Ten provoz mezi stanicí a odbočkou NA ŠIRÉ TRATI je opravdu jednokolejný.

MHD

Tak ojetý Stadler GTW není zrovna v top10 spolehlivosti u obou dopravců. I ČD s ním mají problémy a raději nasadí Pesu, když je k dispozici.

Kubrt

Kde se u ČD alternují GTW a Pesy?

Tomariero

Olomoucko, přesunuly se tam Sharky z Ústecka.

Kubrt

Díky, to jsem nezaznamenal.

Jerys

Gwt jsou těžké střepy a kraji a ČD došla trpělivost tak dorazily saryky

Ondra K.

Otázka je jestli není problém spíš v tom, že GTW pro Arrivu prošly Parsem a GTW pro ČD Zvolenem.