České dráhy uhájí v Královéhradeckém kraji většinu výkonů, kraj bude jednat jen s nimi a GWTR
Regionova u Teplic nad Metují. Foto: České dráhy
Arriva s nabídkou pro kraj na dva provozní soubory neuspěla.
Arriva s nabídkou pro kraj na dva provozní soubory neuspěla.
Poslední dobou se mi zdá, že se na ČD uspořádal jakýsi hon a ve zdejších diskuzích jsou najednou nejhorší dopravce. To vám jejich generál přebral starou, nebo proč je najednou všichni tak nenávidíte? To nás Němci musí zase nejdřív ekonomicky obsadit, abychom v této zemi byli schopní vést státní podnik?
Jžš, JHMD, to by to dopadlo…
Jsem rád, že to nevyhrála ta německá firma co tu zaměstnává bulhary, ukrajince a pro průšvihy od našich firem odejité našince za mrzký plat.
ale aspoň nejezdí s šukafony. A hlavně že ČD platí strojvedoucí zlatem.
Omyl, jezdí zatím jen tam, kde šukafony dřív nejezdily. Rád bych viděl Arrivu, kde by vzala jiné vozidlo o podobné kapacitě.
JHMD a KPT Rail, by mě zajímalo co chtělinabídnout za soupravy
Třeba by JHMD nechalo přestavět Ponorky na klasický rozchod. U tramvají (třeba v Liberci nebo Bratislavě (při zkouškách)) je to celkem běžné. A jelikož tohle je de facto tramvaj 🙂 🙂
nevim, jak JHMD, ale KPT urcite ojete sukafony se zasuvkami, protoze to je prece moderni 😀
Šukafon je vozidlo i pro 22 století, neboť se osvědčilo, vydrželo i přestavby a cestující ho milují a nic jiného nechtějí…
Ale pouze v modrém nátěru! V jakémkoliv jiném je to ojetý šrot.
Jen tak mimochodem za co Vás pane švestka vyhodili od dráhy? Nafta? Tržby? Alkohol? Já jen podle vaší nenávisti.
Superarbitrovan za blbost
Takže Arriva už nebude jezdit ani Lomnice nad Popelkou Stará Paka. A prodloužení z Paky do Jaroměře také asi nebude.
„Takže Arriva už nebude jezdit ani Lomnice nad Popelkou Stará Paka.“
To může, ale také nemusí být pravda.
Záleží na tom, jestli součástí toho souboru byly všechny spoje na té trati (což být nemusejí – viz příklady z mnoha dalších tratí v HKkraji), anebo jen ty posilové, které ČD provozují i nyní.
To se týká jen okrajových spojů, které tam ČD zůstaly.
Lomnice nad Popelkou – Stará Paka bude zajišťováno souborem 3 (tedy asi ČD).
Prodloužení ze Staré Paky do Jaroměře bude Arriva v rámci Ještědské železnice (objednávka Libereckého kraje, nikoliv Královéhradeckého.)
ČD byly levnější jak Arriva nebo možná nabídly ty nové motorové jednotky. Nechce se mi tomu moc vařit, že Arriva prohrála. Myslím, že Arriva podá námitky.
Arriva není jak ČD 😊😉
Tak námitky podají odboráři. Ti z Arrivy. 🙂
Podá námitky a vyplavou na povrch průšvihy při získání ostatních zakázek, co Arriva získala.
Já jsem jen zvědav, jestli odboráři ČSD teď spustí kvikot, že je přímé zadání špatně a že by se mělo soutěžit :).
Ano. A navíc ani nebyla požadována nová vozidla – takže ČD tam budou jezdit se šrotem (stejně jako odbory kritizovaly šroťáckou Arrivu na libereckých rychlících).
** V případě pokračujícího nasazování řady 854 půjde konkrétně o šrot 50letý, postupem času třebas i 60letý.
Tzn. starší šrot než ten šrot, se kterým přišla Arriva na své rychlíkové linky.
Aha ? A ona je někde provozní ještě původní M296 jo ?????? Proberte se
Řada 845 také vypadá docela jinak než jak vypadala 628.2 DB při výrobě, ale odpůrcům této řady to nebrání v tomu, řešit rok výroby té původní 628.2 DB a v nazývání řady 845 (ARR) šrotem.
Přesně v tomto souladu dodávám, že řada 854 je 50+letý šrot v majetku ČD, a.s. A jestli tento šrot vyhovuje zadávacím podmínkám onoho řízení v HKkraji, tak to znamená, že ty podmínky byly hodně mírné (čímž sděluji totéž, co říkají odborové organizace zastupující mj. pracovníky ČD, a.s., či Správy železnic, s.o., o proběhlém poptávkovém řízení na liberecké rychlíky).
845 je nízkopodlažní ..jsou všechny po rekonstrukci ,mají dostatečný výkon na tratě na které jsou nasazovány??? Má Arriva snahu pořídit nová vozidla??
– Není nízkopodlažní stejně jako 854.
– Převážná většina po rekonstrukci je (a ty zbývající jsou vždy brány jako posilové, nikoliv coby kmenová souprava).
– Ano, mají dostatečný výkon (v opačném případě by jim Správa železnic, státní organizace, nepřidělila časové polohy s odpovídajícími jízdními dobami).
– Ano, Arriva předpokládá pořízení vozidel s vodíkovým pohonem (úplně stejně jako ČD předpokládaly nová vozidla od roku 2025; reálně je obojí irelevantní u obou dopravců, protože reálně se srovnává NYNĚJŠÍ stav, tedy šrot 845 vs. šrot 854).
Pane xyz už by jste se měl přestat rozčilovat, nebo neusnete. Vůbec nechápu, proč srovnáváte R14 s tímto? Dvě naprosto rozdílné věci. A ani nemáte pravdu. U R 14 převážné většině vadilo to, že se dodatečně měnily podmínky a to tak, aby se Arriva vůbec mohla hlásit. Arriva nabídla 845 a ČD v původní nabídce nové vlaky . Proto byly ty 845 nazývaný a to v tomto případě ve srovnání s novými vlaky oprávněně šrotem. Nabídla snad Arriva teď nové jednotky a prohrála se starými od ČD? Srovnáváte nesrovnatelné. A čílíte se naprosto zbytečně.
– Jiné zdroje hovoří o tom, že finální nabídka ČD pro liberecké rychlíky již neobsahovala verzi „od roku 2025 s novými vozidly“.
– Stejně tak právě i Arriva připustila nasazení nových Lintů na diskutované rychlíky právě cca od roku 2025.
– Nicméně, jádro věci pořád zůstává stejné – Arriva bude jezdit se šrotem na libereckých rychlících, ČD budou nadále jezdit se šrotem na vlacích typu trutnovské Sp apod.
Ty nový vlaky od ČD pro R14 máš schovaný kde? V depu ve Všetatech? Vždyť za pár dní tu bude nový GVD a když nebudou na R14, tak kde se na ně můžeme těšit?
Jen se neboj máme je pečlivě schovaný, aby nám je konkurence neokoukala :-). A až bude nejhůř, tak jako blaničtí rytíři vyjedou, aby nás zachránily :-).
Právě, ani to depo nejde najít
Ano všechny 845 jsou po rekonstrukci
Pouze po revitalizaci interiéru (humanizaci) což je diametrálně něco jiného než rekonstrukce.
Snahu má taky, vodíkové linty
Vodík je fatamorga
tak jako Desira od ČD 😀
Cd aspoň mají nové soupravy ..oproti arrive
Většinu z nových regio-souprav mají díky tučným eurodotacím, které získaly z toho titulu, že v příslušné době byly (mimochodem bez jakékoliv soutěže či poptávkového řízení) zasmluvněným dopravcem v příslušném kraji.
Většina Regiosharků, Regiopanterů i Regiospiderů byla pořízena právě v rámci eurofondů (ROP).
Tzn. tímto sklouzáváme již na spekulativní šikmou plochu „neměření stejným metrem“, přičemž např. Arriva má ve Zlínském kraji převážně (resp. po dodání Stadlerů GTW to bude kompletní) nízkopodlažní jednotky moderního typu, byť pravda ne zcela nové.
Všechny ne….a co třeba autobusy ty se pořizují taky z ROP ..je škoda těch peněz nevyužit.stadlery gwt jsou super ..vyzkoušeno ten motor uprostřed .. ale nejlepší je regioshark ..pohodlím a vypružením.sem zvědav na nové pantery.
Teď si jaksi nemůžu vzpomenout které 🤔🤔
Jedině pár žraloků ale dále fakt nic, to jsou ti žraločí tak rychlí aby stíhali jezdit za více jednotek?
Na vlacích ČD jezdí Desira…. na některých jsou ještě vyšisovaný nápisy Arriva.
Taky nevím, jaké pupínky naskáčí odborářům, až za dva týdny bude na ocasu rychlíků Arrivy jezdit vagýna ČD.
M 262 provozní skutečně je, u KŽC do Čakovic…
je to hnus, nektere hydry a ridicaky by mely projit repasi interieru.
a vhodnost tech vozidel opravdu nic moc. bocni nastup do ridicaku je horsi nez bymee…
ale kraj to tak chtel, tak jak je libo…
Součástí nabídky ČD bylo nasazení nových vozidel v průběhu trvání smlouvy. Kraj požadoval například nízkopodlažnost.
Tak jako to bylo součástí nabídky na protivínku z roku 2009?
Nejen na protivínku, ale i na rychlíky Praha – Rakovník, u kterých by ve špičce docházelo k odpojení posilové jednotky v žst. Kladno, tato jednotka by za cca půlhodiny byla připojena k protijedoucímu rychlíku. Takto uplynulo dalších 10 let do doby, kdy tento postup začala aplikovat (byť tedy ne s Desiry, se kterými tam „jezdily“ ČD, ale s jednotkami řady 845) Arriva. Také je zajímavé, že v tom roce 2009 dostaly ČD od MD i krajů 10leté smlouvy, které si samy přály s tím, že právě dlouhodobý kontakt jim umožňuje pořídit nová vozidla (zatímco dřívější jednoleté kontrakty jim nedávaly jistotu… Číst vice »
No dobrá dohoda,GWTR bude mít přímé spojení Trutnov-Walbryzch(proto to asi dělá),přes turistickou oblast Adršpachu a města Teplice n M do Trutnova ,tam zázemí a další trat na Královec a rovněž do Polska .ČD zase asi prodlouží některé Msp z Kolína do Svobody a asi něco od Hradce ,případně R Krakonoš ( ne všechny) ,ale to nevím jak to vypadá ve Svobodě s objížděním ,délkou nástupiště a tak.Ale 854+954 se tam jistě vejde.No ,ale jak znám ČD ,tak tam asi dají motorák z toho Adršpachu ,ale to by byla trochu škoda, přímé spojení centra Prahy skoro s Pecí p S a… Číst vice »
Jízdní řád a provozní koncept opravdu neurčuje dopravce.
Znám množství případů, kdy soukromí dopravci aktivně připomínkovali některé návrhy jízdních řádů a navrhovali různé úpravy.
Přesně tak. O provozních konceptech a linkovém vedení rozhoduje MDČR. A těm je to tak nějak u pr*ele.
Proto dnes normální linky, které mají přepravní potenciál, napočítáte na prstech jedné ruky…
Rychlíky do Svobody jsou (zatím) technicky problém. Takže do Svobody dojedou jen Sp z Hradce. Z Trutnova od rychlíků přípoj (nejspíš 810 nebo Regína).
Všechno se dá vymyslet i R do Svobody. R10 v úseku Hradec K.-Trutnov i dnes minimálně z poloviny platí kraj, takže i ten má o nich rozhodující právo. Za mě trochu nesmysl tahat tam Sp od Kolína. Za to minimálně o víkendech se R do Svobody jako spojnice Krkonoš pro Pražáky či Východočechy více než hodí. Ano autobus je o hodinu z Prahy rychlejší, ale vlak bude komfortnější i co do přepravy zavazadel a sportovních pomůcek.
Tak ještě jednou: Budou tam protaženy Sp od Hradce, nikoliv od Chlumce.
Nejde o rozhodovací právo, ale o technická omezení na infrastruktuře (krátké perony, zákaz EL vytápění atd.).
A neplatí je z poloviny kraj.
810 a její deriváty forever!
Proč taky vymýšlet něco nového…když 810 a 814 alespoň relativně dostačují…
Do 10 let 3/4 šukafonů zmizí a konečně doženeme ten západ
Proč je trať Pardubice – Jaroměř ve 2 souborech, nebo se jedná o překlep?
I když zrovna v elektrické trakci asi nikdo moc změnu nečekal, obzvláště na zmiňované lince, když tam jezdí Panteři.
Nejedná se o překlep. „Soutěží“ se linky, ne tratě.
Proto mě zarazilo, že je ve 2 souborech, vždyť tam akorát jezdí Panteři na Os do HK a Sp do Jaroměře, a pak akorát jedno Sp do HK ráno, kdy souprava přechází na Sp do Letohradu a jedno Sp do Trutnova.
Navíc předpokládám, že zrovna tyto linky budou po dohodě s Pardubickým krajem, nebo je celé hradí Královéhradecký?
Trať Pardubice – Jaroměř je dokonce ve třech souborech, neboť Pantery bude na celém úseku Pce – Jaroměř objednávat Pardubický kraj.
Je to tak proto, že v tom seznamu je to uvedené striktně po tratích dle jízdního řádu.
Takže reálně:
Soubor 4 zahrnuje Sp Hradec – Trutnov (- Svoboda), z nichž možná 1-2 páry budou prodlouženy do Pardubic.
Soubor 2 tam má nějaké doplňkové výkony v elektrické trakci, tuším.
Soubor 3 reálně nic (tam bylo upřednostněno řešení, že se Arriví linka z Libereckého kraje přetrasuje do Jaroměře a Hradce a v tomto souboru tyto výkony nebudou).
Ve 3 Pardubice – Hradec nevidím, ale jinak děkuji za objasnění.
Odpověděl jste si sám. V tom jednom souboru je trať do Pardubic právě kvuli tomu jednomu vlaku, resp. soupravě do Letohradu.
Mě by zajímalo, čím bude GWTR jezdit přes Adršpach.
Brzy se dozvíte, bude to poměrně překvapení:-)
SA109? 😄
No, to by nepsal o překvapení, SA109 je první co každého logicky napadne, v tom tuším něco jiného.
SA109 by nestačil asi kapacitně, páč má asi o 10 míst k sezení méně , než nyní jezdící regionova, u tohohle by čekal, že spíše budou posílat z Trutnova do Sedzislawi o sezoně a mimo sezonu 810, a na Trutnov-Teplice v sezoně ?, mimo sezonu právě tu SA109, kdy bude interval stále dvě hodiny v úseku Trutnov-Adršpach, takže budou potřeba dvě soupravy. V sezoně budou potřeba minimálně 3 soupravy o tak 80 míst a výše (spíše 100).
Přesně, moje tipy jsou stadlery od DB nebo Regionovy
A oni DB nějaký nabízí? Pokud ano, tak proč si je nekoupí i ČD, na mnoho tratích by byli určitě vyhovují než 810. Třeba na trati ze Staré Paky do Chlumce na Os, kdy jezdí max 80 kmh, i když tam je 100 a planuje se 120 kmh. A to je jen jeden tip, těch tratí je mnoho a rekonstrukce do vzhledu stadleru, co jezdí v Libereckém kraji, doplněné o nějaké nové prvky (WiFi, USB zásuvky atd…) a hned by se jezdilo lépe 🙂 a 810 nechat jen fakt na těch nejvíce zapadlých lokálkách.
Nenabízí, ale mají je navíc (chtějí si to nechávat pro arrivu, ale když někdo nabídne dobrou cenu tak je prodají)
ČD si je nekoupi protože nemá opravené ani ty z první várky, navíc si myslím že mají soutěži a poptávek až až (myslím že 3 celkem)
Na těch nejvíce zapadlých lokálkách stačí bohatě moderní nízkopodlažní ekologická SOR 10.8, která má mnohem vyšší komfort, než 810. Takže 809/810/811/816 můžeme s klidem zrušit ! Tím se že seznamu řad železničních vozidel vyškrtnou hned 4 řady , což je v rámci sjednocování vozového parku jedině plus.
Ovšem sjednocovat vozový park na SOR 10.8, tak to fakt ne. To je low cost vozidlo za cenu daleko kvalitnějších a pro cestující příjemnějších autobusů od jiných výrobců…
Ale pořád je mnohem lepší SOR 10.8 než 81x .
Tak třeba pronajme DM90 co velkým kupuje SKPL 😀
Tuším správně, když předpokládám, že GWTR region vydá v brzké době tiskovou zprávu, kde oznámí vítězství a představí vizualizaci vozů v příslušném polepu?
To není jejich styl.
Co je to GWTR region? Nějaká rozhlasová stanice?
párou
Tipoval bych ty 2 jednotky z Polska, co teď dělali / dostali osvědčení.
Ty vůbec, jsou určeny na Šumavu a navíc bych ji potřebovali více
Pokud to nebude 810, tak je to jedno, ne ?
Takže díky změně dopravce na trati Trutnov – Svoboda dojde k extrémnímu zdražení jízdného o skoro 40%. To se teda kraji povedlo a cestující mu poděkují.
Proč o 40%? Iredo tam bude platit nadále. Naopak dojde ke zlevnění třeba pro cestující někam dál.
To víš úhlavní nepřítel státního dopravce se opět projevil. Ten si vždy něco najde i kdyby si měl něco vymyslet.
Takže popíráš fakt podle cen jízdného? Tedy že ve všech případech dojde pro cestující ke zdražení jízdného?
Ale GWTR je ještě levnější než Iredo, pro lidi bude zdražení tak jako tak.
U nás na Šumavě bych raději zaplatil kvalitnímu dopravci o 50% víc. GW Train rozhodně kvalitní dopravce není ani omylem.
nevím, já jsem s nimi na konci května jel a nepřišli mi jako nějak špatný dopravce, spíše naopak. Určitě lepší než Arriva nebo Regiojet v ÚK aktuálně, ta jejich stará motorová jednotka, která má vše původní, tzn. přes 30 let staré na mě moc velký dojem neudělala – ale zde se čekají nové elektrické jednotky, tak to ještě nějak chápu…
Jo tu kvalitu v podobě hořících 754 a plesnivých pater si všichni pamatujeme, díky víc už ne.
Zato nabrat zpoždění, i když do stanice přijede včas, ani se nekřižuje, a ani není zvýšený počet cestujících, to jde GWTR dobře, osobní zkušenost na tamější trati, navíc žádný vlakový personál, kterého bych se zeptal na připoj.
No, to co tam jezdí teď, není o moc lepší, jak ta patra, takže z bláta do louže.
Alespoň nekecej…
V čem?
Toto je osobní zkušenost.
To už je nemoc, psát pod každý článek to samé, chápu potřebu vyjádřit názor, ale s mírou. Takhle spíš vypadáte jako ufňukánek.
Ne, jsem pouze cestující, který kvůli kšeftům jistého Zimoly musí občas jezdit i s takovými zoufalci, jako je GW Train. I když aspoň ve všední den se tomu zčásti mohu vyhnout díky autobusům.
Tak to je štěstí, že ten Zimola kšeftoval jen na Šumavě, kde tedy přihrál kšeft zlému GWTR (zatímco hodné ČD tam předtím jezdily včas a bez závad a mj. jim tam žádní dva brejlovci neshořeli v rozestupu pár týdnů), zato na ostatních tratích v JČk ten Zimola žádný kšeft neudělal a dopravu tam nadále provozují hodné, spolehlivé ČD.
Až vám někdo přečte můj příspěšvek, tak zjistíte, že nikde nepíši, že ČD jsou hodné a spolehlivé.
Bez karty o celé 2Kč, běž si nechat vrtat koleno, za to si ani rohlík nekoupíš.
Ty 2,-Kč jsou za jednu jízdu. Ale to máte jednu jízdu tehdy a tehdy…
A se zlevněním na delší vzdálenosti také lžete. Např. cesta Svoboda – Praha v kombinaci GW/ČD je 18+159 tedy 177 korun, na jednu jízdenku ČD je to 184 korun, takže dražší, tak tu příště nešiřte lži.
Lži nešířím. Psal jsem „třeba“ a třeba do Brna to vychází levněji. Ale stále se jedná ve všech případech o drobné, jak jsem již psal výše, nech si kvůli těm 2Kč, které představují reálné objektivní zdražení, vrtat koleno.
Takže Svoboda – Brno na sobotu, pouze na lístek ČD 301 Kč, vlaky GW/ČD 18+258, tedy 276 Kč, takže další lež.
Porovnáváš ale rozdílné spoje z Trutnova s vázanou jízdenkou.
Stále ale nechápu, proč tady řešíš 2Kč, tedy rozdíl mezi nákupem jízdenky ve vlaku ze Svobody to Trutnova.
Je opravdu nutné vést bytvy za vlastní pohled na svět i na dopravním webu? Žasnu kolik lidí se zapojuje i zde do podobných bitev. Nejde jen o vás. I o ty kdo se s vámi přou. Přeji pokojný Advent nám všem.
Celých 6 korun, to je teda panečku zdražení.
Tady nejde o kolik korun to je, ale že po spuštění síťového efektu u předražených ČD dojde k prokazatelnému zdražení jízdného. A bláboly o úspoře při cestě do daleka jsou lež.
Co furt řešíš, stále si budeš moci jízdenku v Trutnově rozdělit tak jak je tomu dosud. Tedy s tím, že zaplatíš o hrozné 2Kč víc.
Předražené ČD? Ano, pro toho, kdo čeká, že jízdenka bude stát 50 haléřů/kilometr, ale reálně Praha – Svoboda (váš příklad), 205 km 184,-, tedy 90 haléřů kilometr, to je předražené? To, že někdo jezdí za pár korun neznamená, že ten druhý je předražený.
A tedy těch Vašich vyčíslených 7 Kč je zdražení o 40 %?
Ale pouze pro místní, kteří mají karty – pro ostatní buď dvě jízdenky, nebo auto
Nyní GWTR 18Kč, IREDO papírová bez karty 20Kč, IREDO na kartu 18Kč. Navíc poté půjde dojet na jednu papírovou jízdenku IREDO třeba do Pardubic, což nyní nelze a cestující tím ušetří 8Kč. Ale jak jsem již psal, jedná se bezvýznamné částky.
IREDO papír je přestupní pouze mezi vlaky ČD, nikoliv mezi vlaky jiných dopravců (budete se divit, ale takhle je to opravdu v SPP.) tzn. je nutné mít kartu IREDO (pro návštěvníka něco nemyslitelného) nebo jet na dvě jízdenky, kde odpadá výhoda levné jízdenky na celou trasu, protože ji musím kvůli změně dopravce dělit. O částky tu snad ani nejde, jde především o nepoužitelnisti tarifu IREDO a neschopnost krajů s tím něco udělat. Cestující nyní musí mít pomalu vysokou dopravní, aby věděl, kde si má jakou jízdenku koupit a kde mu která platí. V dnešní době bych očekával, že si koupím… Číst vice »
Já myslel, že se bavíme o rozdílu až převezmou dopravu z Trutnova do Svobody ČD se současným stavem, kdy tam dopravu zajišťuje GWTR. Rozdíl nebude prakticky žádný.
S těmi nepřestupními papírovými jízdenkami IREDO souhlasím, alespoň to částečně zachraňují síťové jízdenky IREDO, které přestupní jsou.
Kdyby se chtělo tak by IREDO papír mohl být přestupní i mezi všemi dopravci. ČD na IREDO papír tisknou grafický kód, ten se dá popkou jiného dopravce načítat a posílat přes clearing… stačí chtít.
Ale to je opět poloviční řešení, které řeší pouze železnici….a co autobusy? pokud se nepletu, žádný bus není vybaven QR čtečkami
Co to tady meleš?…Iredo je o 10 a ČD o 28 procent dražší….žádných 40…jízdenky na delší trasu pak výjdou i levněji, než kombinace.
Meleš ty, ČD jsou dražší o skoro 40%. A na delší trasu to skoro nikdo nevyužívá, drtivá většina cestujících ho používá pro dojíždění do Trutnova.
Většina místních spíše využívá autobus, kde stejně platí jen Iredo.
budeme mít přeci ten jednotný tarif…
Ano, ale až na sv. Dyndy.
https://necyklopedie.org/wiki/Svat%C3%BD_Dynda
A jak to bude s přímými vlaky z Liberce do Jaroměře? Ty byly nějak v plánu
Ty jsou součástí Ještědské železnice.
Alternativní dopravci mají smůlu, že německý elektrošrot se v Kotlince použít nedá.
Dal by se ale použít polský elektrošrot – třeba takový, se kterým do roku 2016 jezdily v přilehlém Pardubickém kraji ČD, a.s., na svých výkonech (na těch, na kterých dnes jezdí moderní nízkopodlažní Linty v režii firmy Leo Express Tenders, s.r.o.).
Jezdí tam dnes pod dráty německý motorový šrot a ještě ke všemu řízený strojvedoucími zřejmě bez patřičného poznání tratě, protože se často projíždí zastávky. A jezdí tam místo moderních panterů se kterými by tam jezdily ČD.
Tak Panter tam jezdil jen o víkendu.
Tak hlavně, že jsi nezapoměl vytáhnout svoji nenávist k LE.
Příště si radši zameť před svým prahem, než začneš mektat něco o nenávisti!
Ty tu dnes řádíš 😀
Tak hlavně, že ty máš co k tématu, když už zdiskreditovaný Ludva zalezl zpátky do své zaprděné sloje.
Těch bylo pár vlaků, a úmyslně jste opomněl říci, že se tam následně vyskytli novější elektrické polské jednotky? Které taktéž byly nízkopodlažní.
Moderní Linty, které zbytečně pálí naftu pod dráty.
Linty jezdí pod dráty z důvodu vozebního ramene. Z Ústí n/O. do Králík resp. do Hanušovic. Tam drát nevede. Před nástupem Leoše jsem tam jel. Motorák z Králík dojel do Lichkova a z Lichkova jela pod dráty Regionova. Občas se tam vyskytnul Panter nebo polák. Vyčítat tedy soukromému dopravci jízdu motorákem pod dráty je tedy dosti chucpe, když Regiosharky na Karlovarsku mají svých 90% výkonů pod dráty. Skutečnost jako je jízda motoráku pod dráty je u SŽ ošetřena dieslovým koeficientem. Tedy zvýšenou sazbou za použití tratě. Ale asi není zvýšená natolik aby se vyplatilo roztrhání vozebních ramen nebo motivovala k… Číst vice »
Přesně tak, a nejen propalování nafty pod trolejí, které ČD, a.s., provádí mezi Mostem a Chebem (kde takový vlakový spoj ani neopustí elektrizovanou trať), ale do loňska např. četná propalování nafty pod trolejí prováděná firmou ČD, a.s., i na trasách jako Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou, Havlíčkův Brod – Horní Cerekev, Ústí nad Labem – Úpořiny – Bílina, Most – Žatec, Ústí n/L. – Střekov – Děčín atd.
A Arriva nepálí naftu pod dráty Vsetín – horní Lideč? Jak to kraj chce tak to má
Přesně tak, tam taky propaluje naftu pod dráty, stejně jako ČD kromě již uvedeného propalují naftu pod dráty také např. mezi Českou Třebovou a Zábřehem.
I jinde …
Samozřejmě; stejně tak ČD propalují naftu pod dráty i na Os vlacích mezi Benešovem a Táborem, nově to bude na Os vlacích mezi Šakvicemi a Břeclaví, stejně tak tomu je i na Os vlacích mezi Českou Třebovou a Letovicemi.
A proto zadratovat co se dá a má smysl
Mě vadí zbytečně propalování nafty pod dráty obecně a je jedno, jestli to je soukromník nebo ČD.
Ale u ČD to taktně přehlédnem!
Ono záleží co pod těmi dráty jede. Jestli jde o nějaký flamendrák nebo doplňkový spoj, kde jede pár lidí, tak tam je výhodnější tahat 810 než třívozovou soupravu. Ale ti žraloci mezi Mostem a Chebem jsou špatně. Tam už to je na dvouvozový panter nebo 362 + 2x Bdmtee či Bdtee
Já to nepřehlížím nikde, viz. Debata pár dní zpět, kde se řešili přímé Sp HB – Telč.
Ano nevede, ale zajímavé, že předtím přestupy nevadily, a teď by to byl strašný problém, navíc svého času, tam i pardubický kraj měl podmínku, že se bude jezdit v elektrické trakci.
Navíc lžete, i v posledním gvd, kdy jezdily ČD, tam většina spojů jezdila v elektrické trakci, krom tedy těch přímých, co jezdili Dolní Lipka a dál, a pár spojů ráno a večer.
Panter se tam vyskytoval o víkendu, dále Ešusy (ty sice jen na pár spojích), Sysel + Bdtmee a tedy i klasická B, takže vaše tvrzení, že občas Panter, Polák a jinak zbytek v dieselu rozhodně není pravdivé.
Ty nové polské jednotky ale končí jízdu už v Lichkově. Dále do Ústí nad Orlicí nejedou, na rozdíl od toho elektrošrotu zvaného „dřevolíno“, který tam na některých spojích pokračoval.
Máte pravdu, to jsem opomenul.
Tak svého času to jezdilo i na jednom spojí až do Pardubic, a zas tak špatné svezení to nebylo, ačkoliv stroj vypadal, jak vypadal, a dobře topil, a díky uspořádání teplo i drželo, ne jak některé nové vozy, kam hned začne táhnout, díky uspořádání. EN57 bych tak trochu přirovnal k rakouským Bmz, je to starší, ale svezení v tom není špatný, ale samozřejmě nebylo nízkopodlažní.
To je pravda. V 640 táhne víc než ve 471.
Asi právě proto je v 810 zástěna, oddělující představky od oddílu.
Právě proto jsou místa k sezení v 843 rozdělena do více částí…
Srov. argumentaci o „starém šrotu“ vs. „zas tak špatné svezení to nebylo“ k původní tezi „ještě že v Česku nemůže jezdit německý elektrošrot“, přičemž německé jednotky by patrně byly modernější než ten polský elektrošrot, ve kterém to „zas tak špatné svezení nebylo“ (no… ten archaický interiér, hluk v interiéru…).
Lepší když tam pálí naftu Linty, než když tam pálí naftu Regiomouse
Ani jedno není dobře, a mimochodem, jezdily tam spíš 814
Ale když politický úkol zněl, soukromník musí dostat nějakou trať, tak se to holt muselo nějak zařídit.
Je škoda, že Leo Express nedostal v Pardubickém kraji to, o co měl zájem nejdřív. Trať Pardubice – Chrudim – Havlíčkův Brod. To by Netolický viděl z první ruky, jak vypadá doprava na Králicku (odpolední vlaky bez stévardů, jak se ruší spoje atd).
Ale jak říkají místní, má to i své výhody. Někdy si za celý měsíc koupím lístek jen jednou dvakrát, tak ať to cáluje kraj….
Tak 238 odmítl s tím, že by to prý nevyjezdil, počet vozidel.
Odkaz na toto tvrzení najdeme kde?
Ten toho nevyjezdí…
Naštěstí ČD dostatek vozidel měly, takže se na t-238 střídají moderní Sharky s méně moderními Regionovami různých náterů (nejen jednotného nátěru Pardubického kraje, ale i „jednotného nátěru“ korporátní společnosti ČD, a.s.).
Ano, dostatek vozidel je, nikdo neřekl, že to musí být jen 844, a kdyby neměly dostatek vozidel, tak jen těžko by daný rozsah vyjezdily.
Tak jednotný nátěr PaK tu je jen 2 a čtvrt roku a nikde nebylo řečeno, že to musí být do půl roku hotovo (ani ten Leo Express nemá vozidla v barvách kraje), navíc část Regionov propagovala PaK (muzeum Chrudimi, atd..) a dobře, část je v nátěru ČD (protože posílat mašinu do dílen jen kvůli přelakování je trochu drahý špás), a je to stále lepší než kočkopes půlka Regionovy PaK a půlka Vysočina.
Pořád dostal relativně málo výkonů oproti politickému zadání, že ČD, a.s., musejí nadále mít naprostou většinu výkonů v Pardubickém kraji.
Ano, trať se elektrifikovala, aby tam jezdily diesely skoro celou trasu pod dráty. A maskujeme to Lipkou a Králíky.
Přičemž teda toho vola, co nedodelal dráty až do Kraliku, toho bych chtěl potkat.
Zadrátovalo se to kvůli mezistátní dopravě do Polska. Snad se někdy zase dočkáme více dálkových vlaků, proběhla už nějaká vládní jednání mezi Českem a Polskem na zavedení nových TLK, ale jednání ještě nejsou u konce, především kvůli koronaviru. Nicméně asi to klapne, protože Poláci chtějí české B na polské vnitrostátní vlaky.
Tak do Polska se teď nejezdí snad vůbec, kvůli tomu, že na české straně jezdí Leo express.
to je pravda, Honeckery tam nejezdi..
Také by mělo zajímalo, zda KHK počítá do budoucna s rozvojem železniční dopravy. Dříve se mluvilo o zrychlování na 032, jak to vypadá aktuálně? Celkem potenciál bych viděl v napojení Podkrkonoší na koridor v Chocni. Tedy Sp Vrchlabí – Trutnov – Václavice – Choceň. Znamenalo by to podstatné zkrácení cest na Moravu nebo opačně do Krkonoš. Tento směr je navíc celkem konkurenceschopný vůči silniční dopravě, což se ještě více projeví s dostavbou dálnice do Trutnova, ale to bude tuším až v roce 2028. Jak to ale rozumně realizovat je otázkou. Také vynechání Náhoda by asi nebylo úplně rozumné, ale závlek… Číst vice »
Závlek? Závlek je nákladní vagon, který dojel do špatné cílové stanice. Náhoda/Náchoda už je proti tomu opravdu jenom k pobavení.
Na přepravní poptávku do Vrchlabí dosud stačí jeden poloprázdný motoráček řady 810. Přepravní výkony železnice v osobní dopravě jsou v Podkrkonoší bezvýznamné a drtivá většina turistů přijíždí auty, jelikož se potřebují dopravit co nejblíž ubytování a nikoli skončit se zavazadly na nádraží ve Vrchlabí a dál jít někam kilometry pěšky.
Samozřejmě s tím lze částečně souhlasit, ale když není nabídka, tak není ani poptávka. Navíc jde i o místní cestující do měst na Moravě, třeba studentů takto cestuje poměrně dost. S Prahou existuje poměrně slušné autobusové spojení s Brnem nebo Olomoucí nikoliv.
Nabídka spojení je a ani přímé rychlíky z Prahy do Trutnova nejsou od Hradce K. nějak zvášť obsazené. Holt ten řádový nárůst v silniční dopravě se projevit ubytkem na železnici, resp. obecně ve veřejné dopravě, musel a nelze utápět miliardy z veřejných rozpočtů ve službách, o které zájem není, to je neudržitelné.
Právě z Trutnova na Hradec a Prahu není železnice časově vůbec konkurenceschopná, až se dostaví dálnice do Trutnova bude to ještě horší. Na Moravu to vychází o něco lépe.
I pokud by do Trutnova vedl koridor na 160km/h, tak to situaci s dopravou turistů do Krkonoš nijak nevyřeší. Nádraží obvykle nejsou cílem cesty.
Nikdo neřeší dopravu mraky turistů do Krkonoš, ale rozumně použitelnou veřejnou dopravu v rámci ČR a využití potenciálu na stávající infrastruktuře. Nikdo netvrdí, že by muselo dojít k rapidnímu nárůstu výkonů, možná by postačila jen úprava konceptu.
Třeba nenasazovat do kmenové soupravy zubařskou ordinaci – ABpee347.
Jen pro zajímavost Olomouc-Vrchlabí 325Kč, pro jednu osobu, vlakem:)
Přijde vám to hodně? Ale je pravda, že s využitím Iredo jízdenky by to mohlo vyjít levněji.
Prostě je to z více hledisek vlakem nevýhodné pro jednotlivce, tím spíš pro rodinu, natož pokud by chtěli jet i s kolama. Může to oslovit snad jen skupiny cestujících s nárokem na státní 75% slevu.
A co je na tom nepřiměřeného?
Fajn, tak zarazíme opravy silnic a dálnic…
Až dostanete, milí autickari, befelem elektrovozy, tak si povíme, čím budete jezdit. Většina aut u nás v provozu jsou 10 let staré strepy se zanedbanou údržbou a znacnym najezdem
Na elektroauta se těším;)
A co v Chocni? Jednou za hodinu rychlík do Brna? Zastavovat tam nic jiného nebude. Kdo chce z Trutnovska na Moravu, tak může pohodlně R Krakonošem do HK, kde přestoupí na Os do Pardubic a tam už zastavuje všechno. Nebo přes Starou Paku na Liberečák a do Pardubic bez přestupu v HK… V Chocni už tak chybí perón pro další končící vlaky od Týniště.
Však přípoj na rychlík v Chocni stačí, nyní tam takto navazují Sp od Náchoda. Stále to bude rychlejší, pro Vrchlabí tak o půl hodiny, než přes Pardubice a ušetří se dva přestupy.
Přesně akto cestovali do Olomouce mé spolužačky z VŠ. Jedna z Vrchlabí, druhá právě z té zmiňované Svobody nad Úpou. I když i to je cca 15 let zpět.
Dobrá zpráva. Ale též jsem zvědavý na detaily, zejména pak u motorové trakce, jestli se s řadou 854 počítá ještě dalších 10 let.
Ano dobrá připomínka. Ale někde jsem četl, že ČD mají v jednání nějaké ojetiny. No uvidíme snad brzy zveřejní, čím se bude jezdit. Jen, aby zde nebyl větší šrot, než katr 854.
Hlavně už poněkolikáté vypsaly výběrko na DMU 120, tentokrát až na 160ks, tak uvidíme, jestli to tentokrát dopadne. 854 bych si následujících 10 let dovedl představit asi jen na Sp Choceň – Náchod, kde asi potenciál na zkrácení JD s jinými vozidly stejně není.
Určitě to nedopadne s nasazením od 12/2021.
V případě libereckých rychlíků ČD tvrdily, že jsou schopny je nasadit až od roku 2025.
Což by i v případě tohoto kontraktu v HK-kraji znamenalo jen na něco přes polovinu délky kontraktu.
U libereckých rychlíku to bylo zejména z důvodu ETCS.
???
Předpokládal bych, že mobilní zařízení ETCS (jehož montáž rozhodně není otázkou několika let coby zdržení) bude instalováno do veškerých nových jednotek, které si ČD, a.s. pořídi.
Myslel jsem to tak, že od roku 2025 by na liberecké rychlíky měla být nutnost nasazovat vozidla vybavená ETCS.
Akorát, že do atypické řady 843 již nikdy ETCS nebude dosazeno. Tato řada bude jako nevhodná k jakékoliv rekonstrukci do roku 2030 vyřazena.
Co je na 843 atypického? EDB? Možnost průchodu skrz (pro průvodčího)?
Úplně taková hrůza 854 není, vozidlo jr určeno do horšího terénu, ale v dnešní době už by mělo být nahrazováno něčím modernějším.
Podle mě dobrá náhrada třeba někde za 814.
“ Podle mě dobrá náhrada třeba někde za 814.“
Velmi nežádoucí – nahradit částečně nízkopodlažní 814 vozem výhradně vysokopodlažním, se schody vyloženě „žebříkovitými“.
To je nevýhoda že není nízkopodkažní. Ale lepší dynamika jízdy a jiné. Samozřejmě je to pouze můj názor. Ono mnoho těchto vozidel už má dávno být někde ve šrotu, ať je to 854, 810, 814 apod.
Zas takový žebřík to zas není ,a kdyby správa zeleznic místo kokotin udělala všude ..říkám všude perony tak nelezu do vlaku z bláta.
„Zas takový žebřík“ to je – jen 2 schody (namísto 3) = vysoký výškový rozdíl mezi každým ze schodů.
Nekoukejte na to „optikou“ zdravého člověka.
Jo tak třeba žralok je nízkopodlažní …stejně uvnitř jsou schody…
Ano, žralok je nízkopodlažní (stejně tak Spider, Panter, Lint atd.) a část sedadel má v nízkopodlažní úrovni. Tzn. plně vyhovující pro osoby s pohybovým omezením (na rozdíl mj. od hyder).
Já s 854 vyloženě problém nemám. Z pohledu cestujícího mají ještě ucházející interiér, hodně místa a pohodlné sedačky. S nastupováním je to už horší.
Nahrazovat tím ale na lokálkách 814 mi nepřijde rozumné, ať už z důvodu zmíněného nastupovaní, tak i proto, že z hlediska pohonu je toto vozidlo na tyto výkony nevhodné. Spotřeba bude také úplně někde jinde.
Ano, tak ono to vozidlo bylo vytvořeno především na rychlíky.
A proto je na Os příliš pomalé. Standartem u vozidel pro Os by měla být EDB.
Ta spotřebu u 854 sólo není tak strašná ..by se někteří divili.
Kolik?
Tak řada 854 se bude odstavovat a nahradí ji 843ky.nejvetsi šrot je 810 v původním stavu.
Tak třeba na tratí Starkoč – Broumov je tohle trochu problém,protože tam potřebujete řídící vůz – jsou tam úvratě. Dřív tam jezdila 814, dnes 854 s 954.
Tam to vyřeší motorové jednotky, buď ty nové, nebo ojeté nejspíše z Německa, je tu spousta možnosti jak vylepšit dopravu v Královéhradeckém kraji. Uvidíme jak se to vyvine. Je jisté že to ale bude konec pro docela dost strojů řady 810.
Proč by to byl konec pro 810 ?
Však kvůli tomu se celá ta liberalizace dělá, aby zmizely šukafony .
Tak 854 s ridicakem je lepší než ta kraksna 814. A to jsou osobní nebo spěšně vlaky?
Protože se neklepe jako ratlík?
V čem spočívá ten problém? 843 jezdí s 943, ale jezdily i s 954…
“ Oproti současnému stavu posílí GW Train Regio, který ke stávajícímu provozu na dvou tratích z Trutnova přidá ještě spojení do Teplic nad Metují a Meziměstí.“
???
Vždyť GWTR provozuje sezónní vlaky v trase Adršpach – Meziměstí – Polsko už dnes.
** O. K., asi je (dle kontextu) myšleno „z Trutnova“ (do Adršpachu + Meziměstí), aneb soubor č. 1
Sezónní vlaky a celoroční provoz je trošku rozdíl, proto to beru jako změnový stav.
Takže u tratě 047 získalo GWTR celý provoz a ČD zůstal doplňkový?
Trať 047 je pouze v jednom souboru. Takže tam nebude více dopravců.
Takže chápu dobře, že GWtrain bude jezdit spěšné vlaky že Starkoče?
Ne, chápete to špatně.
Vlaky Starkoč – Náchod – Teplice nad Metují – Meziměstí (- Broumov) spadají pod jiný soubor, GWTR dostalo vlaky jezdící z Trutnova přes Adršpach do Teplic a Vlaky z Teplic do Meziměstí, které se spěšnými vlaky ze Starkoče nemají prakticky nic mimo části tratě společné.
Děkuji za informaci.
Patrně bude na trati Trutnov – Teplice nad Metují provozovat VŠECHNY vlaky (viz Soubor 1) a ČD se z této trati stáhnou a budou naopak provozovat vlaky na trati Trutnov – Svoboda nad Úpou v rámci Souboru 3. Jak to bude ale vypadat, netroufám si tvrdit. Tedy zda do Svobody nad Úpou budou protaženy spěšné vlaky od Hradce Králové, což by bylo logické (a hlavně lepší), nebo zda tam bude jezdit samostatně osobní vlak jako v současnosti za GWTR.
ČD tedy nebudou mít ani Sp Choceň – Adršpach?
Třeba není se zajížděním tohoto vlaku do Adršpachu již počítáno, stejně stál 20 minut v Teplicích.
Přestup v Teplicích nad Metují, viz. příští jízdní řád.
Stejně to tam mělo 20 minut pobyt
Tak to jsem hlavně zvědavej na nabídku vozidel
Rakve?
Já doufám, že minimálně na rameno HK-Broumov/Trutnov to bude něco morálně mladšího 🙂
To by mě fakt zajímalo kdo tohle minusuje. Asi nějaký zarytý milovník 810, 814, 843, 854 😄
Kdo ví, odpoví…možná…
Jsem zvědav, co budou kraje dělat po rce 2023, kdy budou must být vypsána výběrová řízení. Když dnes nejsou schopni z většiny udělat ani poptábkové řízení.
Po roce 2033. 🙂
Vtipné je, že už od roku 2009 (kdy se tehdy udělaly narychlo 10leté smlouvy s ČD) se vědělo, kdy přesně ty 10leté smlouvy skončí, stejně tak že se mezitím změnila situace na trhu a že relevantních dopravců je více.
A jak to dopadlo? Po 10 letech opět smlouvy narychlo, někde zcela bez soutěže, někde „jen“ s poptávkovým řízením…
Opíšou plzeňské postupy a smlouvy.
Nebo zvolí nějakého osvědčeného plzeňského pedagoga…
Nikdo za nic na kraji nemůže
Já když vidím Červíčka, tak se nedivím ničemu. To je stará struktura a ne moderně uvažující hejtman.
Po roce 2023. Do roku 2023 lze zadat různě s termínem do roku 2033.
V roce 2033 nebude ČR v EU, takže nebude důvod přidělovat soukromým dopravcům nějaké tratě…
Proč bychom nebyly v roce 2033 členy EU ?