České dráhy uhájí v Královéhradeckém kraji většinu výkonů, kraj bude jednat jen s nimi a GWTR
Arriva s nabídkou pro kraj na dva provozní soubory neuspěla.
Výběr železničních dopravců, kteří budou jezdit v Královéhradeckém kraji dalších deset let, míří do finále. Většinu výkonů obhájí s největší pravděpodobností České dráhy, jeden provozní soubor má získat GW Train Regio.
O výrazném posunu informoval na svém facebookovém profilu hejtman Martin Červíček. Výběr dopravců začal ještě v době, kdy byl náměstkem hejtmana pro dopravu. „Shodli jsme se na využití nabízející se synergie v předložené nabídce Českých drah ve 4 oblastech kraje. Povedeme další jednání, jehož cílem bude návrh na uzavření smlouvy. Pokud se nedomluvíme, tak v krajním případě ukončíme tento způsob výběru železničního dopravce,“ uvedl Červíček. Podobný postup se bude týkat i výběru GW Train Regio. „Zbývající železniční dopravce jsme vyrozuměli o tom, že s nimi ukončujeme další jednání, neboť jejich nabídku nevyužijeme,“ dodal Červíček.
Podle informací deníku Zdopravy.cz byl velmi těsný souboj zejména o dva provozní soubory, kde podala nabídku Arriva. Šlo o soubor s vlaky mezi Chlumcem nad Cidlinou a Trutnovem a vlaky v souboru s páteřní tratí z Týniště nad Orlicí do Broumova.
Kraj výběr od zahájení příliš nekomentoval, uvedl jen poptávku šesti firem. Podle zjištění deníku Zdopravy.cz byly mezi zájemci kromě ČD a GW Train Regio společnosti Arriva vlaky, Leo Express, JHMD a KPT Rail.
Kraj už dříve uvedl, že počítá s takzvaným přímým zadáním, tedy nebude soutěžit podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Královéhradecký kraj objednává v železniční osobní dopravě 5,7 milionu vlakokilometrů ročně. Vybraní uchazeči vyjedou podle nové desetileté smlouvy v prosinci 2021.
Oproti současnému stavu mírně posílí GW Train Regio. Soukromý dopravce přijde o provoz vlaků do Svobody nad Úpou, nově ale získá provozní soubor na trati z Trutnova do Teplic nad Metují a Meziměstí.
Soubory, které se soutěžily:
Vymezení podle tratí
Soubor 1
č. 026 Teplice nad Metují – Meziměstí – státní hranice CZ/PL,
č. 043 Trutnov – Královec – státní hranice CZ/PL,
č. 047 Trutnov – Teplice nad Metují.
Soubor 2
č. 020 Velký Osek – Hradec Králové – Choceň,
č. 021 Týniště nad Orlicí – Letohrad, Častolovice – Solnice,
č. 023 Doudleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických horách,
č. 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř.
Soubor 3
č. 020 Velký Osek – Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové,
č. 030 Jaroměř – Stará Paka,
č. 031 Hradec Králové – Jaroměř,
č. 040 Chlumec nad Cidlinou – Stará Paka – Trutnov,
č. 042 Martinice v Krkonoších – Jilemnice,
č. 044 Kunčice nad Labem – Vrchlabí,
č. 045 Trutnov – Svoboda nad Úpou,
č. 046 Lomnice nad Popelkou – Stará Paka,
č. 062 Chlumec nad Cidlinou – Městec Králové,
č. 231 Velký Osek – Kolín.
Soubor 4
č. 020 Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Choceň,
č. 026 Týniště nad Orlicí – Broumov, Starkoč – Václavice, Meziměstí – státní hranice CZ/PL,
č. 028 Opočno pod Orlickými horami – Dobruška,
č. 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř,
č. 032 Jaroměř – Trutnov,
č. 045 Trutnov – Svoboda nad Úpou,
Soubor 5
č. 041 Hradec Králové – Jičín – Turnov,
č. 046 Lomnice nad Popelkou – Stará Paka,
č. 061 Nymburk – Jičín,
č. 064 Mladá Boleslav – Libuň – Lomnice nad Popelkou.
(Některé tratě jsou součástí dvou souborů, jde například jen o okrajové výkony.)