České dráhy slibují lepší signál. Vypsaly tendr na opakovače do pendolin a railjetů

Testování opakovače signálu ve vlaku. Pramen: České dráhyTestování opakovače signálu ve vlaku. Pramen: České dráhy

I na hlavních koridorech je stále spousta bílých míst, kde si z vlaku prostě nezavoláte.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Džamel

Ale ve srovnání se Slovenskem jsme na to vcelku dobře… Od Štúrova po Kúty skoro stále jen Éčko…

Franta z Budky

éčko není internet, to je error

tomiczech

jěšte aby taky operátoří posílily signál na těch hluchých místech naší žel. sítě

hor411

To byste chtěl moc

Tomáš M

A že těch míst je hodně….

Jarda

a co takhle postavit BTS? A to tak aby pokryla jak trať tak okolí, třeba zastavky, vesnice atd 😉

David

Pokryt trat a vnitrek vagonu jsou dve rozdilne veci.

none

Jsou. Signál proniká dovnitř jen ve stanicích

Matfyzák

Nevim, proc mate tolik downvotu, ale z mych vlastnich zkusenosti na trase Praha-Brno je internetove pripojeni mimo stanice (lepe receno mimo mesta) nepouzitelne a kolisa mezi temer nefunkcnim Eckem a kompletni absenci jakehokoli signalu. Mam O2. Kdyz jsem zkousel vlakovou WiFi, o moc lepsi to nebylo

Matfyzák

Na druhou stranu, treba na nechvalne proslule trati 171 mam stabilni 4/5G po celou dobu jizdy (Praha-Beroun) az na jeden maly „vypadek“ mezi Srbskem a Karlstejnem (ale i tak tam na par vterin naskoci relativne funkcni Ecko)

Domis

Protože signál po trati dostatečný je, a to i 4G. Těch skutecně hluchých míst je opravdu jako šafránu, například Brno – Č.Třebová. Pokud pojedete Béčkem na LTE datech nebo InterPanterem (či vozy Bee, Bpee) na WiFi, tak signál vypadne v jediném úseku mezi Blanskem a Adamovem (v novohradském tunelu). Jinak je připojení zcela stabilní. Zřejmě máte zkušenost z Railjetu, ale fam je na vine 1) pomalá a dnes už zastaralá nekapacitní WiFi. 2) tónovaná skla, která LTE dovnitř propustí jen ve velmi dobře pokrytém území nebo při nízké rychlosti.

hor411

Ano. Ale nevím jakou má cenu tam cpát opakovače, když na 70% trati je max 2.5G (edge)

hor411

A to jako nepochopili, že když je venku sotva signál na volání, tak tam může být klidně 40 opakovačů a internet (tím myslím všechno, ne jen web) stejně nepůjde? Kromě toho, opakovače nepomůžou ani v tom případě, že je půlka vlaku na nějaké streamovací službě, při těch rychlostech tu konektivitu „sežere“ 5-6 lidí co mají puštěné ve fullHD nějaké *tube a jsme tam kde jsme byli, šíleně pomalé / nefunkční připojení

none

Nepochopili a proto to zavádějí….
Ach jo.

Jirka

A treba okolo Stribra to nefunguje uz leta letouci…. a jak se zda, mobilnim operatorum je to ukradene stale, pritom po te trati jezdi TISICE lidi, obzvlast kdyz tam ted jezdi nove interjety…

none

Myslíš, že operátoři nesplnili podmínky, které dostali od ČTÚ?

Lysimachia

Na druhou stranu jsou místa, kde nepomůže sebelepší opakovač. Údolí Tiché Orlice, Babice nad Svitavou, Řikonín. Operátoři pokrývají 4G/5G obydlená území, zapadlá údolí mimo sídla jdou mimo primární zájem. Bohužel železniční tratě (i koridorové) vedou přesně v takových místech.

Marťas

Vlk taky sliboval…🤣🤣🤣

Vilda

Snad je bude následovat LE. A jen se chci zeptat někoho znalejšího, třeba vozy Bdpee231 už mají nějaké vylepšené zesilovače? Jsou to vozy, ve kterých mám na hlavním koridoru dokonce lepší signál než u Bmpz895, které má ta speciální okna na lepší propustnost signálu. Díky za odpověď.

PetrV

Tohle se řešilo u Pendolin už začátkem století, ale bez výsledku…

Novomír

Tak to by mohli v Pendolinu přemístit APčko, aby ho neměl strojvedoucí 10cm za hlavou.