České dráhy si už přivezly zánovní lokomotivy z Rakouska, nahradí škodovácké stroje

Lokomotiva Siemens ES64U4. České dráhy koupily dva kusy těchto strojů v Rakousku. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens ES64U4. České dráhy koupily dva kusy těchto strojů v Rakousku. Foto: České dráhy

České dráhy si v závěru týdne přivezly do Česka obě lokomotivy Siemens ES64U4 (řada 1216), které dopravce zakoupil v Rakousku. V Česku jsou stroje řady 1016 známé hlavně pod ochrannou známkou Taurus, která patří Rakouským spolkovým drahám (ÖBB). Český dopravce nasadí vlaky mezi Varšavou a Vídní místo lokomotiv řady 380 od Škody Transportation.

České dráhy si v závěru týdne přivezly do Česka obě lokomotivy Siemens ES64U4 (řada 1216), které dopravce zakoupil v Rakousku. V Česku jsou stroje řady 1016 známé hlavně pod ochrannou známkou Taurus, která patří Rakouským spolkovým drahám (ÖBB). Český dopravce nasadí vlaky mezi Varšavou a Vídní místo lokomotiv řady 380 od Škody Transportation.

Za dvě lokomotivy zaplatily České dráhy 5,6 milionu eur, tedy zhruba 70 milionů korun za jednu lokomotivu. Dosud je provozovala firma RTS Rail Transport Service GmbH, dceřiná společnost podniku Swietelsky Baugesselschaft.

Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka lokomotiva 1216 903 před zařazením do provozu projde periodickou opravou vyššího stupně (v rozsahu EVY), lokomotiva 1216 902 je zhruba v polovině proběhu mezi EVY a po určitých technických úpravách je v zásadě schopna nasazení do provozu. „Bude nasazena na EC vlaky relace Bohumín – Vídeň místo lokomotivy řady 380,“ uvedl Joklík. Podle něj by mělo dojít k nasazení lokomotivy nejpozději od nového jízdního řádu. Lokomotiva podle něj bude mít klasické zbarvení Českých drah, tedy kombinaci modré a bílé.

„Stroje posílí naši flotilu lokomotiv pro mezinárodní provoz. Výhodou je jejich rychlé uvedení do provozu po převzetí. Stroje jsou schválené a naši i zahraniční strojvedoucí je dobře znají,“ uvedl už dříve při nákupu Radek Dvořák, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele pro obchod.

České dráhy používají stejné lokomotivy pro provoz railjetů, nejsou ale jejich. Patří ÖBB a ČD je používají v rámci vyrovnání přeshraničních výkonů. Má jít o lokomotivy vyrobené v roce 2007. Objevují se i na vlacích z Lince do Českých Budějovic.

Stroje konstruované pro využití v osobní i v nákladní dopravě s rychlostí až 230 km/h, s trvalým výkonem až 6 000 kW a s možností napájení systémy 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz. Lokomotivy Taurus v současnosti jezdí např. v České republice, v Rakousku, v Německu, v Itálii, ve Švýcarsku, Slovinsku, v Polsku, v Maďarsku a na Slovensku. Siemens vyrobil více než 500 lokomotiv ES64 v různých provedeních.

Lokomotiva Siemens ES64U4. České dráhy koupily dva kusy těchto strojů v Rakousku. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens ES64U4. České dráhy koupily dva kusy těchto strojů v Rakousku. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens ES64U4. České dráhy koupily dva kusy těchto strojů v Rakousku. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens ES64U4. České dráhy koupily dva kusy těchto strojů v Rakousku. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens ES64U4. České dráhy koupily dva kusy těchto strojů v Rakousku. Foto: České dráhy

 

Tagy České dráhy Siemens ES64U4 Siemens Taurus Top
107 komentářů