České dráhy shání ojeté motoráky pro pošumavské lokálky v západních Čechách
Regionova ve stanici Sušice. Foto: České dráhy
České dráhy začaly s hledáním použitých motorových jednotek, s kterými by se mohly přihlásit do soutěže Plzeňského kraje na provoz
Kdy už konečně se někdo probudí a zajistí výrobu našimi podniky podle našich podmínek a potřeb, zejména dnes, kdy se konečně mluví, že je potřeba podpořit náš průmysl a stát se v mnohém konečně soběstačnými. raději stále kupovat něco odjinud, co je v podstatě nevyhovující a relativně i drahé a neřeší to naše potřeby a problémy.
Dobře jim tak, těmi chcipaky 810 už si dělají ostudu téměř 50 let od r. 1974. A namísto objednání nových vozů řešili pochybné smlouvy s kraji a čachry-machry. Teď se jim to mstí. O liberalizací železnic se mluví už 30 let!!!
810+814 vám není dost dobrá, holoto?
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/F/SNCF_X-73500.php
ať to vyhraje jakýkoliv dopravce, tak bych si přál tyto motoráky.
Není to tak nereálné.
Takovej hnus.
Musí mít místo pro přepravu osm kol a dvou kočárků. A co se bude dít, až se v sezoně u vlaku sejde 40 kol ? Což se v této lokalitě běžně stává . Hodně se to na různých webech kritizovalo.
A co se v takové situaci děje dneska? Máte nějaký návrh, co „by se mělo dít“?
Prostě potřeba nasadit soupravy s klasickými vozy B, BD atd.
ať si na těch kolech zase odjedou. v dvoumetrových odstupech.
co se stane když přijede 15 kočárků? nebo 21 invalidů na vozíku – zájezd z Kociánky…
Invalidé nejsou blbí a hlásí se dopředu.
No tak určitě.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/vozickari-hendikepovani-vlaky-cestovani-ministerstvo-dopravy-ceske-drahy_2002010700_dok
Nedává moc logiku proč se chcou v době ekonomické krize zbavit 810 , jakožto nejlevnějšího a nízkonákladového vozidla ….
Jak je psáno – „Kraj počítá s tím, že nový dopravce začne jezdit v prosinci 2022.“ A jde o dlouhodobý kontrakt.
810 se doby konce takového kontraktu už ani nemusejí „dožít“ v provozuschopném stavu.
Jako myslíte že 810 nevydrží 10-15 roků po myšizaci ?
„Myšizace“ = rekonstrukce, která také není zadarmo.
O. K., MOŽNÁ takto dlouho po provedené rekonstrukci vydrží.
Nicméně nic to nemění na tom, že 810 je morálně i technicky zastaralým vozidlem a nedivím se, že kraj požaduje něco jiného.
Nemluvě o tom, že část popisovaných výkonů je už dnes zajišťována Regionovami, takže nasazení 810 by bylo zhoršením i oproti nynějšímu stavu.
Hlavně vyrobit něco obdobného nového a změnit ty nesmyslné TSI
A mimochodem – nejlevnější a nízkonákladové vozidlo je autobus (má-li být argumentováno nízkonákladovostí).
A i ten je většinou nízkopodlažní, na rozdíl od té 810 (která by v roce 2032 dosáhla stáří 50 – 57 let v závislosti na přesném roku výroby).
k mjízdnýmu se bude připlácet příplatek za jízdu historickým vozidlem!
Kdypa jste naposled jel šukafonem? Respektive, kdypa jste byl nucen tímto strojem pravidelně dojíždět?
Já bohužel zcela nedávno. A hned , jak to bylo možný jsem zase přesedlal na autíčko.
Jsem ortodoxní šukafonofob a ani proklatě nízký náklady na jejich provoz to nezmění.
Já na podzim z Domažlic do Klatov a nepamatuji si, že bych s tím měl nějaký problém…
A co konkretně je na nich tak špatného? Pokud je dobrý svršek, pak je jízda bez problémů.
Z Regionovy vytáhnou kilo?
Mají omezovač, tuším na 80. Jinak kdybyste ji pustil z Mount Everestu, možná by tím kilem i jela 😉
To je fakt rovná soutěž, když ČD jako jediné na trhu mají povinnost troubit do světa kde co a na co shání…..😤
Tom jako že se leasingovka dozví, že má někdo zájem o její služby. No to se dozví tak jak tak.
Nebo ČD můžou rovnou vypsat tender, hrozí že se do něj nikdo nepřihlásí.
Nebo můžou postupně kontaktovat všechny potenciální dodavatele. Potrvá to déle a stejně se to rozkecá.
Tak až přijde jednou jejich privatizace, tak doufám, že tu budou jen palce nahoru, pak totiž todle odpadne 😉 A mimochodem, ona je to trošku daň za to, že jim majetek spadl do klína, nalily se do nich po různu miliardy a za veškerý jejich úvěry a průsery defakto ručí stát. A bylo by hodně nefér mít vše jen na tý pozitivní misce vah a na negativní nic
Přesně tak, když modrým tolik vadí nutnost tendrů, máme tu lék. Privatizaci.
Než napíšete příště blábol, tak se seznamte s realitou – drtivá většina osobní dopravy se odehrává v závazku, takže je úplně jedno, jestli jste státní nebo privatizovaný Franta Novák. Všichni osobní dopravci chtějí být v závazku, protože je to finanční jistota. Liberalizace v osobní dopravě, na rozdíl od nákladní, je naprostá a nesmyslná chiméra. Soutěží se de facto jen barva sukní vlakušek a polep vozů. Nedává to ani hlavu, ani patu. Pro mínusáře dopředu – jsem soukromník v nákladní dopravě.
Pražák píše o privatizaci ČD, nikoliv o liberalizaci a „nezávazku“.
Děkuji. Je to přesně tak, pokud modré opravdu tolik znevýhodňuje nutnost vybírat vše v tendrech dle zákona o veřejných zakázkách, tak privatizace ČD to řeší. Pak by si ČD mohla, stejně jako ostatní dopravci, pořádat výběrová řízení dle potřeby a uvážení a nikdo jim do toho nebude mluvit
No jo, když ono nové motoráky moc nejsou. Napadá mě akorát Pesa, jakožto výrobce. V západní Evropě je snaha taková, že tratě které mají smysl tak elektrizovat a provozovat tam EMU, a ty které nemají smysl zrušit/zastavit dopravu.
Kromě Pesy jsou Stadler Wink a Alstom Lint. Samozřejmě by si jejich nasazeni vyzadalo vyšší platby objednavatele. A upřímně řečeno, na zde reportovane tratě buďme rádi za ojetiny, resp vůbec za vuli vlaky objednávat.
Není náhodou většina nových vlaků pro regionální dopravu v ČR placená z peněz EU ?
Nevím jestli většina nebo menšina, ale zde diskutovaných tratí (budoucího provozu na nich), se dotace EU na nákup vlaků netýká a financování bude na bedrech kraje, resp. státu.
Možnost koupit nové požadované vlaky by šlo i od CAFu. Dodává v menších sériích malé nové částečně nízkopodlažní motorové vlaky pro „zapadlé“ tratě ve středomoří (včetně ostrovů). Čas od času zde na webu někdo prohlásí i to, že nikdo v Evropě nevyrábí nové motorové částečně nízkopodlažní vlaky pro úzký rozchod. CAF umí normální rozchod, ale mistr je i v konstrukci vozidel pro úzkokolejky. Z designu mám u mnoha realizovaných projektů CAFu celkem rozpaky, ale na design to nejezdí. Umí „vláčky“ pro 60 cestujících i v rozvezí 94 – 104 dle uspořádání sedadel a míst pro zavazadla/kola. zejména o modelovou řadu… Číst vice »
Problémem výroby u CAF (nebo dalších) v podobě malé série unikátních vozů by byla cena, nikoliv schopnost to vyrobit. CAF má i sériovou produkci jednotek – Civity, ale v dieselu zatím jen pro britské podmínky. „Hotové“ motorové jednotky, k těm výše zmíněným, má ještě NEWAG, Končar a ŽOS Vrútky.
Ty unikátní „malosériové“ vlaky od CAFu jsou postaveny na standardizované platformě AM 800. To pomáhá tomu, aby cena nebyla příliš vysoká. Jednotky CAFu, které se dělají ve větších sériích a nevychází-li z AM 800 mají obvykle mnohem větší než požadovanou kapacitu (vyšší cenu, náklady). Mnohem větší jsou i vozy ze ŽOS Vrůtky. Z malých motoráků mě z pozice cestujícího nadchnul typ Vulcano od Newagu. Je v provozu na tratích kolem Etny. Nevím, ale jaký mají kolem Etny přesně rozchod. Odkaz je zde: https://www.newag.pl/en/offer/vulcano/. U Končaru by teoreticky mohla být vhodná nejmenší varianta jejich soupravy (Dvoudílná). I tak se zdá velká.… Číst vice »
Ještě Newag
Nový motorák ještě není takový problém. Opravdový problém je nový motorák pro 60-70 cestujících.
V západních Čechách jsou nějaké pěkné ojeté motoráky?
Pokud vím, tak tam není nic lepšího než všude jinde…
Njn, to jsou ti soukromníci tahající na naše krásné české koleje německý šrot 🙁
Pokud ti soukromníci naslibují krajům, jak levně jim to oni odjezdí a kraje pak zajímá v soutěžích jen co nejnižší cena, tak pokud chtějí ČD uspět, tak se musí holt přizpůsobit…
Pokud ti soukromníci naslibují krajům nové elektrické jednotky a pak to dopadne jako s RJ v Ústeckém kraji (motoráky s původním interiérem), (…)
Ale tak to přece bylo domluveno – začne se motoráky a po dodání EMU se přejde na ně.
Navíc to tak bylo domluveno i kvůli tomu, že kraj zadal příslušný „rozstřel“ příliš pozdě na to, aby se nové EMU stihly dodat do prosince 2019. Takže nebylo jiné cesty než dočasně připustit starší vozidla.
V případě diskutovaných výkonů tomu je jinak – plnění až od 12/2022, navíc jsou přípustné i určité typy starších vozidel.
Řekl bych,že ty tolik kritizované německé ojetiny jsou na mnohem vyšší úrovni než většina toho co jezdí na českých kolejích. Nebo chcete tvrdit že Linty nebo Desira jsou horší než 810,814?
Pokud nejsou v najbrtu a neplatí tam rejžika, tak samozřejmě ano. V opačném případě se jedná o moderní vozidla. To samé platí pro jakákoliv vozidlo nehledě na původ, věk, technické řešení a technický stav.
Nejde o Najbrt ani o režijku ale o nesíťovost, to je pak lepší 810 s jednou jízdenkou než lint na tři jízdenky
Jak se pozná nesíťové vozidlo?
Pletete si vozbu a komerci.
Jo IDS je špatná věc.
Potřebuju modrou jízdenku Aš – Jablunkov. Ne PID jízdenku autobus do Mnichovic-vlak do Prahy – MHD po Praze.
ne nejsou regiosprinter je děs… a nevidím důvod sem tahat ojetiny… raději nové soupravy…
Nevidíš důvod? Jsou tam hned dva – čas a peníze.
Drtivá většina vozidel je v polovině životnosti takže o šrotu nemůže být řeč
To byla ironie.
Tak ČD nás dlouhodobě ujišťuje , že zmrtvýchvstání není jen u lidí a na velikonoce ……