České dráhy shání motorové jednotky pro Středočeský kraj, mají šanci na delší smlouvu
Jednotky Alstom Coradia Lint v barvách HLB. Foto: High Contrast / Wikimedia Commons
Kontrakt je na deset let, hodnota zakázky je přes 1,3 miliardy korun.
Už aby tady byly nějaké moderní motorové jednotky na kladně, ty klepající rezavějící regionovy , které jezdí už řadu let, to je už na vyřazení. V Bavorsku, kam často jezdím jsou pohodlné a čisté vozy jednotky Coradio Lint a s těmi je zážitek cestovat. Nebo nemáme v ČR takovou firmu, která by vyrobila odpovídající a komfortní motorové jednotky, jako je tomu v Německu ?
Budou vám tam stavět infrastrukturu s tunely pod Prahou, jaká dosud neměla v ČR obdobu, tedy jste na tom železničně pořád podstatně lépe, než většina republiky.
Budou no…ale max. ve vizualizacích…
Ne, v česku takovou nemáme. Škoda to jistě ráda slíbí, ale… a možná dokonce ani neslíbí.
Trať přes Rudnou se měla elektrifikovat celá modernizovat, oproti těmto trapným revitalizacím, co SŽ předvádí. V době přestavby Bernou-Praha by se tam pak dala přerušit osobka a tahat tudy náklady a rychlíky, místo současného zabetonování tratě Praha-Beroun i chabým parametrům Praha-Rudná-Beroun.
Oni zase vezmou ojeté šroty Stadlery…….
Nedávno jsem jel ojetým šrotem Stadlerem z Kralup do Slanýho a oproti šukafonu nesrovnatelně pohodlnější svezení. Tak jen víc takových šrotů.
A je to tady. Přesně, jak jsem psal dříve, ČD nejde pořízením novějších vlaků o to, aby jejich vozový park odpovídal úrovni 21. Století, jak dříve psali, ale o strach že zrušení objednávky na obsluhu !!! Jinak by ty svoje odporné chcipaky včetně všech renovovaných a předělaných už dávno poslali do šrotu! I krajští úředníci už jich mají plné zuby..
Zase nepřehánějte.. a že přeháníte hodně.
Za poslední dva roky bylo dodáno/vyrábí se/je objednáno 110 nových panterů, 77 nových žraloku, 230 nových vozů, push-pull pro Ostravu a zřejmě jsem ještě na něco zapomněl. A další se teď budou řešit.
Těch 22 ojetých rs1, 12 gtw a možná tenhle pronájem (jestli vůbec dopadne) je proti tomu kapka v moři..
Osobně jsem rád, že se rozjela tak velká obnova vozového parku.
Fakt je, že ojeté GTW, nebo LINT jsou z pohledu cestujícího tak 50 let před Regiosharkem, s jeho miniaturními okýnky a naprosto příšerným interiérem. To, že nový LINT 41 se stejnýma motorama jako 844 váží 68t, zatímco 844 85, se taky dost slušně projevuje na opotřebení infra a hlavně spotřebě nafty, navíc 844 nemá magnetickou brzdu atd. Je to víceméně to nejhorší co v kategorii DMU120 lze objednat, ale chápu, je to nové a levné.
Pokud je mi známo, tak ty nové žraloky mají mít magnetickou brzdu. A co se týče spotřeby, tak to tak šílené není.. nevím kde se ta fáma vzala.
Vlaky kde se málo zastavuje se dají jezdit za 0,7 litru na km a osobaky za 0,9 za oba motory bez klimy. Alespoň já to tak mám. To není zase tak špatné např. oproti regionove trio. A komfort pro cestujícího je mnohem větší.
Ano, 810 má proti tomu malou spotřebu, ale to je neporovnatelné.
Oproti regioznově případně origo šukafonu je to pořád podstatný pokrok, lidsky i parametrově…
Onjednáno je hezké, ale počítá se co jezdí… 844 je na kolejích 31 kusů. A ty elektrické jednotky ani jednotlivé vozy nikoho na neelektrifikovaných tratích nepotěší…
Přikoupit saryky,uz z hlediska ND a servisu to vychází do dobře .
Jo, ale ty nového typu. Nebo je pronajmout s předkupním právem.
Ale ono s nima jezdit 30 let od dodání, tedy někdy do roku 2056+, je asi nereálný. Ale ekonomicky by to bylo potřeba. Už ty co mají podepsaný budou ekonomicky hodně náročný a budou mít co dělat, aby to nějak vyšlo. Takže pronajmout ojetý na délku kontraktu, pak vrátit a mít po starostech je asi nejlepší možný řešení. A pokud bude alespoň půlka jednotky nízkopodlažní, bude mít klimu, tak na ten provoz do roku 2033 to špatný nebude.
Anebo koupit jetý, levnější… pokud něco bude.
Tak snad na trati 070 přejdeme ze století páry konečně do 21. století 😀
Pára jezdila do r. 80
Byla to samozřejmě nadsázka…
Tak tam jezdí regionova nebo rakev to špatný není, a Arriva tam nasazuje limetku, tak na co nadáváte.
854 z roku 1970 jezdí na této trati nejčasteji…
Takže je hypoteticky už 12 let ve šrotu…
Ale to je modernizovaný vlak, kterým nikdo předtím jeezdil, takže to není žádná ojetina. 😛
Ano, zmodernizovaný vrak z roku 1970 😀 U tohoto vlaku je hlavní jen to, že to jezdí 😀
A co ty hydry a brylovci s hydrovi přívěšáky? Nebo pretrená Bmo s wifinou? A nedostatek ešusů, i kdyby byly všechny provozní? Zkrátka ROPID s dvojkrajem tolerují nedostatky ve vozbě dopravcům a navíc stále není vůle konečně vozidla objednat/najmout a objednávku/nájem dokončit.
Asi jo, je to vina krajů, ROPIDu a ČD, že neelektrifikované tratě kolem Prahy jsou obsluhovány vehikly 20 a více let starými.
doba použitelnosti drážního vozidla je mezi 30 a 50 lety.
co nesmysl tam máte dál?
Akorát těch 50 let se počítá od vyrobení, ne od poslední reko případně přelakování…
Jistých částečně nízkopodlažních ojetých motorových jednotek s kapacitou 135 sedících cestujících mají ČD 26 ks a nemalou část z toho už na středočeských tratích provozují. Deset let v provozu, než to převezmou baterky, taky ještě vydrží.
jediny slusny motor v praze a okoli jsou desira na mestske lince. s nejakym odstupem 845 a pak je to prehlidka zmaru, lenosti a modrogumismu vhodna na soupravovy vlak do tlumacova.
Co vím, tak nejpomalejší jsou právě Desira…
To, že něco ČD mají neznamená, že to v této podobě chce i objednatel.
U zmiňovaného objednatele mám pochybnosti, jestli vůbec ví, co chce.
Ano, ví. O tom nepochybujte. Ovšem je to vždycky kompromis mezi přáním a možnostmi. Pokud z toho nakonec vypadne něco jako RS1 tak si myslím, že to je krok kupředu.
Trať do Berouna přes Rudnou se tuším měla elektrifikovat. S ohledem na baterie/vodík z článku už to neplatí?
Navíc tu snad příští rok měly jezdit tuším Pesy. To už taky neplatí?
ČD hrají o čas. Potřebují snahu prokázat v první části roku 2023, aby mohla být využita opce mezi ČD a SČ krajem. Nové pesy budou až koncem 2023 a možná i déle, když je nedostatek všeho, to by se pak opce nestihla podepsat. Nasazení vozidel se pak asi ještě změní napříč celým krajem.
Z hlediska ekonomiky nedává smysl kupovat nové dieselové vlaky na Praha – Kladno, když SŽ není schopná říct pevně, kdy tam bude ETCS výhradní provoz (minimálně úsek Veleslavín- Ruzyně) a elektrifikace.
A kdopak způsobil ten nedostatek?
dlouhodoby zamer, nebylo to ani na centralni komisi…
Drátizace by pomohla hlavně nákladní dopravě, nicméně by bylo třeba OPĚT modernizovat kolejiště – užitečná délka kolejí – aby se ve stanici mohly vykřižovat dva náklady dlouhé „jen“ 650 metrů …
A kolik elektrických lokomotiv na té Hrbaté bude potřeba, aby uvezly takový nákladní vlak?
A jsou teda nějaká nová vozidla, která budou do roku 2030 jezdit z Prahy na Kladno?
Jednotky Prsa, dodání prvních kusů koncem 2023.
od roku 2010 tam prece jezdi desira ceskych drah.
Po nové trati Praha – Kladno?
Nová trať do Kladna bude, když do toho nic nevleze, koncem příštího století.
Je totiž asi tak 5 000 km důležitějších problémů…
V roce 2017 ČD slíbily nové vlaky.
Hlavně se po získání těchto jednotek nesmí dát na tzv.Bohemizaci do ŽOS Zvolen. Tak jak dopadli Olomoucké Stadler Gtw ČD, je odstrašující.
Snad si to pronajímatel pohlídá.
Pro neznalého, co tam s nima provedli?
Asi místo Bohemizace provedli Slovakizaci…
Přidávám se k dotazu – zaregistroval jsem, že s úpravami ve Zvolenu byly nějaké problémy, ale už dlouho jsem o nich nic nečetl.
Nic…akorát ty jednotky upadly do kómatu…takže tak nějak…nejezdí…
Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Světlá nad Sázavou a Beroun – Rakovník opět sakra nic???
Beroun – Rakovník máte v textu. Pacifik je také součástí plánu pro tyto vozy, nepsal jsem tam všechny tratě.
Chystáte i nějaký článek o tom, jak budou probíhat škatulata v momentě, kdy začnou chodit 847? Budou se např. Regionovy a 842 přesouvat vždy v rámci daného kraje nebo napříč republikou? Díky za odpověď!
Reginy by mohly nahradit..810.842 může jezdit všude.
Jaký to má smysl si kvůli jednomu příspěvku zakládat nový profil?
Třeba tenhle: https://10minutemail.com
ale obávám se, že ařžse znalost této možnosti rozšíří (odkaz je jen příklad, je jich víceio) se tím i na tomto webu přiblížíme k povinné registraci komentujících. Správce to bude pak mít snadnější, Je otázkou, zda pak nebude hrozit konflikt zájmů;)
Obávám se, že doslova nic …
Chápu dobře, že půjde o ojeté šroty?
Toto by platilo v případě jiného dopravce. Zde se jedná o chytrý a úsporný marketingový tah.
Jsou šroty a šroty. Třeba arriví 845 (po Parsu) jsou z pohledu cestujíciho fajn, ale mají nedostatečný výkon a jsou naprosto nevhodné na zastávkové vlaky. Naopak desira po DB mají výkonu dost, ale jsou už hodně vybydlená.
Desiro je na České poměry až na hluk motoru a oproti 845 a hlavně Regionově skvělý luxus a vlak který i přiláká cestující. Regionova která je vyhnala a dál vyhání a z cesty vlakem dělá horor na koleje nepatří a měla byt konečně zmizet
Regionova lidi vyhání? A ty narvané vlaky Pardubice – Chrudim – Hlinsko je fatamorgána?
Tam je to se zajížďkou do Rosic z nouze ctnost , není to ani náhodou o radosti z cesty.
V úseku Pardubice – Chrudim jezdí i dost autobusů, takže alternativa je, přesto mraky lidí volí vlak, pro cestu mezi těmito městy.
451 a 452 taky vozily třeba v roce 2000 mraky lidí kolem Prahy, stále přepravní proudy narůstaly, přesto ešusy cestující silně ocenili.
Čili nedělejte z lidí blbce, že cestující oceňují Regíny. Jediné, co je na nich fajn, je NP nástupní prostor s háky na kola a místem pro kočárky. To chce ale mít i ty standardizované peróny. Nebo to snad myslíte tak, že Reginy jsou z Pardubic do Hlinska narvané proto, že nic kapacitnejšího dopravce nenasazuje? Kraj neobjednává, neplatí, nepožaduje, nepožaduje více vlaků?
Já neříkám, že cestující by nic lepšího neocenili, jen rozporuju tvrzení, že Regionovy vyhání lidi z vlaků, protože kdyby tomu tak skutečně bylo, tak by mraky lidí upřednostnili autobusy (kterých jezdí taky dost) v úseku Pce – Chrudim. Jistě dál by to bylo horší, tam je vlak lepší, ale v úseku Pce – Chrudim je dostatečná alternativa v podobě busu, přesto mraky lidí jedou vlakem.
Ale mohlo by jet i více. To že je nějaký stav neznamená, že je neměnný,
Já neříkám, že ten stav je neměnný, sám si říkám, že se mělo nakoupit víc 844 (na 238), jen rozporuju tvrzení, že 814 lidi vyhání.
To samé Choceň – Vysoké Mýto, tam jezdí taktéž dost autobusů a přesto vlak využívá dost lidí, a ve špičkách musely jezdit Regionovy zdvojené.
A stejně tak ocení přechod od 471 na 671…a ještě později 676…
Zkuste jim tam nasadit 2 pavouky…
Kam na Choceň – Vysoké Mýto? Ano, dokonce se tam už o víkendech 841 vyskytovaly (i když mají menší kapacitu jak 814), takže byste kapacitu snížil skoro o 30 míst (na sezení, při zdvojené 841, při započtení i míst na stání se jedná o celkem 21 míst méně na vozidlo ).
Na 238 Pce – Hlinsko by bylo lepší přikoupit 844.
Myslím, že Desiro ani Lint z úvodního obrázku nemají minimálně 135 sedících cestujících, takže jsou out.
No…ale při dobré vůli by se tomu mohli alespoň přiblížit…
No…ony ideálně neměly nikdy vzniknout…
845 z pohledu cestujícího fajn opravdu nejsou a to bez ohledu na to, který dopravce je provozuje (i kdyby to měly být ČD).
Mluvte za sebe. 845 je pro mě z pohledu cestujícího lepší vozidlo než 843, ale nemám potřebu do každé diskuze o DMU psát litanie, jaký paskvil 843 je.
Měl byste tady na serveru udělat sekci pro tyto nekonečné boje a porovnávání. Pak by si mohly oba tábory jenom vykopírovat link pod každý další článek ve kterém to bude jen zavánět spálenou naftou na kolejích 🙂 Přátelé, buďme nad věcí
843 je mnohem lepší než šunka 845
Skvělá argumentace.
Pro vozíčkáře rozhodně…
845 snad, ale 628 bezbariérové WC určitě nemá – 843 už z výroby stejně jako plošinu.
O jízdních vlastnostech nemluvě…
Pro vozíčkáře rozhodně…
845 snad, ale 628 bezbariérové WC určitě nemá – 843 už z výroby stejně jako plošinu.
O jízdních vlastnostech nemluvě.
843 je sice hlučnější ale má dva motory a přenos výkonu elektrický….jelikož o tom víte hovno..
Píšu z pohledu cestujícího. Díky za potvrzení toho, že je hlučnější 843. A hlavně tam platí režijka, že:-)
V Arrivě taky platí rezijka ČD, či to už zrušili?
Pro cestujícícho je 845 pohodlnější v zimě a 843 v létě. Pokud milujete 845 v létě při 25+, tak jste masochista.
Jel jsem v tom v 30 a v klidu. A opravdu teplo rad nemám
Tak proč si ČD teda nechávaj vylepšit 842 s hydrou a ne elektrický 843 ? Asi to z hlediska provozovatele nebude takovej zázrak.
a z toho si má cestující nebo objednavatel sednout na zadek, že to má elektrický přenos výkonu? A v čem je vlastně pro motorový vůz tak dobrý? Které moderní motorové vozy/jednotky mají el. přenos?Stadler GTW… a dále? Nic… asi to nebude tak super, když vítězí hydromechanický přenos…
A není náhodou ten přenos výkonu právě jednou z věcí, proč se do vzdálenější budoucnosti dále počítá s 842 a s 843 nikoliv?
Souhlasím, je to asi jako by mě u taxíku zajímalo jestli má motor v předu nebo v zadu, a kterou má hnanou nápravu… pokud to není poddimenzované tak vás odveze kterýkoliv.
ja to vidim velmi podobne. jizda mnohem pohodlnejsi, interier vyrazne pohodlnejsi (u 845, ktere prosly repasi).
a ackoliv 845 neni nizkopodlazni vozidlo, nastup je taky nejak pohodlnejsi – mozna ma o kousek niz podlahu, nebo pri navrhu schodu nekdo premyslel a neinspiroval se pristreskem pro drubez…
Vám se v 845 sedí pohodlně? Vždyť jsou sedačky nacpané na sebe a děsně tvrdé. 843 je má rozhodně pohodlnější. Ale pouštět se do hádky 845 vs. 843 nebudu…
sedi se dobre, ale vetsinou sedim v byvale jednicce u stolu.
Tak ono srovnávat 845 která prošla kompletní interiérovou obnovou a 842 či 843 které jsou původní je samo o sobě blbost. Zkuste se podívat na 845 (628) jak vypadala původně pak lze porovnávat. Každopádně co se technické stránky týká je 845 pozadu.
A přitom by stačil zvenku celopolep a uvnitř pořádná modernizace stylu 680 a je z toho krásná jednotka na dalších 25 let.
Ne. Půjde o kvalitní prověřená vozidla z EU. Šroty by měli jiní dopravci.
Dobře zajetá vozidla.
U ČD to nikomu vadit nebude….to šotousstvu vadí jen u alternativních dopravců….. Naopak u ČD to bude prezentováno jako výhoda…
Můžu vědět, proč se neustále musíte vysírat do ČD. Chováte se úplně stejně jako skalní ultras druhé strany.
Kdyby ty výkony jezdil jakýkoliv jiný dopravce, tak by ty „ojeté šroty“ byly podle nich dobré. Už si na to kopání do ČD zvykám.
Tak proč tam ČD nedají 843? Vždyť tady pořád čtu, jaké je to super, moderní, nadčasové, pohodlné a skvělé vozidlo.
😀 to byla podpasovka. ale dozvite se, jak by to svizne vyjelo prokopak…
Nedozví se nic, už se do hádek 845 vs 843 pouštět nebudu a přijmu „fakt“, že cokoliv co neprovozují ČD je skvělé/dobré a to co provozují ČD je šrot/vrak.
To nikdo neřekl…. A mimochodem většinou je to v diskusích naopak….
Asi by někomu vadilo, že 843 je normální bytelný motorák s vysokou podlahou, kdežto 814 chrastítko – ale nízkopodlažní…
ČD kde rozhoduje Praha a Brno nedají 843 zdroje problémů do Prahy či Brna neb by měli problémy hodi je na vesnicí do Trutnova
Nešlo by to ještě jednou a česky ?
Protože to není dopravce, kdo by rozhodoval co kam „dají“. Diktát dopravců už skončil.
Ojeté šroty? Fajn. Ukažte mi výrobce, který vám dnes dodá NOVÉ dieselové soupravy DMU70 – DMU140
Velkými písmeny mělo být hlavně slovo „dnes“ a teprve až pak „nové“, to samotné zase takový problém ještě není.
Dnes je pojem . U ČD zvlášť. Jinak 140 škoda, pesa Stadler ….. A 70 irisbus , man , Scania , mercedes …. A nejen naftové
Přičemž ten Meďour může za tytéž peníze jako 810 jezdit 2x častěji a ještě se ušetří.
Škoda vyrábí nějaké motorové vlaky? V kapacitě 30-300 cestujících? Povídejte, přehánějte…..
140 nezávislou trakci všichni(pesa regio140/160, stadler wink/stadler flirt, alstom coradia lint/ilint 54, siemens desiro ml/mireo Plus B/Plus H)
120 nezávislou trakci všichni krom siemensu (pesa link/regio 140, stadler GTW/flirt, alstom coradia Lint 41)
100 stadler GTW nebo vlakotramvaje s dieselem stadler/alstom
90 taky ještě stadler GTW nebo to samý
70, počkejte si čtyři roky a pak minimálně alstom ilint 27 a stadler RS-2, oba jsou ve vývoji.
Nastudujte si význam slova šrot.
Jakékoliv vozidlo se značkou Škoda (nyní exportováno pod značkami Scheißewerke a Scheißeautos)
Možná se inspirovali u krále dovozu šrotů Regiojetu 😀
Něco jsem slyšel, že ho s těma šrotama vykopali z trati Bratislava. Prý tam teďka jezdí nová vozidla a cestujících konečně přibylo.