České dráhy shání další motorové jednotky. Nové i použité pro trať do Domažlic

Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhyZahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy

Dopravce řeší možnost nákupu i pronájmu.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jiný Petr

„Má jít o dieselové jednotky DMU.“ Ví autor článku, že DMU je anglická zkratka pro dieselovou jednotku? Čili česky ta věta zní: „Má jít o dieselové jednotky dieselové jednotky.“

Eduard Tahoun

Potencionálně máte pravdu

rodilyslavkovak

Ano. Taky kupujete LE diody nebo C disky?

M474003

Já kupuju žárovky a černé desky.

Kamui

Já kupuji LEDky.

libcha

Je pro mě překvapivé, v jakém tempu ČD pořizují DMU. Když se zároveň píše jak kraje pokukují po BEMU, a to právě i na tratích, kam zrovna přišly Foxy.

Kubrt

Tady se v dohledné době očekává elektrifikace, takže nemá cenu trvat na nových vozidlech.

Twix

Ještě nějaký prostor tu pořád je, ale taky bych s ohledem na nadcházející (aspoň částečnou) elektrifikaci a nějakou ztrátu výkonů už pomalu brzdil. Je pořád dost pravděpodobné, že současná rámcovka na Foxy bude historicky vůbec poslední objednávka nově vyrobených DMU od ČD.

Besk

A co těch 200 Regionov ty tu nebudou věčně.

Guma

Proč brzdit? Kipuji jen jednotky kam podepisou smlouvu s kraji.

Twix

Ano, ale rámcovka na Foxy zatím není vyčerpaná a na některých tratích stačí krajům ojetiny, právě protože už tam budou jen dočasně, než se tam přesunou (B)EMU, případně než se tam přesunou Foxy/Sharky které odjinud vytlačí (B)EMU. A některé kraje podepíšou smlouvu s jiným dopravcem. Samozřejmě dokud budou mít ČD stále dost nových smluv s kraji na nové DMU, nějaké ještě přijdou.

Guma

Tak rámcová byla na 5 let tak už se může konat taky časový konec rámcový.

Besk

Ojetiny typu 845 opravdu ne. Je třeba se zbavit takových hrůz.. a také nahradit regionovy.

Rejpal

A jinde se zase někteří pohoršují nad tím, že ČD stále provozují regionovy a říkají, že už měly být sešrotované.

libor

ono to s tou drátizací sítě v ČR nebude tak rychlé 😉 A takový národní dopravce to snadno přesune jinam… popř. se použije na jiné výkony, určitě by si pak třeba někdo pronajal či koupil. Důležité je pomalu vytlačit z kolejí všechny 810 a Regionohy

Jiří Švácha

Já bych se o ty Foxy nebál. Ona je dost velká pravděpodobnost že s postupnou drátizací/nasazováním BEMU se lišky postupně přesunou na méně významné tratě a lokálky kde by mohli konečně vytlačit šukafony a jeho klony včetně regín a dalších šrotů.

Jarda

na těch lokálkách lišku nikdo nebude chtít platit, tam mají smysl RS1, ale místo 810 a 814 není fox náhrada, ten je náhradou jen za trio

Twix

V praxi spíš Foxy všude nahradily regionovy duo a objednateli to zjevně nevadí, ostatně mají o 20 sedaček méně než trio.

Tomariero

Případně na Vysočině RS1 a v JČK 842+Bdtn, v KHK pak 854 a 843 taktéž s přívěšáky.

Besk

854 to mají spočítané

tarten

Jsou to právě kraje, co se s ČD domluvily na lišákách.

Jan

Klíííd, Regin a 810 je dost…

Libor

Přesně a 810 by mohla tahat ty poštovní vozy 😉😁

asfalter

Plzeň si určitě prosadí, aby aspoň jeden poštovní vagon byl na elektro kola i s nabíječkou 😀

libor

a hlavně doufám, že tam nechají namontovat otvíráky na lahve 😉

Jiří Švácha

Správnej pivař žádnej otvírák nepotřebuje protože celej svět je otvírák! 🙂

Avlaky

nemá nahodou ČD ještě opci na foxy ?

Kubrt

Ano.
Zřejmě se snaží najít levnější alternativu, když bude možné nasadit ojetiny.

Avlaky

jasně, ale pokud hledají i nové vlaky, tak přeci jen nižší cenu nedostanou

Kubrt

To ne, ale jsou to tržní konzultace, tak proč to nepojmout šířeji 🙂

Nádražák

Ano to asi i tak dopadne, že ČD půjdou do soutěže s 847. Pochybuji, že se něco najde, respektive ČD stihnou najít.

idk123

A nemají náhodou sharky co už na té trati jezdí?

XXXD

Když do soutěže půjdou s Foxy, tak se to výrazně projeví na ceně za vlkm a nabídka bude v podstatě nekonkurenceschopná, pokud se přihlásí i někdo s ojetinami.

okk

Nedají se dotáhnout ještě nějaké ojeté RS1?

Guma

Dotáhnout je můžou ještě ale aby jezdili, už jich přivezli aspoň 40 a jezdí jich tak 10.

HAVCH

No nevím jestli dokážou splnit požadavek na min. 100 kapacitu. To budou muset cestující sedět i na stanovištích.

a8n

V extrémním uspořádání tam Němci ke stovce sedaček nacpali. Ale pak to zase nesplní další kritéria.

XXXD

No zrovna RS1 asi úplně neodpovídají požadavkům (např. kapacita 100 míst k sezení).

okk

Ani ve dvojici? Z Havlíčkůva Brodu do Slavonic takto jezdili běžně.

Geralt

Další koule na noze pro ČD – všechny tržní konzultace a zakázky musí řešit takhle veřejně takže každý konkurenční dopravce snadno zjistí co poptávají nebo kupují a za kolik. Soukromník nic zveřejňovat nemusí.

Bertik

Bez s těmi soutěžemi do hajzlu.je to nesmysl

El Barto

Nesmysl je platit za nějakou službu víc jen proto, že existuje jediný „poskytovatel“.

Bram

Tady někdo vyletěl jak čertík z krabičky. A čertík Bertík to rozhodně nebyl, protože to byl takový milý tvor, kterého jsem měl jako dítě rád :-).

Marty

Ne, byl to b.b

Fahr

Nesmysl? V Karlovarském kraji mají ČD zabrané vlaky bez soutěže už hodně dlouhou dobu. A tento stav je potvrzen na dalších pár let. No a že by to byla nějaká výhra pro cestující, to fakt ne. Regionovy na trati do Potůčků, ta samá řada celkem pravidelně na vlaku 7054. Spojení v náhodných časech. O nějakém taktu si můžeme nechat jen zdát. Přeprava kol je trestný čin. Mám pokračovat?

Berhof

Pláčete hezky, ale na špatném hrobě. Vše co popisujete jde za objednatelem, čili krajem. Dopravce nebude z vlastního dotovat nějaký „nadservis“.

Fahr

Reagoval jsem na: “ Běžte s těmi soutěžemi… .”.Je to špatný hrob?

55p

v Královéhradeckém kraji to šlo i bez soutěže.

HAVCH

Bohužel nedostatek 844 má více důvodů. Začíná to už jen tím, že není ani jedna záloha.

Twix

A mohly ČD vypsat ty tržní konzultace dříve, než obdržely tu zadávací dokumentaci, ze které vzaly ty počty vozidel a parametry?

Jméno*

Ano, mohly. Notifikace byla uveřejněna rok před vyhlášení soutěže a z ní bylo možné dost požadavků vyčíst.

Twix

Dobře, i pokud už se několik let vědělo, jaké vlaky a kolik jich kraj bude chtít, stejně bych to nepoptával naslepo zbytečně moc dopředu – abych měl tak nějak aktuální ceny a aby mi ty nabízené ojetiny nevyfoukl někdo jiný, pokud nebudu schopen říct kdy je odeberu.

Libor

Zbytečná práce, stejně to vyhraje někdo jiný 😉

Gajda

A to, že za jich úvěry defakto ručí stát jako vlastník a tak jim vždycky někdo půjčí a levněji než konkurenci už asi nevadí, že.

noerf

Já měl za to, že na trati Plzeň – Domažlice jezdí žraloci Nebo došlo k nějaké změně?

suri

Co jezdí teď je irelevantní, řeší se to, co tam bude jezdit po skončení stávající smlouvy, přičemž ČD se o budoucí výkony hodlá zřejmě ucházet. Stávající vozidla jsou po skončení smlouvy zasmluvněna na jiných výkonech – na souboru Plzeňsko.

J F

Jezdí a nejezdí.
Ve špičce jezdí „klasické“ vozy. Sorry, lépe to popsat neumím, jsem jen cestující. Občas velkoprostorové, občas kupé. Počet mezi tři a pět, zřejmě podle toho, kolik jich zrovna seženou.

Pán jeskyně

Žraloky z tratě Plzeň – Domažlice mají po skončení stávajícího kontraktu ČD přesunout do provozního souboru Plzeňsko v plzeňském kraji.