České dráhy shání další motorové jednotky. Nové i použité pro trať do Domažlic
Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy

Dopravce řeší možnost nákupu i pronájmu.
Dopravce řeší možnost nákupu i pronájmu.
„Má jít o dieselové jednotky DMU.“ Ví autor článku, že DMU je anglická zkratka pro dieselovou jednotku? Čili česky ta věta zní: „Má jít o dieselové jednotky dieselové jednotky.“
Potencionálně máte pravdu
Ano. Taky kupujete LE diody nebo C disky?
Já kupuju žárovky a černé desky.
Já kupuji LEDky.
Je pro mě překvapivé, v jakém tempu ČD pořizují DMU. Když se zároveň píše jak kraje pokukují po BEMU, a to právě i na tratích, kam zrovna přišly Foxy.
Tady se v dohledné době očekává elektrifikace, takže nemá cenu trvat na nových vozidlech.
Ještě nějaký prostor tu pořád je, ale taky bych s ohledem na nadcházející (aspoň částečnou) elektrifikaci a nějakou ztrátu výkonů už pomalu brzdil. Je pořád dost pravděpodobné, že současná rámcovka na Foxy bude historicky vůbec poslední objednávka nově vyrobených DMU od ČD.
A co těch 200 Regionov ty tu nebudou věčně.
Proč brzdit? Kipuji jen jednotky kam podepisou smlouvu s kraji.
Ano, ale rámcovka na Foxy zatím není vyčerpaná a na některých tratích stačí krajům ojetiny, právě protože už tam budou jen dočasně, než se tam přesunou (B)EMU, případně než se tam přesunou Foxy/Sharky které odjinud vytlačí (B)EMU. A některé kraje podepíšou smlouvu s jiným dopravcem. Samozřejmě dokud budou mít ČD stále dost nových smluv s kraji na nové DMU, nějaké ještě přijdou.
Tak rámcová byla na 5 let tak už se může konat taky časový konec rámcový.
Ojetiny typu 845 opravdu ne. Je třeba se zbavit takových hrůz.. a také nahradit regionovy.
A jinde se zase někteří pohoršují nad tím, že ČD stále provozují regionovy a říkají, že už měly být sešrotované.
ono to s tou drátizací sítě v ČR nebude tak rychlé 😉 A takový národní dopravce to snadno přesune jinam… popř. se použije na jiné výkony, určitě by si pak třeba někdo pronajal či koupil. Důležité je pomalu vytlačit z kolejí všechny 810 a Regionohy
Já bych se o ty Foxy nebál. Ona je dost velká pravděpodobnost že s postupnou drátizací/nasazováním BEMU se lišky postupně přesunou na méně významné tratě a lokálky kde by mohli konečně vytlačit šukafony a jeho klony včetně regín a dalších šrotů.
na těch lokálkách lišku nikdo nebude chtít platit, tam mají smysl RS1, ale místo 810 a 814 není fox náhrada, ten je náhradou jen za trio
V praxi spíš Foxy všude nahradily regionovy duo a objednateli to zjevně nevadí, ostatně mají o 20 sedaček méně než trio.
Případně na Vysočině RS1 a v JČK 842+Bdtn, v KHK pak 854 a 843 taktéž s přívěšáky.
854 to mají spočítané
Jsou to právě kraje, co se s ČD domluvily na lišákách.
Klíííd, Regin a 810 je dost…
Přesně a 810 by mohla tahat ty poštovní vozy 😉😁
Plzeň si určitě prosadí, aby aspoň jeden poštovní vagon byl na elektro kola i s nabíječkou 😀
a hlavně doufám, že tam nechají namontovat otvíráky na lahve 😉
Správnej pivař žádnej otvírák nepotřebuje protože celej svět je otvírák! 🙂
nemá nahodou ČD ještě opci na foxy ?
Ano.
Zřejmě se snaží najít levnější alternativu, když bude možné nasadit ojetiny.
jasně, ale pokud hledají i nové vlaky, tak přeci jen nižší cenu nedostanou
To ne, ale jsou to tržní konzultace, tak proč to nepojmout šířeji 🙂
Ano to asi i tak dopadne, že ČD půjdou do soutěže s 847. Pochybuji, že se něco najde, respektive ČD stihnou najít.
A nemají náhodou sharky co už na té trati jezdí?
Když do soutěže půjdou s Foxy, tak se to výrazně projeví na ceně za vlkm a nabídka bude v podstatě nekonkurenceschopná, pokud se přihlásí i někdo s ojetinami.
Nedají se dotáhnout ještě nějaké ojeté RS1?
Dotáhnout je můžou ještě ale aby jezdili, už jich přivezli aspoň 40 a jezdí jich tak 10.
No nevím jestli dokážou splnit požadavek na min. 100 kapacitu. To budou muset cestující sedět i na stanovištích.
V extrémním uspořádání tam Němci ke stovce sedaček nacpali. Ale pak to zase nesplní další kritéria.
No zrovna RS1 asi úplně neodpovídají požadavkům (např. kapacita 100 míst k sezení).
Ani ve dvojici? Z Havlíčkůva Brodu do Slavonic takto jezdili běžně.
Další koule na noze pro ČD – všechny tržní konzultace a zakázky musí řešit takhle veřejně takže každý konkurenční dopravce snadno zjistí co poptávají nebo kupují a za kolik. Soukromník nic zveřejňovat nemusí.
To je fakt obří tajemství, když počet vozidel a parametry přesně odpovídají zveřejněné zadávací dokumentaci Plzeňského kraje. Spíše je fascinující, že o tom, že se vypíše soutěž na tyto výkony, se ví x let a pak trvá téměř měsíc od vyhlášení řízení, než ČD vypíšou předběžné tržní konzultace.
Bez s těmi soutěžemi do hajzlu.je to nesmysl
Nesmysl je platit za nějakou službu víc jen proto, že existuje jediný „poskytovatel“.
Tady někdo vyletěl jak čertík z krabičky. A čertík Bertík to rozhodně nebyl, protože to byl takový milý tvor, kterého jsem měl jako dítě rád :-).
Ne, byl to b.b
Nesmysl? V Karlovarském kraji mají ČD zabrané vlaky bez soutěže už hodně dlouhou dobu. A tento stav je potvrzen na dalších pár let. No a že by to byla nějaká výhra pro cestující, to fakt ne. Regionovy na trati do Potůčků, ta samá řada celkem pravidelně na vlaku 7054. Spojení v náhodných časech. O nějakém taktu si můžeme nechat jen zdát. Přeprava kol je trestný čin. Mám pokračovat?
Pláčete hezky, ale na špatném hrobě. Vše co popisujete jde za objednatelem, čili krajem. Dopravce nebude z vlastního dotovat nějaký „nadservis“.
Reagoval jsem na: “ Běžte s těmi soutěžemi… .”.Je to špatný hrob?
v Královéhradeckém kraji to šlo i bez soutěže.
Bohužel nedostatek 844 má více důvodů. Začíná to už jen tím, že není ani jedna záloha.
Nashle, bylo mi ctí.
A mohly ČD vypsat ty tržní konzultace dříve, než obdržely tu zadávací dokumentaci, ze které vzaly ty počty vozidel a parametry?
Ano, mohly. Notifikace byla uveřejněna rok před vyhlášení soutěže a z ní bylo možné dost požadavků vyčíst.
Mohly. Naprosto bez problémů. Kraj několik let říká, co tam bude chtít. A když umí nakoupit bez soutěže BEMU, jistě zvládnou bez soutěže nakoupit i pár Desir.
Dobře, i pokud už se několik let vědělo, jaké vlaky a kolik jich kraj bude chtít, stejně bych to nepoptával naslepo zbytečně moc dopředu – abych měl tak nějak aktuální ceny a aby mi ty nabízené ojetiny nevyfoukl někdo jiný, pokud nebudu schopen říct kdy je odeberu.
Tak jinak: podívejte se, jak se nakupovaly ojeté RS1. Vypsání PTK fakt není nějaká pojistka, že vám ojetinu nevyfoukne někde jiný.
Zbytečná práce, stejně to vyhraje někdo jiný 😉
A to, že za jich úvěry defakto ručí stát jako vlastník a tak jim vždycky někdo půjčí a levněji než konkurenci už asi nevadí, že.
Já měl za to, že na trati Plzeň – Domažlice jezdí žraloci Nebo došlo k nějaké změně?
Co jezdí teď je irelevantní, řeší se to, co tam bude jezdit po skončení stávající smlouvy, přičemž ČD se o budoucí výkony hodlá zřejmě ucházet. Stávající vozidla jsou po skončení smlouvy zasmluvněna na jiných výkonech – na souboru Plzeňsko.
Jezdí, ale jejich počet nestačí požadavkům PK
Jezdí a nejezdí.
Ve špičce jezdí „klasické“ vozy. Sorry, lépe to popsat neumím, jsem jen cestující. Občas velkoprostorové, občas kupé. Počet mezi tři a pět, zřejmě podle toho, kolik jich zrovna seženou.
Žraloky z tratě Plzeň – Domažlice mají po skončení stávajícího kontraktu ČD přesunout do provozního souboru Plzeňsko v plzeňském kraji.