České dráhy hledají projektanta nové haly pro ComfortJety, bude mít 300 metrů
Nová hala údržby patří k největším ze série investic, které ČD ve svém největším depu chystají.
České dráhy dráhy rozjely ostrou přípravu stavby nové čtyřkolejné haly v depu v pražské Michli, které je známé jako Odstavné nádraží Jih (též Středisko údržby Jih). Aktuálně hledají v soutěži zpracovatele projektové dokumentace pro povolení i provádění stavby a také autorský dozor.
Nová hala údržby patří k největším ze série investic, které ČD v depu v Michli chystají. Domov a péči zde najdou především soupravy ComfortJet, které dráhy postupně přebírají od sdružení Siemens Mobility/Škoda Group. Objednáno mají celkem 180 vozů pro rychlost až 230 km/h.
Hala o délce 300 metrů bude mít čtyři koleje a dle dřívějšího vyjádření vrcholového vedení ČD by se měla stavět v letech 2026 a 2027. Předpokládané náklady činí 2,5 miliardy korun.
Spolu s novou halou pro ComfortJety by měla (jako její přílepek) vzniknou i devadesátimetrová hala určená výhradně k odstraňování graffiti z vlaků. Tato práce se nyní provádí ručně s využitím chemie a České dráhy pro ni nemají potřebné zázemí.
České dráhy hodlají v příštích letech investovat do svého největšího depa více než pět miliard. Počítá se například s rekonstrukcí myčky, výměnou zabezpečovacího zařízení, výstavbou trakční měnírny nebo nových sanitárních kolejí
Ve Středisku údržby Praha Jih se nachází přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. V areálu jsou dvě velké haly pro údržbu vlaků.
Pro Pendolina, railjety a další soupravy v dálkové dopravě je určena čtyřkolejná hala s délkou kolejí 356 metrů. Jednotky CityElefant se udržují ve čtyřkolejné hale s délkou kolejí 115 metrů. Součástí objektu je i další dvoukolejná hala s kolejovou váhou a kolejovým podúrovňovým soustruhem. V depu jsou také sanitární koleje určené pro úklid vlaků a vybavené technologií pro plnění vodou a odsávání odpadních nádrží a také myčka kolejových vozidel.