České dráhy shánějí duální posunovací lokomotivy, sondují u osmi výrobců
Polovina lokomotiv má jezdit pod střídavou soustavou, polovina pod stejnosměrnou.
České dráhy se začaly poohlížet na trhu po nových posunovacích lokomotivách. Aktuálně oznámily zájem o minimálně 20 duálních lokomotiv, k čemuž vyhlásily předběžné tržní konzultace.
„Předmětem tržní konzultace je zjištění aktuálních možností trhu nabídnout dodávku nových duálních lokomotiv do užívání formou prodeje, případně nájmu v délce trvání 10 let a případnou opcí,“ stojí v oznámení.
Desítka lokomotiv by měla v závislé trakci fungovat ve střídavém systému 25 kV/50Hz, druhá polovina pak ve stejnosměrném systému, ovšem s možností budoucí přestavby na střídavý systém. Pokud jde o pohon mimo troleje, nechávají dráhy výrobcům volnou ruku. Dosud se nejvíce uplatňuje diesel. Instalovaný výkon v nezávislé trakci by měl být minimálně 900 kW.
Lokomotivy by měly zvládnout rychlost 100 km/h, preferovány jsou čtyři nápravy a délka přes nárazníky kolem 18 metrů.
V požadavcích je i kamerový systém s pohledem vpřed s ukládáním dat se záznamem minimálně 48 hod a pohledem na oblast spřahovacího ústrojí se zobrazením na stanovišti strojvedoucího, kamera s pohledem na sběrač se záznamem minimálně 48 hodin a možnost datového přenosu záznamu.
České dráhy oslovily napřímo osm výrobců: Alstom, CAF, Newag, Pesa, Siemens, Stadler, Škoda a CZ LOKO. Dodávají přitom, že s informacemi a nabídkou může přispěchat kdokoliv další. Vyjádření od výrobců očekávají do 23. července.