České dráhy se vrátily do zisku, tržby z jízdného stouply téměř o pětinu
Jednotka RegioPanter v Kolíně. Foto: České dráhy
Tržby z prodeje jízdenek po zdražení rostly výrazně rychleji než počty cestujících.
Tržby z prodeje jízdenek po zdražení rostly výrazně rychleji než počty cestujících.
Takže můžu to chápat tak, ŽE všechny ty integrované krajské systémy a pseudo soutěže vlastně nefungují? Před tím lidem vyhovoval víc jednotný systém ČD, pokladny, nádraží služby atd..
Že se krajským politikům, parcelováním povedlo vytvořit v podstatě pokles zájmu o službu?
Zajímavé výsledky, když nebudeme počítat těch 70miliard dluhů
…jako cena za skvělé , čisté , levné a dochvilné vlaky…které teď MÁME a ne že nemáme…v době green dealu, kdy se všichni vrací k železnici….a za situace kolapsu dálničního spojení D1 ……řekl bych nejlepší deal v historii republiky
spíš nejlepší deal pro Škodu PPF a další přilepené dodavatele + banky
Ještě je nemáme zdaleka všude. Taková linka Šumperk – Brno neviděla modernizaci ani z rychlíku. Ale pokrok v ČR určitě nastal , o tom absolutně žádná.
a proc bychom je meli pocitat?
proc bychom je meli pocitat?
Off topic: Kolik má ČD celkem ve flotile:
– RegioPanterů
– Interpanterů
– plus 37 RegioPanterů vlastněných JMK, ale provozovaných ČD
Jsme už na čísle někde kolem 150 kousků???
Tak fajn, jen ať se drží. Krachující ČD, které musí zachraňovat státní kasa bych fakt nechtěl. Konkurence je potřeba z obou stran.
Teď ještě postupně dorovnat ty nevyřízené resty z dělení mezi SŽ a ČD za skutečnou cenu a ne za krizovou zachraňovací, nastřelenou.
Pro ty slabší v chápání matematiky „téměř pětina“ se dá také napsat jako skoro 20% a když o 15 a víc % zdražilo tak zas takové halo to není. A k tomu ta věta, nejvíce roste mezinárodní přeprava, znamená že našinec jezdí vlakem méně a za vyšší cenu.
Nejen, že jsi dle chybějící interpunkce slabší v psané formě projevu, ale při nezapočtení zdražujících se vstupních a mzdových nákladů to ani s tím chápáním matematiky a ekonomie nebude moc žhavé 🙂
O zmíněnou pětinu ale rostly dle titulku tržby, nikoli zisk…
CapEx, OpEx se nehnuly? Mám za to že ano a hodně. Zakázky od krajů v brutto režimu jsou jistota příjmů, bylo by hrozivé, kdyby ČD byly v červených číslech i přes to.
No ještě že máme Jarina, který to umí tak pěkně vysvětlit že on bude profesor tělocviku 👍
Kdy bude osobka v zahraničí?
Dva národní dopravci jezdí na Slovensko a do Polska, z toho jeden do Rakouska a chystá se do Německa, kde má také osvědčení dopravce. Další národní dopravce to jezdí pod různou hlavičkou jiných dopravců.
Naštěstí tito pseudo “národní dopravci” zjistili, že je absurdní, aby se tak oficiálně také označovali, a proto, za doprovodu výsměchu od odborné i širší veřejnosti, od tohoto označení upustili. Vám doporučuji ve svých úvahách učiniti totéž… 😊
Infantilní je se takto vůbec označovat. A s tím výsměchem bych byl rovněž opatrný.
Ale jedině u ČD je to částečně obhajitelné… patří státu – jsou národní 😏
Tržby z prodeje jízdenek po zdražení rostly výrazně rychleji než počty cestujících? Že by zdražování?
Prodávají víc mezinárodních jízdenek. Je to docela vidět. Dřív, když jsme vystupl v Břeclavi, tak vlak do Vídně byl skoro prázdný, teď v něm naopak dost lidí sedí (a další nastupují) A v Ostravě zase nastupuje dost lidí, a vypadají, že jedou dále než do Bohumína.
(často jsou to Ukrajinci, kteří jedou za příbuznými do Polska nebo na Ukrajinu)
Ano zdražováním i skryté. To, že oficiálně se ceny zvednou o 15% je jen numero pro tiskovou konferenci, některé jízdenky totiž podražily mnohem víc. Před covidem byly ČD „relační slevy“ = jízdenky do určitých destinací (= tam kam jela konkurence – Ostrava, Brno, Plzeň – autobusy), ap. za extra ceny, oproti dnešku na polovině. Tím, že RegioJet zdražil, tak to umožnilo ČD zrušit speciální slevy. Porovnávám ceny před covidem a teď: Praha – Brno 220/390-480, Praha – Plzeň 90/160.Ale cestujících ČD např. do Plzně opravdu přibylo, Západní expresy jezdily ve třech vagónech i v neděli poloprázdné, dnes je pět vagónů… Číst vice »
Čistě osobka 286 zisk před zdaněním. Tak snad se takhle povede i nadále.
Nepokládám se za žádného obhájce ČD, ale Váš příspěvek je nesrozumitelná slátanina a pěkná blbost. Nicméně internetová fora snesou vše.
Je jich více třeba třeba vojenský koníček pod názvem Armáda ČR.
Nedej bože muzea, zoologické zahrady a další ryze komerční projekty. 😀
Třeba letecké muzeum v Kbelích je určitě komerční instituce … mimochodem se vstupem zdarma 🙂
kde se v cloveku bere tolik rtutovitosti, toxicity a zaprdenosti?
ale k veci – statem ci samospravou dotovane konicky najdete vsude, a je jich vic, nez byste byl rekl.
Super. Kolik teda vyplatí na dividendách?
Letos stonásobek toho, co poslali za celou dobu existence. Takže 0.
Před Vánoci budou prémie pro vedení, navíc prázdniny bývají slabší. Měl bych dotaz na znalé, nemělo Cargo odkupovat od osobní dopravy nějaké lokomotivy (tuším řadu 242 a další řady) v rámci toho, že je nepotřebuje vzhledem k nákupu jednotek. A kdy k tomu došlo či dojde. Děkuji.
Už je odebírají.
Mě šlo o to, jestli nějaký převod proběhl během prvního pololetí.
Pár ks ano, protože u carga jezdí od začátku července 2 nebo 3 ks po generálce která nějakou dobu trvá.
To je fakt. Třeba milovníci hradů- zámků si vše zatáhnou ze svého.
Nepredikoval Axel krach kazdym mesicem? .)
Já zas predikuji ohlasy na tento článek většinově negativní.
: – )
Proč ty minusy? Stačí spočítat ty k tématu, které jsou negativní a porovnat asi s dvěma pozitivními.
Axel toho predikoval… 🙂
Nerouhejte se, nebo zase odněkud vyleze…
Toho bych se už moc nebál, jeho poslední pokusy např. z minulého týdne vydržely naživu nanejvýš den až dva.
Jestli tak úspěšnè predikoval velkou stolici, tak musí prát kalhoty a nemůže přijít
Strčit do stejného šuplíku s tvrzením „do švestek“, šuplík zavřít a neotvírat.
Ne šuplík, ale do skartovačky..
A po průchodem skartovačkou spálit nebo spláchnout do záchoda.