České dráhy se chlubí vylepšenými nocležnami, letos investují 55 milionů
Kvalitu pracovního zázemí kladou strojvedoucí v dotaznících ke spokojenosti s prací na jedno z nejvyšších míst.
České dráhy se dnes pochlubily moderním zázemím pro strojvedoucí a vlakové čety, jehož úroveň bývala v minulosti často předmětem kritiky. Letos České dráhy investují do „vylepšení pracovních podmínek a vyšší bezpečnosti práce“ provozních zaměstnanců zhruba 55 milionů korun.
Podstatná část prostředků přitom míří právě do nocležen, odpočinkových místností a šaten. „Strojvedoucí a vlakové čety tak získávají moderní a příjemné místo pro odpočinek a relaxaci při přestávkách, ale také před začátkem a po konci směny,“ uvedly České dráhy.
Kvalitu pracovního zázemí, šaten, sprch, odpočinkových místností a nocležen kladou strojvedoucí a průvodčí v dotaznících ke spokojenosti s prací obvykle na na jedno z nejvyšších míst. „Je to přirozené. Práce strojvedoucích a vlakových čet je spojena s neustálým cestováním a trávením času nejen ve vlaku, ale také v místech daleko od domova. Proto se nyní zaměřujeme na zlepšení jejich přechodného domova, kterým jsou pro ně odpočinkové místnosti a nocležny v depech a železničních stanicích. Ročně do jejich zvelebení budeme investovat desítky milionů korun,“ uvedla Blanka Havelková, členka představenstva a náměstkyně generálního ředitele ČD pro lidské zdroje.
Podle ní se dráhy zaměřují na velké železniční uzly i na menší pracoviště v regionech. Zmínila přitom tři příklady: novou nocležnu na pražském Masarykově nádraží zprovozněnou loni, zázemí v Českém lese v Bělé nad Radbuzou (zprovozněno letos v dubnu) a novou nocležnu v Klatovech (otevře se během srpna), kde končí rychlíky Berounka a odkud ČD vypravují vlaky na trať do Železné Rudy.
Obnova pracoviště a zázemí v Bělé nad Radbuzou souvisí se získáním desetiletého kontraktu na provoz souboru Jihozápad-Český les. „V tomto středisku máme deset strojvedoucích, ovšem provozně do něj zasahují také strojvedoucí ze středisek Tachov, Poběžovice a Klatovy. Celkový počet uživatelů zrekonstruovaných prostor je tedy dvaadvacet. Pro rekonstrukci hovořil i fakt, že Středisko lokomotivních čet Bělá nad Radbuzou je přirozeným centrem železniční sítě v oblasti Českého lesa. Rekonstrukce začala loni a letos v dubnu jsme zázemí předali do užívání. Celkové náklady na jeho rekonstrukci a vybavení přesáhly dva miliony korun,“ uvedl Jaromír Půta, náměstek ředitele Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ Českých drah.