České dráhy ruší pendolina mezi Prahou a Ostravskem

Jednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz/Jan SůraJednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Na západ Čech budou pendolina jezdit i nadále.

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Njn, tolik bouřlivých komentářů a nikdy nikdo nebude spokojený 😀

Zbyněk

Ostravsko je po pražské aglomeraci,nejlidnatější část ČR,spoje,jako jediné v síťi ČD na sebe vydělají.Je tady taky nejvíc velkých měst.Věřím,že po skončení nouzového stavu,bude doprava,opět,dle grafikonu.Představte si,že by se Paříž,odstřihla od Lille,nebo jiných,průmyslových,částí na severu Francie.Není to tady,žádná „Asie“,Mongolsko,připomínají spíš,některé regiony v Čechách,nechci urazit,mám rád české kraje,stejně,jako jihomoravské.Přestaňme na sebe,házet špínu,právě ty vlaky,nás mohou spojovat.Praha,taky není,žádné velkoměsto i když má krásná místa.Všude je něco Plus a něco Mínus!!!Pendolina i ostatní spoje se určitě vrátí!Vlak je fantastický,dopravní prostředek!

Zlámalík

Tak teď se doučte češtinu a pak to bude úplně fantastické taky.

asdfghjkl

v češtině tam problém nevidím, jediná vada je typografiké (což není specifikum češtiny) pravidlo, že po čárce/tečce/vykřičníku/otazníku se dělá mezera.

Zbyněk

Zbyněk

cestující

Krása, ne? Nejdříve pánové v Praze zrušili lety Ruzyně -Mošnov, že prý to nahradí vlaky, nyní ruší i ty vlaky. Takže Opravdu nemá smysl řešit „lásku“ pražáků k Ostravsku, je to zbytečné vysvětlování, a že jsme jeden stát? Přijde mi, že řešení je to, co se rýsuje- v letecké dopravě- orientovat se na Polsko a Varšavu, kde se začíná zítra a s vlaky to bude podobné. Jsme na Východě, Ukrajině či jak nám čecháčci říkají, tak to berme nejen pesimisticky, ale jako příležitost. Polsko je 5x větší a roste bezmála 2x rychleji než ČR, využijme toho, že o Ostravsko mají… Číst vice »

Lada

Wtf?

josef

Asi sa Morava osamostatňuje že

cestující

Nejde o osamostanění, ale o příležitost k ekonomickému rozvoji se zemí, která je regionu blízká už 4 století. To, že to většina Čechů nechápe a považuje Čechy za pupek světa, není můj problém!

Klara

Přestěhuj se do Polska, cvoku. Doufám, že už sis nastudoval bibli..

cestující

Co vy o Polsku víte? Řekl bych, že vůbec nic! Jen tak tlacháte.

pavel

Myslím že až se bude chtít ČD vrátit tak bude mít pouze kam,otázka druhá bude jestli s nimi bude ještě někdo jezdit,RJ má levnější jízdné a lepší komfort a to vše jim na rozdíl od ČD vydělává a hlavně bez státních dotací které ČD má,tak kde je asi chyba?

Palecek.M

Co je spatneho na komfortu v Pendolinu?

Jan

Neskutečně hučí a málo místa na nohy.

Ivo

Ty vole promiň. Tobě možná tak hučí v klacku. A k tomu ČD: ty jsi nikdy nepodnikal viď? Ono řvát a žgryndat na adresu ČD (i když průserů mají taky dost) je strašně jednoduchý a typický úkaz nízké formy inteligence. ČD je národní a celorepublikový dopravce. Tudíž si nevybírá jen trasy lukrativní, případně ziskové v blízké budoucnosti a to po dlouhém zvažování a propočtech. ČD totiž musí svým podnikáním živit spousty hladových krků a to bohužel i takových, které jsou pro firmu evidentně ztrátové. A to bohužel dost znesnadňuje efektivitu a někde se to podepisuje.A možnosti nějaké restrukturalizace v ČD… Číst vice »

muppet

Dotace dostávají všichni dopravci i ten „úžasný“ RJ

Leoš Konečný

Anebo muzete krom CD vyuzit take RJ

Hynek

Který své spoje už dávno osekal, protože prostě málo lidí a bylo by příliš nápadné, kdyby tím vším jezdili studenti, důchodci a ZTP, když by měli být doma. Už tak by z toho měl menší vývar. To si raději pan podnikatel počká a pak začne křičet o dotace kvůli covidu. Je to mnohem snadnější, výhodnější a hlavně nenápadnější.

Luongo

Jj holt do Prahy jsme platili místenku ,z Prahy na Plzeň se neplatí mistenka.Jak podivné co.

Josef22

Z Prahy do Plzně jezdí v závazku MD, z Prahy na východ na komerční riziko. Nic podivného…

Vlk

Já si myslím, že managment ČD je banda diletantů
jako v dalších národních podnicích, třeba Česká pošta.
To se musíte smát jak odborníci vedou takové firmy.

karel

Prohlásil chytrák z gauče který je vedený na úřadu práce?

švestka

Tak kolik Kč dividend nám už ČD odvedli do rozpočtu?

Jaaaa

A kolikpak si třeba RJ na vlacích vydělal? Že by všechen zisk investoval do rozvoje, hm? 😉

Hynek

Chcete každý měsíc nové vlaky, chcete, aby ve státní objednávce jezdili zadarmo, chcete, aby bylo spojení odevšad všude co 10 minut komerční riziko, chcete tím vším jezdit zadarmo a ještě byste chtěl vyplácet dividendy. Je to sice ekonomické perpetuum mobile, ale vy si dál žijete ve svých žlutých snech. Přitom navíc ani nehnete zadnicí. Buďte raději zticha.

švestka

Takže to máme chápat tak, že kromě cca poloviny jednoho spoje jsou všechny pendolina dotované? I když se nám vtloukalo do hlavy, že si na sebe vydělají sami, hlavně převozem nedočkavých zápaďáků za NRT tarif a blbej čech se do toho jen tak nepodívá!

Kalina

Ne, „Dráhy restrikce zdůvodňují epidemickou situací a nízkou poptávkou.“

švestka

Bláboly

ušatá

Ano, vaše.

robert

chápeš to jako obvykle špatně.

švestka

Takže když se 10ks (slovy deset) Pendolin kupovalo, tak se nám neřikalo, že to bude vydělávat na valuťácích z Vídně do Berlína?

Apten

Ale Pendolin je jen 7

xyz

Ano. Ovšem dle původního zadání jich za stejné peníze mělo být 10, vyrobených pražským ČKD. Jenže to nakonec už šlo ekonomicky do kytek a nebylo schopno je vyrobit, takže nakonec výrobu dostala italská železniční část Fiatu, v té době čerstvě (?) odkoupená Alstomem, ovšem za ten přidělený objem peněz bylo vyrobeno jen 7 jednotek. A ano, celá výroba + vývoj těchto jednotek byly zadány pro nasazení na trase Berlín – Praha – Vídeň, ostatně proto 3 systémy (kde na trase Praha – Ostrava je využit jen 1 z nich) a proto naklápění (které je na trase Praha – Ostrava využito… Číst vice »

ušatá

ČKD nešlo ekonomicky do kytek. Ono bylo zcela záměrně likvidováno. Zakázek bylo dost, ale nějak se na ně neslyšelo. Dodnes tady, stejně jako u jiných podniků, schází pořádné vyšetření kdo a co udělal a jaké to přineslo škody.

Leinad

Jenže to bylo v době, kdy ČD sp byly unitární, a též unitární DB ani OBB o plánech Pendolino nevěděly.

Martin

Paráda – obrat 549/548, který je jediný který zajišťuje přímé spojení Studénky a Suchdola nad Odrou s Prahou bude zrušen. Nechápu pro nemůžou právě tyto „zastávkové“ expresy zachovat aby se nemuselo tolik přestupovat a tím prodlužovat cestovní dobu…

Jirka

No přesně. Zruší to a já budu muset jet o 20 korun dráž a o 30 minut dřív a ještě s přestupem abych se dostal ze Studénky do Olomouce regiojetem.

Leoš Konečný

Opravdu nejakej Suchdol nad necim je fakt dulezitej – to vsechny trapi :)))

roman

Je to přestupní bod pro minimálně 50 000 lidí kteří žijí blízko tratí které navazují na hlavní trať, pořád málo ?

švestka

To je Kolín taky.

Chronosphere

Takže z Kolína teď už taky nic jiného přímo do Prahy nepojede?

Věra

Z Kolína do Prahy jezdí spousta přímých vlaků. Stačí se podívat na stránky CD

Jan Hojsák

Myslím, že kolega nahoře použil jen ironii 🙂

Koloušek

Chválím za „mezi Prahou a Ostravskem“, o 100 procent korektnější než „z Prahy do Ostravy“, které často někteří používají.

Vlastimil Kocurek

Správně by bylo mezi Prahou a ostravskou aglomerací, novináři zkracují na Ostravskem, ale nemyslím, že je to dobrá zkratka. Vycházím spíše z toho, že každý trochu vzdělaný člověk ví, že Ostrava má okolo sebe velkou aglomeraci (¨spíše přímo urbanizované území), daleko přesahující počet obyvatel Ostravy, a rodinné domky na jihu se v podstatě táhnou až pod Beskydy, a tak je to mu i na jiných okrajích Ostravy.
Proto mně stačí Ostrava.

Leoš Konečný

Spravne by bylo mezi Prahou a Asii

RTU

Praha a Ostrava jsou taková městečka u Vídně.

Pav44

Co to je „Praha“? Slyšel jsem že nějaká dědina u Brna.

Tomáš

Troufám si říct, že jsem vzdělaný člověk. Přesto jsem Vás nepochopil.

Leinad

Praha taky sahá až k Milovicím.

Dominik

Nechápu, že nenechali alespoň obraty 504/505 a 512/515 v celé trase, když to je do Lázní a nechali Košičana, což mi dává menší smysl.

noerf

Na Slovensku jezdí na objednávku tamního MD.

Dominik

Tak by ZSSK vystavilo náhradní soupravu.

Jan Soukup

To, že to nechápete, jde ruku v ruce s tím, že tomu nerozumíte.

jirka

no tak šup přesunout aspoň dočasně na Praha – C.Budějovice

XXXD

No, sněte dál.

X 1

Ne, ne. Brno – Šumperk 🙂

Jiří Kocurek

Výstava samozřejmě může být putovní.

Vlastimil Kocurek

Sakra, dnes tu není nikdo z Liberce, aha !! tam chybí trakční vedení :):)

Leoš Konečný

Hmm ale tam jezdi zlute autobusy a ty jsou rychlejsi a lixusnejsi nez CD

Vlastimil Kocurek

Do Liberce budou jezdit expresy na vodík.

Tomáš

„maminko, až to budu natírat příště, Vy už tady nebudete“

Peter

Do Bratislvavy by mohlo nejake Pendolino zajst. Alebo do Karlovych Varov….

Vlastimil Kocurek

Kupodivu by to bylo možné :), protože se dostavuje momentálně všecko na IV. koridoru v nové stopě, ale to je jen teorie.

Leinad

Netvrdil někde kraj, že to má být přímé spojení lázní a Moravy? Trochu začala chybět Morava a důvod k 680

Radek

Lazně ještě fungují, při současné situaci?

Jiří Kocurek

Je to zdravotnické zařízení, proč by nemohly?

Kubrt

Ano, fungují.

Spálená tlumivka

Ale jen pro příspěvkovou péči, samoplátcům to zařízli.

Vlastimil Kocurek

Dostanete příspěvek a covid.

Petr Šťástka

Ale prd velebnosti, proč tu pustíte ven tyhle bludy❓ Jezdí i samoplátci, zrovna tam jsme i s příspěvkem od Bureše 4 lt😀😀

Vnější pozorovatel

Hnus

Luboš Beneš

Zase vyzobávání hrozinek…..kde jim stát dává dotaci jedou…..-:)

Petr

Jenže, tam jsou součástí linky Ex Praha-Cheb. To by se musel zrušit celá linka Praha – Cheb.

Leinad

Nebo jet Praha – Cheb jinou soupravou 😀 aby se neřeklo, že to je Pendolino

XXXD

Tak to je fakt překvápko, že tam kde to objednává MD jezdí podle pokynů MD a na komerční spojích jezdí tak, aby měli zisk.

X 1

To není překvápko. To je ekonomika.

XXXD

To byla samozřejmě ironie.

švestka

Překvápko to není, ale pendolino má být komerční! Žádné schovávání tohoto propadáku pod dotační deštník!

M B

Není Ostrava na východě? 🙂

Někdo

Ale na východě nic není jsi uvědom jestli v Ostravě nic není tak jak musí bejt v Košicích

Nekdo

No a jak to asi musi vypadat v Mukaceve?

Jiří Kocurek

A o kus dál, tam je Sachalin. Dál už to vlakem nejde, tam končí svět.

Ostravák

Tak jasně, když je Země placatá 😉

doufám, že se nenajde někdo, kdo si myslí, že to myslím vážně

Vlastimil Kocurek

Zeme je placatá třeba na Hané, nebo v polabí.

Vlastimil Kocurek

Východ začíná až na východ od města Medzilaborce.

Jaaaa

Řekl bych, že na východ od Hofu.

Kaď

Pendolino bude nasazeno na Hedvábnou stezku, mezi českem a Čínou.

Vlastimil Kocurek

Není Česko podle lidí v EU na východě ??

Aleš

Ano je. Já nemám problém s tím, že jsme by součástí Východní Evropy. Z politického a ekonomického hlediska ti tak je.

Jaaaa

Jak v čem.