České dráhy ruší dočasně místenky, škrtají další dálkové vlaky mezi Prahou a Ostravou
Cestující v railjetu. Foto: České dráhy
Dalším novým opatřením Českých drah proti šíření koronaviru bude konec prodeje místenek. Od půlnoci přeruší jejich prodej. „Cestující si mohou
Pokud jsem dobře slyšel, ruší se všechny expresy.
Nejen v ČR je redukována veřejná doprava kvůli Coronaviru: —————— Švýcarsko kvůli COVID-19 omezí veřejnou dopravu Švýcarské železnice SBB oznámily podstatné snížení rozsahu veřejné dopravy na území celého státu. Od čtvrtka bude ve Švýcarsku zajištěn provoz pouze přibližně poloviny železničních a autobusových spojů. Omezením dopravy se předpokládá zatím na jeden týden. Tam, kde jezdí vlaky dálkové a regionální dopravy v půlhodinovém taktu, bude zaveden nově hodinový interval. U regionálních vlaků a autobusů s intervalem 15 minut bude zaveden půlhodinový. Zastavena je doprava na turistických tratích, odřeknuty jsou zvláštní i nostalgické jízdy a pravidelné noční víkendové vlaky. Podstatným způsobem je omezena… Číst vice »
Opravdu nechápu na co vláda čeká. Měla by vyhlásit „prázdniny“. Už první velké fabriky omezují výrobu a další přijdou. Bohužel zatím nikdo kromě karantény nevymyslel nic lepšího čím by se dalo zabránit šíření korona virusu.
Ale lidi už aspoň dávno vymysleli, jak v češtině skloňovat slovo virus, jen k Vám se to asi ještě nedostalo… (virus bez viru, stejně jako třeba globus bez globu).
Ten pocit, když myslíš, že jsi chytřejší, máš pocit, že to musíš dávat najevo, a přitom jsi mimo… Přípustné jsou obě varianty skloňování, zrovna asi před týdnem se to řešilo v online poradně Ústavu pro jazyk český.
Ano, v moderní době jsou přípustné obě varianty, sinus bez sinusu i sina-… Jen Zeus si ponechává své výsadní postavení… Zeus, bez Dia, s Diem… Nicméně já se stále držím starého „pravopisu“ a proto virus bez vira, sinus bez sina a datum bez data.
Myslím, že v současné době je irelevantní jak se co píše. Nejdůležitější je zastavit šíření viru. A karanténa pro co největší počet lidí, byť za cenu přerušení výroby je momentálně tím nejlepším řešením.
A za pár let bude přístupný i tvar „virusáka“. Moderní doba. Ale má to jednu výhodu, žádný dítko už nebude mít stres z diktátu, prostě co napíše tak se schválí v ÚJČ jako přípustný tvar. Má to jen jeden takový zanedbatelný problém, že se nakonec nedomluví dva lidi z jiného města, ale to už je přeci ten nejmenší detail. Stejně nakonec zvítězí angličtina.
Super, prázdniny….. Kam pojedeme? K moři? Do Itálie, Řecka, Španělska za mořem? =) =) =)
Šít roušky. Bez nároku na odměnu. Samozřejmě dobrovolně, ale kdo se nedostaví, tak bude předvolán na národní výbor (pardon, obecní úřad) a bude mu to zapsáno do kádrového posudku (pardon, sociálního skóre). A za 10 let pujdem podobně kopat metro D. Historie se opakuje, akorát se to musí jmenovat jinak než Akce Z, to by bylo moc nápadné.
Osobně je mi moc sympatické, že lidé dobrovolně, samy od sebe dělají něco pro ostatní. Je to od nich moc krásné a jde vidět, že to s námi zas tak špatné není, že nejsme národ sobců, který myslí jen na sebe. A pro pana Cyklistu. Můžete jezdit do přírody, to zakázáno není. Číst, komunikovat se svými bližními, vzdělávat se, učit se jazyky. Je opravdu toho hodně, co člověk nyní může udělat jak pro sebe, tak i pro své bližní.
Mimo téma osobní dopravy: Ví někdo, jak aktuálně probíhá nákladní železniční doprava? Klesá poptávka po přepravě, popř. jaký dopad bude mít zastavení výroby v automobilkách? Jsou kontroly na hranicích podobně jako na silnicích?
Stale cekam, kdy CD vydaji narizeni, ze cestujici musi mit rousku nebo zakryty oblicej a stale nic !!! Hlavne, ze na pobrezi rousky maji, ale vlakosi, starejte se sami 😠
Tímto je rezervační systém ve vlacích ČD k dnešnímu datu zrušen nebo dříve pořízené rezervace místa zůstávají platné?
Povinne mistenkove vlaky byly zruseny. A jestli zitra pujdete prudit ze mate mistenku na tom jedinym obsazenym miste, tak se nedivte az si dotycny sunda rousku, naprska vam do obliceje svuj nazor a pujde si sednout do jinyho prazdnyho kupe (nebo vagonu).
Pokud se ptate jestli vam plati mistenka do zruseneho vlaku tak ano plati. Nejspis Vam ale v takovem pripade vrati penize
Slušně položený dotaz zní, zda je rezervační systém ve vlacích ČD k dnešnímu datu zrušen nebo dříve pořízené rezervace místa zůstávají platné.
Tedy konkrétně pro vás: na povinně místenkové ani na zrušené vlaky se nikdo neptá.
Dotaz je míněn obecně, nicméně ano, chystám se po více než týdnu cestovat vlakem, v jehož jednom velkoprostorovém oddílu je v tuto chvíli na zítřek rezervováno 26 míst z 32 celkem.
Ano, dříve pořízené rezervace místa zůstávají platné. Před cestou je vhodné zkontrolovat, zda vlak nebyl odřeknut.
Ano, dříve pořízené rezervace místa zůstávají platné. Je také vhodné před cestou ověřit, že vlak nebyl odřeknut.
Krátce ze severní Itálie, Südtiroll:
Lidé už se opravdu bojí. 300 za den je už nechalo opravdu doma.
Představte si dálnici, kde je více kamionů než osobních aut.
To je i u nás. Třeba D2 mezi Břeclavi a st. hranicí.
Krátce z Vídně: lidé to mají stále na salámu a když vyjdete ven s rouškou, koukají na vás jako na exota…
Jo a ještě k tomu Südtirol – od půlnoci se zastavuje definitivně provoz RoLa z Wörgl do Trento Roncafort. Teď je vážně bezpečnější, aby ti chlapi seděli sami ve své kabině. A zvlášť teď, když mají dálnice jen pro sebe….
No a D1 tak už je to povětšinou tak, že kamionů je víc než osobáků…
PROČ JE STÁLE SEM TY LIDI CO TAM JSOU BOŽÍ DO REPUBLIKY?
To nějak nechápu. Žádná povinnost sedět na místě, na které mám koupenou místenku, není. Tak to mohli nechat tak, jak to je.
Jenomze nekteri lidi trvaji na svem mistenkovem miste i kdyz je pet lidi ve vagone. Vy si teda sednete kam chcete ale v dalsi stanici si proti vam nekdo sedne protoze ma mistenku na vase misto.
Vetsi logiku by davala naopak povinna mistenkovost a zaroven upravit system tak, aby porednostne nabizel mista vzdalena od jiz obsazenych sedacek.
„Vetsi logiku by davala naopak povinna mistenkovost“ = o to více (už tak z pohledu ČD v této chvíli nežádoucích) transakcí mj. u pokladen.
O to větší „buzer“ při případném nestihnutí (které nyní může být o to naléhavější z hlediska nezbytných záležitostí) zarezervovaného spoje (a to při cestě na byť kratší vzdálenosti v rychlících!) – řešení náhradního místenkování atd.
Při nevyužití zamístenkovaného místa byť částí lidí (může se stát z jakéhokoliv důvodu – nestihnutí spoje) pak neobsazení příslušného sedadla.
Vzdálenost od sebe s dostatečným odstupem (jak nyní správně uvedly ČD) vyřeší lidé sami na místě.
** Plus další aspekt, kdy v některých rychlíkových stanicích ani nejsou otevřeny pokladny ** (a to ani v normálním provozu, natož při možných nynějších omezeních), takže tu místenku by si v mnoha případech neměl člověk ani kde koupit.
** Např. vícero rychlíkových stanic v Kraji Vysočina – Přibyslav, Horní i Dolní Cerekev, Kostelec, Batelov, Okříšky; také Křižanov, i když přes něj teď celý týden jede NAD za rychlíky; z dalších případů pak různá nádraží okolo Bruntálu či na trati Plzeň – Klatovy atd.
Počkat, v Přibyslavi zrušili pokladnu? Kdy? Já tam byl naposledy někdy před pěti lety a to tam ještě pokladna byla, pokud si dobře pamatuji. Přijde mi šílené nemít ve městě velikosti Přibyslavi pokladnu.
Povinná mostenkovost je zhovadilost i za normálního, natož nouzového stavu
Proč pouze liberecký kraj? Tohle už má být celostátně :/
U nás zatím nemusíme. Zavedl bych to všude, hlavně v obchodech-
Bohužel dnešní zkušenost z prodejny potravin (záměrně jsem vybral menší řetězec a 19. hodinu, kdy už by tam nemělo být tolik lidí, bohužel si totéž řeklo asi více lidí naráz): ti, co neměli k dispozici roušku, měli alespoň šálu nebo šátek (včetně mě). Bez zakrytého obličeje bylo minimum lidí (všeho všudy asi tři, jeden z nich byl uniformovaný zaměstnanec ČD)
Jak se na pohled pozná zaměstnanec ČD od člověka co má na sobě hadry ČD, ale není zaměstnanec?
Uniformu ČD civil nesežene. Tedy ne tu aktuální, jinak mezi lidmi co mají příbuzné nebo známé na dráze běhá pár starších uniforem vzor ČSD
I nová se dá sehnat.
Třeba tak, že mi ještě minulý týden kontroloval jízdenku? 😉
Jo, ale to by musel stát zajistit dostatek roušek a jiných ochranných prostředků. Nemá dost přitom ani pro ty nejnutnější profese. A to přitom všichni víme, že rouška je víceméně k ničemu a má jen placebo efekt, protože ikdyž sníží množství viru, protože se na ní něco zachytí, tak i kdyby to bylo o polovinu, pak ta druhá polovina projde a je stále stejně nakažlivá. Roušku by tedy měli nosit pouze ti nemocní, aby se snížil dosah kapének. Pokud to má být celostátně, tak za současného stavu, kdy do práce musí chodit odhadem 20% populace (možná víc) a bez roušky… Číst vice »
Jenže ve stavu, kdy nikdo neví, jestli sám není nakažen, by mi měli nosit všichni preventivně.
Po internetu koluje dobré heslo „moje rouška chrání tebe, tvoje rouška chrání mě“. A o tom to celé je.
Tomu rozumím, potíž je, že rouška se nemá nosit opakovaně, tedy jak se jednou sundá, tak jednorázovou vyhodit, pratelnou vyvařit a mezitím nasadit jinou. Jinak to zvyšuje riziko pro nositele, protože dýcháním se na ní usazuje mnohonásobně více patogenů, než na jakémkoli jiném oděvu a člověk se s tím dostává do kontaktu. Jenže roušky nejsou…