Jo, to by ale prvně musel někdy nějaký Minibar přijet…
ušatá
2 let
Proboha, proč kartou?
Hisymak
2 let
Spíš než nemožnost platit kartou u minibaru mi vždycky nejvíc vadilo to, že když jsem jel nějakým brzkým vlakem a byl jsem jedním z prvních cestujících kterého minibar obsluhoval, tak neměl peníze na vrácení, a to ani když jsem chtěl platit třeba dvoustovkou. Musel jsem počkat až objede víc cestujících a pak až jsem si něco mohl dát.
Minibaristé by rozhodně měli dostávat mnohem více drobných na vrácení – to co mají nedostačuje a je to docela nepříjemné. Jako minibarista bych si v takové situaci asi troufnul brát „ze svého“, a na konci směny bych si to vzal zase zpátky.
Se směnným je celkově potíž. Třeba pokladní z něj nemůže vyplácet na potvrzení, které cestující dostane při platbě vysokou bankovkou, do doby než má tržbu, aby mohla cestujícího vyplatit.
medvěd
2 let
Dokud nebude trať pořádně pokryta signálem GSM, tak nemá cenu se o tom bavit. Je to stejná kulišárna jako DVB-T2 (kolem měst a dál na venkově prd). Že teoretici něco spočítají a nezjistí si fakta = signál jen někde v údolí, vagony jsou stíněné.
Řešení jsou alespoň částečně offline platby (např. do určité výše), nebo možnost terminálu připojit se na Wi-Fi ve voze, která bývá zpravidla oproti vnějšímu signálu kvalitnější.
Sova
2 let
Pro začátek by mohli zajistit funkčnost platby kartou při koupi jízdenky u průvodčího. Ani tohle v roce 2022 nejsou schopni spolehlivě zprovoznit.
To nezajistí žádný dopravce, pokud Cetin, jakožto vlastník telefonní infrastruktury nezajistí operátorům vysílače s technologií k pronájmu. Vlak vám taky nepřijede tam, kde nejsou koleje a nikdo si ho neobjedná.
Existuje i možnost placení kartou off-line. K vidění v letadlech nebo námořních lodích. Je jen záležitostí tzv. acquirerů (institucí zpracovávajících platby), zda obchodníkovi tyto transakce umožní. A je záležitostí dopravce si najít acquirera podle svých potřeb.
Jednoduší a rychlejší je si koupit lístek přes e-shop a ještě k tomu dostanete místenku zdarma.
Minibarista
2 let
Fotka je sice obsluhy JLV, ale jako ilustrační nevadí…
Poudy
2 let
Super, ale to by chtělo nejdřív vyměnit ve všech vozech okna za propustná, chápu že někde v údolí u Orlice nebo Svitávky není signál, ale on reálně na spoustě míst je a do vlaku se prostě nedostane…
V sobotu jsem v Pendolinu mezi Plzní a Chebem nemohl chytit GPS, ale terminál u baru mi zvládl po chvíli přemýšlení kartu ověřit. Bohužel ve vlaku zpátky (Interjet) byl jen minibar a slečna kartu nevzala. Taky bylo zajímavé sledovat vagon plný němců, akorát ta slečna německy neuměla, aspoň anglicky se nějak domluvili. Na ty směry od Německa by to chtělo mít odpovídající obsluhu.
Zkuste se v Německu, nebo v Polsku u hranic domluvit česky, nikdo Vám nebude rozumět. V ČR je úřední jazyk čeština, tak ať se Němci snaží mluvit česky.
Zkuste si v dnešní postcovidové době uveřejnit inzerát na jakoukoliv pracovní pozici ve službách. Budete rád, pokud mezi těmi pěti životopisy, co vám dorazí, bude aspoň jeden člověk, který umí česky. Natož německy. Nehledě na to, že angličtina je zkrátka lingua franca a „tea or coffee“ mi nepřipadá jako tak složitá obchodní transakce, aby ji libovolný turista nezvládnul anglicky.
Propustná okna mají jistě podstatný vliv na příjem signálu, on ale reálně opravdu na mnoha místech skutečně není. V Klánovickém lese, kolem Vraňan, Beřkovic, kolem Porta Bohemica, Šluknovský výběžek, Křivoklátsko, Kokořínsko, pod Okořem kolem Zákolan, Brandýska, lesy na Rakovnicku kolem Rynholce, Strašecího, Oparenské údolí pod Milešovkou a mohla bych pokračovat do nekonečna. ČR má pro pokrytí velmi náročný terén.
Na většině těchto míst minimálně 3G chytíte, sice slabé ale na běžné používání včetně nahrávání satelitních map stačí. Na ověření transakce vám stačí ještě mnohem slabší signál a ten tam prostě je, míst s nulovým signálem je velmi málo a vlak tamtudy rozhodně neprojíždí. Vy to znáte jen z toho vlaku, zajděte si do Klánovického lesa pěšky a budete koukat jak to tam jede…
Marek
2 let
To by v těch vlacích ale musel mít terminál nejdříve signál, což na spousta úsecích železničních tratí zejména v údolích není.
Pak dochází akorát trapným situacím.
Chtělo by to spíš offf line terminály.
Asi to tak má být. Díky tomuto zdokonalení dokážu odbavit z teplických skal do Adršpachu během tří minut jednoho cestujícího. Všichni ostatní jedou zadarmo. A nikomu to nevadí, hlavně umožnit (ještě lépe i doporučit) platit kartou. Dříve jsem zkasíroval všechny.
Ano, současné řešení plateb kartou u průvodčího je opravdu tristní, bohužel. To, že ani ty nejmenší platby se nedají zrealizovat offline. To, že se zařízení (terminál) musí nejdříve snad minutu zapínat a inicializovat… protože by jinak nevydržel nabitý celou směnu?
Jo, to by ale prvně musel někdy nějaký Minibar přijet…
Proboha, proč kartou?
Spíš než nemožnost platit kartou u minibaru mi vždycky nejvíc vadilo to, že když jsem jel nějakým brzkým vlakem a byl jsem jedním z prvních cestujících kterého minibar obsluhoval, tak neměl peníze na vrácení, a to ani když jsem chtěl platit třeba dvoustovkou. Musel jsem počkat až objede víc cestujících a pak až jsem si něco mohl dát.
Minibaristé by rozhodně měli dostávat mnohem více drobných na vrácení – to co mají nedostačuje a je to docela nepříjemné. Jako minibarista bych si v takové situaci asi troufnul brát „ze svého“, a na konci směny bych si to vzal zase zpátky.
Souhlas. Adekvátní by bylo směnné alespoň 500, nebo spíše 1000 Kč. Anebo teda funkční možnost platby kartou.
Se směnným je celkově potíž. Třeba pokladní z něj nemůže vyplácet na potvrzení, které cestující dostane při platbě vysokou bankovkou, do doby než má tržbu, aby mohla cestujícího vyplatit.
Dokud nebude trať pořádně pokryta signálem GSM, tak nemá cenu se o tom bavit. Je to stejná kulišárna jako DVB-T2 (kolem měst a dál na venkově prd). Že teoretici něco spočítají a nezjistí si fakta = signál jen někde v údolí, vagony jsou stíněné.
Řešení jsou alespoň částečně offline platby (např. do určité výše), nebo možnost terminálu připojit se na Wi-Fi ve voze, která bývá zpravidla oproti vnějšímu signálu kvalitnější.
Pro začátek by mohli zajistit funkčnost platby kartou při koupi jízdenky u průvodčího. Ani tohle v roce 2022 nejsou schopni spolehlivě zprovoznit.
To nezajistí žádný dopravce, pokud Cetin, jakožto vlastník telefonní infrastruktury nezajistí operátorům vysílače s technologií k pronájmu. Vlak vám taky nepřijede tam, kde nejsou koleje a nikdo si ho neobjedná.
Existuje i možnost placení kartou off-line. K vidění v letadlech nebo námořních lodích. Je jen záležitostí tzv. acquirerů (institucí zpracovávajících platby), zda obchodníkovi tyto transakce umožní. A je záležitostí dopravce si najít acquirera podle svých potřeb.
ale ono to zálezí na i na bance a nastavení karet … teda pokud nechcete provozovat tohle
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Credit_card_imprinter.JPG
Jednoduší a rychlejší je si koupit lístek přes e-shop a ještě k tomu dostanete místenku zdarma.
Fotka je sice obsluhy JLV, ale jako ilustrační nevadí…
Super, ale to by chtělo nejdřív vyměnit ve všech vozech okna za propustná, chápu že někde v údolí u Orlice nebo Svitávky není signál, ale on reálně na spoustě míst je a do vlaku se prostě nedostane…
V některých ne až tak zaostalych regionech mají 5G síť i v metru, tak snad se nekdy signál dostane i do vlaků. Terminály můžou jet i přes wifi.
V sobotu jsem v Pendolinu mezi Plzní a Chebem nemohl chytit GPS, ale terminál u baru mi zvládl po chvíli přemýšlení kartu ověřit. Bohužel ve vlaku zpátky (Interjet) byl jen minibar a slečna kartu nevzala. Taky bylo zajímavé sledovat vagon plný němců, akorát ta slečna německy neuměla, aspoň anglicky se nějak domluvili. Na ty směry od Německa by to chtělo mít odpovídající obsluhu.
Zkuste se v Německu, nebo v Polsku u hranic domluvit česky, nikdo Vám nebude rozumět. V ČR je úřední jazyk čeština, tak ať se Němci snaží mluvit česky.
Vy jste asi nikdy v cizině nebyl (bez delegáta), což?
Zkuste si v dnešní postcovidové době uveřejnit inzerát na jakoukoliv pracovní pozici ve službách. Budete rád, pokud mezi těmi pěti životopisy, co vám dorazí, bude aspoň jeden člověk, který umí česky. Natož německy. Nehledě na to, že angličtina je zkrátka lingua franca a „tea or coffee“ mi nepřipadá jako tak složitá obchodní transakce, aby ji libovolný turista nezvládnul anglicky.
Propustná okna mají jistě podstatný vliv na příjem signálu, on ale reálně opravdu na mnoha místech skutečně není. V Klánovickém lese, kolem Vraňan, Beřkovic, kolem Porta Bohemica, Šluknovský výběžek, Křivoklátsko, Kokořínsko, pod Okořem kolem Zákolan, Brandýska, lesy na Rakovnicku kolem Rynholce, Strašecího, Oparenské údolí pod Milešovkou a mohla bych pokračovat do nekonečna. ČR má pro pokrytí velmi náročný terén.
Přesto je dle reklam operátorů pokryto 99 % území… 😉
Ne území ale obyvatel a to může být jen třeba 90% území.
Na většině těchto míst minimálně 3G chytíte, sice slabé ale na běžné používání včetně nahrávání satelitních map stačí. Na ověření transakce vám stačí ještě mnohem slabší signál a ten tam prostě je, míst s nulovým signálem je velmi málo a vlak tamtudy rozhodně neprojíždí. Vy to znáte jen z toho vlaku, zajděte si do Klánovického lesa pěšky a budete koukat jak to tam jede…
To by v těch vlacích ale musel mít terminál nejdříve signál, což na spousta úsecích železničních tratí zejména v údolích není.
Pak dochází akorát trapným situacím.
Chtělo by to spíš offf line terminály.
Asi to tak má být. Díky tomuto zdokonalení dokážu odbavit z teplických skal do Adršpachu během tří minut jednoho cestujícího. Všichni ostatní jedou zadarmo. A nikomu to nevadí, hlavně umožnit (ještě lépe i doporučit) platit kartou. Dříve jsem zkasíroval všechny.
Jo. Dost mě to štve v okolí Golčova Jeníkova a na koridoru mezi Kolínem a Prahou…
Ano, současné řešení plateb kartou u průvodčího je opravdu tristní, bohužel. To, že ani ty nejmenší platby se nedají zrealizovat offline. To, že se zařízení (terminál) musí nejdříve snad minutu zapínat a inicializovat… protože by jinak nevydržel nabitý celou směnu?
Neskutečný pokrok, to je úplně jak z roku 2100!
Narozdíl od soukr.dopravcu CD musí vše soutěžit i terminály a za dementní zákony nese odpovědnost nekto jiný.
ČD ty terminály soutěží už 11 let? A dementní to není, jak jinak zabráníte vytunelování státní firmy předraženýma zakázkama příbuzným vedení.
No konečně.
A já si naivně myslel, že to už je dávno běžné.
The future is now, old man.