České dráhy řeší nákup dalších motorových jednotek pro regionální tratě
Nové jednotky mají mít kapacitu nejméně 110 cestujících, dopravce je shání pro krajské zakázky.
Rok a tři čtvrtě po podpisu velké rámcové smlouvy se společností PESA Bydgoszcz na dodávku až 160 motorových jednotek typu DMU120 se rozhodly České dráhy zjistit na trhu, za kolik peněz a za jakých podmínek by mohly nakoupit další vozidla podobného typu.
Plánují nákup až 96 nových jednotek. Vypsaly předběžné tržní konzultace, ve kterých chtějí zjistit, jaká je nabídka na trhu v tomto segmentu a později vypsat soutěž na výrobce. Vyplývá to z informací na profilu zadavatele.
„Jde o cenový průzkum situace na trhu za účelem provedení cenového srovnání jednotek DMU120. Touto předběžnou tržní konzultací si chceme ověřit aktuální cenovou situaci na trhu. Zájem o tyto jednotky registrujeme u některých objednatelů regionální dopravy, například u Jihomoravského kraje,“ řekl mluvčí Českých drah Emanuel Vittek.
České dráhy se do průzkumu pouští i přes to, že rámcová smlouva s Pesou není zdaleka vyčerpána, je stále možnost objednat téměř devadesát jednotek. Dopravce podle dokumentace plánuje nakoupit 96 kusů takových jednotek. „Předmětem konzultace je zjištění možností trhu nabídnout uvedené motorové jednotky v období let 2024–2029,“ uvedly České dráhy. Na konzultace dopravce oslovil společnosti Alstom, CAF, ŽOS Vrútky, Newag, PESA Bydgoszcz, Siemens Mobility, Stadler Rail a Škodu Transportation.
Podle podmínek má jít o jednotku pro nejméně 110 cestujících v 1. a 2. vozové třídě. Podle popisu bude určena hlavně pro regionální osobní vlaky, v průměru má jednotka zastavovat každé čtyři kilometry. Má být vybavena ETCS.