České dráhy řeší, jak zamezit zkratům CityElefantů. Řešení od Škody nezabralo
CityElefant Českých drah v Praze - Vršovicích. Foto: PID
Kvůli poruchám jednotek není u příměstských vlaků dostatečná kapacita, část je odstavena.
starý chlapi si tam prej dávali kbelík,do kterého to pak po roztátí teklo…tak nevím…
Zkuste to bez drátů Marconi !
V Litvě taky jezdí 471 a sněhu je tam víc a problémy tam nemají, že by jinak vyřešené chlazení??
Řešením by mohl být odstředivý filtr. Vzduch se sněhem rotujícím ve filtru, na vnějším plášti možnost odtávání a odvodu vody, uprostřed odvod vzduchu.
Jistě, asi tak o průměru metr a půl .. jen nevim kde by ho to vozilo.
Více menších, větší rychlost, větší ztráty a silnější ventilátor.
A větší hluk…
Ale no tak. Hlučnost větráku se odvíjí především od tvorby turbulencí a tedy hlavně správného tvaru lopatek a vůbec celého řešení stroje. Tiché ventilátory pro drážní vozidla dávno existují a používají se. Akorát, že ne každý výrobce vozidel je osazuje standardně, ne každý odběratel je požaduje, nebo o nich vůbec ví.
Já ve strojovnách nebyl, ale vzhledem k jejich rozměrům a levelu techniky v době návrhu vozidla si myslím, že ani to se tam nemůže vejít. Pokud by se s tim nepočítalo už v návrhu.
Zlatá nafta. Auta jedou, vlaky stojí. Kde je Mr. František?
Problémy s Jánošíkem 671 jsou identické?
Táta – letitý mašinfíra, nyní letitý důchodce, byl názoru, že postačilo napříč elektrickými lokomotivními řadami zvednout sběrač a zapnout topení (klimatizaci) a nechat to přes noc a v loko depu Praha Masarykovo n. se to tak praktikovalo. Tenkrát býval na noční pohunek (zhusta dokonce i pohunci), co ty zapnuté lokomotivy obcházel a kontroloval…..Dnes? Nástup 15 min před směnou na ledový stroj? Oukej „ušetříme“.
Chumeli nam do vlaku, tak budeme topit panubohu do voken… to je genialni reseni.
U ÖBB to tak funguje.
Chumelí nám do vlaku, tak vůbec nejezdíme – to je ještě geniálnější.
tak snad spíš spustit ventilátory,ne…jak by klima nebo topení mohlo zabránit následnému orosení tm v hale depa? ačkoliv vysoušení tm proudem se snad kdysi v depech využívala,jak dnes to netuším…
Ano, ne te výše zminovane Masarycce určitě.
Opravdu? Kde na Masarycce, když polovina koleji nebyla po trofejí. Par pohotovosti jsem tam turnus odslouzil, ale o tomto evim. Vím že to dělali na Sergejich ve Vršovicích, ale tam to melo jiný důvod.
Hliníky se odstavují vesměs aktivně, takže žijí i neobsazené. Problém dělá za jízdy prášící sníh.
A ono to tam nasněží a roztaje při stání v noci v depu nebo když to ráno vyjede do Kolína, Benešova, Kralup…?
Blahopřeji ke znovuobjevení aktivního odstavení … které se už mnoho let používá.
Takže tím to asi nebude…
Jak do této úvahy pasuje stav kdy jsou všechny jednotky řady 471 v zimním období odstaveny aktivně? Tedy se zvednutým sběračem a zaplým topením?
Kolikátou zimu už jsou ty jednotky v provozu?
Ale oni o problému ví – jen ho neumí vyřešit
Ráno jsem na S7 (Os 9910) viděl „divný“ syslograf – 162+2xBdmteeo294+ABfhpvee395 . Evidentně se aspoň snaží vygenerovat nějaké náhradní soupravy
Co je na tom divného? Mašina + patra + sysel snad jsou normální syslograf na špičky a dispečerce, ne?
Já to nikdy takhle v provozu neviděl, až teď
Pohrobci 90. let. Zastaralá vozidla to byla už v době výroby, ale dnes je to ještě více vidět…
Zastaralá? Když v té době neměli nic podobného ani Němci? Ti podobné soupravy zavádí až teď.
To je pravda. Německo je totiž celej svět…. Když vyjel první elefant, ve Francii už dva roky koleje píglovaly TGV Duplex. Pravda, ve Středomoří moc nesněží (ono teda u nás taky ne, ale budiž). Tak potom co třeba někde na východě? Historie dvoupodlažních jednotek např. v Japonsku je samozřejmě ještě výrazně bohatší a delší.
(a ano, jsou to jednotky hliníkové s polovodičovým ovládáním)
V čem je to zastaralé? Nemá to etcs ..jinak avv arr a další věci to má.
Já bych tenkrát viděl opravdu špičkovou technologii v hliníkovém sendviči a asynhronním pohonu s IGBT. AVV je jen třešnička na dortu.
Ale taky špičková… 😉
Taky seš zastaralej Franto
Ano, ČD místo aby zákazníky lakaly na moderní soupravy, pořád jen krčí rameny a řešení hledají bezmála 20 let. Tak zase misto 1.tridou kterou mám zakoupenou, jedu smradlavym paňťákem.
No jo, to je těžký. V článku o tom, že ČD chtějí kupovat nové dvoupodlažní jednotky zase část lidí brečela, že je to zbytečný, že je lepší rekonstruovat 471.
„Nové dvoupodlažní jednotky“ … které při kvalitě práce ČD (čekej dlouho) zůstanou stát nepojízdné v nějaké řiti světa a cestující budou čekat na další spoj, který bude mít půl hodinu zpoždění.
Doufám, že od ledna 2023 bude moci ČD hned takovou soupravu vrátit výrobci jako reklamaci a požadovat finanční náhradu !
Asi jste v zimním polospánku zaslechl něco o změnách v ochraně spotřebitele? Tak až se proberete, poproste lišku, ať vám vysvětlí, kdo je to spotřebitel.
100% účinná bude jen výměna za Kissy.
Mám návrh. Zde je mnoho chytrých lidí! Jdem tento problém řešit? Já tbrdím, že to dáme. Napište na email a jdem do toho!!! Neřešte furt věci kolem. Pokud tedy není záměr tento problém ne-vyřešit!
Vem si pilulku
Jakou?
Řeším tyto problémy denně na našich výrobcích elektrických strojů a není to neřešitelný problém. Stačí se jen zamyslet a dodržet třídu krytí IP. Jsou to korunové záležitosti.
Tak jdeme ten problém řešit? Je možnost dokázat, že to dáme a nepotřebujeme nějaké korporátky. Jde někdo dotoho?
Máte výkresy těch vlaků s kterými je problém (mám zato, že každý elefant je trochu jiný)? Polud ne, hodně štěstí s jejich sháněnim. 🙂
A není to hledání řešení zbytečně brzo ? Ještě by to pár let počkalo, ne ?
Jinak, samozřejmě, řešení je jednoduché: Začít kupovat vozidla od výrobců, kteří maj zkušenosti, bez přerušené kontinuity.
Elon Musk poletí na Měsíc a tady nejsme schopni vyřešit tohle. Kántry for da fjúčr.
Oco že nikam napoletí!
do švestek!
Jasně… Stejně jako se říkalo, že první stupně raket nelze znovu používat a že je to nesmysl… Nedávno letěl jeden první stupeň Falcona po 14. Nebojím se, že by Starship neobletěla měsíc v dohledné době.
V době kdy na Měsíci byli naposledy lidé tady běžně jezdily parní lokomotivy. Nějak nevím jak to souvisí.
Tak na to brzy příjdete. Prostě nikam nepoletí. Prostě fyzika.
Ale pokud máte inf. že tam opravdu lidé byly tak pak pak pošlete ifn. Pač netuším, že by tam opravdu někdo byl. Ale možná se pletu :0)
Ty jsi jen hloupý trol. Tu fyziku se douč a pak tady hlásej. Viz Daniel Stach vs. Harrison Schmitt, ČT24. A ano, opravdu tam lidé byli
Tak jo jsem torol. Jdem řešit ten problém s elefantem? Napiš na email a nemel sranece.
Nebudu se hádat o kosmu o kterém víme oba hovno. Alje jdeme řešit provlém jednotky ne kosmických záležitostí.
Kretén jsi prostě 😂
Mluv za sebe, ho*no o něm víš jen ty 🙂
Jak se vám s takovou poruchou žije?
Ano, všichni lidé s IQ >50 ví, že tam byli. Info je k tomu víc než dost a všechny ty pitomosti, že nebyly, jsou tisíckrát vyvrácené.
Už se to tu zmínilo: přerušená kontinuita 🙂
Aneb „když na Měsíc, tak jedině Kissem“ 🙂
Hlášku „Za komplikace se omlouváme“ slyším bohužel až moc často
mozna je to hloupy dotaz, ale nevyresila by to striska?
Určitě ne. Sníh- potvora- letí na rozdíl od vody jako prach i za roh, tam roztaje a zkratuje.
Tady je zase nápadů jak problém vyřešit. Ono to asi nebude tak jednoduché, ti správkaři taky nelezou po jahodách… Jsem přesvědčen, že kdyby se někdo zítra ráno objevil na ONJ, nebo v Přerovském DPOV, přinesl konkrétní řešení, výkresy a projektovou dokumentaci (ano, měnili bychom schválený typ vozidla => schválení na DÚ) tak by ČD byly ochotni jednat… Jinak myslíte si, že OBB, SBB, Siemens či Stadler jsou lační otázky jak upravit filtry? To mne pobavilo. Siemens či Stadler možná, ale jen projet odhaduji za 2 – 3 míče 🙂 Nyní neřeším, proč se to nepodařilo před 20 lety výrobci…
Tohle asi tkanivovej filtr nepořeší (místo sněhu pude dovnitř stržená voda, nebo se ucpe), to by bylo na kompletní přepracování vedení chladicího vzduchu. A to se tam asi prostorově nevejde a nikdo to u jednotek za půlkou životnosti nebude dělat.
A při konstukci v devadesátých letech se to neřešilo proč? ČD radši vzali nějaké procenfo výpadků než funkční řešení?
Hovno. Nic by se nedělo. Je to jednoduché vyřešit, ale z dnešní společností nic neuděláte. Vsadím, že pokud navrhnu řešení nikdo se semnou o tom bavit nebude! Vše jde do hajzlu a mají to na háku.
Tsk pojdmě. Napište na email a sejdme se a budeme daný problém řešit. Jdu do toho!
…jste kádrovák a personalista, že používáte jejich hesla a motta?!
Člověk co vykládá, že cesta na měsíc je fejk, určitě bude schopen vyřešit problém s jednotkami 😀
Prd. Bude to jednoduché, ale vsadím, že když dám návrh tak budou mět vše na háku. Tady jde vše do háje, a nikdo nemá zájem něco řešti. To není nic složitého. Oco se vsadíte, že to jde vyřešit? Kolik dáte peněz?
Tsk pojdmě. Napište na email a sejdme se a budeme daný problém řešit. Jdu do toho!
Napiš to ještě desetkrát, ať je větší sranda 😀 Jistě, v depu jsou úplní blbci a potřebují, aby jim přišel konspirátor vysvětlit, jak se to má udělat 🙂
Doufám že se elefanty někdy vrátí na linku R91 Kolín – Boskovice jak si to přál Sarghe. Stejně tak by bylo dobré obnovit R92 Nymburk – Zábřeh na Moravě (přes Hradec Králové)
Nezbývá než nasadit náhradní soupravy, vagony s lokomotivou nebo motorové vozy.
Snad jim tam nedají 810, to už ať snad raději nejezdí vůbec.
Dle sledovaček jela dneska 811 místo Slona
Se 471 jezdím každý den. Před dvěma lety (taky při sněhu a mrazu) nám nasadily 162 + 2xBdmteeo + sysel. Možná to tu zase uvidím:D
Dneska ráno přesně tohle jelo na S7 (Os 9910)
Jeden by (v nadsázce) řekl, jak krátkozraká byla likvidace řad 451 a 452.
Ty v zimě bouchaly raky.
https://www.youtube.com/watch?v=CwA5OPVt-ok&t=276s
Firon nebo jiný filtrační materiál pro vzduchotechniku v mřížce sání by to na zimu nevyřešil? Prosím, nemáte zač…
Firon tam byl 20 let…
Je jasné, že informace o problému úmyslně unikla na web Zdopravy, protože ve zdejší diskuzi někdo určitě problém vyřeší.
Aneb nikdy neřikejte, že něco nejde, protože jinak se najde blbec co neví že to nejde a udělá to.
Naposledy se to nestalo včera, ale dneska ráno v morevskoslezském kraji na spoji 1606. Jeden elefant je (udájně doteď) odstavený v Albrechticích.
Dnešní závada na 471 081 v Albrechticích nemá se sněhem nic společného.
A co se s ním teda stalo?
Porucha pojistek transformátoru 1.měniče.
Mozna bysme se nemeli zase objevovat Ameriku a staci se zeptat u tech zkusenejsich….
https://www.youtube.com/watch?v=CwA5OPVt-ok&t=278s
https://www.youtube.com/watch?v=EEbE95ALFEc
takze o vikendu pujdou vsichni pesky pac se hlasi mraz a snezeni a sem tam i foukne
Řešit to po 20 letech provozu, pár let před plánovaným vyřazováním prvních kusů…
Otázka zní, jestli se tyto problémy vyskytovali od začátku provozu nebo je to záležitost posledních dvou let?
Vyskytovaly, jen byly staré soupravy na zálohy (a posledních několik let bylo kvůli mírným zimám málo „prašanových“ epizod).
Děkuji za informaci.
Kdy to vyřadilo třetinu elefantů? Víc jak dva roky dozadu to nebylo…
V Praze byl dostatek záložních žabotlamů a na Ostravsku těch 471 moc nebylo, takže výpadek nebyl tolik vidět.
Nicméně, když v roce 2014 přišla námraza na trolejích, tak nejezdilo skoro nic.
Vyhodit Krause z predstavenstva. Davno meli poridit neco noveho. A nejit na ruku Skodovce
Vy si taky jdete rovnou kupovat nový byt, když vám v tom starém shoří trouba?
Když erikovi shoří trouba, tak už nikam nejde, leda do popelnicenebo na smetiště.
A co řada 460? Rád se o ní hanlivě vyjadřujete. Nyní zarytě mlčíte, když se píše o problémech v zimě. To je pozitivní zpráva 🙂
Měl by mlčet častěji…
proc upravovat mrizky? staci tam dat dovnitr poradnej ventilator a ten uz dovnitr nic nepusti… kam si muzu prijit pro odmenu za patent? 🙂
Kam?
Tak, když jsou to sací mřížky, je asi potřeba, aby proudil vzduch dovnitř. Kdyby ne, pak by stačilo ucpat to kusem plechu.
A nestačilo by naučit sníh, aby ukázněně padal skora dolů? Jako voda 😃
Blbý je, že prachový sníh se nevyskytuje často, takže není jak testovat. Kdyby se prachový sníh vyskytoval třeba celé léto, problém by už byl určitě vyřešen… 🙂
Nemají náhodou ve Vidní klimatickou komoru? Psalo se tu o ní…
Mno. Pro „pár“ cityelefantu hodně drahé…
Těch CityElefantů je přes 80 a zajišťují 1/3 veškeré dopravy po kolejích v Česku, to není málo.
vskutku 1/3 ?
A není tam volný slot nejdříve za tři roky?
Nehorazna blbost-a co treba oprasit nemcinu a zeptat se jak to resi v Rakousku, kde vlaky jezdi prachovym snehem skoro celou zimu. Opet objevujeme neco, co je desitky let davno vyreseno.
z tepla obyvaku … je vsechno davno vyreseno.
takovi jsou nejlepsi
z tepla obyvaku … je vsechno davno vyreseno.
takovi jsou nejlepsi
Nebo zavřít Škodu a brát jednotky jako v Rakousku. Anebo se vrátit do Rakouska. Ale to je dnes kvůli neznalosti němčiny zbytečné.
To si dejte do voelbního programu:
Znárodníme a zavřeme následující podniky:
–
–
–
Za lepší česko!
Proč v Rakousku, ptal jste se jak v prašanu jezději Pantery? Neni o nich slyšet.
Jen pochybuju že by se nějaká reko chladicího systému dala dělat v hotový mašině. S tim budou muset dožít.
Otázkou je, zda je problémem sám sníh. Ten totiž roztaje na destilovanou vodu, která je celkem nevodivá. Potíž začíná v okamžiku, kdy se v té vodě má co rozpustit…
Sníh neroztaje na destilovanou vodu, vždy je něčím znečištěný – takže daná voda je vodivá
Ale, a co potom izolátory na trakčním vedení?
Přesně. Nebo vedení na horách – občas to vypadá, že parta sněhuláků jde zdobit stromeček a nesou přes rameno sněhový řetězy. A přes podstatně vyšší napětí i vyšší počet izolátorů to nepráská.
Protože ty porcelánový nebo skleněný izolátory nejsou nasákavé a jsou poměrně čisté? Když se destilka dostane do prokladů vinutí, nebo jen na povrch zaprášených desek elektroniky, tak to může dělat divy.
I čerstvej prašan…?