České dráhy řeší další nové lokomotivy. Kvůli rychlejším tratím, napájení i stáří
Siemens Vectron v barvách Českých drah při prezentační jízdě v Plzni. Foto: Jan Sůra
Po pronájmu deseti lokomotiv Siemens Vectron se České dráhy zabývají pořízením až dvaceti dalších nových elektrických lokomotiv pro rychlost do
Na kolik peněz vyjde pronájem jednoho např. Vectronu na rok, víte to někdo?
Pro cestující možná dobře, ale pro strojvedoucího? Aby si na stanovišti mohl umýt ruce, musí si tam vzít kýbl z vodou 🙁
Z článku som nejako nepochopil, či sa jedná o kúpu, alebo o prenájom. Posledna veta ma trošku pomýlila, a to, že (prenajatymi) vectronmi sa čislo 111tich hdv (vo vlastnictve ČD) zvýši.
Z pohledu dopravce je jedno, jakým způsobem jsem vozidlo získal, pokud jej mám k dispozici.
ČD samy neví, co jim z analýz vyjde jako vhodnější, zda leasing či nákup.
Úsek dvoustovky v Ejpovicích? Jak dlouhé že to bude a mezi jakými rychlostmi?
Hlavně nevím nic o tom, že by součástí současné stavby bylo zavedení ETCS. A bez něj tam 200 nebude.
Pevně doufám, že nevyhrajou ty šejdíři z Plzně..
Pevně doufám, že si sem nenecháme natahat skopčácké výrobky.
Aniž bych byl nějaký velký fanda Škody, spíše než doufat v neúspěch škody protože „Škoda“ bych doufal v úspěch nejlepší nabídky. Protože vývoj řady 380 byl sice možná složitý a chování Škody na hraně (nebo chcete-li za ní), ale ty lokomotivy jako takové nejsou špatné, určitě ne horší než konkurence od Siemensu nebo Bombardieru. Můžete nadávat třeba na maličkou kabinu, ale stejně tak můžete u Vectronu nadávat na přílišnou „ukecanost“ a pomalost systému, jde jen o to, co konkrétnímu fírovi sedne. Za mě tak ať vyhraje nejlepší nabídka. Pokud nabídne nejnižší a nejférovější nabídku Škoda, ať si to vyhraje ona.… Číst vice »
380 určitě kvalitní a spolehlivý stroj není, kdy u blbých dvaceti strojů není týdne kdy by kvůli tomu nebylo zpoždění.. A to bych řekl, že jiné výrobky než ty moderní od Škodovky drží ČD ve velmi vysoké spolehlivosti. Jako poslední možnost bych tak možná uznal počkat na to, jak se povede DB 102 a jaká tam bude zaměnitelnost dílů..
Opravdu bude možné jezdit v Ejpovickém tunelu 200? Měl jsem za to, že dosud brání zvýšení rychlosti nad 160 km/h česká legislativa…
Já myslím, že největším problémem jsou přejezdy, kde legislativa udśval právě největší možnou rychlost 160 km/h. Pokud by se tedy odstranily přejezdy a byly nahrazeny mimoúrovním křížením, tak by na pár úsecích bylo (ještě možná po pár menších úpravách) jezdit taky 200 km/h. Otázkou je opravdu ta výsledná časová úspora času. Na jednom kilometru uspoříte s 200 km/h oproti 160 km/h přesně 4,5 sekundy. Plus když zahrneme do toho, že ten vlak na tom úseku musí ještě stihnout zrychlit a před koncem zase zpomalit, tak jsme na 7 kilometrovém úseku (přibližná délka Ejpovického tunelu) uspořili 20-30 sekund.
Podle tohoto to možná bude na 160kmh furt: Tunely Ejpovice nejsou součástí VRT, tunely budou součástí 3. tranzitního koridoru konvenční dopravy a byly navrženy pro rychlost 160 km/hod…:
https://www.koridory.cz/archives/40623/
Vzhledem k délce úseku a rychlosti v přilehlých to stejně nemá smysl zvedat nad 160…
legislativa je pouze veci dohody mezi lidmi. takze zalezi na tom, jak se domluvime. a kdyz usetrime v tunelu 30 vterin a nekde jinde tez a treba vynechame jednu zastavku, tak spolecne to zacne byt zajimave – zejm. je dulezite, aby byla doprava taktovana a lide si na to zvykli…
OF:
Tak kde se tak informace 200km/h vzala? Toto není poprvé co se o ní mluví, je to třeba i na opern railway map.