České dráhy přivezly první vozy po Deutsche Bahn, jezdit budou v Olomouckém kraji
Jednotka Stadler GTW po příjezdu do Česka. Foto: České dráhy
České dráhy dnes přivezly do České republiky z Německa prvních pět z dvanácti jednotek Stadler GTW, které koupily od Deutsche
To zas toho Najbrta na 646kách zprasili. Co to tam maj za designéry, že se nemůžou držet zavedeného a pomalovávaj nové jednotky dle libosti. Co ten tmavomodrej pruh přez dveře odzhora až dolů – proč není jen na dveřích, proč není bílej pruh průběžnej a proč je tmavomodrej pruh hned pod pásem oken, místo aby tam byl nad ním ještě světremodrá část – viz. vagony. Tenhle nátěr jste teda zprasili, o tom žádná.
Najbrt se dá zprasit?!?!
Zjevně dá, když se podíváte na tento nátěr.
Jinak se přiznávám bez mučení, že se mě poslední varianta najbrta líbí i když bych měl několik připomínek – např. když je nátěr symetrický podle horizontální osy procházející středem oken, proč není stejně zarovnán i popis (třídy a další) a je zarovnán nelogicky k vršku oken? Dále k úplné barevné dokonalosti by bylo třeba, aby byl tmavěmodře natřen i podvozek. A to jak u vagonů, tak hnacích vozidel – pak by to nemělo chybu. Když vidí člověk na každém podvozku jiný odstín šedé, tak to rozhodně není estetické.
Jakou mají tyto soupravy maximálku ?
140
Akorát nevím koho chtějí vozit mezi Jeseníkem a Krnovem, kdyby je radši dali na Lipová-Javorník tak tím potěší víc cestujících. A propo na trať Šumperk-Krnov je 12 jednotek hodně ne? Kam půjdou ty ostatní? A nepište Olomouc-Uničov-Šumperk, tam bodou jezdit spíš IVECa v následujících letech.
Opět další použité vlaky. Dříve jsme byli schopni, si nové vlaky vyrábět sami, ale dnes dovážíme použité. Není něco špatně???
Kdo my?
Asi Děčíňané
No TY určitě Ne, Máchale.
no ty určitě ne, DRÁPALE!
Vagonka Studenka vyráběla motorové vozy tak to myslel Děčíňan.Bohužel po vstupu amíku nebyl zájem vyrábět osobní vozy a jednotky a vygonka se přestěhovala do Rumunska.Hlavně se na nové jednotky řady 646 musí vyškolit strojvedoucí a správkárna.Jinak jsou jednotky celkem nové 2001 ,hlavně mnoho kilometru bez nehod.Už se těším až se s nimi svezu..
Není to přesné. Vagonka se rozdělila na dvě části: Thrall Vagonka Studénka a ČKD Vagonka Ostrava (později Škoda…). V podstatě všichni lidi, co dělali osobní vozy (vč. motoráků) přešli do ČKD VO, v TVS zbyli víceméně jen „méně kvalifikovaní“ dělníci (aniž bych se chtěl dotknout třeba svářečů či jiných dělníků, chci je jen odlišit od vývoje a konstrukce). Takže „lidi byli“.
Tak jedna věc je něco „vyrábět“ a druhá vyrábět na světové úrovni. Motoráky na světové úrovni se tu dělaly naposledy za první republiky, relativně slušné ještě v 60. letech.
Od té doby to nestojí moc za řeč, takže „tradice“ skončila a nezbývá nám než je dovážet. Vzhledem k výši dotací na kilometr se bohužel jedná o dovoz z druhé ruky…
Jaké motoráky jsme si dokázali od sedmdesátých let sami vyrábět ? Pouze M152. To byl vrchol..
Hydry na šedesátá léta ještě šly , nicméně i tehdy ve srovnání s tím , co se vyrábělo v Maďarsku a NDR nic moc…
Ještě je třeba zmínit 842, to byl na dobu vzniku (1988) motorák srovnatelný s německou a rakouskou produkcí. Pak vývoj pokračoval řadou 843, která se dodávala v době (1997), kdy evropští výrobci už koketovali s nízkopodlažností, ale nedá se říct, že by to byl vyloženě anachronismus. A poslední byla dodávka Dm12 do Finska (2003-2006), což už anachronismus byl, ale byly levné, tak se prodaly. Vítenka se pak soustředila na elektrické vlaky, motoráky ČD nepoptávaly (frčela ve lekém přestavba 814), takže směr DMU v tuzemsku umřel…
Nebyly na to prostředky.
Cíl byl jasný – zlikvidovat český/československý (strojírenský) průmysl v maximální možné míře, což se podařilo.
A tuto zlotřilou konspiraci zosnovali New World Order, Ilumináti, slobodomurári, Aštar Šeran nebo překabátění bolševici?
asi české unikát-za můj neúspěch může ten druhý… 🙂
Jojo, to je taková česká self-delusion. Za 1938 mohl někdo jiný, za 1948 taky, za 1968 taky a jsme nesvéprávní chudáci…
Asi žijete v jiné dimenzi. Pokud vím, tak Poldi zlikvidoval Stehlík, ČKD Praha Maroušek, ale v Boleslavi to Němcům pořád funguje…
„v Boleslavi to Němcům pořád funguje“
Zatím, ale to „zatím“ jim (aspoň zatím) nevadí, a asi ani nikdy příliš vadit nebude, protože to nebude problém Německa „an sich“ a asi si s ním dokáží i snadno poradit – zato nám to bude „sakramentsky“ vadit, až to fungovat přestane!
Mě připadá, že jen málo lidí chápe, že privatizace byla nutná. Nebít normalizace, mohli jsme držet alespoň nějaký krok s vyspělým světem, ale že to bylo jak bylo, nic jiného, než privatizace nepřipadalo v úvahu. Jo, že se našli čeští svině, kteří díky svému prospěchu, dokázali zahraničním investorům pomoci k likvidaci určité konkurenci, je věc jiná.
Nic takového neexistovalo. Existovaly jen různé skupiny různě dezorganizovaných diletantů s motivací „kdo nic nedělá, ten nic nezkazí“, produkující naprosté sračky typu Š120 nebo M152, desetiletí zaostávající za západem.
Duch doby (nějakým omylem) byl velmi dobře zachycen v „Inženýrské odysee“.
„produkující naprosté sračky typu Š120 nebo M152“
A ta „naprostá sračka M152“ je dosud provozně nejlevnější vozidlo pro osobní dopravu na „regionální“ vzdálenosti na tratích v ČR.
dobře, takže si myslíte, že M152 je pořád vrchol československého průmyslu i v roce 2019?
Tak jedinej kdo tu znicil prumysl,byli komunisti,kdyz zavedli normalizaci. V teto dobe se podstate zastavil vyvoj.V podstate v roce 1989 jste mohl zapadu nabidnout max. 20 let zastarale vyrobky!!!!!
842 nebyla 20 let zastaralá vozidla. Pouze měly moc slabé motory, ale jinak na svou dobu v pořádku.
Tak si uvědomte, jakou hodnotu za pár peněz dostanete a porovnejte s poměrem výkon/cena u jednotek 680, lokomotiv 380 nebo rekonstrukcí 810 na Regionovy. Stačí?
Zdravím.
Píšou že jednotky jsou nízkopodlažní.
Bude to těch 550 na naše modernizované nástupiště nebo jde o ty jednotky co měly atypickou nízkopodlažnost. Teď se nějak nemohu rozpomenout kde jsem tu diskuzi o rozdílné nízkopodlažnosti četl.
Předem děkuji za odpověď…
Jednotky nejsou nízkopodlažní, vstupy by měly být něco kolem 700 mm nad TK.
Díky za odpověď. Takže nízkopodlažní nejsou. Bude tam cca 20 cm schod…
To by se snad už nemělo vůbec dovolovat to provozovat proboha…
Jde i o to, že investice do nástupiště pak jsou zbytečná.
Myslel jsem si naivně že se již tak nestane…….
„To by se snad už nemělo vůbec dovolovat to provozovat proboha“
Jo to by tu zakázali skoro všechny ojeté motoráky ze západu.Jen Arriva bude od nového GVD nasazovat 32 vysokopodlažních 845 🙂
Apollo17. No právě to mě na tom zaráží. Neřeším vůbec barvu dopravce. Takže se také může stát, že řeknou budeme opravovat 460tky pro trať 321,320 a podobně. Protože slony pošleme do Prahy a my si s tím vystačíme dalších 10 let… Ať mi to někdo vysvětlí. Nové třeba v MHD v Havířově máme jen nízkopodlažní vozy. To jako bychom kupovali místo toho vozy s třemi schody u dveří… Nemám nic proti opravovaným ojetinám, ale bezbarierovost bych považoval vzhledem k investicím do nástupišt za normální věc… Ti co to minusovali asi jsou mladí skokani ještě. Věk každého dožene… Ten schod dle… Číst vice »
Ať počítám, jak počítám, výška 700 mm nad temenem kolejnice, česká norma je 550 mm, to znamená schod 15 cm.
Takže ty ojeté šroty u nás fakt budou jezdit?
Oproti Regionově, která tam jezdí teď je to Rolls Royce.
Ale no tak, na tratích v ÚK, kde měli tyto jednotky jezdit původně, tak jezdí regína a tyto jednotky byly označeny za ojetý šrot a neskutečné zhoršení komfortu pro cestující. I když největším problémem nejspíš bylo, že jistá skupina cestujících tam bude nově muset nabít prkenici a nebudou si vozit zadek zadarmo.
Pokud budou mít tyhle jednotky podobné adhezní vlastnosti jako 841 nebo další německé stroje co kloužou i za relativně dobrých adhezních podmínek tak jsem zvědavý na Ramzovou a trať kolem Libiny apod. To tam vykolejí
Tak jsem se na to díval, a trakčně by to mělo odpovídat slovenským 840 a ty, pokud vím, vyjely všude v síti ŽSR, možná kromě Pohronskej Poľhory, kam však nikdy nejezdily turnusově.
České sólo Stadlery měly problémy v začátcích, ale momentálně jezdí i Harrachov a celkem spolehlivě.
To jsou zase ty fujfuj německé tramvaje, třicetileté ojeté šroty, nad kterými si hrdý český železničář s Průkazkou i pravověrný šotoušek odplivne?
(Jo aha, tyhle budou modrý, takže „prověřená a spolehlivá moderní vozidla“ 🙂 .)
2019 – 2001 = 18 let
A hnusné německé šroty budou nasazeny na trať, odkud jen před pár lety zmizely půlstoletí staré kredence. Já nevím, jak to dialekticky uchopit…
Ten Hulvát se opět mentálně vyzvracel. Snad se mu ulevilo.
A já už se lekl (dokud jsem nepřečetl poslední dovětek), že svoji modrou nenávist tentokrát neprojevíte 🙂
Česko je vlakobazar Evropy.
Tak to je na každém, jestli raději do bazarové Audi, nebo nového korejského/čínského nesmyslu.
Najednou raději „bazarové audi“ u soukromníka byste tohle neřekl. Ach. Modrá je dobrá, mno.
Neřekl bych, že jsou 654 na Šumavě špatně, snad jsem vám nezbořil svět.
Což rozhodně nemusí být vykládáno negativně 🙂
Nejen ČR. Nicméně lepší „bavorák“ z bazaru, než Škoda 120 po tuningu (a-la Regionova), když na nové fáro nemáme.
Vlakobazar Evropy je Rumunsko, tam jezdí daleko starší, přímo muzeální kousky (francouzské Caravelly, německé BR 614 a 624, nizozemské Wadlopery, vše ze šedesátých až osmdesátých let 20. století).
Máme, na co máme.
Česko je bazar Evropy nejen ve vlacích. Za 130 – 160 Kč/km při současné ceně jízdného prostě mohou být jen ojetiny.
Přitom jde o celkem výhodnou nabídku pro všechny – 628 a GTW rozhodně nejsou šroty, jedná se o vozidla konstrukčně poměrně aktuální. Jistě, mají něco za sebou, ale 628 je na úrovni 842, tj. klasická koncepce s vysokou podlahou, která má své kouzlo v jednoduchosti a lehkosti a nutnost nízkopodlažnosti u rychlíků je diskutabilní. GTW považuju za snad nejlepší koncepci regionálního vozidla, jež nabízí bezkonkurenční podíl nízkopodlažnosti vzhledem k celkové složitosti vozidla. Proto nové vždy neznamená automaticky lepší, zvlášť když to stojí x krát tolik.
Souhlas, ale až na tu spornou „lehkost“ řady 628, která přitom stejně nemá pohon koncepčně přizpůsobený její hmotnosti při nasazování na zastávkové vlaky = dobrá spíše jen na zrychlené spoje.
nemohu najít to výběrový řízení a kdo to schválil vůbec, oni jako za naše peníze nakupují to, co nemohl Jančura dostat na papíry? Jak to budou schvalovat pro provoz, tak asi tam přijede zásahovka a soud by měl rozhodnout, že to nesmí schvalovat ten co má napojení na čd.
Já bych spíš poslal zásahovku s Chocholouškem na vás, těch motoráků mělo být k prodeji celkově
40.
To se dá prosím zjistit kde? Ja nikde neviděl, že by DB prodávaly celou flotilu. Vždycky jsem všude viděl jen 12ks.
Taky to nejsou vozidla DB, ty je měli jen v pronájmu.
Chocoloušek měl problém x krát za deset let. Ale petr.r má problémy stále. Prostě ředitel zeměkoule od Zlína a totálně zamilovanej do žlutýho a vody Rááájec.
Jsem zvědav, jestli půjdou slavní federanti po drahách, aby našli v dokumentaci nějakou chybu – a vlaky nepojedou!
Mohl byste prosím, před tím než sem začnete smolit ty vaše výplody, típnout toho špeka. To musí bejt matroš, dle toho co vás leze.
Ty vžy pobavíš.
Pokud jste nabyl dojmu že je něco v nepořádku prodejte trestní oznámení, ať ty ohavné ČD prošetří a kompetentní lidi odsoudí. Třeba se vám uleví na duši.
Jen mě zaráží nasazení na Os vlaky z Olomouc do Šumperku přes Uničov. Já myslel, že tato trať bude procházet elektrifikací a práce už začnou letos, nebo zas budeme jezdi pod dráty naftou ?
Letos ani příští rok rozhodně ještě nebude zadrátováno.
Ale taky to nebude provozovatelný.
No, lidi budou rádi, když rekontrukce začne příští rok. Má trvat celkem 3 roky.
Rekonstrukce začne letos
😂😂 Pokud letos pokud, tak se maximálně zboří pár baráků. Projekt na uničovku se musí nejdříve doprojektovat.
Jen by mě zajímalo, jak dlouho budku tyhle vlaky na té trati jezdit, když se má trať začít co nevidět elektrifikovat. To bych je nasadil opravdu někam kde to má smysl a ne tam kde se stejně nasadí elektrické jednotky.
Než to bude… 🙂
Elektrizace nahoru do Jeseníka je, co vím, hodně hypotetická věc.
Kolik jich celkem bylo k prodeji? Že jen 12 nevěřím..
A co motor, předpokládám, že po těch letech trošičku hulí.😆
Tak už i ČD se daly na tramvaje…
No tak tramvaj diesel ještě nikdy nevyjela…. A Regiovdovu na stávajících tratích to hravě strčí za stěrač předpokládám….
Regiosprinter?
Jan Sova, a tahle tramvaj co jezdí po Kasselu
je teda letadlo? Po městě na troleji venku na naftovy motor… https://goo.gl/images/4h4sSk
Další příklad je Siemens Combino Duo v Nordhausenu – po městě pod trolejí, mimo město diesel. Trochu to omezuje sedadlovou kapacitu – v interiéru prostě stojí bedna a v ní je motor (BTW ze sedmičkového bavoráku…).
Ano, a to už v době, kdy jejich předchůdce začal jezdit do Bechyně…
Správný postoj zaseklého modrožrouta. 😉 Když to není hranaté, vysokopodlažní, tak je to tramvaj. Aneb šok z kategorie zvané elektrická či motorová jednotka.
A taky aby to nebyla tramvaj, musí to mít zavazadlový oddíl a samozřejmě nárazníky se šroubovkou, aby se za to daly věšet vlečňáky, samozřejmě jiný počet na každý oběh 🙂
Ježiš díky, a vidím, že to má automatické spřáhlo. Doufám, že bude co nejdříve odstraněno, aby k tomu šel připojit vlečňák od šukafonu a dalo se to táhnout kocourem.