České dráhy přišly dočasně o nový push-pull při nehodě na přejezdu
Nehoda na železničním přejezdu ve Frýdku-Místku. Foto: Policie ČR
Škoda na soupravě je zatím odhadnuta na 15 milionů korun. Poničeny jsou vozy i lokomotiva.
Tak to asi bude za víc milionů. Už ŠKODA dodala všechny pusch pully nebo na ně dlabe.
Jinak co vlastně hrozí řidiči, který způsobí takovou „menší“ nehodu bez zranění lidí ve vlaku? Sebrání papírů a na jak dlouho, pokuta, obecné ohrožení? Stačí zhruba popsat kdo ví. Díky
Jestli těch 15 milionů odpovídá stejně jako ten odhad původně 36 milionů u Pendolina v Bohumíně, tak to bude ještě pěkně mastné.
To je problém ČD. Které to budou řešit s pojišťovnou viníka nehody a případně se samotným viníkem (vlastníkem/provozovatelem auta).
A viník (řidič) má kde to vzít?
Co takle pojištění odpovědnosti za provoz motorového vozidla aka povinné ručení?
To má nějaký limit.
To je problém řidiče/pojistníka…
Jo, a jeho minimální zákonná výše je 35 mio.
Pojistka na blbost, se spolucasti, samozrejme.. Ridic profesional ji musi mit.
Tzv. pojistka na blbost je jen na škody,které zaměstnanec ručí zaměstnavateli.A max. do výše 4,5 násobku průměrného měsičního výdělku.To několikamilionovou škodu nezaplatí.
Je to prakticky spotřební zboží. Se ztrátami se musí počítat.
Tady přece nejde jen o soupravu. Copak jezdí prázdné? Nejezdí a proto tady o nějakých ztrátách nemůže být vůbec řeč.
Spotřební zboží za stovky milionů a životnosti desítky let … Ale tak jo, zkusil jste dělat chytrého, nevyšlo, bohužel.
Tak zase na druhou stranu to není žádná nenahraditelná kulturní památka nedozírné hodnoty.
A kolikrát se tady šotoušstvo obouvalo do někoho, že má mít dostatek náhradních vozidlel, ikdyby měl 2/3 turnusové potřeby odstavené po nehodě, že takové ČD mají záloh dostatek.
„Přejezdy jako likvidátor regionov“
Takhle to není! Likvidátorem není přejezd nábrž silniční motorové vozidlo a jeho řidič.
Mě by skutečně zajímalo zda může bát alespoň jeden týden kdy by se žádná nehoda na přejedu (vlivem nerespektování zabezpečovacího zařízení nebo nerespektování vyhlášky a podmínek za kterých se železniční přejezd přejíždí ) nestala.
No a ty počty osob ve vlaku se nám nějak rozcházejí. V tomto článku čteme informaci o 70 cetujících.
Tady je to “ zhruba 60″
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/dva-zraneni-a-desitky-evakuovanych-po-stretu-nakladaku-s-vlakem-ve-frydku-mistku-40405428#utm_content=freshnews&utm_term=nehoda%20p%C5%99ejezd%20fr%C3%BDdek%20m%C3%ADstek&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
A tady 59
https://www.pozary.cz/clanek/263436-dve-zranene-osoby-si-vyzadala-nehoda-vlaku-a-nakladniho-automobilu-ve-frydku-mistku/
Kdo byl v pořádku a vůbec nebyl ve vlaku (chlap jedoucí za milenkou aniž by to manželka věděla) z vlaku vystoupil než přijeli hasiči.
Aha, vidíte to mě nenapadlo ;- ). Asi máte pravdu. Případně kdo spěchal na přípoj taky asi na hasiče nečekal.
To může být i důsledek šoku.
Neviděl jsem mnoho případů, že by řidič se silničním motorovým vozidlem zlikvidoval drážní vozidlo někde jinde než na příslušném likvidačním místě, tedy železničním přejezdu.
To ano, ale příčinou není onen přejezd. Přejezd bez přítomnosti vozidla sám o sobě nic nezpůsobí. K tomu je potřeba právě to vozidlo které na přejezdu v době průjezdu vlaku nemá co dělat. Ale pokud to myslíte tak, že zlikvidujeme raději všechna úrovňová křížení jen proto, že řidiči nevědí jak je mají používat tak prosím. Mě to však jako dobré řešení nepřijde.
S timhle pristupem muzeme zrusit stredovy delici pas a nechat jen plnou dvojitou, ridici jiste budou respektovat caru. Zajimalo by mne proc dali lana na I/48 a ted ji budou predelavat na D48 se SDP.
Nevím o čem to mluvíte a nevím proč by se mělo cokoliv rušit. Jsou tam svodidla nebo nejsou?
https://www.youtube.com/watch?v=8kjOgJvZVyY
A nechat dveře ve vlacích neblokované. Stačí kolem nich za jízdy chodit opatrně. Profesionál by z vlaku nevypadnul…
Zdravím do Zillergutu.
„Víte pánové, co jest přejezd? Přejezd jest křížení vozovky se železnou dráhou. Přejezd bez přítomnosti vozidla sám o sobě nic nezpůsobí. Víte pánové, co jest vozidlo?“
Pokud provozujete cokoliv, tak prostě musíte mít šajna o tom, která místa a které situace jsou rizikové a jaké jsou typy a rozsah těch rizik. Alibistickým pingpongem s „vinou“ ta rizika nesnížíte ani o píď. Pokud vám zničí kroupy auto nebo úrodu, tak se přece taky nemá smysl vymlouvat na to, že ty kroupy přece mají zakázáno padat. Přírodní jevy i chování lidí mají prostě své objektivní zákonitosti a kdo je nebere v potaz, může se pak leda divit.
ČD mají problem ? Nema ho nahodou MS kraj jako majitel ?
Ne
https://zdopravy.cz/moravskoslezsky-kraj-vybira-kdo-bude-provozovat-dvoupodlazni-soupravy-ceskych-drah-83483/
Mate pravdu. Je to do pristiho roku problem ČD.
Problém je to hlavně Škody. Vozidla jsou zatím jejich.
Pořád mě napadá, že jak na tom jsou se spolehlivostí DB pushpully. Jestli jsou stejně nespolehlivé jak ty ČD.
Článek je o tom, že ČD přišly o jednotku díky střetu s náklaďákem. vy nerozumíte psanému textu?
Nemyslím tuto jednotku, ale obecně všechny. Dveře dělají problém (buď se vůbec neotevřou, nebo se otevírají na obě strany), vysílačka dělá prý také problém, občas to uprostřed ničeho dává rychlobrzdu atd.
Znovu se ptám, jestli to dělají i DB soupravy.
Tyto chyby se stávaly hlavně ze začátku. Což je pochopitelné, jelikož ty soupravy ani nebyly dělané na tento typ lokomotiv, jelikož v době dodání push-pullů už se počítalo s elektrifikací trati. Dveře se jenom tak na obě strany neotevřou, problémy s nimi jsou, ale ne v tomhle smyslu. Většinou je problém v komunikaci mezi lokotkou a zbytkem soupravy. Na obě strany se otevřou v moment, kdy je tak odblokuje fíra, což je například na konci trasy, kdy potřebuje během chvilky vyrazit zpět, což by se provádělo složitě, když by na jednom stanovišti byly dveře odblokované na jednu stranu a na… Číst vice »
A nikdy se během mého pravidelného, celoročního dojíždění do školy nestalo, že by se jenom tak vypustil na trati vzduch a souprava zastavila „v poli“. Ano stává se, že se vzduch vypustí a vlak už neodjede ze stanice, ale to je něco co se děje hodně zřídka.
Mě se to kdysi stalo, že pendolino zůstalo stát v zimě v polích a asi 30 minut jseme stáli bez nějakého vysvětlení a ani nešli otevřít dveře na WC. Bylo to v době kdy ještě pendolino jezdilo do Brna.
Tak že budou jezdit s Brejlovci, bylo jasno od začátku. Proto se pořizovaly. Kdyby se od začátku provozu počítalo s mašinou na elektřinu, tak by se místo pushpullů objednaly EMU.
Je ale pravdou, že ty soupravy jsou věčně odstavené, což by po té době asi být neměly.
Soupravy měly problémy se dveřmi které se vyresily
https://www.donaukurier.de/archiv/maengel-an-skoda-zuegen-bereiten-der-bahn-probleme-6225691
Tak ještě že už nějaký iniciativa ty staré soupravy nenechal sešrotovat.
Tak ono se to dá jezdit valmezkymi 842 + 2x bdtn
A kde je vezměte?
Nebo si myslíte že jich několik stojí v záloze, Valach má svých problémů to odjezdit dost, viz nasazování 742.
Jasně, takže to že loni jezdily 842 a 2xbdtn a letos jen jedno bdtn neznamená že někde stojí vozy navíc?
A 742 jezdily za 842 na velké opravě, takže teď musí mít min 2×742 a 1×714 nevyužitou.
Nehoda s více fotkami je na http://www.polar.cz.
Nebylo by možné vložit buď k takovému článku box, nebo dát jako samostatnou záložku obsahující vysvětlivky těch specifických odborných pojmů, aby i člověk mimo obor pochopil, o čem je řeč? Co je třeba push pull? Skoro v každém článku by se takový odborný termín našel
Táhni-strkej je v tomhle případě jednotka(napevno spojené vagonky) nebo souprava, kde jeden krajní vůz je řídící.
Řídící vůz = má stanoviště pro strojvedoucího, dá se z něj řídit lokomotiva zařazená vzadu.
Díky. Jen by mě zajímalo, proč já dostal sodu a samé -, a ty za tvé vysvětlení, které je přesně to, co bych si představoval u článku, samé +. Co je tak špatného na popularizaci dopravy v tom duchu, aby to tady nebyl uzavřený okruh šotoušů, ale aby se k podrobnějším zprávám dostali i jiní
No jestli jsi na odborném webu tak asi minimální znalosti by jsi měl mít. Popřípadě tu je Google. Tady nejsi na seznamu nebo tn
Není nad dobrou radu. Uvědomuješ si, že železniční doprava je pouze jedním z módů dopravy a tudíž se nevylučuje navštěvovat odborný web, mít znalosti z některého z módů a přitom neznat odbornou terminologii z železnice? Na google jsem se pochopitelně podíval jako na první zdroj, uspokojivou odpověď jsem nenašel.
Pokud jste nenašel na Google „uspokojivou odpověď“, tak to je smutné, ale pro vás.
Normálně totiž stačí napsatjednoduchý dotaz:
„co je to push pull vlak“ a kliknout…
Dostalo by se vám této odpovědi:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=co+je+to+push+pull+vlak
V každém případě v článku nevidím napsáno, co to vlastně nabouralo. (Předpokládam Škoda 13Ev)
Obrázky nestačí?
Google nemáte
Napadlo mě řešení, že by se každému, kdo má přístup na tento web, dal zdarma též přístup na vyhledávač Google, kde odpověď na takovéto otázky dostane tak zhruba do dvou vteřin.
Jsme jediný komu připadá zvláštní co se stalo s okny vloženého vozu při takto „banální“ a v Česku běžné nehodě?
Takže okna byste chtěl odolné prosti střetu s vrakem automobilu?
(nápověda – odřený bok soupravy)
Dle fot okna prvního (řídíího) vozu jsou v pořádku, ale okna vloženého vozu se rozpadla. Nevím jak ten náraz probíhal.
Já si tu nehodu představuju tak, že levým rohem řidičáku napálili do Tatry, ta se odrazila pryc ale „kmitem zpět“ pak napálila do vloženého vozu. To by asi vysvetlovalo toto poskozeni
Tatra by byla tvrdší ořech 😃
Jaká Tatra?
Koukám, že pro Vás je každý náklaďák Tatra.
Nevíte jak naráz probíhal, ale přesto označujete střet s nákladním autem jako banální nehodu…???
Po nárazu se autu otevřela bočnice nebo zadní boční bočnice prý a ta poškodila ce!y bok.
A co mrknout na fotku toho náklaďáku? Máte-li alespoň elementární znalost fyziky, nějakou zkušenost s ježděním autem a alespoň přiměřenou představivost, vydedukujete že: 1) Auto vjíždělo na přejezd v době kdy vlak (řidícím vozem dopředu) přijížděl zprava z pohledu řidiče auta. 2) Narazily do sebe přední části vozidel (vlak levým předním rohem do pravého předního rohu auta) 3) Jelikož vlak nemůže uhnout do strany ani násilím, „uhnulo auto – bylo nárazem otočeno proti směru hod.ručiček, takže došlo k dalším nárazům pravé části auta do levého boku soupravy. Výsledek: U auta rozbitá kabina na straně spolujezdce, zcela vytržené PP kolo a… Číst vice »
Neexistuje porovnání počtu nehod na přejezdech někde na západě? Třeba Německo?
Abychom si potvrdili, ze máme prostě jen větší blbce za volantem (což podle míry agresivity a neucty k predpisum pozorované kdykoliv predpokladam)….
To bude ale vždy dost zkreslené tím, kolik je těch přejezdů a jakých. Myslím že máme mnohem větší hustotu přejezdů na rychlých tratích, přetížených silnicích i lesních lokálkách.
Ani to nemusí být v takové míře způsobeno řidiči, ale samotnými přejezdy. Nedávno jsem byl v Rakousku a Maďarsku, většina přejezdu zde je zabezpečená závory, břemena samozřejmě taktéž blikají, sekvenční sklápění břemen, bez otravného řvaní přejezdu do všech stran a uzavření cca 10-20 sekund před příjezdem vlaku… Jediná věc, co mě zde překvapila, byla absence bílé barvy na vnitřní straně břemena, avšak vzhledem k nižšímu počtu uvaznutých aut se ani není čemu divit…
Ale ano, je to jen a pouze řidiči. Vzhledem k tomu, jak jsou u nás schopni najíždět do již blikajících přejezdů v době, kdy se závory sklápí, nebo kličkovat mezi závorami tam, kde nepokrývají celou šířku silnice, je chyba skutečně jen a pouze v řidičích a jejich bezohlednosti.
Je to nejen arogance a bezohlednost, ale i neznalost silničního zákona. Např moje snacha řídí poměrně dlouho, docela dobře, ale netušila, jakou rychlostí se jezdí přes přejezdy a pokud nebliká bílé světlo, musí se chovat tak, jakoby tam žádné závory nebyly.
Někdo jezdí přes přejezdy maximálkou? Lidi v mém okolí jedou míň než 30 aby si nezničili tlumiče.
Jo neznalost významu pozitivky a zhaslého přejezdu je děsivá.
Na kvalitních přejezdech lidi jezdí klidně třeba osmdesátkou, světlo nesvětlo. Třeba u Mstětic opravili jeden z přejezdů do skladu Čepro, takže je hezky v rovině, ani ho nezaregistruješ. A hned o 20 metrů za ním je druhý, který tě pěkně kopne. Kdo to nezná, ten se diví.
A druhý extrém jsou přejezdy, kde bílé světlo svítí, ale technicky je přejezd tak na 10 km/h. V podstatě zcela nový.
Taky nechápu, proč se dělá tolik tajností s jednoduchým pravidlem
„Nebliká-li bílé světlo, dej přednost v jízdě vlaku“.
Otravneho řvani? WTF?
Podobně jako se stženými sběrači a hákovnicemi. Vždycky za to může ten, kdo se chytil do pasti.
A jen dodám, že v zahraničí nepotřebují u každého přejezdu chatičku, přes kterou není vidět na koleje.
Ten argument s boudičkou už jsem tady jednou viděl. Znovu, co má proboha boudička s elektronikou společného s tím, že je řidič vemeno a nechápe, že červená znamená stůj? Ano v článku není nic o tom, v jakém stavu byl výstražník, ale předpokládám že fungoval.
Břevna, nikoliv břemena.. Břemeno je třeba pytel na zádech,
Ty jsi fakt případ pro odborníka
Jako výstraha, aby I slepon či v situaci přesvicení cervenych svetel sluncem, je obtěžující?
Reagoval jsem na tvou nutkavou potřebu za všech okolností z řidičů aut dělat nesvéprávné blbouny hodné k odebrání snad i rodného listu. Tvá arogance ti brání v připouštění, že s rostoucí intenzitou dopravy a absencí fyzické zábrany na přejezdu je častější výskyt nehod prostě nevyhnutelný. Takže až si dohledáš čísla z DE, nezapomeň zohlednit všechny relevantní faktory, tedy relevantní nejen pro tebe, ale pro analýzu rozdílu. V tomto je řešení snadné a drahé, na všech přejezdech musí být fyzická zábrana, tečka. Nepozornost je běžná lidská vlastnost, netrpí tím jen řidiči aut, jak se snažíš vnucovat a vydávat to navíc za… Číst vice »
Všechna pochybení na přejezdech omluvíme nepozorností a je to. Jak snadné. Voni sou hlava, pane vachmajstr
Výroková logika ti moc nešla, viď? Přečti si můj příspěvek ještě jednou, pak se podívej, co píšeš ty a najdi souvislost
Proč se vlastně hlásí, že okolo nástupiště projede vlak? Však stačí, aby lidi dávali pozor.
Myslíte, že prevence je zbytečná a stačí drakonické tresty? Tak přesně tohle nefunguje, což se nejen Vám tady snaží už několikátý člověk.
Tak proč se ty nehody nevyskytují i jinde v takové míře? Proč prostě zase jen u nás, kde má každý pocit, že je více než zákon, a jemu se nemůže nic stát?
Jindro, husy ani prasata jsme spolu nepásli. ale to je asi to menší.
vysvětlete mi ale, jaký je principiální rozdíl mezi přejezdem se světelnou signalizací a klasickou světelnou křižovatkou.
dle mého v podstatě žádný.
ale trubci, co by hájili ubohé řidiče, kteří jezdí na červenou a sem tam jsou sešrotováni či někoho sešrotují, tu nejsou.
nebo chcete osazovat závory i na křižovatky?
Nedá se říct, že by se starší soupravy vrátily. Ony totiž ani nikam nezmizely. Počet dnů, kdy staré šroty nejezdily ani v jednom oběhu, by se dal spočítat na prstech a možná by stačila jen jedna ruka.
Já jsem jel Ostrava Frýdek za poslední půlrok tak 10x a ani jednou jsem nejel pushpullem, vždycky jsem je jen viděl v protisměru při křižování
Tratě tak, kraj objednal tolik souprav, na kolik stacila dotace, a spolehlivost bude asi typicky škodovacka…
A upřímně, na dieselové trakci s potřebnou kapacitou prostě nic moderního dráhy nemají…což je sice blbě ale je to fakt. Navíc pochybuji, že kraj by chtěl víc platit. A k tomu dieselovou jednotku na trať, kde se SZ hlásí k rychlé deratizace, nikdo kupovat nebude…
Oprava dratizaci
A jako třešničku na dortu vytvořil jízdní řád který počítá jenom s push-pull jednotkami. Takže vlaky mají neustálé spozděni a ujíždějí přípoje.
Tak to je na metal pro pana Unucku
Pan Unucka se bude muset smířit s tím že i v 21. století bude čurat dírou na koleje……..
(a stejně to byl hezký tunel, že ?)
Co, že ČD nedodržuje řazení a nestíhá jízdní doby?
Regiojet umí mít jízdní doby na 140km/h (peršink) i když jezdí vectron.
Tak mu pustíme Metalliku a budeme se ho ptát, zda on, jakožto objednatel zodpovídá za problémy dopravce způsobené třetí osobou.
asi tak, jízdní řád tragický oproti letům minulým
Ujíždění přípojů jsem si nevšiml.
připoje žádné nejsou, krom toho na S1 a S5
Takovej přehlednej úsek trati…
Chybí fotka lokomotivy. Předpokládám, že ta utrpěla nejvíc, protože předek auta je dost rozbitý a vozy včetně řidičáku jsou podle mě jen poškrábané + plus tedy samozřejmě ta okna.
Pane Vy jste fakt hlava!
Nejelo to náhodou řidičakem dopředu???
To se píše kde? A pokud ano, tím spíš mi není jasný ten nepoměr poškození vlaku a auta.
Proč by se to mělo někde psát?
To jako nepoznáte že když je ten řidičák naboreny zepředu že asi nejel v zadu???
tak pozor i brejlovec dostal na frak
https://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/srazka-vlaku-a-nakladniho-auta-ve-frydku-mistku2022.html?back=2803575147-6012-57&photo=2
Jelo to Brejlovcem napřed!
https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QK_r/K27Bl7.jpeg?fl=cro,0,64,1280,720%7Cres,1280,,1%7Cwebp,75
To spíš vypadá jak kdyby byl roztržený od už zničeného auta, nejspíš od nástavby.
Nemělo.
Nejelo.
Táhla to lokomotiva a dostala pecku z boku.
Je otázka jak tomu náklaďáku fungovaly brzdy.
P
Ano lokomotiva to táhla, to máte pravdu. Ovšem je třeba dodat, že při jízdě opačným směrem!
Vy jste tam byl,že jste si tak jistý?
kdybyste se pořádně podíval na přílohy, viděl byste že to do náklaďáku napálil řídící vůz a lokomotiva, která tlačila, byla schovaná vzadu. podrápaný je jen řídící vůz, pak to už asi zastavilo. Stačí se jen podívat na fotky.
Třeba na tuhle?
https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QK_r/K27Bl7.jpeg?fl=cro,0,64,1280,720%7Cres,1280,,1%7Cwebp,75
Je potřeba to zkopírovat a vložit, je to moc dlouhé, zdejší diskuze tak dlouhý link nezvládá…
Zdroj: id Martin
Stačí použít zkracovač URL, já jsem si namísto co nejkratší URL nechal udělat vlastní:
https://1url.cz/@nehoda-push-pull-P7405
Bylo to opacně. Nákladák napálil z boku do lokomotivy.
ja vím, však jsem se opravil tak mě nekamenujte
Jelo, ale opravdu je nejvíce poškozena lokomotiva…
Ovšem ne zepředu.
Vložený vůz není jen poškrábaný,
Nic nechybí jenom neznáte význam slova push-pull jednotka. 🙂
Samozřejmě znám.
Vy jste ale zřejmě nečetl celý článek: „. „Při nehodě byla poškozena lokomotiva i všechny tři vozy jednotky push-pull.“
Takže fotka lokomotivy chybí. Jakým směrem vlak jel (tedy zda byla v čele lokomotiva nebo naopak řidičák), je v tomto případě (chybějící fotka poškozené lokomotivy) irelevantní.
poskozeni, fotka 750.7 je tu , https://www.novinky.cz/krimi/clanek/dva-zraneni-a-desitky-evakuovanych-po-stretu-nakladaku-s-vlakem-ve-frydku-mistku-40405428
Díky! Pěkně rozpáraná…
Tedy rozpáraný 🙂
Velice přehlednej úsek.., jenom letos v úseku FM – Lískovec, 1 přejetej ( nejsem si jistí jestli nebyli 2) natuho, 1 dítě přes které přejela mašina a kousek jednotky, přežilo… A to ještě nic nebylo pod zámečkem.
Fotka lokomotivy nechybí, jelikož ta je v tomto případě nakonci vlaku a vlastně ten vlak tlačí a vpředu je v tomto případě řídící vůz. A zpátky jede obráceně.
Tak snad jsou PP oproti SCP pojištěné…
Ne, nejsou. Spíš bude mít radost pojišťovna s povinným ručením..
Ta bude plnit do sjednaného limitu. Zbytek půjde za provozovatelem vozidla (nebo za řidičem?)
Ten limit je 40mio? To by snad stačit mohlo…
OK, žiju v pravěku, teď koukám, že minimální limit podle zákona je 35 mega, beru tedy zpět 🙂
I kdyby byly, proč to tahat z vlastní pojistky když to zaplatí viník(který má povinné ručení).
Řídili to prý romští spoluobčané.