České dráhy přidaly do své aplikace plánky nádraží
Odjezdová hala, nádraží České Budějovice. Pramen: SŽ

Součástí plánků jsou piktogramy, které ukazují umístění důležitých služeb.
Součástí plánků jsou piktogramy, které ukazují umístění důležitých služeb.
Mapky nádraží – u 2. nejfrekventovanější stanici v Kraji Vysočina Žďáru nad Sázavou dosud chybí
V klidu, u druhého největšího města Vysočiny – Třebíče – taky není plánek…😉
Ja nerozumiem, prečo sa snažíme „vynájsť Ameriku“, keď napr. SBB apka toto všetko dokáže – tak rok dopredu tam vidíte nástupište (a nie že 15 min pred odjazdom vlaku sa ľudia tlačia pod informačnou tabuľou aby vedeli odkiaľ to ide), navedie vás na prestup – je tam nie len mapka, ale i šípky, kúpite si lístok na ktorýkoľvek spoj (vlak, bus, zubačka, loď v integrovanom systéme) bez ohľadu na tarifné pásma, dokáže nahrať vlakové zľavy i MHD (v našich podmienkach by to znamenalo, že zaškrtnente, že máte napr. Lítačku na Prahu a zároveň máte nahranú IN kartu) a zároveň si… Číst vice »
„čekárny, pokladny, restaurace, úschovny zavazadel a další důležité služby“ ,
aneb přesně to co z nádraží každým rokem postupně mizí…
Nebo se třikrát do roka stěhuje. Takže bude potřeba ty plánky často aktualizovat nebo z toho bude muzeum.
V tom výčtu ještě chybí WC.
Taky by bylo dobré, aby ty plánky byly živé a neposílaly cestující na eskalátor nebo k výtahu, které nefungují.
Jinak já jsem ze staré generace, takže při takovém „stěhování“ postupujeme tak, že jde jeden člověk na průzkum a zjistí bezbariérovou cestu, zatímco ostatní s kufry počkají. U plánku bych právě neměl tu jistotu, že výtah nebo eskalátor zrovna jede (SŽ to má dost poruchové). To lze samozřejmě jen pokud je dostatek času.
Ještě přejmenovat aplikaci z „Můj vlak“ na cokoliv normálního. Třeba ČD, dráhy,…
Ten trend, kdy se každá aplikace jmenuje můj/moje je fakt úchylná
Pravda dneska je trend babiccina, tradicni a staroceska. Tak co Babicciny tradicni staroceske drahy? Ve zkratce BTSCD 🙂
Podstatnou vadou na kráse je, že ve schématech jsou asi všude číslované nástupiště, kdežto u mnoha stanic se přešlo na číslování kolejí, to je více než zavádějící a může i vést k problému při přestupech…
Nějaký příklad? Našel jsem pár stanic kde se přešlo na číslování kolejí a pláncích jsou také jen čísla kolejí.
Pardubice. Tam na plánku vedle čísel kolejí zůstalo původní číslování nástupišť, ovšem 5. nástupiště je tam označené znovu jako 4. A dnešní koleje 1-2 nejsou vyznačené vůbec a je tam ještě původní stav s nástupišti 1A a 1B, který už dneska neodpovídá skutečnosti
Veselí nad Lužnicí
I přes možná drobné mouchy, které tu popisují diskutující, a které se snad vychytají, cením ČD, že stále tu aplikaci inovují, zdokonalují. Srovnej s aplikací RegioJetu, LEO Expressu, s tím co nabízí ARRIVA nebo GW Train. Jak (ne)jsou schopní informovat o mimořádnostech či výlukách apod. Ale ano, nabídnou levnější cenu ve výběrovém řízení…
Právě proto nabídnou nižší cenu. Tyhle společnosti prostě katují kosty všude kde to alespoň trochu jde. Je to jako srovnávat tradiční vs low-cost aerolinky.
Informace o provozních poruchách , tedy kde je reproduktor tam je .A zase nic co
Např. stanice Praha Libeň již v takovém stavu jako na plánku několik let není.
Jsem si ze zvědavosti plánek otevřel, akrom toho že tam nejsou zakresleny některé koleje mimo peróny je na něm blběš co?
A co rozšířit nastavení místenky? Jediná použitelná možnost je ta z plánku, kde vagóny reálně vidím. A tato možnost stále není u všech souprav.
Ne do
Můžete být konkrétnější??
U některých přeshraničních spojů (většinou maďarských vagonů) ta možnost není. Dají se ale najít na vagonwebu a číslo vozu prostě střelit
Je to tak, v tom případě by bylo fajn tam ukázat aspoň čísla vozů a jejich offline plánky, abych věděl z čeho můžu při tipovací volbě „konkrétní vůz a místo“ aspoň vybírat. Ale obecně je ten výběr místa z plánku u ČD, pokud funguje, mnohem lepší než co nabízejí některé zahraniční železnice – zvlášť nepříjemné je to pokud jsou u nich místenky povinné.
České dráhy mají obecně problém s taháním dat od ostatních dopravců. Proto u mezistátních vlaků, které jedou do Česka, nejsou plánky a obsazenost, cizí dopravce prostě není schopný jim data v reálném čase předat (mám dojem, že se to děje až v první stanici po hranicích).
V mezinárodni prepravě se rezervace zpravidla provaději v systému výchzi železnice vlaku. Tedy MÁV. Pokud jejich systém potrebné informace neposkytuje, nelze nelze misto z planku vybirat.Schéma vozu je k ničemu, protože nevíte, která mista jsou volná.
No, do RegioPanteru nebo Slováckého Expressu to reálně vidím z plánku. U EC ne, a vybírat jeno podle čísla vagónu a čísla sedačky je naprosto na houby. Asi jako návod k programu bez screenshotů.
Když ty údaje nejsou k dispozici, nelze je nabídnout. Od změny JŘ by se to snad mohlo změnit.
Spíš mi hlava nebere, proč tam, kde je možnost výběru z plánku dostupná, není tahle volba jako výchozí a vždycky musím překlikávat. Pochybuju, že řadový cestující bude nejčastěji využívat jinou možnost než plánek, pokud si bude kupovat místenku
Řadový cestující bere to, co se mu nabízí… Věřte tomu, že 3/4 cestujících neřeší konkrétní místo a berou automatickou volbu.
Řadový cestující by byl rád, kdyby si mohl koupit místenku do všech vlaků na větší vzdálenosti.
Při sezení v protisměru jízdy je mi špatně, proto vybírám místo vždy z plánku. Bohužel není zaručen směr jízdy. Tudíž si kupuji ještě další mistenku na protější sedadlo.
Nebýt toho článku, tak ten plánek nenajdu. Co všechno a jak by tam mohlo být? Na http://www.sbb.ch zadejte např.: von Bern, nach Luzern, Verkehrshaus/Lido, pak stačí rozkliknou vybraný spoj a pokud je tam přestup, tak rozkliknout Karte anzeigen u panáčka Umschteigen/Fussweg. Všechno je už vymyšlené: sektory, hrany, atd. a hlavně trasa, případně čas potřebný na přesun.
Jj, České dráhy stále používají piktogramy od Najbrta. Ale SŽ (SŽDC) pomalu dávala každý rok na nádraží jiné piktogramy. A ten systém od Najbrta byl i pro nádraží. Kdyby se ČD a v té době SŽDC domluvily, mohl být ten Najbrt systém po celé republice a s menšími úpravy by se jednalo stále o moderní orientační systém. Ale ne, 2 rozdílné organizace, 2 rozdílné OS. Budovy patřily ČD – systém Najbrt. Nástupiště -systém SŽDC. Zmatek. Nehledě na to, že ČD začaly aplikovat v té době Najbrt systém hned celoplošně, ale milá SŽ ho bude aplikovat jen při rekonstrukcích.
*úpravami
Tohle by měla být povinná četba: https://designreviewed.com/artefacts/design-manual-for-the-swiss-federal-railways-josef-muller-brockmann-2019/
Zatím tam mají plno chyb.
Třeba v Ostravě hl. n. a Svinově mají zakresleny ČD Lounge, které tam více než půl roku nejsou.
Děkuji autorům plánků za mínusy. Ale třeba v Pardubicích v plánku máte 2 nástupiště, v Kolíně číslujete koleje pouze do 3 nástupiště (tam informační systém doposud ani nepoužívá ani čísla kolejí) atd.
Já bych ocenil kdyby v aplikaci bylo vidět, na které stanici je nebo není automat na kafe 🙂 je to sice drobnost, ale na plánování výletů se ta informace hodí 🙂
Kafe nepiju a ne každý automat umí horkou čokoládu. Já bych ocenil informace i o jiných automatech… Někde jsou automaty i na jiné pití, nebo i nějaké sušenky a podobně…
Třeba taková stanice Rybník – budova jako kr..a, ale služby veškeré žádné. Mám pocit, že snad ani ta toaleta tam nebyla (nebo aspoň ne přístupná)…
Toalety tam jsou, přístupnost popřípadě nějakou otevírací dobu neznám.
Ano, ten druhý automat na jídlo a dobroty by se taky hodil 🙂 ale mám dojem že se vyskytujou pouze oba naráz, že sem ještě nepotkal stanici kde by byl jeden ale druhý ne 🤔
Chybí čísla kolejí a rozdělení na sektory. 🫤
Ve stanicích kde se to využívá a mají nahraný plánek to je, třeba České Budějovice. Praha to má na jižní a severní část taky rozdělené.
Třeba Ostrava Svinov to nemá, přestože se to využívá.
já to tam mám
Docela o tom pochybuji, že má v aplikaci každý jiný plánek. Je tam označení pouze 2,3,4 u nástupišť, žádné jižní /severní tam není.
Záleží na kterou stanici se díváte a co se v ní čísluje (a písmenuje). Zkoušel jsem pár příkladů, v Berouně jsou čísla kolejí (v pořádku) ale nejsou tam sektory, ačkoliv na místě jsou. V Praze-Smíchově jsou jen čísla nástupišť, ne čísla kolejí, ačkoliv koleje tam také označené jsou a hlásí se (nebo už ne?). A sektory jsem našel třeba v Zábřehu na Moravě, ale jen tak souhrnně sepsané, které jsou nalevo a napravo od podchodu.
U sektorů je vyznačené, na které straně podchodu jsou. V pláncích jsou čísla kolejí nebo nástupišť, podle toho, co se kde používá.
Nebo vy to u nějaké stanice vidíte jinak?
Je to rozdělení na sektory k něčemu dobré? Docela bych ocenil , že „vůz 367 zastaví u sektoru D“. To nikde není a/nebo se to nedodržuje. Nebo tomu nerozumím?
Bohužel konkrétní řazení vlaku, jak zastaví u sektorů, se u nás opravdu nevyužívá, alespoň o tom nevím. Ale v některých stanicích se aspoň dozvím, ve kterých sektorech zastaví celý vlak, což se hodí pokud je hrana dlouhá a/nebo je u ní těch vlaků více.
Sektory jsou typická ukázka diletantství Správy Železnic.
Pověsili cedulky na nástupiště a dokonce cestujícím i nějaká písmenka panely ve stanici hlásí, ale nezařídili aby vlak (obzvlášťe krátký) zastavil u těch správných písmenek.
Pokud cestujete s ČD a jde vám o řazení konkrétního vozu, aplikace Můj vlak ukazuje skutečné řazení (tedy zjistíte, že váš vůz 367 je dnes mimořádně na druhém konci soupravy).
Má to význam u dlouhých nástupištních hran, kdy u jedné hrany mohou být dva vlaky a to dokonce jedoucí stejným směrem ale v jiné časové poloze. Typická je třeba Plzeň.