dkv_obrazok

České dráhy přidaly do své aplikace plánky nádraží

Odjezdová hala, nádraží České Budějovice. Pramen: SŽOdjezdová hala, nádraží České Budějovice. Pramen: SŽ

Součástí plánků jsou piktogramy, které ukazují umístění důležitých služeb.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš Korábek

Mapky nádraží – u 2. nejfrekventovanější stanici v Kraji Vysočina Žďáru nad Sázavou dosud chybí

Qaws

V klidu, u druhého největšího města Vysočiny – Třebíče – taky není plánek…😉

Peter Sabol

Ja nerozumiem, prečo sa snažíme „vynájsť Ameriku“, keď napr. SBB apka toto všetko dokáže – tak rok dopredu tam vidíte nástupište (a nie že 15 min pred odjazdom vlaku sa ľudia tlačia pod informačnou tabuľou aby vedeli odkiaľ to ide), navedie vás na prestup – je tam nie len mapka, ale i šípky, kúpite si lístok na ktorýkoľvek spoj (vlak, bus, zubačka, loď v integrovanom systéme) bez ohľadu na tarifné pásma, dokáže nahrať vlakové zľavy i MHD (v našich podmienkach by to znamenalo, že zaškrtnente, že máte napr. Lítačku na Prahu a zároveň máte nahranú IN kartu) a zároveň si… Číst vice »

Aleš

„čekárny, pokladny, restaurace, úschovny zavazadel a další důležité služby“ ,
aneb přesně to co z nádraží každým rokem postupně mizí…

Petr

Nebo se třikrát do roka stěhuje. Takže bude potřeba ty plánky často aktualizovat nebo z toho bude muzeum.
V tom výčtu ještě chybí WC.
Taky by bylo dobré, aby ty plánky byly živé a neposílaly cestující na eskalátor nebo k výtahu, které nefungují.
Jinak já jsem ze staré generace, takže při takovém „stěhování“ postupujeme tak, že jde jeden člověk na průzkum a zjistí bezbariérovou cestu, zatímco ostatní s kufry počkají. U plánku bych právě neměl tu jistotu, že výtah nebo eskalátor zrovna jede (SŽ to má dost poruchové). To lze samozřejmě jen pokud je dostatek času.

Glados

Ještě přejmenovat aplikaci z „Můj vlak“ na cokoliv normálního. Třeba ČD, dráhy,…
Ten trend, kdy se každá aplikace jmenuje můj/moje je fakt úchylná

REMET

Pravda dneska je trend babiccina, tradicni a staroceska. Tak co Babicciny tradicni staroceske drahy? Ve zkratce BTSCD 🙂

Jája

Podstatnou vadou na kráse je, že ve schématech jsou asi všude číslované nástupiště, kdežto u mnoha stanic se přešlo na číslování kolejí, to je více než zavádějící a může i vést k problému při přestupech…

Twix

Nějaký příklad? Našel jsem pár stanic kde se přešlo na číslování kolejí a pláncích jsou také jen čísla kolejí.

Noname

Pardubice. Tam na plánku vedle čísel kolejí zůstalo původní číslování nástupišť, ovšem 5. nástupiště je tam označené znovu jako 4. A dnešní koleje 1-2 nejsou vyznačené vůbec a je tam ještě původní stav s nástupišti 1A a 1B, který už dneska neodpovídá skutečnosti

Kaisler S.

Veselí nad Lužnicí

emil.hala25

I přes možná drobné mouchy, které tu popisují diskutující, a které se snad vychytají, cením ČD, že stále tu aplikaci inovují, zdokonalují. Srovnej s aplikací RegioJetu, LEO Expressu, s tím co nabízí ARRIVA nebo GW Train. Jak (ne)jsou schopní informovat o mimořádnostech či výlukách apod. Ale ano, nabídnou levnější cenu ve výběrovém řízení…

Caprad

Právě proto nabídnou nižší cenu. Tyhle společnosti prostě katují kosty všude kde to alespoň trochu jde. Je to jako srovnávat tradiční vs low-cost aerolinky.

jan táborský

Informace o provozních poruchách , tedy kde je reproduktor tam je .A zase nic co

Michal.S

Např. stanice Praha Libeň již v takovém stavu jako na plánku několik let není.

MRC

Jsem si ze zvědavosti plánek otevřel, akrom toho že tam nejsou zakresleny některé koleje mimo peróny je na něm blběš co?

Michal

A co rozšířit nastavení místenky? Jediná použitelná možnost je ta z plánku, kde vagóny reálně vidím. A tato možnost stále není u všech souprav.

Vendelin

Ne do

Vendelin

Můžete být konkrétnější??

Hoermalmeister

U některých přeshraničních spojů (většinou maďarských vagonů) ta možnost není. Dají se ale najít na vagonwebu a číslo vozu prostě střelit

Twix

Je to tak, v tom případě by bylo fajn tam ukázat aspoň čísla vozů a jejich offline plánky, abych věděl z čeho můžu při tipovací volbě „konkrétní vůz a místo“ aspoň vybírat. Ale obecně je ten výběr místa z plánku u ČD, pokud funguje, mnohem lepší než co nabízejí některé zahraniční železnice – zvlášť nepříjemné je to pokud jsou u nich místenky povinné.

roman.lelek

České dráhy mají obecně problém s taháním dat od ostatních dopravců. Proto u mezistátních vlaků, které jedou do Česka, nejsou plánky a obsazenost, cizí dopravce prostě není schopný jim data v reálném čase předat (mám dojem, že se to děje až v první stanici po hranicích).

Vendelin

V mezinárodni prepravě se rezervace zpravidla provaději v systému výchzi železnice vlaku. Tedy MÁV. Pokud jejich systém potrebné informace neposkytuje, nelze nelze misto z planku vybirat.Schéma vozu je k ničemu, protože nevíte, která mista jsou volná.

Michal

No, do RegioPanteru nebo Slováckého Expressu to reálně vidím z plánku. U EC ne, a vybírat jeno podle čísla vagónu a čísla sedačky je naprosto na houby. Asi jako návod k programu bez screenshotů.

Vendelín

Když ty údaje nejsou k dispozici, nelze je nabídnout. Od změny JŘ by se to snad mohlo změnit.

Noname

Spíš mi hlava nebere, proč tam, kde je možnost výběru z plánku dostupná, není tahle volba jako výchozí a vždycky musím překlikávat. Pochybuju, že řadový cestující bude nejčastěji využívat jinou možnost než plánek, pokud si bude kupovat místenku

roman.lelek

Řadový cestující bere to, co se mu nabízí… Věřte tomu, že 3/4 cestujících neřeší konkrétní místo a berou automatickou volbu.

Michal

Řadový cestující by byl rád, kdyby si mohl koupit místenku do všech vlaků na větší vzdálenosti.

Dagmar

Při sezení v protisměru jízdy je mi špatně, proto vybírám místo vždy z plánku. Bohužel není zaručen směr jízdy. Tudíž si kupuji ještě další mistenku na protější sedadlo.

Michal Němčanský

Nebýt toho článku, tak ten plánek nenajdu. Co všechno a jak by tam mohlo být? Na http://www.sbb.ch zadejte např.: von Bern, nach Luzern, Verkehrshaus/Lido, pak stačí rozkliknou vybraný spoj a pokud je tam přestup, tak rozkliknout Karte anzeigen u panáčka Umschteigen/Fussweg. Všechno je už vymyšlené: sektory, hrany, atd. a hlavně trasa, případně čas potřebný na přesun.

M K

Jj, České dráhy stále používají piktogramy od Najbrta. Ale SŽ (SŽDC) pomalu dávala každý rok na nádraží jiné piktogramy. A ten systém od Najbrta byl i pro nádraží. Kdyby se ČD a v té době SŽDC domluvily, mohl být ten Najbrt systém po celé republice a s menšími úpravy by se jednalo stále o moderní orientační systém. Ale ne, 2 rozdílné organizace, 2 rozdílné OS. Budovy patřily ČD – systém Najbrt. Nástupiště -systém SŽDC. Zmatek. Nehledě na to, že ČD začaly aplikovat v té době Najbrt systém hned celoplošně, ale milá SŽ ho bude aplikovat jen při rekonstrukcích.

M K

*úpravami

Michal Němčanský
Honza

Zatím tam mají plno chyb.

petr-7005

Třeba v Ostravě hl. n. a Svinově mají zakresleny ČD Lounge, které tam více než půl roku nejsou.

Honza

Děkuji autorům plánků za mínusy. Ale třeba v Pardubicích v plánku máte 2 nástupiště, v Kolíně číslujete koleje pouze do 3 nástupiště (tam informační systém doposud ani nepoužívá ani čísla kolejí) atd.

Ondra

Já bych ocenil kdyby v aplikaci bylo vidět, na které stanici je nebo není automat na kafe 🙂 je to sice drobnost, ale na plánování výletů se ta informace hodí 🙂

MaT

Kafe nepiju a ne každý automat umí horkou čokoládu. Já bych ocenil informace i o jiných automatech… Někde jsou automaty i na jiné pití, nebo i nějaké sušenky a podobně…

Třeba taková stanice Rybník – budova jako kr..a, ale služby veškeré žádné. Mám pocit, že snad ani ta toaleta tam nebyla (nebo aspoň ne přístupná)…

DavidS

Toalety tam jsou, přístupnost popřípadě nějakou otevírací dobu neznám.

Ondra

Ano, ten druhý automat na jídlo a dobroty by se taky hodil 🙂 ale mám dojem že se vyskytujou pouze oba naráz, že sem ještě nepotkal stanici kde by byl jeden ale druhý ne 🤔

Roman

Chybí čísla kolejí a rozdělení na sektory. 🫤

Tomariero

Ve stanicích kde se to využívá a mají nahraný plánek to je, třeba České Budějovice. Praha to má na jižní a severní část taky rozdělené.

Roman

Třeba Ostrava Svinov to nemá, přestože se to využívá.

Ejdžej

já to tam mám

Igor

Docela o tom pochybuji, že má v aplikaci každý jiný plánek. Je tam označení pouze 2,3,4 u nástupišť, žádné jižní /severní tam není.

Twix

Záleží na kterou stanici se díváte a co se v ní čísluje (a písmenuje). Zkoušel jsem pár příkladů, v Berouně jsou čísla kolejí (v pořádku) ale nejsou tam sektory, ačkoliv na místě jsou. V Praze-Smíchově jsou jen čísla nástupišť, ne čísla kolejí, ačkoliv koleje tam také označené jsou a hlásí se (nebo už ne?). A sektory jsem našel třeba v Zábřehu na Moravě, ale jen tak souhrnně sepsané, které jsou nalevo a napravo od podchodu.

Filip Jirsák

U sektorů je vyznačené, na které straně podchodu jsou. V pláncích jsou čísla kolejí nebo nástupišť, podle toho, co se kde používá.

Nebo vy to u nějaké stanice vidíte jinak?

Norbert

Je to rozdělení na sektory k něčemu dobré? Docela bych ocenil , že „vůz 367 zastaví u sektoru D“. To nikde není a/nebo se to nedodržuje. Nebo tomu nerozumím?

Twix

Bohužel konkrétní řazení vlaku, jak zastaví u sektorů, se u nás opravdu nevyužívá, alespoň o tom nevím. Ale v některých stanicích se aspoň dozvím, ve kterých sektorech zastaví celý vlak, což se hodí pokud je hrana dlouhá a/nebo je u ní těch vlaků více.

strojvedoucí J.

Sektory jsou typická ukázka diletantství Správy Železnic.

Pověsili cedulky na nástupiště a dokonce cestujícím i nějaká písmenka panely ve stanici hlásí, ale nezařídili aby vlak (obzvlášťe krátký) zastavil u těch správných písmenek.

Pokud cestujete s ČD a jde vám o řazení konkrétního vozu, aplikace Můj vlak ukazuje skutečné řazení (tedy zjistíte, že váš vůz 367 je dnes mimořádně na druhém konci soupravy).

Vendelín

Má to význam u dlouhých nástupištních hran, kdy u jedné hrany mohou být dva vlaky a to dokonce jedoucí stejným směrem ale v jiné časové poloze. Typická je třeba Plzeň.